'Kwik-Fit misleidt klanten'
'Kwik-Fit misleidt klanten'
bron: nu.nl Uitgegeven: 9 september 2004 14:16 Laatst gewijzigd: 9 september 2004 15:18 DEN HAAG - Het autoservicebedrijf Kwik-Fit levert slechts half werk als het een grote beurt uitvoert. Een aantal essentiƫle onderdelen wordt niet gedaan, waardoor klanten later mogelijk met een kapotte auto zitten. "Het bedrijf misleidt de klanten", zei M. Huisman, secretaris van de Nederlandse Dealer Associatiƫ (NDA), donderdag. Hij baseert zich op onderzoek van een onafhankelijk bureau. Paniek Kwik-Fit ontkent de beschuldigingen met kracht en spreekt van stemmingmakerij. "Er is paniek uitgebroken onder de dealers, omdat wij zo goedkoop grote beurten uitvoeren", zei retaildirecteur J. van der Marel. Volgens hem doet de kwaliteit van Kwik-Fit niet onder voor die van de dealers. De NDA liet het onderzoek naar de grote beurten van Kwik-Fit uitvoeren na klachten uit de branche. Het bureau stuurde een aantal auto's langs vestigingen van de onderneming. Daaruit kwam volgens Huisman naar voren dat de garages volgens een controlelijst werken, waarop een aantal belangrijke punten ontbreken. Zo werd in twee gevallen de distributieriem niet gecontroleerd, hoewel deze wel vervangen moesten worden, aldus Huisman. Ook verving Kwik-Fit volgens de NDA de rem- en koelvloeistof niet en het keek de airconditioning niet na. Huisman: "Kwik-Fit voert deze dingen niet uit, omdat ze anders niet zo goedkoop kunnen werken." Onmogelijk Van der Marel van Kwik-Fit stelt dat het onmogelijk is de distributieriem te controleren. Volgens hem doen dealerbedrijven dat ook niet. Slechts enkele filialen hebben toestemming om de airconditioning na te kijken. "Daar zijn erg strenge regels aan verbonden." De rem- en koelvloeistof wordt volgens de directeur wel vervangen als dat moet. Kwik-Fit overweegt juridische stappen tegen de NDA te ondernemen om een rectificatie af te dwingen. |
Al is het natuurlijk een beetje moddergooierij...ik heb het niet zo op de KwikFit...
|
Zullen we hier ff een beerput opentrekken?
|
Kwik fit sucks!
|
but do they swallow?
|
Quote:
Lol, :D maar inderdaad , geen hoge pet van op van de Fitters |
Kwik fit is gewoon klote!!!
|
zit een enorm verschil in de vestigingen.... ik werd in Voorburg altijd goed geholpen en hier in Rotterdam ook.... dingen als, heb je "ff" een uitlaatklem voor me... ja hier... kosda? niks... Maar in DenHaag heb ik de grootste ruzie gehad over een wielsloten set...
kweet niet of het franchisers zijn, maar dat zou wel veel verklaren. |
ik werk zelf bij een dealer en heb ook enige ervaring met oude klasgenoten die bij fitters werken of gewerkt hebben.en de verhalen die je soms hoort.die wil je als betalende klant echt niet te weten komen.waaronder dat er in de vakantie tijd als oplossing voor personeelsgebrek tijdelijke krachten worden aangenomen die nog nooit maar dan ook nooit aan een auto hebben gesleuteld.en geloof me"toezicht"hebben ze op zulke momenten weinig tijd voor.dan kun je je wel bedenken wat voor fouten er dan gemaakt kunnen worden.
bv remblokken verkeerdom monteren wielen niet goed vast zetten e.d. kortom zwaar klote dus. |
verkeerde remblokken heb ik ook ervaring mee.
laat ik daar ff snel remblokken steken 'Is het een GTi mijnheer?' Ik beantwoord met ja, om vervolgens remblokken van een diesel gemonteerd te krijgen |
tsja...maar wie gaat er in godsnaam nou naar de kwikfit????
|
Quote:
nou misschien de hele doelgroep van shitfit namelijk mensen met weinig geld/of mensen die " goedkoop"auto willen rijden goedkoop tussen aanhalingstekens omdat sommige mensen uiteindelijk meer geld kwijt zijn dan ze eigenlijk gepland hadden m.b.t. de verkoop technieken van shitfit. je komt voor een lekke band en gaat er uit met 4 nieuwe. |
Quote:
Nou mensen die graag belazerd willen worden :D :D die gaan naar kwik fit |
ik ga naar kwikfit.. maar idd alleen voor onderdeeltjes als uitlaatklemmen, heb er ooit ook een set velgen gekocht. wilde die set, en kwikfit was goedkoopst na wat rondbellen
|
Mij verkopen ze geen losse onderdelen hier in Enschede. Dan krijg je zo'n verhaal van; "Ja Meneer, als we daar al aan moeten beginnen..."
|
Ben ooit een x dus danig in de mailing genomen dat ik weg ben gereden daar, hahaha
Voor mijn vriendin d'r peug 106 moest ik een reparatiedeel monteren tussen de cat en de demper..... Ik bellen, "ja hoor mijnheer, 110 gulden incluus montage" Ik vol goede moed daar naar toe.... Auto op de brug: " oh, ik zie het al mijnheer, Cat rammelt, demper is slecht....dat wordt een nieuwe uitlaat" prijs, 1080 GULDEN !!! hahaha Dus ik boos, ik wilde de auto van de brug af.....maar dat deden ze niet ! Gozer verrot gescholden, zelf brug laten zakken, baas/chef erbij, nog meer ruzie, was LEUK !! boze brief gestuurd, 25 gulden kortingsbon gehad :( Nee, Daar heb ik wat aan ?! Zelf de uitlaat gerepareerd met reparatiepijp van mijn onderdelendealer....kosten 70,- gulden ! Dezelfde uitlaat zit nu, 3 jaar later, nog steeds onder de auto ;) |
Nou zie je dat Leon in zijn verhaal kwaad word,zelf de brug laat zakken en voet bij stuk houd dat hij het niet wil en niet betaald.
Nu sta je daar als moeder en wat gebeurt er word op je geweten in gepraat...Einde van de rit alles vernieuwt en een hoop geld lichter. |
Heb laatst de auto bij Kwikfit laten uitlijnen, had even niet de tijd om naar mij specialist te gaan.
(daar moet je een afspraak maken en dat kan best 3 weken duren) Dus ik met uitlijn gegevens naar KF. Ogen op steeltjes....ik weet niet of we dat kunnen hoor.... Jawel, ik blijf erbij en vertel je wel wat je moet doen...... |
Quote:
Toch niet zo'n uitlaatklem die je uitlaat ovaal drukt :confused: Zo'n U met draad op de einden :confused: |
@carlos santana, drukken die je uitlaat ovaal? hoe moet het dan? allemaal gelast worden?
|
Quote:
Whahahahahaha :D |
ja die klemmen ja.. mijne heeft niet echt een helemaal standaard maat dus die mooie VW dingen passen voor geen meter. en ovaal valt wel mee hoor. en het is toch niet de bedoeling dattie nog losgaat...
|
Ik heb een tijdje in het call-centre van kwik fit gewerkt, moest ik ook vestigingen bellen onder een andere naam in het kader van de kwaliteits controle. Alleen die in Enschede haalde altijd de volle punten. Rest presteerde altijd onder de maat. Alles moet daar zo goedkoop mogelijk (heb er daarom denk ik ook maar 3 dagen gewerkt).
|
kwikfit komen klanten voor weinig geld ,die een jaar later vergeten zijn hoe onbeschofd ze behandeld zijn .
|
Quote:
Welke in Enschede? Zo te horen ben ik wel eens bij de verkeerde geweest dan. |
Ik heb geen idee welke, het was eerst een gewone garage en is toen onder kwik-fit vlag verder gegaan. Ik heb niet de naam van elke kwik-fit kunnen onthouden :)
|
Uitlaatklem 'alla U draadeind' : trekt een kneep-rand in je uitlaat. Is niet erg, als je m maar monteerd met uitlaatcement. Zit ie dan niet helemaal goed dicht, NIET AANTREKKEN. Trek je een fijne felsnaad in de pijp en komt de zaak nooit meer los.
Ennuh: Tjaap: ik maak de uitlaat liefst zo vast, zodat ik bij een rotte einddemper niet een compleet nieuw systeem hoef te plaatsen... Maar goed: VW klemmen zijn mooier, maar passen niet altijd even goed. U-klemmen zijn bij de Praxis te halen (en die is tot 8 uur open), en werken meestal wel redelijk.. Kwikflut is niet wat: ben er nog nooit niet weg gereden zonder dat ik dacht: dat doen we dus nooit meer: dat klopt niet. Niet dat ik zo te spreken ben over de dealert.. zeker niet! Doe mij maar gewoon een universele garage.... die zitten niet vast aan een importeur of franchize-baas.. waar VW vaak vaste (hoge) prijzen heeft, heeft Kwikfit vaak vaste (korte) tijd voor een reparatie, want vaste (lagere) prijs.. |
Kom ik daar een keer voor een klant met twee lekke banden (had geen andere keus).
Hangt er een werknemer (monteur kun je het niet noemen) bij het uitlijnen links achter onder de auto met zijn voeten van de vloer,te gelijk roepend naar zijn collega.. druk op print, druk op print, dan is ie goed. :chair: (Note: Nu moet je bij sommige auto's gewichten in de auto leggen bij het uitlijnen maar dat was bij dit type echt niet van toepassing) Tja zou er zelf nooooooooooooooooooooooit komen. Edwin |
wie naar kwikfit gaat das pas een leeghoofd
|
Beerput :rolleyes:
|
Je brengt hem naar kwik fit en je komt terug met 3 nieuwe banden!:eek:
3 waarom dan niet gewoon 4????????? Ik denk dat dit al genoeg zegt over kwik fit. |
keertje schijven en blokken laten vervangen bij kwitshit. eerst rijdt hij ontzettend lomp op de brug, bumper vol tegen de grond aan. alles vervangen. mijn remmen hadden nog nooit zo schokkerig geremd als na de kwikshit! via iemand anders goeie schijven en blokken erop laten zetten, toen prima remmen. ik met die zooi terug maar kon dus fluiten naar mijn centen. kon wel nieuwe schijven en blokken erop laten zetten. ik zeg: die rommel hoef ik ni meer, maar geld. toen fliipte die kerel omdat ik het rommel van hun noemde. al met al hoop gezeik, geld weg en opgescheept met die rommel! kom er nooit meer!!!
|
Ze zouden de auto van mijn broer wel even uitlijnen, wij later schokbrekers eronder zetten. Bouten waren nooit een keer los geweest....
En zeggen tegen de klant dat er niet meer met de auto gereden mag worden omdat de remmerij levensgevaarlijk is. Terwijl de auto net goed APK goed gekeurd was bij iemand anders.... Kwikfit, begin er niet aan... |
Ook zoiets: tijdje geleden de kwikfit gebeld omdat ik n lekke band had dus ik denk hoppa prop derin klaar. Dus ik bel ze op:
"Ja meneer vanmiddag hebben we wel even tijd dan kunt u de band morgen ophalen" Ja maar je hoeft er alleen maar een prop in schieten, dat duurt toch maar 5 min.??? "Nee meneer, wij plakken de band aan de binnenkant dicht en dat duurt langer" Nou dan zoek ik nog ff verder. Ik effe andere garage gebeld, kon meteen langs komen prop derin schieten voor n paar euro en ik kon weer verder :D |
Quote:
Maar daarin geef ik de KF wel gelijk. Een prop is niet bedrijfszeker! Paraplu erin is een betere, veiligere oplossing. |
Quote:
Vind ik ook, en met zo'n paraplu moet je de band eraf halen en kun je ook zien of de band aan de binnenkant is beschadigd. Stel dat je er ff snel een prop in schiet en de klant krijgt 10 km verderop een klapband omdat de band aan de binnenkant beschadigd was..? Kun je soms egt niet zien aan de buitenkant van een band, en mensen rijden soms heel lang door op een lekke band....... Maar verder... KwikFit sucks! :rant: |
Quote:
In weze kan er niet veel met een prop gebeuren als de band in het midden een spijker had. Oke, als deze te ver naar de zijkant toe zit, dan wordt het een ander verhaal. Dan kan er canvasbreuk optreden... |
ooit wel eens van koordlaag seperatie gehoord ,daarom zet ik liever geen proppen .in geen enkele band
|
Quote:
Als de band niet beschadigd is aan de binnenkant niet neej, maar dat kun jij niet zien als je er een prop in schiet want de band haal je er niet af..... Als je een paraplu gebruik moet je altijd de band eraf halen en dan kun je duz ook de binnenkant van de band inspecteren, en daar gaat het juist om... |
Ik heb in portugal dus gehad dat een taxi 2 banden lek had gestoken.
Het was snacht in Lisboa,ik was niet de eenigste nog 4 anderen auto waaronder een jeep met 3 lekgestoken. Dat doen als je op heen staan plekje staat.:mad: Afijn sleepdient gebeld en naar een 24u garage. Hebben ze een binnenband aangebracht. Omdat de band een snee aan de buitenkant had. Mag helmaal niet hoorde ik later. De velgen zijn nu verkocht met band en al,waaren een ei geworden :D Lekker vakmensen portugese! |
All times are GMT +1. The time now is 08:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.