'74 Scirocco
onlangs ik al een enorm project heb lopen noem ik dit meer een daily projectje.
het gaat dus om een scirocco mk1 uit juni 1974! hij is uitgevoert met een 1.6 8v (EG) gti motor. (golf 1) verdere "opties" schroef set merk nog onbekent en mattig staaltjes. (deze zullen in de loop de bingo in gaan!) hij heeft wat oppervlakkige roest maar rottigheid nog niet gezien :thumbup: aankoop tot nu toe: setje ruitenwissers :D nieuwe berga accu. en 7jx14 WolfRace velgen :thumbup: en natuurlijk wat aankoop foto`s! en dan de new weels :rolleyes: de velgen zullen uiteraard gepolijst worden en zal er een mooi rubber omheen getrokken worden! morgen moet ik wat onderhoud plegen aan de rocco en dan weer aan de eiser! tot zover! :thumbup: |
mooi hoor, dus het is toch doorgegaan! welkom bij de rocco 1 club! (heb het idee dat redelijk snel groeit de laatste maanden)
|
Quote:
dank u! wat mooie scirocco`s 1 in het zondagse gras is niet verkeert toch :thumbup: en ik hou me aanbevolen ivm die onderdelen/adresjes :D |
Quote:
je laat het maar weten. de bumpers liggen er trouwens nog, heb (nog) niks weer van die andere kopers gehoord :screwy: |
Leuke bak hoor Knedel..
Ga je met die de ambulance trekken naar Engeland trekhaak zit er al op haha.. Gr Ronnie |
word een mooie daily !!
gr. Martijn |
U heeft op korte termijn een paar bumpers van Zweiter nodig!:rock:
Dat maakt hem nét even af. |
Quote:
ich weiss ;) maar het moet ook kunnen :shake: eerst de wielen en de auto maar eens polijsten het "matte" komt er al een beetje door :( ik baal zelf ook wel van die bumpers snap niet dat ze het er op geknutseld hebben :screwy: :screwy: |
he! frank,
ik zalf de rocco hem eens komen bekijken ziet er goed uit maar laat je einser project niet te veel verwaarlozen he! die heeft ook nog wat aandacht nodig succes er mee gr. egon..... |
Hey, Leuke auto !! Ben er maar zuinig op. Ik heb er ook een gehad en spijt dat hij verkocht is. Was een ori, hollander.
Groeten. Destijds had HS-autoparts in Baarlo nog behoorlijk wat onderdelen van dit type scirocco. Ik heb er toen nieuwe bumpers en een gti interieur gekocht. Of hij hier nu nog mee actief is weet ik niet, echter weet hij de prijzen wel !! :shake: |
Mooie Rocco 1!
Succes ermee! |
nette rocco :thumbup: |
Mooie en zeldzame Scirocco.
Een originele nederlandse en wel uit begin 1974 ! Ben er zuinig op en ik zou hem origineel houden/maken. Succes en natuurlijk veel plezier ermee. |
zondag updateje!
vandaag de oude lpg instalatie eruit gehaald de ruitensproeier gefixt en wielen om gestoken! wat mij betreft apk klaar! :thumbup: ook heb ik het neusje gepolijst... foto`s: schroefsetje eronder! :thumbup: de EG in beeld [EDIT!] ook kon ik het niet laten om ze even samen op de kiek te zetten :cool: ik ben ook al aan de wolfsracejes begonnen :rolleyes: nog 1 keer fijn polijsten dan in de 1e klaar! :thumbup: tot zover... |
Lekker laag zo hoor, maar het was toch een EG of niet dan..
Teminste bij mijn EV zit de inlaat links en niet rechts, zal wel een typ foutje zijn hierboven. Gr Ronnie |
Quote:
hey ronny idd een typ(e) foutje! en dat laag noemen ze ook wel fotoshop :D zal um nog wel lager schroeven maar niet zo extreem (ik heb geen onderlip ;) ) |
Leuke scirocco, jammer dat er onderdlen van voor en na de
facelift zijn gebruikt, ik ben erg benieuwd naar foto's van het interieur Wolfrace is een goede keus, ik heb ze zelf ook een tijd gehad maar ze zijn uiteindelijk nooit op de scirocco gekomen. Dit was toen de bedoeling: |
Quote:
interieur is half leer in het zwart/grijs. als ik het schoon heb (al die stof) zal ik even fototjes maken. ben wel gelukkig met die tietjes achter het stuur! :D leuke shop... weet ik ook hoe het eruit gaat zien :rolleyes: |
jammer van het dakje, maar ziet er goed uit verder!
Wel even die bumpers van Sander kopen, die kunststoffen kunnen echt niet op een 74-er... |
frank, ik heb ze niet omgekocht/gechanteerd of wat dan ook. ze zeggen het uit eigen beweging :D
|
welkom bij de ( flink groeiende ) Rocco 1 club :thumbup:
nette auto om te zien, al vond ik de advertentie op mp een beetje eng: met caravan trekt hij er een peugeot gti nog er uit....en dan nog op gas, brrrr. Hij heeft nu in iedergeval weer een liefdevol baasje, komt wel goed denk ik :D mocht je nog delen zoeken, heb een schuur vol liggen ( alleen geen chromen bumpers, maar die heeft zweiter voor je :D ) |
Ik dacht dat ik een oude had (Sept. '74) maar jouwes is gewoon nog ouder! :)
En nog een orginele hollander! :thumbup: Komt de orginele motor er nog in, of blijf je lekker zo rijden? Voor de rest zijn je plannen prima! En chromen bumpers zouden hem helemaal goed staan! ;) |
Quote:
leuke reacties jongens... de 1600 bevalt me eigenlijk zeer goed. ik wil hem in de toekomst nog wel een nieuw leven geven en origineel opbouwen (op velgen en verlaging na) maar ik maak eerst mijn golf1 klaar :thumbup: de chrome bumpers komen er ZEKER weer op alleen zit het er momenteel nog niet aan. ik hoop dat sander even geduld heeft :D |
ik heb geduld zat, maar de vraag is of de andere eventuele kopers dat ook hebben :D
Ik gun ze je echt van harte, maar kan het geld ook goed gebruiken. Ik kan ze geen maanden achteruit leggen, als het een kwestie van weken is, pm me dan even. |
zweiter u heeft pm :D
heb even wat foto`s van het interieur! zelf ben ik er blij mee want het ziet er nog zeer goed uit! in de toekomst zal er een niet gescheurd dashboard in komen en de bestuurders stoel zal worden gerepareert/vervangen. let niet op de rommel een beetje instap schade aan de bestuurders stoel. hemeltje zo goed als onbeschadigd achterbank zeer netjes! (die "scheurtjes"? das nostalgie!) het moet even grondig gereinigd worden maar verders wel netjes! tot zover... |
klein updateje...
heb de bumpers van zweiter gekocht en zullen volgend weekeind gemonteerd worden! bij deze GEZOCHT: 4 bumperhoekjes :D |
nog niet gekocht, wel in huis :D
|
Quote:
;) |
Zal ik nu voor spelbreker gaan spelen. :D :D :D
René (Tiefleger) |
ik wou je nog bedanken als ik ze had maar ja :D
|
Quote:
Die heeft peter is tweede exloermond wel liggen denk ik, hij rekent alleen goud voor zn spullen......je vindt hem wel op mp. |
klopt, 32,50 per hoekstukkie....
|
Die gast heeft alles, maar tegen torenhoge prijzen.. :)
Er is vast nog wel iemand die wat in een hoekje heeft liggen. |
Welk type bumperhoekje zoek je, die voor een bumper met of zonder
gummi strip? |
leuk project dit, begrijp alleen niet waar al die oude rocco's ineens vandaan komen??
succes! |
@vossie: met rubbere strip. Ik heb de bumpers thuis en heb ze flink onderhanden genomen met 'triomf' ze hebben wel wat blaasjes maar met de restauratie zullen ze opnieuw verchromed worden. Ze zijn gemonteerd en zelfs zonder hoekjes ziet het er 10x beter uit! Tiefleger en zweiter bedankt! Foto's volgen mij pc is 4 dagen weg voor onderhoud ben nu mobiel... Tot zover...
|
Als je die bumpers opnieuw laat verchromen, dan moet je het even van tevoren laten weten :)
Ik heb ook nog een setje extra bumpers, die wil ik ook opnieuw laten verchromen. En als we het samen doen, is voor ons bijde voordeliger lijkt me :D Ik krijg echt zin om de Rocco uit de schuur te trekken als ik de topic's zo lees :D Maar de winter is nog niet voorbij :shake: Succes verder! En ben benieuwd naar het totaalplaatje zo.. |
Ook dit is weer een leuk project, goed bezig :thumbup:
|
@wim: ik zal het je wel laten weten. Ik heb vandaag gevist en gevangen 4 splinter nieuwe bumperhoekjes origineel vw! Henk (hs autoparts baarlo) had ze nog nieuw liggen! Zodra ik mijn pc terug heb zal ik wat foto's posten
|
Quote:
heb hier ook nog een set die opnieuw verchroomd mogen worden, groepje maken en korting bedingen??? :D |
All times are GMT +1. The time now is 00:46. |