'67 er Kever van Jeroen
Hej,
hier bij mijn kever van 1967: Deze foto's bij aanschaf, en dat was juli 2008 dus al even geleden. Linker voor scherm er af en textiel er af... Rechts zelfde verhaal Achter dan ook maar aan de gang he dus ook weer schoon gemaakt. Tussen door wil je het toch een keer horen lopen en ja dan is een witte muur toch niet egt handig :screwy: en voor de fun maar zwart wit foto gemaakt. Pff wa staat dat hoog :eek: Klein gaatje rechts dicht gemaakt van ongeveer 1 cm bij 2 cm dus totaal niks voor 41 jaartjes jong. Vooras er onder vandaan en andere spindels er op. en maar meteen zwart gemaakt. Na die klus maar met het schutbord begonnen schoon maken en in de Fertan zetten. Toen was het zo ver maar het spuitpistool uit de kast gehaalt en rustig maar weer een beetje gaan spuiten.. zelfde verhaal als hier boven... Kever na 4 maanden binnen te hebben gestaan toch maar weer naar buiten gehaalt. zo leek die nog niet heel erg laag..... achterkantje.. zo als je ziet binnen schermen zijn over nieuw gespoten en voor de rest is de auto nog geheel orgineel... Lijkt toch al een stuk lager dan de vorige keer dat die buiten was... Van binnen als nieuw en nog niks aan gedaan. Klaar en buiten ( alleen nog verkeerde banden maat lag toen 155 onder nu 145 dus is nog iets lager geworden) Nog te doen: verstelbare vooras, andere wielen ( weet nog niet wat ) schijven voor. Bouw van een 1641 CC Gene van de berg shifter er in. Gr Jeroen |
die ziet er erg netjes uit !! ...... mooie wagen hoor
|
weinig aan hoeven te doen zeker? wanneer ga je met de motor beginnen?
|
hey
mooi ding, maar dat had ik al eens eerder gezegt. wat voor heeft de kever? |
Quote:
Euh... wah? :D |
hehe :screwy:
wilde vragen wat voor kleur de kever heeft? |
Quote:
hahaha kleurcode L 595 Fontanagrau is het, Gr jeroen |
Quote:
Weinig wil ik niet zeggen maar was zeker niet rot alleen alle tecxtiel er af gehaalt en overnieuw er in gezet ( bodem RX 10 en binnen schermen in de steenslagbeschermer van rustbuster en daar onder nog een lak laag en der overheen nog een lak laag, Motor is de planning om tussen nu en een maand er aan te gaan beginnen weet alleen nog niet of ik alleen een cilinder setje neem met andere tuimelaars ipv een andere nokkenas, maar dat gaan we nog bezien. Gr jeroen |
zo gister avond weer even bezig geweets met de buiten kabel over de koppelings kabel te krijgen wat een ***##$@! werk heb hem er op schiet het haakje bij de padaale er af :screwy: vanavond maar weer veder gaan....
|
FOTO'S ?:screwy: :wow:
Quote:
|
dat kan best een irritant werkje zijn weet ik uit ervaring ;) . succes!
|
Quote:
Ja dat is het zeker wel ja had martijn van aircoold gister nog even gebelt voor een vleugelmoer op de koppelings kabel die is als het goed is vanavond binnen dus dan gaan we weer aan de gang.. :D @toth75, zal even kijken of ik er vanavond een paar kan maken. :screwy: |
wat 5,5J velgen passen niet op een 67'er kever, en een ET van 12 :screwy: dus hier bij de nieuwe velgen. |
ziet er niet slecht uit met alleen dropped spindels. nog verdere plannen?
|
Ik vind het echt super keurig.
Sjieke kleur en hele dikke velgen. Zelfde vraag als Levis.. Nog plannen? |
hoe is het met de nieuw velgen?
|
Quote:
ja dat dacht ik, ja der zijn zeker verder nog plannen maar ze zijn weer gewijzigt sins laatst :screwy: ipv een blok ergends op de 1900 cc word het nu een type 1 op de 2000 cc wil toch boven de magiese 200 PK grens komen, @toht 75: ja best alles zit er nog op en aan het is wat moeite geweest om alles passend te krijgen maar het past allemaal en zonder versmalde vooras met een ET van 12 uit het hooft, dus niet op vast binden :D maar hoe ist trouwens met de kleine en met de fiasko en de golf ?? :thumbup: mzzzl |
dat is een knappe kever . mooi kleurtje
|
Zo dames weer ff een UPJE ! na een lange tijd weer niks te hebben gedaan,
van de week de zaktelefoon weer is ff aangeslingert en de hillegomers gebeld hoe dat nu zit met van die frisbies voor op de vooras, of dat ook nog in de groepbuy, dus weer een mooi setje schijven in 5 keer 205 kunnen scoren voor wijnig, er druppelen trouwens steets meer onderdelen binnen voor de motor die gebouwt gaat worden en bak, maar alles moet uit engeland en VS komen dus kan allemaal nog wel even duren maar wat der presies inkomt blijft deep secret :screwy: mzzzl |
hoe is het met jouw projekt?
|
een goede morgen, lang geleden dat ik hier wat gepost heb.
Maar wij zitten er aan te denken om van de zomer met de kever op vakantie te gaan en heb aardig wat ervaring met tunning van luchtgekoelde, maar we gaan dit keer gewoon met een standaart 1300 richting oosterijk/italie. ik zit op de site van paruzzi wat rond te kijken en wat dingen te bestellen voor het geval dat, maar valt mijn oog in 1 keer op onderzet caters, bij motoren die zwaar getund zijn weet ik dat het nodig is, maar het lijkt mij nooit kwaad te kunnen om er 1 van 1,5 liter er onder te zetten om zo wat meer olie er in te hebben en in hoog zomer de temp wat te drukken ? wat denken jullie hier van ? alvast vriendelijk bedankt. Gr jeroen |
Hoi Jeroen,
Extra volume aan olie is altijd goed alsje de auto extra gaat belasten. 1.5 liter is bijna de helft meer aan olie/koelcapaciteit, dat gaat je auto lekker vinden in de bergen. Ikzelf heb een extern oliefilter in de wind hangen, plus een koeler tussen de poten van m'n trekhaak. Zo houd ik mijn 1641 keurig koel in de bergen met een caravannetje erachter. Greetz Ron |
ja daarom dat dacht ik dus ook, maar aan de 1e kant heb ik ook zo iets van vroeger deden ze het ook zo.
Maar wij gaan alleen maar met de kever dus zonder caravaan. want ga er wel een olie temp sensor in zetten met meter voor dat ik ga want dat vind ik toch een lekkerder gevoel. gr jeroen |
he Jeroen,
Een extra oliekoeler in de rijwind is nooit verkeerd. wat ik ook een keer tegen kwam is een zelf gemaakte windgeleider onder de auto tegen de bodemplaat aan gemaakt. Dit moet ook schelen. Groet T. |
Vergeet niet dat die 1,5 liter olie meer ook meer tijd vraagt om opgewarmd te worden als de temperaturen lager zijn, kan me voorstellen dat dit 's winters voor weer andere problemen zorgt. ;)
En ja.... ook vroeger werden er extra carters onder kevers e.d. geschroefd. Het mooiste blijft natuurlijk een externe oliekoeler met thermostaat. Meten van de temperatuur is eindelijk altijd een must, waterkokers hebben ook een temperatuurmeter tenslotte :screwy: |
All times are GMT +1. The time now is 01:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.