Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   16v ingebouwd maar loopt erg beroerd (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50587)

jetta1600gti 18-01-2009 15:20

16v ingebouwd maar loopt erg beroerd
 
hallo allemaal

ik ben net klaar met het inbouwen van een 16v motor in een andere koets.

hier lag eerst een 1.6 in dus heb ik zogoed als heel de draadboom overgezet

en toen ik hem daarna voor het eerst startte liep die niet goed op alle 4 de

cilinders. nr 1 en 4 lopen wel goed en de boegies zijn ook mooi van kleur

alleen nr 2 en 3 zijn erg zwart. en het lijkt net of ze niet mooi meedoen dus

toen heb ik het volgende vervangen:

de bougies,rotor,verdeelkap, bougiekabels en nu net ook nog de bobine

maar hij blijft beroerd lopen heeft iemand hier misschien een idee wat het nog

kan zijn of waar ik nog eens naar kan kijken? toen de motor nog in mn andere

auto zat liep die super maar nu lijkt het meer op een grasmaaier :(

ik ben inmiddels een beetje ten einde raad.

alvast bedankt voor eventuele tips of andere vorm van raad.

groeten jeroen

P.S. het is een pl met de spinnenkop en warmdraaigedeelte van een kr

Pewi Vwteam 18-01-2009 15:36

mmmm raar spinnekop wel ontlucht?? teminste ik dacht dat je deze kon ontluchten! als ik het goed heb!

corrado-usa 18-01-2009 15:39

misschien een sproeier er stopt of zo hadden we ook met de mk1 gti.

wob8v 18-01-2009 16:33

spinnekop ontlucht zichzelf, ik zou de injectoren ff nakijken als ik jou was, misschien dat ze teveel geven

Bertus_01 18-01-2009 16:46

Welke brandstof pomp heb je gebruikt?

jetta1600gti 18-01-2009 19:10

Quote:
Originally Posted by wob8v
spinnekop ontlucht zichzelf, ik zou de injectoren ff nakijken als ik jou was, misschien dat ze teveel geven


maar hoe kom ik erachter of ze teveel brandstof geven?


Quote:
Originally Posted by Bertus_01
Welke brandstof pomp heb je gebruikt?


ik heb gewoon zowel de pomp in de tank als de pomp onder de auto

overgehangen en die deden het gewoon goed toen die auto nog reed waar ik

alles vanaf gehaald heb.

Bertus_01 18-01-2009 19:44

Zou gewoon de basis even nakijken.

Vonkt hij bij alle bougies/cilinders?
Krijgen alle 4 cilinders brandtstof?
Ontsteking op tijd?

Etc

Suc6

wob8v 18-01-2009 19:50

injectoren controleer je door ze eruit te halen en alle 4 in een maatbeker te hangen, brandstofpomp aan(contact aan) en ff je luchtweger optillen. als ze alle 4 evenveel geven zit het zeer waarschijnlijk goed, maar hoeeel ze percies moeten geven weet ik ook niet. maar ik zit net te denken, als de bougies zwart zijn, krijgen ze waarschijnlijk teveel, dit vinden je klepzittingen niet zo fijn.... hoe is het met je halgever? is de vonk wel fel genoeg? heb je alle massapunten wel goed vastzitten?

Fast Eef 18-01-2009 19:51

kijk eerst na waarom die 2 cilinders niet meelopen,

onsteking of brandstof probleem?

jetta1600gti 18-01-2009 23:30

Quote:
Originally Posted by wob8v
injectoren controleer je door ze eruit te halen en alle 4 in een maatbeker te hangen, brandstofpomp aan(contact aan) en ff je luchtweger optillen. als ze alle 4 evenveel geven zit het zeer waarschijnlijk goed, maar hoeeel ze percies moeten geven weet ik ook niet. maar ik zit net te denken, als de bougies zwart zijn, krijgen ze waarschijnlijk teveel, dit vinden je klepzittingen niet zo fijn.... hoe is het met je halgever? is de vonk wel fel genoeg? heb je alle massapunten wel goed vastzitten?


alle massa punten heb ik gecontroleerd en bij twijfel gerepareerd mn halgever

weet ik niet zeker maar ik heb nog een reserve ontsteking dus die ga ik ook

nog maar eens proberen.



Quote:
Originally Posted by Fast Eef
kijk eerst na waarom die 2 cilinders niet meelopen,

onsteking of brandstof probleem?



ik ben er achter hoor mn spinnekop laat aan de 2e en 3e cilinder geen

brandstof door. wel vreemd dat ik toch 2 zwarte bougies heb. :screwy: dus

ik ga maar eens op zoek want ik moet nog ergens een andere spinnekop

hebben liggen.

gr jeroen

kb2 19-01-2009 12:11

Heeft een maat van mij ook gehad.Heeft de bougiekabels van de 2de en 3de cylinder om gedraaid en loopt als een zonnetje.Ook hij dacht dat ze goed toch even geprobeerd en ja wel hoor..

succes

jetta1600gti 19-01-2009 17:29

het probleem is helaas nog niet opgelost :mad:

ik heb vandaag een andere spinnekop gemonteerd maar hij doet nog precies

hetzelfde. als de motor draait en ik draai 1 voor 1 de leidingen los op de

spinnenkop dan valt die bij recht achter niet uit linksachter wel linksvoor ook

en rechtsvoor weer niet. :confused: nu is mijn vraag wat is de volgorde om

de leidingen juist te monteren op de spinnenkop? zodat elke cilinder op de

goede plaats op de spinnekop gemonteerd zit? want hij loopt nu nog steeds

maar op 2 cilinders. en zijn er misschien nog andere dingen waardoor de

motor nu nog steeds op 2 cilinders kan lopen??

alvast weer bedankt voor jullie reacties :thumbup: want ik kom er zelf nu

echt niet meer uit :cry:

groeten jeroen

Pewi Vwteam 19-01-2009 17:49

die spinnekop bende er af en gewoon digifant er op bouwen ben je van het hele gedonder af!

The Skinnmeister 19-01-2009 17:58

Heb ik ook gehad, bougiekabels niet goed (lees cyl. omgedraaid), en de pomp leverde niet genoeg. Vervangen en probleem opgelost.

golf mkII 16v 19-01-2009 20:44

Systeemdruk te laag
Pomp in de tank draaid niet
Pomp onder de auto is naar z'n grootje
Filter verstopt

kb2 20-01-2009 20:23

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Heb ik ook gehad, bougiekabels niet goed (lees cyl. omgedraaid), en de pomp leverde niet genoeg. Vervangen en probleem opgelost.


Zoals ik al zei dat was jij :D :D

jetta1600gti 27-01-2009 20:13

bedankt voor alle reacties :thumbup:

het probleem is inmiddels opgelost en de motor loopt weer perfect :D

er zaten ondermeer 2 leidingen naar de injectors verstopt en ik had na het wisselen van de bougiekabels de 2e en 3e cilinder omgewisseld :redface:

maar goed het is allemaal opgelost en de eerste veilige km's zijn alweer gemaakt :D

nu alleen nog even zorgen dat ik ook de 5e versnelling kan gebruiken en als dat gelukt is kunnen mn g60 remmen eronder want mn standaard 239mm schijven hebben het er best wel moeilijk mee om de auto goed afgeremd te krijgen.

groeten jeroen

Fast Eef 27-01-2009 20:25

hey, ik heb ook een 16v in mijn auto ingebouwd, maar had hiervoor een 1.3 nz.

maar krijg het schakelmechaniek ook niet goed afgesteld, lijkt net of de schakelstang anders is.

heb jij dat probleem ook?

RubenD 27-01-2009 21:33

Ah, heb je dat stangetje niet vervangen. Is zo'n plastic dingetje, 5cm lang. Die is bij de 4-bak anders als bij de 5-bak.

Als je voorheen ook een 5 bak had is dat het probleem niet. Verder is het wel aan te raden om echt alle hulsjes en kunststof koppelstangetjes te vervangen.

jetta1600gti 28-01-2009 00:37

Quote:
Originally Posted by Fast Eef
hey, ik heb ook een 16v in mijn auto ingebouwd, maar had hiervoor een 1.3 nz.

maar krijg het schakelmechaniek ook niet goed afgesteld, lijkt net of de schakelstang anders is.

heb jij dat probleem ook?


Quote:
Originally Posted by RubenD
Ah, heb je dat stangetje niet vervangen. Is zo'n plastic dingetje, 5cm lang. Die is bij de 4-bak anders als bij de 5-bak.

Als je voorheen ook een 5 bak had is dat het probleem niet. Verder is het wel aan te raden om echt alle hulsjes en kunststof koppelstangetjes te vervangen.




ik had hiervoor een 1.6 erin liggen met een 4 bak maar heb het gedeelte wat op het stuurhuis geschroefd zit wel over gebouwd evenals alle stangetjes die eraan zitten en dat plastic ding ook maar idd lijkt het of er toch verschillen in zitten want als je hem probeerd af te stellen is het of 1 t'm 4 of 3 t'm 5 wat versnellingen betreft maar het zou moeten werken dus ga het gewoon proberen. mocht ik het niet afgesteld krijgen nadat ik alle rubbers en bussen enz vervangen heb dan kan ik altijd nog het gedeelte waar de schakelstang aan zit overbouwen van de auto waar de 16v uitkwam. maar liever niet als het niet hoeft. :thumbup:

gr jeroen

The Skinnmeister 28-01-2009 19:45

Mooi om te horen dat alles het weer doet. Success verder!!

RubenD 28-01-2009 20:35

Voor het correct afstellen moet je ff zo'n tooltje kopen:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50731

jetta1600gti 28-01-2009 23:25

Quote:
Originally Posted by RubenD
Voor het correct afstellen moet je ff zo'n tooltje kopen:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50731



bedankt voor de info maar heb hem vanavond samen met remcotje afgesteld gekregen. bij het mechanisme van een 4 bak zit als je in de auto zit aan de rechterkant een nok waardoor die niet in z'n 5 kan.zeg maar tegenover de pal die voor z'n achteruit is. dus die hebben we eraf gehaald/gesloopt c.q. aangepast en nu heb ik gewoon weer alle 5 de versnellingen. :D :thumbup:

groeten jeroen


All times are GMT +1. The time now is 09:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.