![]() |
golf 1 gti met 180pk 20vt motor.
hallo ik ben bezig met een golf 1 gti uit 78 te restaureren hij kan bijna naar de spuiter paar laatste dingetjes nog! maar nu mijn vraag, ik ga er een 20vt in hangen een 180pk versie uit een tt. nu ben ik uiteraard niet tevreden met dit vermogen en wil zo ongeveer 250 pk hebben. teminste das wel de bedoeling. welke versnellingsbak raden jullie mij aan. wil wel het liefst een 020 bak en geen o2a bak met die klotekabels! ik heb nog een 020 2y liggen en een 020 doh volgens mij een diesel bak. maar ik ben ook niet van plan om om de 3000 km er een nieuwe bak onder te gaan sleutelen. alvast bedankt!
|
Pak maar een 4t of 4s bak en dan de klinken uit het differentieel en een boutenset erin, dat houdt wel ff. Heeft een kennis van mij al 15000 km mee gereden ook met 20vt in een golf 1 met zo'n bak. ( zijn trouwens diesel bakken )
|
Ik heb ze hier liggen met 3.000 km....diff compleet doormidden....
230 pk was al genoeg. Ik zou toch echt voor een 02A of nog jongere bak gaan.....kabels kan je er zo afhalen. |
je kunt er zo'n schakelhevel van een t3/t4 opzetten? Dan heb je geen kabels nodig, toch?
|
Zoals oakgreen20vt zegt gewoon een 4t 4s bak van een turbodiesel en dan een boutmoereset in het einddif gebeurd er niets mee. en dan heb jij een perfecte bak voor achter een 20vt.
|
oke een 4t bak heb ik ook nog ergens liggen volgensmij.
|
en een 02a bak kan ik ombouwen naar stangen?? geschakeld! want ik wil namelijk niet die grote lompe schakeltoren er in hebben! en kabels schakeld ook kloten vind ik.
|
oja en welke van de 2 bakken is het beste?? de 4t of de 4s kwa overbrenging.
|
Bij de 4s is volgens mij alleen de 5 een beetje korter.
|
Zou voor de 02A gaan,.. zie Bolku zijn opmerking. Later toch van bak wisselen is een leuke klus.....beschadigingen inbegrepen... Tenzij je het originele vermogen gaat gebruiken.
|
aah een versnellingsbak wisselen is het werk niet. en als zo bak het 15000km uithoud vind ik het prima word toch een mooiweer auto [meetings] auto.
|
Dus als ik het goed begrijp haal jij niet de motor eruit om zodoende de bak te kunnen vervangen, in een Mk1? Als dat je werkwijze is, dan kun je beide proberen....
|
nee ik zou niet weten waarom je de motor compleet zou demonteren. ik wissel wel vaker versnellingsbakken van golf1 je kunt gewoon je motor der scheef inhangen pak je de bak der zo achterweg. IEMAND EEN FOTO VAN EEN STANGEN STELSEL EEN EEN O2A BAK? alvast bedankt.
|
Ombouwsets van kabelschakeling op 02A bakken naar stangbediening is te koop, waar weet ik niet precies, maar Kevin 20V heeft het er volgens mij ook opzitten.
Vraag hem maar eens. |
aah oke bedankt ik zal hem is vragen!
|
gister het 180pk audi tt torretje ff opgehaald ;-]
|
Foto's ??!!!:D
|
foto s komen zo zsm! zal morge ff een paar schieten als ik er aan denk!
|
al weer wat opgeschoten??
|
nee de 20 vt ligt rustig in de hoek van de schuur te wachten. ben namelijk ook nog bezig met een cabriolet [golf1] ook bijna een complete restauratie heb ik compleet laten overspuiten en anderbak achter gezet+ koppeling. vloerkleed vervangen ben nu bezig met de bedrading weer oke te maken nieuw daschbord er in. nieuwe kap moet er nog op 17 inch komt er onder en zo kan ik nog wel ff door gaan! eerst ff zorge dat de cabby weer helemaal klaar is! dat ding is namelijk van mijn vrouwtje! en dan verder met mijn eigen mk1. zodra ik daar weer mee start zal ik een topic openen zodat jullie het compleet kunne volgen van begin tot het eind! in watergecoolde projecten
|
Ombouwsets van kabelschakeling op 02A bakken naar stangbediening is te koop
weet iemand misschien ook waar |
je kunt het proberen met een 020. bedrijfszeker is het nooit, je moet er zeker rekening mee houden dat hij elk moment kan knappen zeker met 250 pk en 325nm koppel?
wat je moet doen is zeker de klinknagels vervangen in het diff. verder zou ik hem zeker even laten reviseren,dan draait alles met een goede passing etc.. ik heb een klant die rijd met een polo met bijna 300 pk uit een 1.3 en die rijd met de originele 085 polo bak, uiteraard heb ik die gereviseerd voor hem, maar de vertanding etc blijft nog steeds heel. terwijl hij hiervoor al 2 gebruikte atv g40 bakken heeft gesloopt. aangezien je een 20v turbo gaat gebruiken, wil je waarschijnlijk dit vermogen halen met een veilige motor en betrouwbare motor, en bijvoorbeeld niet zelf een motor gaan bouwen.. en wil je, je project compleet betrouwbaarder maken dan zou ik zeker wel kiezen voor een 02a of een 02j. een nog stevigere versie is de 02m 6 bak, maar die weegt dan ook gelijk heel wat kg's meer. |
ik snap alleen niet wat het probleem is met kabelschakeling?
als alles gewoon netjes spelingsvrij is dan schakelt dit ook perfect, ik rijd er zelf in me race auto ook gewoon mee. stangen is eigenlijk alleen maar meer gevoeliger omdat er veel meer schanier/verbindings stukjes in zitten.. |
Maar voor een golf 1 moeten er gaten in het schutbord gemaakt worden.
Daar hebben sommige , waaronder ik , geen zin in.... |
Quote:
oke begrijpelijk. ik zie het gewoon zo. je wilt wel een andere en snelle motor in je auto bouwen, maar dan is het moeilijk om 2 gaten in je schutbord te boren... ik snap dat mensen het misschien zonde vinden, maar met een 20vt is een golf 1 ook allang niet meer origineel.. als je gewoon 2 gaten van 2 cm boord, je braamt deze netjes af, je doet er vervolgens een net kabelrubbertje in en daardoor heen je kabels, dan is het toch ook gewoon netjes? dan zit je alleen nog met de schakeltoren in de auto, ook begrijpelijk dat dit storend is.. maar je zou ook een 02a bak kunnen monteren en dan gewoon de stangen schakeling ombouwen voor een o2a bak, ik bedoel er zijn zat " handige mensen en zat technische mensen" er zijn ook mensen die complete motors bouwen, dan moet het toch niet zo heel veel gevraagt zijn om zon systeempje in elkaar te zetten.. volgens mij heb ik het er met jouw ook ooit is overgehad om zoiets te maken?? |
Ombouwsetjes staan gewoon op ebay....maarja, waarom zou je dat idd willen.....die stangenschakeling stamt ook uit het jaar nul....
De kabelschakels kunnen overigens gewoon onder de auto door hoor, hoef je helemaal niks te boren.... De 020 bakken kunnen dat vermogen gewoon niet lang hebben, ook niet met de boutenset erin....voorbeelden liggen bij mij op de zaak zat. 230 pk is al genoeg om de aandrijfasflenzen af te breken.. |
Quote:
hier dacht ik ook al aan, maar misschien dat je in de knel komt met je schakelbak en uitlaat in die al zo krappe tunnel, de kabelschakelings toren is namelijk behoorlijk groter dan origineel golf 1. al hoewel je misschien ook wel een groot gedeelte van de bak weg kan zagen en deze aanpassen zodat jealsnog meer ruimte krijgt. ik zou hier eigenlijk ook geen problemen in zien. de 02a past zo op je motor, je kunt bij da_bart zo steunen kopen je pakt assen van een scirocco 16v of nieuwe type cabrio bouwd de toren in en klaar is kees.. het is niet moeilijk en vele andere hebben het moeilijke denk werk al gedaan, is dus even afkijken en na bouwen :thumbup: |
Het is altijd wel leuk om te lezen,,,even dit even dat.. was het maar zo makkelijk,,,vaak is het een pleurus werk als je alles netjes wilt doen.
|
kabelschakkeling valt reuze mee in te bouwen ( ja heb het zelf al 2 keer gedaan), gaten boren, deze in de owatrol en 2 doorvoerrubbers van een motorkabelboom in de gaten.. dan is het netjes afgewerkt.
orginele schakeltoren eruit en je houd een gat in de bodemplaat over, hierop las of pons je (afwerken met karosseriekit) een plaatje en hierop zet je de orginele toren van de kabelschakkeling op.. voila klaar |
De toren die rammel je er inderdaad in een half uur in,,maar ik bedoel een hele inbouw, en wel netjes te verstaan,,vaak is het dingen aanpassen of veranderen,,niet erg en wel leuk werk,,maar het gaat lang niet vanzelf.
|
klopt zit altijd wel wat tegen of vast.. maar ach je moet een hobby auto hebben toch?
ik zeg wel altijd als het je dailly is niet te veel prutsen, die moet je gewoon naar je werk/boterham brengen.. maar een project mag best een paar dagen/weken/maanden/jaren/eeuwen/ooit staan |
Ik heb een schutbord rubber van het kachel radiateurtje gebruikt om mijn schakel kabels door te laten lopen.
gr ruud |
jongens ik heb net een woning gekocht. dus de golf 1 staat alweer in de hoek voor een lange tijd. eerst ff andere dingen die voor gaan! zodra ik er weer aan begin zal ik ook een topic maken in watergekoelde projecten zoals beloofd!
|
misschien is het toch wel wat overdreven, laten we het houden op 100 pk.
ik weet ook niet wat het is, ik krijg dat te horen en ik ga dan niet in discussie, die jongen komt bij mij en die wil een goede bak, toevallig rijd ik ook nog een keer in de auto en voel dat hij behoorlijk trekt,en ik rijd wel vaker in snelle auto's ( bmw,mercedes,jaguar maar ook gewoon g60 of 20 v turbo's)dus ik heb lichtelijk ook nog wel een beetje inzicht in vermogen,maar al is het 100 pk of is het 300 ik vind dat de originele vw 085 bak de krachten toch goed houd, hiermee wilde ik gewoon alleen aangeven dat je soms versteld staat hoe stevig een originele bak is en hoelang een bak het soms volhoud. ik wilde ook helemaal geen 2 pagina's met discussie uitlokken ofzo.. |
opgeschoond en back on topic
|
;)
|
MOETEN is een groot woord, ik heb het ook niet gedaan. Gewoon kabels onderlangs waar eens de stangen liepen.
Quote:
|
All times are GMT +1. The time now is 20:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.