Cal-look '64 - Building a 1915cc
Lees hier wel eens mee en dacht zal mijn project hier ook eens neerzetten. Ik heb mijn kever nu zo'n 2,5 jaar. Het is een java-groene 64'er opgebouwd als een California looker uit de jaren 70. Het uiterlijk en interieur is nu naar mijn wens en is de motor aan de beurt. Die zal zoals het hoort in een cal-looker ietwat meer vermogen krijgen :).
Wat foto's van de kever: Interieur opnieuw bekleed Dan de motor, het is de bedoeling om een 1915cc (69mmx94mm) met de volgende setup. AS41 DPR C/W 69mm SCAT I-Beams Mahle cilinders/zuigers 94mm 041 VW koppen (39x35.5mm) ported by Remmele Weber 48 IDA's Engle FK-8 CB Straight cuts CB lightweight nokvolgers Manton lightweight stoterstangen Bugpack 1.4 klepstoters 12lbs vliegwiel Kennedy Racing Stage 1 Daikin Super Disc 123 Ignition Foto's van de spullen Nieuw carter met krukas en koppen. Krukas, nokkenas, stoterstangen, etc 30 pk koelhuis met doghouse en koelbeplating Vliegwiel, drukgroep en koppelingsplaat. Deadline is budel 2009 zou moeten lukken lijkt me. |
Dat wordt vet man..heel mooie auto.
veel succes met bouwen Gr Ronnie |
echt een dikke cal-looker!
wat voor banden heb jij nu achterop zitten? |
Thanks!
Bridgestone Duelers 205/70 r15 en vooraan toyo 310 135 r15 |
Oeh gaaf ding zeg! :cool: Dit ga ik in de gaten houden :)
|
Idd ziet er la heel goed uit !
Succes met de motor ! |
Weer wat gedaan en gekocht :)
Setje IDA's Proefmontage van krukas, pulley en vliegwiel. Ben ook bezig om de spruitstukken te matchen met m'n koppen. Verder wil ik de volgende mods gaan doen in mij carter (dit carter is van John Maher als voorbeeld) |
Spullen zijn twee weken terug naar de Otto Bros gebracht. Hoop het vrijdag op te kunnen halen dan gaan we zondag beginnen met het bouwen van het blok :).
Stoterstangpijpjes gekocht van Pauter Ook nog Bugpack 1.4 klepstoters gekocht en een Mitsuba brandstofpomp. Een 4 QT oliesump van Gene Berg is nog onderweg. Monster tach en 2 VDO metertjes gemonteerd. |
Gister me spullen opgehaald bij Otto Bros, bedoeling is om zondag een proefassemblage te maken om zo te bepalen welke shims etc ik nodig heb. En of alles in elkaar past etc :)
Koppen alvast bezig met klepveren monteren. Damn die hebben ff wat meer spanning dan die enkele van Remmele :P. |
Heel fraai Jesse! Maar dat wist je al :)
|
Godver wat een heerlijke Kever
Ben benieuwd naar het eind resultaat |
wow, serieuze motor!
|
Succes manneke! see you at the strip ;) :P
|
Vandaag proefassemblage in elkaar gezet van de nieuwe motor. Morgenavond wat spelingen opmeten. Dan kan die in de komende twee weken voor het echt in elkaar.
Krukas en nokkenas in het carter. Rechte vertanding gaat gieren :D Carter dicht, pulley erop en 1 cilinder met zuiger ervast opgezet. Nu de deckhoogte (squish) bepalen om de kijken welke shims ik nodig heb voor mijn compressieverhouding. |
Goed bezig Jesse :thumbup:
|
Voor de technische anafabeten onder ons . . .
wat zijn precies shims ? gr VKM |
Mooi werk!
hoeveel pk hoop je te krijgen? |
Quote:
dat zijn ringen van een bepaalde dikte, die je onder je cilinder legd |
En door die ringen stel je de ruimte af tussen de zuiger en de cilinderkop.
Die ruimte noem je de squish, en daarmee kan je de compressieverhouding regelen :) Je bent idd goed bezig Jesse! hele mooie kever, en deze motor maakt hem nog veel mooier! :D Wat ga je trouwens qua uitlaat doen? |
Thanks guys!
@A.Busser Geen idee. Hoop sowieso boven de 120 pk. @VKM Wat Snader zegt :). Maar ik heb ze denk ik niet nodig. Zit allemaal precies op 1.5mm zonder shims dat is precies goed voor mijn CR van 10:1 @ Wim Uitlaat heb ik er nu al onder zitten. Is een 1 1/2 inch merged spruitstuk met een EMPI Phatboy uitlaat. |
Longblock klaar :)
|
Wow! Dat is gaaf geworden! Budel 2009 gaat nu haalbaar worden? :)
|
Wat tegenslagen gehad maar hij zit erin. Vanavond starten :).
Meeting in Middelburg wil ik bij zijn met de kever. |
wow wat een dikke bak!
Succes vanavond! |
Goed bezig jesse!!!
Hele stoere ride zo! |
Dat is smullen :cool:
Ziet er goed uit Jesse |
Thanks voor de uitleg
Is het starten goed gegaan ? |
:eek: Wat een verschrikkelijk gave kever :rock: :rock: :rock: :green:
|
Thanks voor de reacties :)
Starten is gelukt, wel nieuwe startmotor moeten kopen nog (HD versie). Helaas deed cilinder 4 telkens niet. Onsteking was goed en carb schoongemaakt maar nog niks. Kleppendeksel eraf en bleek dat de tuimelaaras eraf was gelopen.. Gelukkig verder geen schade. Morgenavond weer monteren en dan weer proberen. Filmpje let op loopt dus nog op 3 cilinders, komt het getik ook vandaan. http://www.youtube.com/watch?v=22nDXwiCTrg |
Auto resize werkt niet op dit forum? Klik dus maar op de foto's.
http://www.cal-look.nl/gallery/albu...13/DSC02398.JPG http://www.cal-look.nl/gallery/albu...13/DSC02399.JPG Nog niks gedaan aan de afstelling dat komt nog maar ze draait!! :D. En op 4 cilinders! http://www.youtube.com/watch?v=s8pHuH1IfIo Ook ff filmpje van binnen maar is nogal kut gefilmd :) http://www.youtube.com/watch?v=F71FxYj-1U4 |
Slechts 1 woord:
BRUUT :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: |
Heel vet, ook echt mooie foto's!
Tevreden so far?! |
bruut geluidje ook :thumbup:
|
Thanks! Hier nog een filmpje weer wat meer afgesteld etc.
http://www.youtube.com/watch?v=B-QivGh-baI |
ow wat een gave kever dit :thumbup: :rock:
|
Heb je het blok ook al op de dyno gehad?!
|
Ziet er heel mooi uit, en klinkt nog beter. :thumbup:
|
Thanks!
@ VWCrewcab nee nog niet. Wil ik nog wel doen maar eerst maar zo veel mogelijk proberen af te stellen en ff wat kms ermee maken. Goed de zuigerveren etc inlopen. |
Zo hier ook weer een update. Na wat problemen vorig jaar en niet tevreden met de motor is ie er deze winter uit gegaan. Motorruimte in de kleur van de auto gespoten en alles naar de poedercoater etc. Ben erg blij met het resultaat.
Alleen nog ff de motorklep erop maar daar moet ik die snelsluitingen nog op zetten. |
vet hoor:thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 22:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.