Motorombouw van VR6 naar R32
Het komt er dan eindelijk toch van. :D
Het R32 blok is binnen, en ik heb al een berg onderdelen klaar liggen. De planning is om volgend jaar zomer de Corrado weer op de weg te hebben. Hier een paar foto's: http://www.mijnalbum.nl/Foto-TDZFIS3N.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-WP4NJSYZ.jpg Het topic is hoofdzakelijk te volgen op het Corrado forum. |
Een erg mooi project! Inderdaad een nog mooiere "originele" motor voor de Corrado.
Post svp ff de link naar het topic op het Corradoforum! |
|
Zo, vandaag de Corrado geschorst :thumbup:
Let the games begin :D |
Dat ziet er veelbelovend uit :thumbup:
Een R32 motor in een corrado is een ideale vervanger voor een vr6... |
Dat dacht ik ook :)
|
De Corrado staat nog in zijn geheel in de garage.
Toch zijn er al wat vorderingen met het project. Ik heb heel wat info uitgeprint, schema's van een Golf 5 R32, technische info over het blok, overzichten van de kabelbomen, enz. Deze ben ik tussendoor aan het bestuderen. http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4IFEYSF.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-S883KZIT.jpg Ik ben ook bezig om de kabelboom (van de hele auto) uit te zoeken welk stekkertje waarvoor is. Het is een flinke puzzel maar het gaat wel lukken. Hierna gaat de zwarte tape van de kabelboom af en worden de delen die ik niet nodig heb eruit gehaald. Ondertussen zal ik aan de Corrado beginnen. Mocht er nog iemand interesse hebben in het VR6 blok, bak, kabelboom en ECU dan hoor ik dat graag. http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDQIGTW4.jpg |
Welke tape ga je gebruiken om de kabelboom weer in te tapen? Canvastape?
|
Iets makkelijker.. :)
Gaaf project! |
Ziet er nu al super uit man!
|
Belooft veel goeds :thumbup:
Blijf het zeker volgen, waar kom je uit Ehv. ben je nog niet eerder tegengekomen...... |
Gaaf project!
|
Hoe doe je dat nou met die foto's?? :screwy:
@The Skinnmeister: Ik woon in de wijk Achtse Barrier. De Corrado zul je idd niet veel gezien hebben, die is 3x naar buiten geweest sinds we er wonen. :cool: We wonen er sinds eind oktober. En het weer werkte ook niet echt mee. |
Quote:
de link van de foto's moet je tussen [img] [/img] plaatsen. dus: [img] link van de foto [/img] |
Ahhh..op dit forum wel :-D
Dankje! |
@ RubenD: Ik gebruik idd zwart canvastape om de kabelboom in te tapen.
|
Wauw.. :eek:
Ziet er goed uit zo'n compleet inbouw setje :D Zal vast nog aardig wat werk zijn om het allemaal aan de praat te krijgen.. Leuk project! Succes ermee.. |
1 tip verkoop je motorkabelboom niet van je vr6 motor! deze ben je namelijk nog nodig!
|
weet je ook werk type 3.2 v6 je hebt?
je hebt in de golf 5 namelijk ook de variant met het fsi systeem. en dan heb je nog wel wat werk om dat lopend te krijgen |
@ Pewi VWTeam: Waarom zou ik die moeten houden als ik op het originele management ga draaien? Ik hoor het graag!
@ Timberland: het is een 3,2 uit een Golf 5 zonder FSI, motorcode BUB, 250pk & 320nm. Dus inbouw is geen probleem. :) Er hing wel een DSG bak aan, dus dat zit ook in het koelsysteem en de bekabeling verwerkt. Gelukkig is de ECU wel van een blok met handbak. Het is idd wel een klus om het in te bouwen, vooral de bekabeling. Maar ik heb mezelf de tijd gegeven, ik wil'm volgende zomer klaar hebben. |
Quote:
Ik kom uit Strijp langs de Noord-Brabantlaan. Kom de laatste tijd wel veel bij die Golf 1 man op de Boschdijk..... Misschien treffen wel elkaar wel een keer. |
Het VR6 blok en de bak zijn vandaag verkocht! :D
|
Mooi, binnenkort het vr6 blok eruit halen, en dan beginnen met de R32 opbouw!!!
|
Quote:
ik kom jouw regelmatig tegen in je golf1, kan dat? ik let meer op polo,s :D wie is die golf1 man op de boschdijk? in gestel staat ook een leuke golf1 in de buurt de bennekel :) |
Mij zul je niet tegenkomen in een Golf 1, ik heb een Passat 32B uit 1982, 1.6D
:D http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43694 |
Vandaag lekker opgeschoten met mijn pa. :D
Bumper eraf, voorfront eruit, koelsysteem helemaal gedemonteerd, aandrijfassen los, uitlaatspruitstuk los, brandstofslangen los, enz. Uitlaatspruitstuk moeren los draaien: En zo staat ie dr nu bij, alleen is de motorkap er ook af: De kabels van de versnellingsbak moeten nog los, de aansluiting van de koppeling moet nog gedemonteerd worden en de aansluiting van de stuurbekrachtegingspomp moet nog los. Daarna kan het blok eruit. Alles ging prima! Gelukkig zat er niks te vast! Pa weer eens bedankt voor je hulp!! :thumbup: |
ziet er goed uit!
ik wil ook zo'n pa! :D |
Die pa is te huur, tegen welke prijs durf ik niet te zeggen! :P
|
Quote:
Ik rij zelf type 2, dus dat zal ik niet zijn. Die man op de Boschdijk heeft een aantal type 1's. @ Ritchie ziet er goed uit ga zo door :thumbup: |
Zo, ook hier even een update!
Ik ben lekker opgeschoten gisterenmiddag :D Maandagavond de motortakel opgehaald en gistermiddag dus aan het sleutelen geweest. Ik had 's morgens nog een sollicitatiegesprek. En ik had geen zin in zwarte handen tijdens het gesprek, dus 's middags maar aan het sleutelen gegaan. :cool: Het was even klooien om de takel naar binnen te krijgen over de rand van de garagevloer. Versnellingsbak eraf: Vandaag nog de koppeling en het vliegwiel eraf dan kan ie opgehaald worden. |
Mooi man, serieus project heb je!
Ik woon trouwens ook in de AB. |
Nog iemand uit Eindhoven, misschien maar eens een Meet en greet - Eindhoven Edition organiseren :D
Mijn MSN staat in mijn profiel trouwens, kunnen we eens kletsen. |
top project:thumbup: succes!
|
Quote:
Ik reed zojuist over de fransebaan en zag volgens mij jouw passat geparkeerd staan. Bij deze is die dus gespot ;) |
Haha!!
Jah dat zou heel goed kunnen :) |
Ziet er goed uit, blijf de pics maar posten.
Zal je by the way nog ff toevoegen op msn ;) |
Weer een update;
het VR6 blok met bak en wat onderdelen is inmiddels verkocht en opgehaald. :thumbup: Intussen heb ik wat opgeruimd. En wat onderdelen uit elkaar gehaald en bij elkaar gelegd die straks gestraald en gecoat gaan worden. De voorkant staat er inmiddels zo bij: Ook heb ik het vliegwiel van het R32 blok gehaald. Er zat een DSG bak aan dus het vliegwiel is wel een appart ding. Ook zit er nog een lager in de kop van de krukas waar een deel van de DSG bak in zat. Links het R32-DSG viegwiel en rechts mijn VR6 afgedraaide vliegwiel: Ik heb de 2 even op een weegschaal gehad. Het R32-DSG vliegwiel weegt 11kg en mijn afgedraaide VR6 vliegwiel 6kg! Dat scheelt dus lekker wat kilootjes waardoor ie straks wat beter trekt en makkelijker terugvalt in toeren. :D Van de week de hele voorwielophanging en subframe er onderuit halen. Dan kan dat uit elkaar en kan ik een berg onderdelen wegbrengen om het te laten stralen en coaten. :cool: |
Dat vliegwiel ga je wel degenlijk merken ja.
Veel succes. GR Ronnie |
poeh heej das wel een verschil, dat moet je wel gaan merken ja!
|
super project! :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 22:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.