Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Q park vondst Passat TS 1974 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49256)

Nien 11-12-2008 18:50

Q park vondst Passat TS 1974

Afgelopen zaterdag heb ik voor een fles jenever passat TS uit 1974 opgehaald.
Via via werd deze aan mij aangeboden.
De passat is nog van de 1e eigenaar geweest en alle boekjes zitten er nog bij. De passat heeft 79000km gelopen maar aan de staat van de auto te zien had er ook 3 ton op kunnen zitten.
Motorisch is het wel te merken voor zover we nu hebben kunnen zien/horen.

Ik had de auto van te voren niet gezien ( onderhandelen over een fles jenever gaat nergens over natuurlijk) dus het was een verrassing wat ik zou aantreffen.

Sinds 2005 staat de auto al stil en geparkeerd in Qparks..een half jaar geleden is ie nog wel rijdend verplaatst.
De auto deed het nu ook nog met behulp van een jumpstarter en heb hem gewoon naar huis gereden..
Via de schilderswijk naar scheveningen op zaterdag middag is dat niet echt aan te raden, maar je hebt in elk geval bekijks..

Eigenlijk wilde ik deze auto slopen en een aantal dingen te gebruiken voor mijn '76 passat.
Maar nu begin ik er toch een beetje verliefd op te worden, ook omdat het de meest luxe uitvoering is..al het plaatwerk heb ik toch niet zoveel aan voor de 76' r en is zo als je ziet niet echt bruikbaar..

Nou ja hier de foto's
Het geeft allemaal niet een geweldig beeld omdat de garage een beetje vol is nu maar toch..

de boekjes

2 reparatiehandleidingen uit die tijd, ook leuk

interieur is na een beetje poetswerk nog ok

ik heb deze velgen nog niet eerder gezien

frankvr6 11-12-2008 18:56

niet slopen zo ik zeggen maar als je 2 flessen jenever wilt beuren roep maar :beer2:
er is vast nog wel iets van te maken toch :thumbup:

Marcski 11-12-2008 18:57

gaaf ding! kan wel wat liefde gebruiken zo te zien.. wat ben je ermee van plan?

huinkroese 11-12-2008 20:06

Lijkt mij: Fuchs eronder, 20 centimeter verlagen en een dakrek erop.
Een betere basis voor een RAT Passat kan je niet vinden. Te gek!

MauSeR35 11-12-2008 21:15

Keer flink schoonmaken en kijken wat er nog van te maken is? foto's lijken nog niet zo heel slecht eigenlijk.. kleurtje is ook wel mooi denk ik als hij eens schoon is..

Ritske 11-12-2008 21:30

Niet slopen, desnoods eerst als ratlook om laten rijden

Edition-Blue 11-12-2008 21:34

Leuke vondst !
Had hem ook niet gesloopt.

Arnaud 11-12-2008 21:41

Ik ken BTW veel meer auto's die van de eerste eigenaar zijn geweest.. ;)

Nien 11-12-2008 23:14

Ik heb besloten om hem sowiezo niet te slopen
Er zit wel erg veel laswerk aan denk ik . Op een aantal punten is ie echt doorgerot, hij is ook lek op veel plekken want ik heb binnen in de auto over handdoeken en keuken doekjes gevonden onder de matten en bij het achterraam.
Ik heb er ook over nagedacht om hem als rat te laten rijden..
Wilde eigenlijk eerst de andere passat die in veel betere staat is doen vandaar mijn twijfel..

De auto is niet eens echt vies, hij is eigenlijk olijfgroen en al het bruin is gewoon kaal metaal met roest

Hm lastig.. hij staat in elk geval droog.. dus super veel haast heeft het ook niet

en idd Arnoud, alle auto's hebben een 1e eigenaar gehad, in dit geval ben ik dus de 2e

breadfan83 11-12-2008 23:34

Bedenk eens wat je nu gespaard hebt aan de aanschaf door dat ding voor een fles drank te kopen. Steek dat gespaarde geld in en resto en je bent al een heel eind. ;)

Zou zonde zijn die auto te slopen, ziet er nog veel te mooi uit, en je ziet ze ook niet meer zo heel veel.

@Arnaud: :D Dacht ik ook al toen ik de tekst las.

thefugitive 11-12-2008 23:35

gruwelijk !!!! :thumbup: ik heb een 74er ls !
zeker niet slopen als er nog iets van te maken is...

Tjaap 11-12-2008 23:39

superding... m'n favo kleur.. kijk maar eens in de oude retro-mania albums. staat ergens een erg mooie in deze kleur.

M.I.V.W 11-12-2008 23:39

Quote:
Originally Posted by huinkroese
Lijkt mij: Fuchs eronder, 20 centimeter verlagen en een dakrek erop.
Een betere basis voor een RAT Passat kan je niet vinden. Te gek!

Verzin eens wat nieuws....

MauSeR35 12-12-2008 09:34

Mee eens, vooral de laatste mod...
Maarrr, ieder zijn ding en alles beter dan naar de schroot!

stiem 12-12-2008 20:16

wat bruut!

en wat een mega dikke kleur!

hoop dat ze op de wereld blijft! :tongue:

Ralph 12-12-2008 21:44

Daar had ik een hele doos jenever voor over gehad !! Toffe bak. Maak er wat moois van.

variejantje 13-12-2008 08:13

Niets rat, terug naar origineel staat!!!! Geweldig toch dit. Veel succes en plezier ervan.

maniacmark 13-12-2008 08:25

back to the roots met deze wagen
helemaal origineel!!!!

JeeWee 13-12-2008 11:30

erg fijn stukje automobiel historie!

martiepartie 13-12-2008 13:31

heel mooi ding, vooral omdat het de meest luxe uitvoering is. Echt heel erg mooi. Gewoon laten staan, en als je er zin/tijd/geld voor hebt een full resto geven. Desnoods lap je hem eerst op zodat het niet erger wordt, daarna een echte grondige resto!

Heel erg cool zulke vondsten! (en niet een MP advertentie met; De liefhebber weet wat deze waard is:) )

Passat 1974 14-12-2008 20:09

Mooi project!

Mijn Passat Coupe heb ik gekocht in 1998. De eigenaar heeft zelf altijd gewerkt bij de Volkswagen dealer en verzorgde zijn auto tot in de puntjes. Maar ook hier waren zand en vuil de oorzaak van rotte plekken. Vooral onder de wielkasten voor zijn de problemen te vinden. Even de voorschermen demonteren en hopen op het beste.

Je hebt een zeldzame auto gevonden!

Succes met het project.

Bas 18-11-2009 15:27

Hoe staat het met de Passat?

Ter inspiratie:

All times are GMT +1. The time now is 06:57.