nieuw kenteken
Ik wil weer een golf 1 kopen als daily/meetingauto. Nu heb ik er 1 op het oog maar die staat nog op buitenlands kenteken. Dus als ik die ga invoeren dan komt daar een nieuw type kenteken op, aangezien hij nog niet oud genoeg is voor een historisch kenteken.
Nu mijn vraag. Zou dit jullie tegenhouden om deze auto te kopen? Ik vind het namelijk echt geen kijk, maar het is een hele mooie auto. |
afhankelijk van de staat van de auto, prijs, etc, zou mij dit absoluut niet tegenhouden.
originele hollander is het toch al niet dus wat zou het? of je moet gaan rommelen met cijfertjes van een kers verotte hollander.... :mad: ...en waarvoor? ik zeg, als hij in een goed genoege conditie verkeerd, en de prijs is goed, ophalen die wagen! ( wel foto's plaatsen na aanschaf ;) ) |
halen, kenteken stoort me nu al niet meer.
|
je kan toch ook een oldtimer kenteken aanvragen? heb ik volgens mij ooit is iets over gelezen op het forum...
als dat niet kan, zou hem er niet om laten staan nee... |
Laten staan om wat een ander ervan vindt NOOIT ophalen als die je naar de zin is ;)
|
beter met een lelijke nummerplaat rondrijden, dan helemaal niet...
:) |
Quote:
lezen, hij is er niet oud genoeg voor.... |
Gewoon Halen joh wat boeit dat kenteken nouw!! Als hij mooi en netjes is gewoon halen! Sommigen willen ook persee een hollandse hebben! Wat maakt uit duitse of nederlandse auto allebei golfjes 1
|
Ik ben er inmiddels ook al redelijk aan gewend. Mn eigen 32b heeft ook een import kenteken en het boeit me eigenlijk amper.
|
Dan kan je de eerste wezen met 'illigale' blauwe nieuwe platen.. :tongue:
Ik zou zeggen halen en zorg dat ie zo mooi is dat het kenteken niet opvalt :D |
hield mij ook niet tegen hoor, zoals hajee al zij beter met lelijk kenteken dan niet.
|
Quote:
jammer, te laat,... is al een mafketel heir die ze op een rode mk2 heeft geschroefd :screwy: |
Tsja...
Zo'n plaat is niet zo erg vind ik... Als je kijkt naar een mooie Britse Golf1 zoals hieronder , val je toch ook niet over die lelijke plaat? En daar zit het stuur ook nog aan de verkeerde kant! Toch vind ik het hele mooie wagens en stoort mij het iig niet ;) En hetzelfde geldt eigenlijk ook voor een ander kenteken... Bijvoorbeeld Belgisch of Duits.... |
het is nou eenmaal zo met die kentekens
er zijn al eerder veranderingen geweest met cijfers en letters toch. in de toekomst zal je het steeds vaker zien maar dat wil dan niet zeggen dat de auto er minder door word de intresse gaat naar de auto en niet naar de platen vind ik |
Quote:
Ben het helemaal met je eens :thumbup: En er zullen altijd van de mieren n*ukers en muggen zifters blijven in dit wereldje. Dat stoort mij veel meer dan een kenteken. @74mk1, Ik zou het nieuwe nummer nog in de blauwe platen uitlatenvoeren ook. ;) |
haha, dat zag ik laatst hier ook ergens op het forum, nieuwe combinatie op een blauwe plaat :D
|
Quote:
Wa mafketel jonge? :screwy: |
Ok...iedereen zegt dat het kenteken geen reet uitmaakt.......zal ik maar de eerste zijn die zegt dat ik hem zou laten staan:D...(en ja,ik meen het..)
|
maar waarom zou je hem dan laten staan is mijn vraag op het fiet na dat er totaal geen goedwoord voor het kenteken is qua lay-out.
als het zo lelijk is haal je het er toch van af als je bijvb op een meeting staat. |
Beter een harde buitenlander dan een rotte hollander.
En wat boeit het of je een nieuwe lettercombinatie hebt. Gewoon lekker blauwe platen nemen. Degene die dom praat over je nieuwe kenteken, stapt waarschijnlijk in een om de hoek geparkeerd lijk met een fijn origineel kenteken. |
Ik heb ook nieuwe nummerplaat op mijn mk2 1985er..
ik lig er nie wakker van, ik vind het zelfs niet eens jammer ik bedoel wat boeit het nou het is net wat Reaper Kustoms zegt Beter een harde buitelander als een rotte hollander! |
ach en op car spotter lijkt ie nieuw, als je het sms mag geloven
|
Quote:
Zo heeft ieder zn 'ding'...'fetish' of hoe je het wilt noemen.. Ik wil alleen een Golf 1 met een origineel NL kenteken,waar je dus aan het kenteken dan ook kan zien welk jaar die is...vraag me niet waar die gedachte gang vandaan komt...ik heb dat eenmaal :D Zoals mn huidige 75er swallowtail (40-FZ-36) en mn vorige GTI uit 1984 (KN-91-RP) (voor de 'mierenneukers'....ok,bouwjaar 1983,op kenteken gezet januari 1984...) Ik zal zeker niet zeggen dat een originele hollander een betere Golf 1 zal zijn dan een import...is gewoon iets wat tussen de spreekwoordelijke oren zit.Zal altijd een discussie punt zijn voor vele hier die het niks uitmaakt..gelukkig maar,anders was het maar saai ;) |
Zoek zeer verrot orgineel casco,of alleen het kenteken en bak het nummer om.
Weet zeker dat er op deze manier zeer veel rondrijden |
jaa!! dat is mooi!!not!
daar wil ik niet eens mee rondrijden.. gewoon al het idee dat het gewoon niet "klopt" |
Quote:
ik denk niet dat dit de bedoeling is om zo een auto op de straat te zetten er zijn er helaas nog genoeg die er mee rond rijden. ook vind ik het treurig om zulke dingen hier op het forum te lezen. dit is geen vissite kaartje voor de lezers. nee dit krijgt mijn steun niet... |
idd. als de waggie mooi is gewoon doen.
|
Ff tussendoor: Hoe zit dat nou precies met die blauwe platen? Moet hij dan ouder zijn dan...?? En kan je die zo nieuw bestellen dan? :rolleyes:
|
Quote:
Indien je auto van voor 1978 (maand??) is kan je een oude code krijgen, en mag je blauwe platen hebben (alléén bij 2 letters, 4 cijfers). Je krijgt dan een keurmerkje erin Bij veel automaterialen zaken kan je ook voor andere sidecodes blauwe platen laten maken, maar hier kan je nooit een goedkeur stempeltje in krijgen.. |
Om in aanmerking te komen voor blauwe platen moet je wagen van voor januari 1978 zijn.
Ondanks dat rijden er enorm veel van latere jaren en met import kenteken ook met blauwe platen. Staat tof natuurlijk, maar de boete is er ook naar. |
Ik zeg beter een kenteken met de 'nieuwe' combinaties dan een originele hollander met een duplicaatcode, daar kan ik me pas aan ergeren, zeker als het een hele mooie (en bijvoorbeeld zeldzame) klassieker is!
|
Quote:
*snik* met mn KP63LG en duplicaatcode 2 :( |
Quote:
Ik heb zelf ook een duplicaatcode (1), heb mijn auto er mee gekocht. Had hem er liever niet op gehad maar ik troost me met het feit dat het 'maar' een simpele Golf 2 1.6 CL is, daarbij vind ik het minder erg dan wanneer ik bijvoorbeeld een hele nette G60 in 'showstaat' zou rijden. Klinkt raar, maar dat is zo'n gevoel... :screwy: |
Ik heb geen problemen met een nieuw kenteken, een met duplicaatcode szou ik wel laten staan
echt raar staat zo'n nieuw kenteken niet, hier die van mijn vader: |
Quote:
heb ze al een half jaar in de jetta liggen :D alleen monteren durrt en duurt :redface: |
Wat een gezeik over dat kenteken. Alsof het wat uitmaakt wat voor kentekenplaten er op je auto zitten... Als de combinatie je niet bevalt kun je toch ook niet ruilen bij de RDW. Het is toch al een importauto dus dan zou het mij geen fuck meer uitmaken.
Persoonlijk vind ik de origineel Nederlandse kentekens wel gaaf, zijn weinig landen die hetzelfde (ogenschijnlijk) willekeurige systeem hanteren, het is heel logisch. Je kunt er grappige dingen uit herleiden (zoals chris zegt, auto van 83 kenteken van 84...wat gebeurde er in tussentijd?). Als ik de keuze had tussen 2 identieke auto's en 1 ervan was og. nederlands wist ik het zeker wel...anders zou ik zeggen...boeiend. |
All times are GMT +1. The time now is 10:31. |