Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vraagje: V6 tdi in een mk2 ?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47996)

Mk2_GTI/V6TDI 03-11-2008 18:14

Vraagje: V6 tdi in een mk2 ??
 
Hallo,

Ik heb een vraagje;

Is het mogelijk om een v6 tdi uit een vw passat
in een golfje 2 te zetten ??

en hoe zit het dan met de rdw ??

ik hoor het graag...

mvg.

Madison 03-11-2008 18:27

In een Golf MK2 diesel bedoel je?
Dan houdt je in elk geval dezelfde brandstof.

Mk2_GTI/V6TDI 03-11-2008 18:42

jah in een diesel..

zou het passen?? i.v.m. afmetingen enzo..

RubenD 03-11-2008 18:58

Alles kun je passend maken, maar ik verwacht dat dit wel heel veel werk word. Wat voor versnellingsbak wil je bijvoorbeeld gaan gebruiken?

En ik neem aan dat je weet dat een V6 wel iets anders is als een VR6?

Mk1driver 03-11-2008 19:52

Zoals die in de Passat ligt (noord/zuid) gaat het denk ik niet passen, te korte neus vrees ik

Mk2_GTI/V6TDI 03-11-2008 20:30

bij passat zit de motor (dwars) ja.
zo wil ik em ook in de golfje zetten..

de firewall stukje uitsnijden, dan moet het wel lukken denk...
foto voorbeeld;



v6 blok ziet er zo uit; anders dan een vR 6 ja



maare is de blok niet zwaar voor een mk2 voor vering enzo... ??

Henk_Pigo 03-11-2008 21:07

Lijkt me dat ie als een speer rechtdoor gaat, ook in de bochten :D

Mk1driver 03-11-2008 21:16

Blok is denk ik veel zwaarder dan bv een vr6, dus de vering zou ik wel aanpassen. Wel heel gaaf hoor als je dat er netjes in krijgt. Vraag me af of de rdw er mee kan leven...

Mk2_GTI/V6TDI 03-11-2008 21:53

Ja moet wel lukken, om het blokje erin te krijgen...

Maare de vering aanpassen; hoe precies??

V6 Tdi lekker Origineel :cool: :P

Hopelijk komt alles goed.....

Marcel_VW 03-11-2008 21:57

zou eerst gaan informeren of je dit uberhaupt goedgekeurd kunt krijgen als je je schutbord uit gaat snijden...Zou wel heel erg origineel zijn een mk2 V6 TDI :D

Mk2_GTI/V6TDI 03-11-2008 22:02

Quote:
Originally Posted by Marcel_VW
zou eerst gaan informeren of je dit uberhaupt goedgekeurd kunt krijgen als je je schutbord uit gaat snijden...Zou wel heel erg origineel zijn een mk2 V6 TDI :D


Mag je de schutbord niet snijden joh ???
dat wist ik niet :P
zal morgen effe rondvragen of het goedgekeurd kan krijgen....

Mk1driver 03-11-2008 22:26

Quote:
Originally Posted by Mk2_GTI/V6TDI
Mag je de schutbord niet snijden joh ???
dat wist ik niet :P
zal morgen effe rondvragen of het goedgekeurd kan krijgen....


Lijkt me verstandig..

RubenD 03-11-2008 23:20

Je kan het blok er waarschijnlijk wel in kriigen, wat ik al aangaf.

Maar wat ik ook zei: Met welke bak ga je rijden? Met een V6 TDI zoals de 2.5 2.7 of 3.0 van de vorige generatie, die dus nog de oude bakken hebben, zie ik het nog niet gebeuren dat je de aandrijfassen aangesloten krijgt.

Kijk maar naar je eigen foto, waar de wielen bij je Golf zitten en hoeveel ruimte je dan nog hebt tot aan de gril, dat komt niet goed.

Mk2_GTI/V6TDI 04-11-2008 07:40

Quote:
Originally Posted by RubenD
Je kan het blok er waarschijnlijk wel in kriigen, wat ik al aangaf.

Maar wat ik ook zei: Met welke bak ga je rijden? Met een V6 TDI zoals de 2.5 2.7 of 3.0 van de vorige generatie, die dus nog de oude bakken hebben, zie ik het nog niet gebeuren dat je de aandrijfassen aangesloten krijgt.

Kijk maar naar je eigen foto, waar de wielen bij je Golf zitten en hoeveel ruimte je dan nog hebt tot aan de gril, dat komt niet goed.



Ik wil de 2,5 bak gebruiken (tiptronic)
Je hebt inderdaad gelijk over de aandrijfassen, maare is daar niks voor te vinden??
een tussenkoppeling ofiets dergelijks?

of zou een vr6/v6 bak eronder passen?, zodat ik de blok niet dwars hoef te leggen...

martiepartie 04-11-2008 09:38

Blok in de breedte gaat niet passen, blok in de lengte ook niet. Beide gevallen moet je gaan zagen/snijden in de carrosserie. Blok is te vierkant voor een golf2.
Aandrijfassen met tussenkoppelingen is niet verstandig, dan moet je de aandrijfassen nog een keer extra lageren. De neus van een passat/audi is niet voor niets zo lang, dit V6 blok past daar ook nog maar net in.

Ik denk dat het blok geen goede keus is voor in een golf2. Uiteindelijk past alles, als je er maar genoeg tijd/moeite in steekt.. Of het de moeite waard is??


Dan komt er nog eens bij dat het een megazwaar blok is.. Qua motorsteunen zal het ook nog een feest worden.

Gijs 04-11-2008 10:16

Een V6 TDI ombouw heb ik ook aan zitten denken voor de Passat. Ruimte genoeg in een Passat, maar een Golfje...? Neh, ik denk dat je dan heel veel werk op je nek haald. :)

Btw, waar vind jij V6-TDI motoren? :rolleyes:

fabbi 04-11-2008 17:51

staat er al een tijdje een te koop op MP.
zoek op plaats. oud-gastel...

kom je em wel tegen

Mk2_GTI/V6TDI 04-11-2008 19:00

Tjah...

Een ander motor dan ??

Iemand ideetjes ??

Arnaud 04-11-2008 19:20

Koop een vroege Passat of A4 met deze motor, dan heb je ook gelijk de auto waar een dergelijke motor in hoort. Als je een snelle diesel in je mkII wilt kun je beter gewoon een 4-pits TDI erin hangen en flink chippen en boosten. V6TDI is meer voor comfort en dat gaat nou nét niet samen met een MKII (alhoewel een V6 TDI ook best van z'n plek wil).

Madison 04-11-2008 19:20

Moeilijk...er zijn al veel combi's gemaakt geloof ik.
Zelf heb ik een Golf MK2 VR6,zijn er ook al veel van geloof ik.
V5 misschien?Maar zijn er vast ook al wat van(M.I.V.W. rijdt ermee)
Of R36 project?Of gaat dat ook niet passen...zag laatst een compleet blok op mp.
Of moet het persee een diesel zijn?

Mk2_GTI/V6TDI 04-11-2008 19:29

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Koop een vroege Passat of A4 met deze motor, dan heb je ook gelijk de auto waar een dergelijke motor in hoort. Als je een snelle diesel in je mkII wilt kun je beter gewoon een 4-pits TDI erin hangen en flink chippen en boosten. V6TDI is meer voor comfort en dat gaat nou nét niet samen met een MKII (alhoewel een V6 TDI ook best van z'n plek wil).

Passat en Audi vind ik maar niks eerlijk gezegd.
Heb liever een mk2...

Quote:
Originally Posted by Madison
Moeilijk...er zijn al veel combi's gemaakt geloof ik.
Zelf heb ik een Golf MK2 VR6,zijn er ook al veel van geloof ik.
V5 misschien?Maar zijn er vast ook al wat van(M.I.V.W. rijdt ermee)
Of R36 project?Of gaat dat ook niet passen...zag laatst een compleet blok op mp.
Of moet het persee een diesel zijn?

Het hoeft niet persee diesel te zijn, maar zou wel makelijker zijn omdat ik een mk2 diesel heb..

martiepartie 04-11-2008 19:32

Omkeuren moet je toch, dus makkelijker/moeilijker wordt het er niet van.

Mk2_GTI/V6TDI 04-11-2008 19:34

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Omkeuren moet je toch, dus makkelijker/moeilijker wordt het er niet van.

jah daar zit een punt in...

Mk2_GTI/V6TDI 04-11-2008 19:52

Iemand nog ideetjes, wat voor motorblok erin zou kunnen ?

Maar dat het wel origineel blijft, dus niet een vr6 ofso...

??

Mk2_GTI/V6TDI 04-11-2008 20:08

Quote:
Originally Posted by Gijs
Een V6 TDI ombouw heb ik ook aan zitten denken voor de Passat. Ruimte genoeg in een Passat, maar een Golfje...? Neh, ik denk dat je dan heel veel werk op je nek haald. :)

Btw, waar vind jij V6-TDI motoren? :rolleyes:

Interresse in de V6 TDI Motor ??

Marcel_VW 04-11-2008 21:38

lepel er een 150pk TDI pompverstuiver in, chippie naar 180pk en je blaast alle mk2-tjes van de weg af mits je het vermogen fatsoenlijk op de weg krijgt. Is tevens ook een stuk lichter dus dat zal je wegligging tov de v6 tdi stukken beter maken... ;)

Ruud 04-11-2008 21:39

Die v6 tdi zou er wel in moeten kunnen, aangezien er ook een golf 2 is met een amerikaanse v8 motor, op de orginele plek.
Ik dacht dat het een nortstar motor was (of zoiets :redface: )
foto's staan op het forum ergens.

En als je de tdi v6 motor wil verkopen, heb ik misschien wel intresse voor mijn lt oprijwagen.

gr ruud

Ruud 04-11-2008 21:59

http://www.cwstuning.com/gallery/coupe-degolf?page=1

Mk2_GTI/V6TDI 04-11-2008 21:59

Quote:
Originally Posted by Marcel_VW
lepel er een 150pk TDI pompverstuiver in, chippie naar 180pk en je blaast alle mk2-tjes van de weg af mits je het vermogen fatsoenlijk op de weg krijgt. Is tevens ook een stuk lichter dus dat zal je wegligging tov de v6 tdi stukken beter maken... ;)

Ken je iemand die een 150pk Tdi te koop heeft ?


Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
Die v6 tdi zou er wel in moeten kunnen, aangezien er ook een golf 2 is met een amerikaanse v8 motor, op de orginele plek.
Ik dacht dat het een nortstar motor was (of zoiets :redface: )
foto's staan op het forum ergens.

En als je de tdi v6 motor wil verkopen, heb ik misschien wel intresse voor mijn lt oprijwagen.

gr ruud

Ja klopt, heb die golfje ook gezien.
nou ja ik kijk wel effe...

Ik wil eerst effe kijken of ik een Tdi 150pk 4cilinder kan vinden.
als ik er een vind, laat ik je wel weten over de v6 tdi..

Ruud 04-11-2008 22:05

een 150 pk tdi motor is 7 cm hoger dan een andere motor.

RubenD 04-11-2008 22:10

Als je Ebay.de opgaat denk ik dat je het juiste blok wel kunt vinden, ik weet helaas de motorcode niet. Maar er zitten hier wel leden met een 150pk TDI Golf Mk4 die zou je even kunnen mailen.

Op VWForum.nl zit iemand met een ik geloof origineel 90pk TDI op 200pk, door alles van het 150pk blok over te bouwen, met volgens mij een andere turbo nog maar in ieder geval grotere injectoren.

Dus je hebt niet direct die 150pk TDI nodig.

En inderdaad, er is een Golf Mk2 met Northstar V8, die dwars ligt, maar als je ziet hoe de rechteraandrijfas eruit ziet en hoe deze gemonteerd zit dan vraag ik mij af hoe dat heel blijft.

Wat ook nog interessant kan zijn is een motor + bak van een nieuwe Audi A4 kopen, die hebben de uitgaande bak assen tussen het blok en het vliegwiel zitten, die zitten dus een 25cm naar voren t.o.v. het blok wat je zelf hebt liggen. Maar ik denk niet dat je daar genoeg aan hebt.

Dus inderdaad, een 4 cilinder TDI lijkt mij ook de beste oplossing.

Mk2_GTI/V6TDI 04-11-2008 22:13

ohw, dat 7cm maakt tog niet uit?

maare als je kijkt naar die v8 he, die motor zit niet dwars erin (ofwel?)..
als ik de v6 tdi in zou zetten, dan zou ik em wel dwars moeten zetten anders past tie niet..

Mk2_GTI/V6TDI 04-11-2008 22:16

Quote:
Originally Posted by RubenD
Als je Ebay.de opgaat denk ik dat je het juiste blok wel kunt vinden, ik weet helaas de motorcode niet. Maar er zitten hier wel leden met een 150pk TDI Golf Mk4 die zou je even kunnen mailen.

Op VWForum.nl zit iemand met een ik geloof origineel 90pk TDI op 200pk, door alles van het 150pk blok over te bouwen, met volgens mij een andere turbo nog maar in ieder geval grotere injectoren.

Dus je hebt niet direct die 150pk TDI nodig.

En inderdaad, er is een Golf Mk2 met Northstar V8, die dwars ligt, maar als je ziet hoe de rechteraandrijfas eruit ziet en hoe deze gemonteerd zit dan vraag ik mij af hoe dat heel blijft.

Wat ook nog interessant kan zijn is een motor + bak van een nieuwe Audi A4 kopen, die hebben de uitgaande bak assen tussen het blok en het vliegwiel zitten, die zitten dus een 25cm naar voren t.o.v. het blok wat je zelf hebt liggen. Maar ik denk niet dat je daar genoeg aan hebt.

Dus inderdaad, een 4 cilinder TDI lijkt mij ook de beste oplossing.


Ik denk dat je wel gelijk hebt...
Zal wel gaan zoeken naar een 130pk of 110pk Tdi..

als je iemand weet, hoor ik het wel.

bedankt..

classic-edition 04-11-2008 22:23

Quote:
Originally Posted by Mk2_GTI/V6TDI
ohw, dat 7cm maakt tog niet uit?

maare als je kijkt naar die v8 he, die motor zit niet dwars erin (ofwel?)..
als ik de v6 tdi in zou zetten, dan zou ik em wel dwars moeten zetten anders past tie niet..


Die 7 cm spelen je pas parten als je erg laag met je auto zonder airride wil en kleinere wielen gaat monteren dan 16 Inch.
Ik ken een golf met een 150pk a3 tdi motor hierbij komt de motor lager onder de auto uit omdat anders de motorkap niet dicht kan.

Ik vind dat ie netjes op zijn wielen staat maar sommige willen nu eenmaal erg laag.Dus...................... ;)

Tjaap 04-11-2008 22:28

en die Northstar V8 ligt wel dwars, maar dat ligt hij origineel ook. is een erg compact blokje, en lichter dan een VR6

RubenD 04-11-2008 23:12

Ik weet niet in welk opzicht hij 7cm hoger is, of het onderblok naar boventoe hoger is of dat juist aan de carterzijde het blok langer is. Hoe dan ook, ik verwacht dan dat je het blok niet erin krijgt als je motorkap ook nog dicht moet.

Maar ruud's fridolin zal dat wel exact weten ;)

Melvin 04-11-2008 23:47

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113296&start=156

Madison 05-11-2008 01:07

Ziet er erg dik uit,dat blok in een Golf MK2 :)
Maar neem aan dat de hele Golf aangepast is?

Mk2_GTI/V6TDI 05-11-2008 18:54

Quote:
Originally Posted by Tjaap
en die Northstar V8 ligt wel dwars, maar dat ligt hij origineel ook. is een erg compact blokje, en lichter dan een VR6


is die v8 lichter dan een vr6 ??

Marcski 05-11-2008 19:39

yup, vol alu blok....


All times are GMT +1. The time now is 06:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.