kenteken kwijt wegens te hoge db
hallo mede vw liefhebbers
helaas heb ik vanmiddag mijn kentekenbewijs in moeten leveren van mijn golf 2 gti 16v wegens een te hard db gehalte uit mijn uitlaat. :( nou is mijn vraag hier weet iemand toevallig wat daar de fabrieksgegevens van zijn want volgens de politie mocht mijn pl 88db hebben en ik kwam aan 100db bij 4350 tpm. de bekeuring moet ik nog maar afwachten want die gaat via de officier van justitie :mad: dus zal wel niet weinig worden. alvast bedankt voor jullie reacties :thumbup: |
heeft een kennis van mij ook eens gehad, moest de originele dempers weer monteren,en kreeg toen zijn papieren weer terug.
|
Of nieuwe papieren aanvragen? :D
|
was het maar zo gemakkelijk.
ik moet naar de rdw toe en de politie zij dat de keuring die ze gaan doen is te vergelijken met een hele zware apk keuring :( want mn golf was ook te laag en mn schermranden zijn aangepast voor met een haakseslijper en dat mag ook niet :mad: . om maar een paar puntjes te noemen. dus met alleen een originele achterdemper ben ik er niet. maar bedankt voor je reactie. |
Net of die gasten niks anders te doen hebben !!!!!
|
Ik heb het ook gehad, ik heb er zelfs de krant mee gehaald.
Mij hebben ze zo op het gehoor bekeurd, en dat mag niet eens want ze moeten je dan officieel meenemen waar ze dat kunnen meten, en dat meten moet gebeuren (ik weet het niet meer precies) onder een bepaalde hoek en een bepaalde afstand achter de uitlaat en dan nog een bepaalde aantal toeren. Heeft mij toen 180 gulden gekost en ik moest inderdaad ook een nieuwe demper eronder zetten, ik had namelijk alleen nog maar een eind uitlaat. René (Tiefleger) |
Quote:
waar baseren die lui dat op? er staat nergens in de regelgeving hoe hoog of laag een auto maximaal mag zijn.... BELACHELIJK vind ik het.... zodra ik straks mijn schroefsetje heb, gaat ie echt wel op buikschuifstand :thumbup: groeten Pieter. |
db's meten moet zover ik weet in een aparte ruimte gebeuren zodat je alleen het uitlaat geluid meet en geen omgevingsgeluid !
gr. Martijn |
Quote:
Ooit wel eens gedacht dat een uitlaat het omgevingsgeluid overstemt.. :screwy: Dit soort metingen worden (bijna) altijd buiten gedaan. |
ze hadden zeker weer niks te doen :screwy: probeer eens te achterhalen wat je rechten allemaal zijn. op de manier hoe ze gehandeld hebben. laatst hadden ze een collega van mij ook behandeld op een manier hoe het niet hoort. heeft alles vergoed gekregen.
succes er verder mee. grtz. |
Quote:
Dat staat er zeker wel in!! dragende delen van de auto moeten minimaal 7cm van de grond af zijn. Dan praat ik dus niet over bumpers en uitlaten. |
Quote:
ik keur al een jaar of 6 auto's, maar dit is nieuw voor mij! Kan natuurlijk ook zijn, dat ik niet goed opgelet heb,tijdens de APK-cursus :D |
Ik werk ook bij een Vw garage maar bij ons is daar niets over bekend!
|
Je kan het ook omdraaien, eindelijk een juut die zijn werk goed doet:D
Aan de andere kant is half nederland strafbaar als je het zo bekijkt. Dus eigenlijk is het klassejustitie. |
Mijn 77er mk1 op 8j ats classics is een x in beslag genomen omdat oom agent vondt dat de wielen te ver uitstaken. later had ik de agent een x bijna onder de auto toen hij in het donker zijn hond aan het uitlaten was (karma is a bitch). Maar in ieder geval is mijn auto toen voor een technische keuring geweest en hebben ze alles nagemeten. Conclusie: dat de wielen uitstaken was geen probleem maar het mocht niet omdat de spoorbeedte met meer dan 2 procent was toegenomen (hij was 10cm breder als orgineel). en toen kwamen ze ook met de info over de hoogte, ik moest toen alles veranderen en kreeg mijn kenteken terug als ik alles gefixt had. Ik heb GEEN boete gehad trouwens.
@ronnie v: Hoe vaak meet jij de spoorbreedte van een auto op? en om ontopic te blijven. Hoe vaak doe jij een db test? |
Ik hoorde pas van een Agent met de Hoofdletter A... ;) dat de wielen niet meer als 3cm zouden mogen uitsteken!
|
Dat mag Misschien wel kloppen. Dat was ook niet het geval, en het loopvlak stak ook niet uit. Maar dat wil nog niet zeggen dat je spoorbreedte met meer dan 2 procent mag afwijken.
|
Quote:
Zijn geen APK punten. ;) De regels van de RDW en de APK (minimum)eisen zijn 2 verschillende dingen. |
Graag een reactie van de RDW mannen hier.
René (Tiefleger) |
Quote:
Mijn kenteken van de kever is destijds ook in beslag genomen. Maar niet omdat de auto te laag was. Maar omdat ik (bijna) geen vering meer had. Over de hoogte van de auto hebben ze het niet gehad. En mijn auto is zeer laag. Volgens mij zijn die supercars (ferrari ed.) ook wel lager als 7 cm. Dus als je een bron hebt hoe je aan die 7 cm komt... |
geen RDW man, maar ik ben de laatste tijd bezig met het doorspitten van dit soort regels.
http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/d...ertuigreglement artikel 5.2.11 Quote:
en Quote:
Het klopt dat dit soort dingen niet getest wordne bij de apk, maar de apk is de wet niet. Omdat jij opviel met je brulpijp ;) hebben ze je auto rondgekeken op de meest opvallende overtredingen. Feit is dat jij nu geen kenteken hebt, als jij je kenteken terug wilt, moet je bezwaar maken EN winnen, maar die uitlaat kun je niet van winnen. Dus je zult een compleet standaard pijpje erop moeten zetten hiervoor. Als er scherpe delen aan de buitenkant zit door je bwerkingen met de slijper zul je deze moeten kwijtraken.... andere schermen voor de keuring, kapjes erop, je kunt van alles doen. De rdw zal inderdaad een keuring doen, die waarschijnlijk redelijk overeenkomt met een import keuring... mvg db |
Quote:
Dat is naar mijn weten in Duitsland zo, die 7 cm. In NL moet je gewoon een deugdelijk veersysteem hebben. |
hallo allemaal
bedankt voor jullie reacties. :thumbup: om even terug te komen op mn schermen erzijn geen scherpe uitstekende delen. heb gewoon een g60 scherm nagemaakt want daar zit bij mijn weten ook een hap uit. en ze noemde het een tupperware dag vond ik trouwens een grove belediging voor mijn auto maar dit ter zijde. maar ik had aan de agenten gevraagd waarop ze de db hoogte berekende en hun hadden er een rekensom voor. het aantal kw x een bepaald getal was in mijn geval dan 88db. dus ze hebben niet de fabrieks gegevens gebruikt. mocht die nu in mijn geval hoger zijn kan het allicht schelen in de hoogte van de boete. want 4db over de aangegeven 88db was al €180,- bekeuring en in mijn geval zit ik er 12db overheen dus dat zal wel overeenkomen met een setje van 4 nieuwe banden :( . maar zodra ik meer te weten ben gekomen laat ik het gelijk weten. ga iig maandag gelijk de rdw bellen om meer info te verzamelen. |
Weet wel dat bij motorfietsen het bouwjaar ook van belang is. Ben met motorfietsen ook regelmatig aangehouden.................papieren weg en dan langs moeten komen...............maar motor van 1976 kan niet aan de eisen voldoen van nu werd er bij de RDW in Groningen gezegd :D
Alleen frame is van 1976.............blok is van 1991 en uitlaat is spruitstuk en demper :rolleyes: . Had bij meting 105db.............en mocht in de aanwezigheid van de agent die mij aanhield mijn papieren weer in ontvangst nemen en naar huis sjezen. :D |
Quote:
En dat verhaal van die KW x een bepaald getal is bullshit 1e klas. Zou een SLR of Veyron bv 200 db moeten hebben................ :screwy: |
hallo allemaal
heb contact gehad met het rdw en hoef gelukkig alleen voor een db meting :wee: nadeel is dat dit een kosteplaatje heeft van €366,- maarja beter als een totale keuring want die had me anders €845,- gekost. vind het mega bezope prijzen :screwy: maar hoef nu alleen ff de db's terug te schroeven en dan kan ik na de meting weer fijn in mn golfje rondscheuren want ben het fietsen nu al zat :D groeten jeroen |
€366, zijn ze helemaal :screwy:, dan ben ik benieuwd hoelang zo'n db test duurt voor dat geld.
Maar net wat jij zegt, je kunt beter dit bedrag betalen als dat andere. Ben ik er toch beter vanaf gekomen. René (Tiefleger) |
hoi allen.
dit was inderdaad een groot drama... ik zat naast hem.... toen het gebeurde maar ja orginele pijp is onderweg. dan gouw naar het rdw herkeuren en scheuren de db meting zal 5-10 min duren :screwy: gouw verdiend daaro:( Maar het is niet anders. hoop dat we gouw weer op de weg zitten... Groetjes |
ik kan je alleen maar veel sterkte toe wensen om je kenteken terug te krijgen.
probeer je huiswerk goed te doen en zorg dat je je rechten goed ken, vaak is het zo dat de blauwpetten het ook niet goed weten in zulken gevallen, dus probeer ze een stap voor te blijven... en anders origiseer je maar een meeting bij oom agent voor de deur dan zal ik zeker van de partij zijn |
Kerel wat een geld, echt te belachelijk voor woorden.. En daar komt dus nog proces verbaal bovenop?
Gr. Rutger |
Heb hetzelfde gehad, alleen mijn complete wagen werd ingevorderd en kreeg m zonder kenteken terug.
In jou geval gewoon ff standaart eindemper plaatsen en ff herkeuren. Je hebt de wagen nog wel neem ik aan is niet in beslag genomen? En uiteraard bezwaar indienen! Grote kans dat de meting niet correct is afgenomen. Oja dat het 366 euro kost is ook bullshit, mijne werd gewoon op gehoor goed gekeurt door de rdw keurmeester. |
Heb een tijdje geleden ook eens wat opgezocht over die rijhoogte, en heb toen gevonden dat er enkel een minimum was voor auto's met een LPG installatie. De delen van die installatie moesten op een bapaalde afstand van het wegdek zitten om goedgekeurd te worden.
Over andere auto's werd hierover niet geschreven. |
Een maat van me. Die bij zo'n garage werkt moest zijn golf ook omhoog halen. Die was ook te laag. Nu met schroefset maakt dat niet uit maar toch.
Ik ga vanmiddag vragen of hij daar wat over kan vertellen en dan post ik het hier wel. Lijkt me wel logisch eigenlijk dat de dragende delen een bepaalde ruimte nodig hebben |
Hou er rekening maar mee allemaal want wordt steeds erger en APK en Wegenverkeerswet (typegoedkeuring) zijn 2 aparte dingen.
|
Je zou de hoogte van de geel/zwarte relingen bij de rdw op de vloer eens moeten opmeten. Of is dat niet bij elk rdw station hetzefde?
ik ben alleen bekend met Heerenveen en Groningen. En als je in Duitsland wel 7 cm moet hebben is dat dan in nl ook niet zo? Nieuwe auto's krijgen toch een typegoedkeuring voor de hele eu? on topic: Het blijft toch allemaal vaag Maatje van me moest een jaar of 3 geleden ook mee naar het bureau omdat dat ding van hem teveel geluid maakte. ze hebben hem op de brug gezet, eronder gekeken, klep losgedaan en kon met een waarschuwing weer vertrekken. Het was een golf 1 1,5 op kenteken met een 2,0 16v met andere nokken erin. |
Quote:
Gaat niet om de typegoedkeuring, maar wat in Duitsland voor de APK (TUV?) mag. |
Maar als het niet met de apk(tuv) mag, dan krijgen die auto's natuurlijk ook geen typegoedkeuring krijgen anders zou het wel heel erg krom zijn. toch?
|
Als je weet hoeveel moeite er gedaan wordt om geluid van het verkeer te dempen (stil asfalt, geluidsschermen, snelheidsverlaging...).
Verkeerslawaai is slecht voor de volksgezondheid; er komen ook erg veel klachten binnen, juist over het brullen van Golfjes en motorfietsen. Goede zaak dat er opgetreden wordt! Jens |
Ja geweldig, onschuldige jongeren irriteren en alles over 1 kam scheren!
Mijn auto is ingevordert destijds op zaterdagavond op een boerenland weg om 21:00 uur! En het leuke is ik heb de helft van alle boete's al terug gekregen door middel van bezwaar te tekenen. Als ze optreden moeten ze ook zorgen dat ze het op de juiste manier doen en niet een auto invorderen, vervolgens 12 dagen niets laten horen en als je m dan terug krijgt blijkt ook nog eens dat ze lekker valse verklaringen hebben lopen op te schrijven en feitcode's waar NIETS van klopt! Onnodig burgertje pesten noem ik dit, kinderachtig gedoe! |
Dit:
Quote:
is geen onderbouwing van: Quote:
dus ik twijfel een beetje aan je opmerking... en daarbij vind ik dat hollanders niet zo moeten zeuren, een beetje herrie voor de hobby moet je maar kunnen leien. (edit: voor de goede orde: bovenstaand bericht is geen persoonlijke aanval op Jens) :) |
All times are GMT +1. The time now is 15:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.