Hoe iets snel laten roesten?
Eff een vraagje. Je ziet bij sommige auto's bv een verroeste motorkap of tankdop. Ik begrijp dat je dit eerst kaal moet maken maar hoe kan je het roestproces versnellen. Iemand enig idee??
grtz sander |
yoghurt, zoutwater.... of gewoon een week in de regen zetten.. gaat zonder hulp ook al verschrikkelijk snel
|
kaal schuren en insmeren met zoutzuur heb ik me laten vertelen :D
werkt erg snel ik wil zelf mischien mijn hele auto doen :screwy: :D |
De meeste mensen willen hem juist zonder roest hebben :D :D
Maar jij juist niet. Ik ben benieuwd. Maar ik zou hem gewoon goed blank maken en een tijdje buiten laten staan. |
De letters GSI op de grille plakken? ;);)
|
Volgens mij wordt dit weer iets unieks..... :rolleyes: ;)
|
Quote:
zoutzuur is het snelst ja, maar kom er maar eens aan. yoghurt en zoutwater haal je gewoon bij de super.. |
zoutzuur oplossing kun je gewoon bij de bouwmarkt halen.
groeten! |
Quote:
:thumbup: :D |
OFFTOPIC: maar heeft iemand foto,s van zelf gemaakte veroeste delen.
Ben wel eens benieuwd. |
Quote:
ik binnenkort :D tankklepje ligt in zoutwater, ben benieuwd |
Moet ook zuurstof bij he, het is oxide! Dus onderwater gaat niet zo snel ;)
|
zout oplossen in warm water !
zout koop je niet dat haal je bij een brug in de buurt daar staan van die mooie zout bakken :D ! gr. Martijn |
Quote:
hou me projecttopic maar in de gaten ps je moet je sig eff updaten, die golf is niet meer te koop ;) |
heb ooit eens een golfje 2 gezien die helemaal kaal was geschuurd en ook met zoutwater was behandeld. zag er wel apart uit. heb er alleen geen foto's van (alweer 7 jaar geleden).
grtz. |
team rust op vwmania.. stonden er 3 naast elkaar
|
Quote:
dat werkt niet, zoutwater erop en laten drogen, onder water doet het niks.. zelfs de titanic is nog niet doorgeroest |
Quote:
Roest genoeg :D En |
Heb het nooit begrepen..
Als je het kaal maakt gaat het snel genoeg lijkt me? |
Ik heb hier en daar ook wat roest:
de boel gewoon kaal slijpen en wat zout water erover, en buiten laten liggen. |
erover plassen schijnt ook wonderen te doen!
|
Zoutzuur halen bij de bouwmarkt...
Als je hem goed kaal hebt dat eroverheen en binnen een halve dag is het roest. De natuur doet het verdere werk. Maar gaat iedereen dit nu doen? Anders haal ik mijn kap er weer af hoor :P |
1 dag in zoutwater |
Quote:
als je het deed om origineel te zijn was je zowieso al 4 jaar te laat |
Quote:
Hoezo? In de Opel scene is dit al langer dan 4 jaar hoor.. :rolleyes: [disclaimer] niks tegen opel, maar ze roesten wel[/disclaimer] |
Quote:
daarom ook de smiley... Als je trouwens nog echt origineel wilt zijn moet je van goede huize komen. |
ik heb net even mijn motorkap kaal geschuurd :D
eerst wat verfafbijt erop 10 rust en met een plamuurmes eraf gehaald dit wou opzich best wel morgen nog een x dan de restjes eraf dan wat rommel erop en afwachten wat er gebeurd :D :D als het wat word denk ik dat ik de hele auto maar doe :screwy: :D |
maar hoe zit dat dan met de roest stoppen als je genoeg roest heb verzameld,anders reost het toch binnen een jaar door :screwy:
|
Insmeren met vasaline hahaha.
|
Ja hallo, wat wil je nou .. Roest of geen roest? :D
|
;) met betonreineger werk super
|
remreiniger erop heb ik me laten vertellen
|
als het inmiddels nog niet gelukt is had je beter een mk3 kunnen kopen... dan was et vanzelf gegaan...
|
Hoe lang gaat zo'n auto mee ??????
|
Licht aan jezelf.
|
aan je handen zitten ook zuren ;) gewoon ff door je handen laten gaan en idd buitenlucht en het zout op de weg doet ook wonderen :D
|
OF !! leg er iets van RVS in de buurt door het magnetische veld van het rvs gaat het minder edele materiaal ( staal ) sneller roesten
Word me op school verteld! daarom hebben schepen anodes van zink zodat die anodes gaan oxideren en niet het schip.. :D ( die willen uiteraard het tegenovergestelde ) |
als het metaal kaal is, gewoon goed ontvetten met b.v. thinner of idd remreiniger.
ondanks het schuren e.d. blijft er toch een soort van "vettigheid" opzitten. bijna alle eerder genoemde middelen komt op hetzelfde neer. ontvetten dus.. en dan beetje vocht erop of buiten zetten voor een weekje.. |
All times are GMT +1. The time now is 18:26. |