hoe verlagen Audi 80 B2 uit 1983?
Hallo allemaal,
Ik ben al enige maanden in het bezit van een rode audi 80 b2 uit '82. Ik heb de auto via iemand uit duitsland gekocht, is serieus altijd van een oud echtpaar geweest (terug te vinden in de duitse fahrzeugbrief) en heeft slechts 80.000 km op de teller. Nu wil ik graag de auto verlagen en er andere wielen onder zetten. Ik zit te denken aan porsche gasburners, ik ben deze wielen alleen nog niet zo veel tegen gekomen. Wat het verlagen betreft, hoef je alleen de veren en dempers te vervangen? Heeft iemand een adresje of website die hier in nederland verlagings sets verkopen? Gr Johan |
Nette auto :eek:
als je hem verlaagd kan je beter veren met dempers nemen. Heb er zelf een verlagings set van jamex er onder zitten. Het is trouwens een type 81 ipv b2 :D Groeten Willem |
B2 wordt veel vaker gebruikt voor een Type81. Net zoals de Typ89 B3 wordt genoemd. B3 bestaat ook niet. :rolleyes:
Maar euh... nette auto. Nergens roest ? Quote:
|
thnx!
heb je een adresje voor me? Hoeveel mm heb je m verlaagd? Foto's ?? :tongue: hoe zit dat met mijn standaard wielen? Gaat dat allemaal nog passen met sturen enzo als ik m 60mm verlaag? jaja ik moet nog veel leren :P |
roestvrij, pas overgespoten geweest, nieuwe distributieriem erin, en 84000km op de teller bij aankoop, achterbank had denk ik nog nooit iemand op gezeten :-P oja en later een katalysator ingebouwd. Masseltje gehad :)
|
hele leuke auto, maar die antenne op je motorkap...........
|
die was tijdelijk voor op vakantie, zag er niet uit idd :-P
het lijkt er op dat de dempersets voornamelijk in het buitenland te koop zijn? Een nederlandse site heb ik nog niet gevonden... |
Heb mijn verlagingsset hier weg, weet toevallig dat ze nog een 40/40 setje hebben liggen.
De mijne met 40/40 En van deze weet ik dat ie 60/60 verlaagd is, daar zitten trouwens originele velgen onder. Groeten Willem |
kijk dat is goeie shit! Dan ga ik toch wel voor 60/60 denk ik! Ziet er trouwens nog niet echt laag uit maargoed.
Die gasten van je link hebben denk ik niet de veren in de internet shop staan? mooie auto trouwens, die eerste foto! Wat voor bandenmaat heb je er daar onder? Wat merk voor voor verschil in het rijgedrag vergeleken met eerst? |
ff een shoppie gemaakt, zoiets lijkt me wel wat :-P |
dat staat heel goed:D doen zou ik zeggen...
|
Quote:
Die van de link hebben ze denk ik ook niet op de webshop staan, anders moet je ze eens een belletje geven, moet je het nr van lwd bellen. De banden maat die ik er omheen heb : 195/50/15 Het grootste verschil dat ik merk is dat hij niet echt meer in de kont zakt met het wegrijden en dat de bochten beter worden. Dit komt ook doordat mijn oude schokbrekers lek waren :rolleyes: Groeten Willem |
Leuk kleurtje :thumbup:
Snel die andere velgjes! :D |
hmm moeilijke keuze tussen goud of zilver kleurige bbs-en....
|
ik denk dat ik voor een Weitec demperset ga. Ik lees hier veel goeie verhalen over op het net.
http://www.gkb-import.nl/catalogisc...01001s001_1.htm |
Als je gaat voor een 60/60 verlaging vergeet dan niet je dempers ook te vervangen.
Ziet er btw nog goed uit je type 81 |
even een fototje van de audi met nieuwe onderlip. De spoiler voor de achterklep heb ik ook in de juiste kleur, alleen ik twijfel nog een beetje of ik hem er op zet...
|
netjes geworden:thumbup:
|
ja nog bedankt he gerben! Hele verbetering zo!
|
ik zou die achterste er ook op doen,gaat vast erg mooi staan...
|
Voorspoilert staat goed, heb er zelf ook nog een liggen, moet er ook maar eens op denk.
|
Quote:
Is dit ook een 80 cc en uit welk bouwjaar komt ie ?? |
geen id tis iig een type 81
|
wie kan het lijstje aanvullen? :-D
Voor inbouw van een 5 cilinder in deze type 81 heb je nodig: - het blok compleet - de 5 cilinder radiator met ophanging - alle motorsteunen volgens mij past een 5 cil moeiteloos op mijn 4cil 5versnellingsbak? Kan de huidige uitlaat op het 5cil blok? Is de ophanging van een 5 cilinder audi 80 nou echt anders dan die van de 4 cilinder? Remmen dempers etc? |
heee.
even een reaktie op je topic, Een gedeelte van de kabelboom is zowiezo anders... 5 cilinder he. Uitlaat heb ik gewoon lekker hol zonder dempers naar achteren... een 5 cilinder moet goed kunnen ademen he Je dynamo komt op een andere plek ( tegenovergesteld aan het 5 cilinderblok vast ) aandrijfassen ( 5 cilinder ) veerpoten ( 5 cilinder, je gaat naar 4x108 ) versnellingsbak moet je overzetten ( 5 cilinder ) gelijk een andere achteras is verstandig met schijfremmen ( ook 5 cilinder ) Heb je een sloper coupe staan ? Dan is het heel erg goed te doen. Heb je die niet ? Moet je eerst de belangrijkste zaken even aangeschaft hebben voordat je begint zoals de zaken hierboven omschreven. Ik heb door de jaren heen veel contacten op gedaan ivm onderdelen van de type 81/85 dus als je iets wilt hebben of weten hoor ik het wel. Ikzelf zou ook liever een 5 cilinder in zo,n audi hebben dan een 4 cilinder. Houd je wel rekening met het omkeuren? Regels zijn inmiddels niet meer zo streng maar je moet het wel mooi en netjes doen etc anders gaan ze zeuren.... Ik adviseer trouwens een 2 liter 5 cilinder uit een coupe van 1984/85 ongeveer. Niet later! Dat is een js volgens mij als ik het goed heb ( hang me hier niet aan op ) Dat zijn de snelste 10v 5 cilinders en de beste ooit gemaakt. Hebben minder electronica dan de 2.2 kv, feller, lekkerder etc... gewoon veel beter, en hoe het kan weet eigenlijk niemand. Als je die niet kan vinden kun je het best gewoon een kv pakken en niks anders Audi groet Lefty |
Quote:
En die lenso bsx is een beetje jammer :( Dat lijken wel golf1 cabrio velgen wat em trouwens niet verkeerd staat ( voor de winter :p ) |
hey
nette typ 81 of B 2 , is allebei juist, mijne is van 1984 laatste model typ 81 ;) zo ligt de mijne normaal greetz Ronald |
Nette Audi, ziet er nog heel goed uit.
Heb zelf destijds mijn verlagingsset bij TA Technix uit Duitsland gehaald. Was in totaal zon 200 euro kwijt voor een 60/60 set incl. de verzendkosten. De achterste dempers zijn in 7 stappen verstelbaar. http://www.ebay.de/itm/Sportfahrwer...=item2c547c11fd |
All times are GMT +1. The time now is 00:36. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.