![]() |
stro performance
Ik heb onlangs een verlagingskit van FK gekocht(besteld) via internet voor mijn polo 2f. Nu blijkt dat die kit nog uit productie moeten komen, en ik waarschijnlijk nog een maand zal moeten wachten...
Maar er wordt mij een alternatief aangeboden, namelijk een setje van "STRO-Performance" waar ik jammer genoeg nog nooit van gehoord. Volgens de verkoper ligt dit in dezelfde prijsklasse maar ik vind nergens op het internet deftige informatie omtrent dit merk. Is er iemand die ervaring heeft met dit merk, of er ooit al eens van gehoord heeft? hoeft niet direct onder een polo te zijn... |
ik heb er nog nooit van gehoord maar ik zou lekker een maandje wachten :thumbup: Fk is wel een bekend en goed merk voor zover ik weet iig
|
ja khad ook al zo'n gedacht, kzal ng maar maandje w8e dan :s
kwacht ondertussen al 3 weken, dusja wat is nu een extra 4 weken :screwy: |
geduld is een schone zaak :D :thumbup:
|
Blijkbaar is komt STRO Performance van dezelfde fabrikant als Supersport.
ik ga toch voor mijn FK kitje :thumbup: |
Ik zou hier goed mee oppassen. Een (internet) winkel die probeert een supersport achtige set voor FK prijzen te verkopen vertrouw ik voor geen meter.
Lijkt me raar trouwens dat FK geen polo setje meer zou hebben liggen. |
De voorschokbrekers zijn patronen. Je moet dus je bestaande poot demonteren, de grote schroefdop bovenaan losmaken en de oude schokbreker uit de poot halen (en een klets olie daarbij).
Dan gaat deze nieuwe poot daarin, officieel hoor je er dan ook nog wat olie of koelvloeistof omheen te gieten (een beetje) om warmtegeleiding naar buiten te verzorgen. Dop er terug op en klaar. |
wat kost die set?
|
deze set koste mij 309 euro, zonder verzendkosten(15euro)
gekocht bij "car fantasy" en wat stijn zegt, zelf ben ik nog niet helemaal mee, maar ik heb daar ook totaal geen ervaring mee... kdenk dat ik dit ga laten doen! (als iemand zich geroepen voelt :D) maar dit is dus nrmaal als je een polo kit besteld? dat je nog stukken van je originele kit moet samenvoegen met wat je krijgt? bedankt voor de vlugge reacties! |
Aan je reactie te lezen zou ik inderdaad niet zelf aan het sleutelen gaan.
Je hebt in dit geval (Polo) absoluut een verenklem nodig. Daarmee span je de veren op zodat deze niet tegen je aan schieten als je het toprubber demonteert. |
Klopt helemaal, bij een polo 86C heb je de 'oude' veerpoot nodig. De set van de foto op de doos is voor een ander type auto (bijv. Polo 6n, golf 1/2 etc)
![]() |
ah als ik zo zie op die tekening moet ik dus de originele poot (nr16) vervangen door die dat ik hier liggen heb...
kzal dit waarschijnlijk laten doen door de lokale banden-centrale. |
meestal ruil je de oude poten in en zit er op de nieuwe set het er al op. de oude poten gebruiken ze dan weer.
maar het lijken wel 2de handse veerpoten aan die sporen te zien? grtz. |
dus toch! dat stuk zit er normaal dan toch op?
En ja idd er zijn precies gebruikssporen op! heb ik ook doorgegeven aan car fantasy in verschillende mails en telefoontjes! volgens mij hebben ze mij na het lange wachten gewoon met een of andere 2de hands set opgescheept! Na lang te wachten, veel mails te sturen met foto's en veel geduld te hebben heb ik dit als antwoord gekregen: We hebben de foto's doorgestuurd naar FK en het is echt de goed set volgens hun. De beschadigde delen zitten in de rubbers, deze kun je niet spuiten in de kleur dus het is normaal dat daar de lak loslaat. We gaan er van uit dat het verder dus goed en opgelost is. Zo niet, bel ons dan even op dan kunnen wij precies uitleggen hoe je deze set moet monteren. dusja ik kan niet verder dan deze kit dus te monteren zoals ik hem gekregen heb... en hopen dat ik bij een erkende bandencentrale dan ook een attest krijg! |
sorry dat ik het zeg maar wat je nu gekocht hebt is dikke troep.
Ik heb de zelfde set gekocht allen dan voor een derby. Ik dacht eerst achter maar effe monteren dat was zo klaar toen heb ik hem op alle mogelijke standen gebrobeerd maar hij bleef zo slap kon hem met mijn duim naar beneden drukken. Ik heb het setje direct gedemonteerd en weer in de doos gestopt. Echt waar tranen met tuiten. ik heb nu zelf een kw schroefset gemonteerd de prijs is asociaal maar ik heb er wel plezier van Succes er mee |
Ik heb het setje te koop 250 euro
|
Ik heb ook deze set gehad, was echt mega goed mee te rijden lekker stug en goede stuureigenschappen..
En zo kreeg ik de set ook geleverd je moet inderdaad je oude poten gebruiken, gewoon met verenklem werken een dikke buizen tang om de schroefdop los te draaien en een striptang om de speciale moer nr2 op de tekening hier boven los te maken, en dan demper eruit, olie eruilaten lopen even schoonmaken van binnen en nieuwe olie erin hie te veel natuurlijk, schroefdop er weer op die enen moer er weer op, en dan monteren die hap.. Gr Ronnie |
ok, ik zal het proberen, zien als ik het in mekaar krijg!
daarna testen of dit kitje al dan niet ondermaats presteert kwa wegligging enzo... als het idd bagger is ben ik wel geintereseerd in dat setje van 250 euro natuurlijk :) bedankt voor vlugge reacties! |
sjongejongejonge... Zo moeilijk is het niet:)
Zoek eerst eens uit wat je koop voordat je direct begint te beschuldigen. Bij een polo MOET je altijd losse patronen kopen, omdat de veerpoot 1 geheel is met het fuseedeel/stuurarm. Zoals jij de set gekregen hebt hoort het te zijn. Er mist NIETS en er hoort ook NIETS aan deze demperpatronen gelast te zijn. FK is echt geen rommel, zoals je kan lezen in de 'normale' reacties. Mensen die verwachten dat ze voor een paar honderd euro hetzelfde aan prestaties krijgen als een KW schroefset, die zijn niet helemaal helder. |
Nou zoals ik het kan zien ik dit setje optisch hetzelfde als het tec tuning setje dat ik op SKG gekocht voor 170 euro. Ook de verstel mogelijkheid achter is hetzelfde.
Rijd goed, lekker stug. Volgens mij goede prijs kwaliteit verhouding. Nou heb ik ook een heel klein vraagje, waar zit die olie in dat gedeelte waar je de demper in moet doen? |
Omdat ze geel zijn en rode veren hebben?? :)
Kijk maar eens; http://www.fk-automotive.de/websale...9064%2fmd5 %7d Precies dezelfde dempers, zelfs de sticker komt overeen. Ook op de doos die de TS op de foto heeft staan staat duidelijk dat het FK logo. Maar zo te horen had FK net zo goed een blok kaas op kunnen sturen met een kers; is ook rood en geel. @Frank; die olie (klein beetje bakolie ofzo) giet je onder in de veerpoot (de huls waar je de demper in opsluit). Olie is tegen roesten én voor eventuele warmteafvoer vanuit het demperpatroon. |
tjah, maar ik ben blijkbaar niet de enige die twijfels had over deze kit. maar kon me mss wel beter eerst informeren voor ik car fantasy lastig viel...
ik heb zelf niet het nodige materiaal om de kit te monteren, ik denk niet dat iedereen een veerklem liggen heeft thuis :) |
Quote:
Thank god voor deze antwoorden met kennis van zaken :) :high five: |
.
|
heb gisterenaaft de kit geplaatst, wat niet zo vloeiend verlopen is als verwacht.
vooraan zit alles lekker strak, mooi 6 gezakt, velgen staan mooi naar de kassen en de veren zijn zeer stug waardoor ze totaal niet aanlopen! achteraan is het een volledig ander verhaal! ik was begonnen op de laagste stand wat ongeveer 4cm zakken moet zijn, maar zodra ik de auto zakte stond mijn kas gewoon te dragen op mijn band! kheb de veerpoot uiteindelijk op de allerhoogste stand moeten plaatsen en zelfs nu bij het kleinste putje raakt mijn band mijn kas, terwijl ik serieus wat speling heb tussen kas en band! met andere woorden die veer is volledig lam! maandag rij ik naar de tuningshop achter bump stops want zo is er gewoon niet mee te rijden! dus ik vind het wat een rare combinatie in deze kit, vooraan stug en achteraan lam... |
is het achter niet in hardheid verstelbaar?
|
Ziet tie achter echt goed gemonteerd? Mijn ervaring is dat het bij die polotjes achter wel eens niet altijd goed lukt.
|
ja hoor goed gemonteerd! en jammer genoeg niet verstelbaar in hardheid...
kzal zometeen foto's nemen en eens posten, kan je zien hoeveel plaats er ng is nu achteraan tussen band en kas... zou voor mij eigenlijk ng lager mogen, maar momenteel is er zo haast niet mee te rijden als je je banden wat wilt sparen |
Plaats eens een foto idd..
Zijn je velgen niet veel te breed waardoor ze veel te ver buiten je wielkassen steken? |
achteraan loopt mijn band idd net buiten, maar zoals je kan zien op de foto heb ik nu vlot 3 vingers tussen band en kas, wat voor mij 2 of minder mag worden.
ik wens helemaal geen comfort, mag gerust rijden als een kart. wat dus zker niet het geval is met deze kit (achteraan) ![]() ![]() ![]() op de band achteraan kan je al lichtjes een aanlooplijn zien verschijnen, en ik heb met moeite 20km gereden zo... |
Tja, ligt volgens mij niet aan deze set. Je velgen/banden zijn aan de achteras gewoon te breed. Inveren= botsen met de wielkassen.
Op de vooras ligt meer gewicht, waardoor de veren al meer onder spanning staan. Je vooreind zal net zo goed inveren, maar doordat deze banden binnen de spatborden vallen heb je daar geen last van/erg in. Wel een coole polo btw. Aparte kleur :thumbup: |
Tnx!
idd polo en brede velgen gaan niet goed samen :) ook al zijn de wielkassen uitgerold een getrokken band op deze velg zou volgens mij ook al wonderen doen, maar banden zijn ng maar nieuw, dus ik ga geen zotte kosten maken |
Als ik die ruimte zie tussen band en wielkast..... Ik heb sinds afgelopen week een supersport set. Band ligt achter Ã*n de wielkast en nog niet aanlopen met 6J et13 (steilheck ook nog!)
m.a.w. dat is niet echt een stug setje wat je nu hebt denk ik. |
smallere velgen wil nog niet zeggen dat de veren achter stugger worden
|
veerstoppen plaatsen heb ik ook,ik rij met 8j en 60 rondom+ik heb een sedan ligt altijd iets achterover.
|
kheb ook bumpstops gekocht, die ga ik morgen of maandag monteren, maar deze velgen liggen ondertussen niet meer op de wagen! zouden te veel af zien met dit weer.(staan trouwens te koop:))
kheb vandaag mooit setje 1delige bbs'en gekocht, dit worden de wintervelgjes. 7j rondom. dus zal wss mooi net binnen de wielkassen lopen. Als iemand gepaste banden heeft liggen voor een 15" velg, laat het gerust weten... |
All times are GMT +1. The time now is 06:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.