Chriskee.'s Golf II 1.8
Hallo mensen :)
Ik zal me even kort voorstellen, voordat ik over de Golf ga praten. Ik heb Chris Dreessen, 18 jaar jong en doe dit jaar eindexamen Havo :rolleyes: Ik ben eigenlijk rond mijn 16e besmet geraakt met het Golf II virus toen een vriend van me een Golf II GTD had. Een auto waar toen heel veel aan gedaan was, met "subtiel en clean" als motto. Hijzelf rijdt nu in een Golf II GL 1.6 uit 1989. Dit motto heb ik in de loop van de tijd overgenomen, en toen ik tegen een Golf aanliep hier in de buurt, kon ik het niet laten om even te gaan kijken. De auto was niet gekeurd, en had hier en daar toch wat minpuntjes, maar goed, ik zag de schoonheid van de auto en besloot 'm te kopen. Het is een Golf II 1.8 U9 van 21 juni 1990. 10 januari 2009: De auto vroeg in de morgen opgehaald in een naastgelegen. Zo kwam ik ermee thuis: Toen de sneeuw zo goed als weg was de auto even afgespoten en een lijstje opgemaakt: - De verstraler in de grill is kapot, - Glaasjes van de kentekenverlichting zijn kapot, - Dashboard lampjes kapot, - Tussendemper lek, - De pakking van de kleppendeksel is niet meer 100%, - De verwarming doet het alleen nog maar op de hoogste stand, - De einddemper is oerlelijk, - De achterlichten vind ik niet mooi, - en nog wat dingen. 14 januari 2009: Via de zaak wat onderdelen besteld: - Oliefilter - Luchtfilter - V-snaar - Distributieriem met rollen - Kleppendekselpakking - Bougies - Rotor - Verdelerkap - Dashboard lampjes - Achter ruitenwisser 17 januari 2009: De bestelde onderdelen gemonteerd en meteen de auto in zijn geheel nagekeken. De tussendemper is niet meer te repareren, dus moet nieuw besteld worden. Dan ook maar meteen een nieuwe einddemper bestellen. Ook erachter gekomen dat de wiellagers achter wat speling hebben, maar dit is met wat vet gelukkig verholpen. Verder zag de auto er super uit! Mooie schijven en rondom vrij nieuwe remblokken. Vriend van me had nog originele achterlichten liggen, dus deze had ik ook meteen gemonteerd. En de ruitenwisser platgelegd en een andere kentekenplaathouder gemonteerd. Zo stond de Golf er de dag erna bij: 20 januari 2009: Tussendemper nieuw besteld, meteen ook maar alle rubbers, klemmen en de buis naar voren erbij gepakt. Erna naar Heuts gereden voor een einddemper, en ben uitgekomen op een prachtige Remus sporteinddemper. Eigenlijk het mooiste model voor een Golf II vind ik. 21 januari 2009: Er maar eens mee naar de keuring gereden, na 3 maanden wordt het toch wel tijd, liever een afkeur (gratis) dan een boete voor het niet keuren. De glaasjes van de kentekenverlichting zijn nog kapot, het glas van de verstraler is nog kapot en de demper is ook nog lek. Gelukkig dat het een kennis van ons is, hij had de auto goedgekeurd, met de intentie de uitlaat eventjes te kitten als ik een steekproef zou krijgen. Prima geregeld dus :D 22 januari 2009: Vandaag had ik de uitlaat vernieuwd. En het was geen pretje.. De Remus heeft een veel scherpere bocht naar de tussendemper toe dan de vorige uitlaat, dus paste het geheel niet. Gelukkig zit de uitlaat er nu onder, en niet onder spanning :) Zo ziet het eindresultaat er uit: Dat is de status van de Golf tot nu toe. De plannen die ik er nog voor heb zijn de onderstaande: - G60 bumpers - Verlagen - Ramen tinten - Heldere koplampen (verstralers zijn besteld) - Zwart-rode achterlichten - Ander stuur - Pioneer DEH-50UB (besteld) - Speakers, sub en versterker kopen (waarschijnlijk Hifonics) - Nieuwe voorruit (deze heeft een scheur van een paar decimeter) - En vast nog wat spullen die ik vergeten ben erbij te zetten.. Maar het voornaamste bij de Golf is om alles strak te maken, en niet al te veel poespas of tüpperware. Strak en clean. En omdat ik alleen een zaterdag baantje heb, zal het allemaal niet zo snel vorderen. Maargoed, alvast bedankt voor het kijken :) |
die treserplaten zijn behoorlijk zeldzaam aan het worden, maar zijn wel mooier met ook de zwarte lichten (als die ook Treser waren zijn ze een stuk gewilder dan de Hella's)
|
Met de zwarte achterlichten valt die minder op.
Als de lak onder de Treser plaat mooi is, blijft die er waarschijnlijk af.. Krijg er niet bepaald warme gevoelens bij :tongue: De achterllichten waren trouwens van Hella. |
Afgelopen weekend weer wat dingen aan de Golf gedaan, voornamelijk voor het oog, maar dat is zeer zeker niet onbelangrijk. :cool:
Heb de motorruimte met ontvetter en de hogedrukspuit schoongemaakt, althans voor zover het lukte. Als ik eens tijd heb doe ik het op het werk met de stoomcleaner, dat gaat beter. Ook heb ik de Pioneer radio gemonteerd die zaterdagmorgen was gearriveerd. En als laatste heb ik de sierlijsten en bumpers gespoten met een of andere Michelin bumperspray, dus nu ziet alle plastic weer als nieuw en mooi donker uit :) Hier wat foto's: Alleen zit ik nog met een paar problemen. Mijn verwarming doet het alleen op de hoogste stand, en voor zover ik weet heeft het iets te maken met een tussenweerstand (?).. Wie kan me vertellen waar die zit en waar ik zo eentje nieuw kan krijgen? En mijn temperatuurmeter in het dashboard doet helemaal niets.. Weet misschien iemand waar de sensor zit, op het blok? Dan kan ik deze nameten, verbinden met elkaar, dan zou de meter helemaal om moeten slaan.. Ik zou zelf bij God niet weten waar ik 'm moet vinden.. Thnxx & loeterr :dance: |
Leuk bezig. Word wel wat :thumbup:
Die grille moet je vlug wat aan doen :tongue: |
Dat klopt, maar ik had de lampen gelijk met de einddemper besteld. Alleen duurde het 10 dagen voordat ze de lampen hadden. De einddemper was de dag erna binnen :screwy:
Maar goed, dat wordt zo snel mogelijk verholpen. Quote:
:shame: |
Ik denk weet bijna wel zeker dat je aanjager schakelaar kappot is. Kwaaltje namelijk..
|
Onder je dashboardkastje zit die weerstand. Even die onderbak eraf schroeven en dat zwarte schuim omlaag trekken.
Daar achter zit de waaier van de motor en de weerstand, metalen plaat. Gaan vaak stuk inderdaad, bij de dealer hebben ze die iig, duur. |
Topic eventjes opgeschoond, eerste post wat overzichtelijker gemaakt :redface:
|
Quote:
Werk zelf bij de automaterialen en heb ze hier op voorraad liggen, kunnen 2 type's zijn (aansl. a/d binnenkant verschilt), kosten ong. €25,- |
Toevallig bij Heuts?
Maar dan weet ik in ieder geval wel ongeveer de prijs :) Dankje |
Mooie brul pijp klasse :)
|
Leuke auto en hij komt er al steeds beter bij te staan.Succes met de volgende plannen die je hebt.
|
leuke auto, alleen egt wat aan die grill gaan doen ;)
en even laten struikelen paar leuke wielen er onder en hij is af :thumbup: maar ziet er goed uit. Gr jeroen |
28 januari 2009:
Vandaag naar een autosloperij geweest, op zoek naar G60 bumpers. Daar na wat rondkijken voor een net prijsje een ongespoten (vrij nieuwe) voorbumper en een zwarte achterbumper gevonden. De lip en knipperlichten uit een andere bumper gehaald en afrekenen maar. Eenmaal thuisgekomen meteen eventjes afgewassen en foto’s gemaakt: 30 januari 2009: Vandaag mijn verstralers gaan ophalen, eindelijk! Als ik weer wat meer geld heb, komen er voor de andere lampen ook heldere in, vind het toch wel heel mooi uitzien. Foto’s: |
ziet er al een stuk beter uit :thumbup:
ga zo door ziet die der over een paar weken/maanden dikk uit !! |
Dat is wel de bedoeling ja, haha :tongue:
Ben alleen nog steeds aan het twijfelen over de achterlichten... Heldere achterlichten? Of toch de Zwart-Rode achterlichten? |
ziet dr goed uit jong :tongue: k zie je topic hier nu pas staan :redface:
de donkere achterlampen stonden hem eigenlijk niet verkeerd hoor ! :) |
Zie nu pas dat je een limburger bent..
Leuk weer eentje erbij.. Gr Ronnie |
Quote:
Hahah :tongue: Nee, die donkere achterlichten kon echt niet :tongue: Ben aan 't twijfelen welke ik wel moet pakken, wil toch wat anders dan de originele.. Quote:
Klopt :) Nieuwstadt is ook nog niet zo super ver hiervandaan.. |
Leuk ding jou golf en die radio heb ik ook wel een fijne radio.
|
Dankje :)
Radio is inderdaad erg fijn ja. Hier nog eventjes een foto van de nieuwe verstralers bij daglicht. |
zelf ook zo'n uitlaat onder de Polo gehad zonder middendemper, hierdoor komt het geluid nog beter tot zijn recht. prima keus, top.
|
:)
Daar heb je gelijk in. Misschien wordt de middendemper ook nog weggehaald, maar voor nu vind ik het lekker beschaafd. Pittig, maar toch beschaafd. Dat heeft ook wel iets. :) |
Update
17 januari 2009: Afgelopen week heb ik de dikke bumpers gemonteerd, ziet er al meteen een stuk beter uit vind ik! Jammer genoeg redde ik het niet om de auto te verlagen, dat zal dus iets worden voor volgende week (na carnaval). Ook heb ik zaterdag hier in de buurt een Hella/Momo TYP V36 stuur gehaald, daar ga ik straks even de boutjes van polijsten en dan wordt die gemonteerd. De foto's volgen natuurlijk daarna. En meteen in de gauwigheid een paar foto's gemaakt van mijn Golf, en de GL van een vriend van me. En van het stuur: |
7 maart 2009:
De verlagingsveren voren zitten er nu op, ziet er mooi origineel uit vind ik. Wielkasten zijn wat beter gevuld. Achter moeten ze nog, geen tijd meer voor gehad. Ook heb ik het stuur eindelijk gemonteerd, ziet er prachtig uit, en ligt heerlijk in de hand :) Komende week krijg ik van marceljoann heldere koplampen en heldere achterlampen. En binnenkort gaat ie op de oprit, en wordt het interieur eruit gehaald en helemaal gepoetst (stoomclean waarschijnlijk) en wordt de bekabeling van de installatie gelegd. Ook wordt de hemel dan zwart gemaakt, en komt er een zwarte C-stijl in. Het enige waar ik nog over twijfel is: Moet ik een blauwe hoedenplank kopen, of zwarte hoedenplankdragers? Aangezien ik nu een zwarte hoedenplank heb met blauwe hoedenplankdragers.. Wat vinden jullie? Hier wat foto's die ik van de week gemaakt heb: |
Dit ziet er al een stuk beter uit dan toen je hem kocht, ga zo door :thumbup:
|
Leuke auto, zo ziet ie er al veel beter uit;) Blijft die bumperspray een beetje zitten? Want dan ga ik die ook even scoren:P Mijn bumpers en sierlijsten zijn nu echt ugly fuckly...
Succes ermee!:thumbup: Waar heb je die bumperspray gehaald;) Kan er op internet niet zo bar veel over vinden;) |
leuk golfje!
Die kenteken plaat van die GL is ook leuk. Thanx. :) |
Ik zie dat je bij mij in het dorp woont. Heb je echter nog niet zien rijden, misschien eens beter opletten :rolleyes:
Gaat de goede kant op, wordt een leuke wagen zo. Ga zo door. :thumbup: |
@ Vains: Dankje :) Heb je idd gelijk in. Heb sinds deze week de heldere voor en achterlampen binnen, dat zal 'm ook goed doen.
En dan hopen op goed weer, dan kunnen het scherm, achterklep en de bumpers gespoten worden. @ LuukGTI: Die bumperspray werkt goed ja, zorg alleen ervoor dat ie niet op plekken komt waar die niet moet, want je krijgt het nooit meer weg. Zoals bij mij :( Om de Armor Doorplates zitten bij mij randjes van het spul nu op de deur zelf. Maargoed, de kleur zelf van het spul vervaagd een beetje. Maar om de maand even inspuiten lijkt me geen probleem, toch? @ 1982kameiX1: Graag gedaan ;) :tongue: @ Audilimburg: Stimmt :tongue: Heb jou ook nog niet zien rijden, terwijl ik toch redelijk vaak in V'burg kom, werk er zelfs :P Thnx voort compliment :) De oude eigenaar van mijn stuur ken je dan misschien ook wel? Dennis Koetje, uit Oirsbeek. Heeft een hele geile mk2 onder een doek staan in de garage. |
Hij staat er echt netjes bij nu !
En ziet er leuk en sportief uit :thumbup: |
Ik woon in Hulsberg...en jij volgens alles ook.
Valkenburg kom ik vandaan, maar woon er al anderhalf jaar niet meer. Als je in mijn projecttopic kijkt begrijp je waarom je mij nog niet hebt zien rijden en voorlopig ook niet zult zien rijden :D (tenminste niet met de Golf 1) |
Ohzo haha.
Waar in Hulsberg precies? Reed net in Valkenburg langs een beige/gele mk1. |
Update 1 april:
Nee, het is geen grap :mrgreen: Ik heb mijn heldere koplampen en achterlichten ! Alhoewel.. Eigenlijk al een tijdje, en zitten ze er ook al een tijdje in.. Maar vooralsnog geen tijd gehad om foto's te maken.. Hier zijn ze: Inmiddels ook met het lekkere weer deze week de VW logo's zwartgespoten. Staat een stuk beter vind ik zelf. Eigenlijk nog een GTI grill. Dat rode randje doet 't 'm toch :P |
Ziet er netjes uit ga zo door!
|
Vandaag hier in het zuiden mijn nieuwe velgen bij elkaar gesprokkeld :D
Sorry jettaracing,, maar ik ben nou eenmaal verliefd op jouw stalen velgen,, dus heb ik me ook een setje gekocht! Als eerste bij een een bandenbedrijf hier in Voerendaal 2 stuks gevonden, ergens ver weg onder een paar kilo stof. De 3e heb ik in Heerlen gekocht. Die jongen verkocht een set Tigra velgen, met die stalen velg erbij. Van hem heb ik de stalen velg gekocht. De 4e hoop ik te ruilen met een vriend van me. Als zijn reserve wiel (Tigra) hetgene is wat ik wil hebben, dan krijgt hij mijn reservewiel. Mooi geregeld, lijkt me ?! :D Die laten verbreden, en dan heb ik mijn setje waar ik al zo lang op lag te kwijlen |
All times are GMT +1. The time now is 18:03. |