![]() |
aansluiten digi 1 (G60) op kr draadboom?
ben een draadboom aan het aansluiten van een g60 d.z.g.n digi1 op een kr draadboom.
heb ook schema,s gevonden maar nu zit ik met een vraag waar ik niet uit kom. namelijk waar je de naloop van de benzinepomp vandaan moet halen. als je kijkt op het schema staat het er wel bij maar snap ik het niet. staat onderaan dat de naloop handmatig bijgemaakt dient te worden. via relais 91. dus als er iemand is die me hier mee zou kunnen helpen met hoe ik het moet aansluiten zou mn dank groot zijn. en mocht het nodig zijn dan ook een relais 91 gezocht http://www.volksforum.com/albums/fi...st_original.jpg |
kom op jongens niemand die me ff kan helpen.
volgens mij is het plaatje van ron??? staat onder aan het schema. zit hier ook op het forum als het goed is. |
niemand????????????
|
he kerel,
Als ik het zo lees moet je gewoon een los relais nr 91 nemen, en die los naast je zekeringkast bouwen, geschakeld via de oude kabelboom. Ik herken relais 91 niet 123 uit mn blote hoofd, maar het lijkt me dat relais 91 de volgende aansluiting kent: 86-30-85 ( standaard ) en dan dus 86a of iets dergelijks voor de naloop met een bimetaaltje ofzo geregeld, wat relais 91 dus onderscheid van een standaard relais 30 of 32. maar even een blonde vraag, waarvoor is die naloop zo belangrijk, bij aanzetten van contact zal de brandstofpomp gelijk aanslaan en dus komt er weer druk op je brandstof systeem, dus naloop is waar goed voor????? heb je de schema's digitaal? PM ze anders eens naar me, ga ik met je mee zoeken. tjuus! |
waar die naloop goed voor is weet ik ook niet :confused:
en of je hem wel nodig hebt. mischien als je het in een auto bouwt die standaard geen benzine pomp heeft. dat je het dan met een relais moet doen. ik ga je de schema,s sturen die ik heb ,hopelijk heb je er iets aan. :thumbup: |
Een originele G60 heeft een naloop voor de brandstofpomp. De temperatuur voeler hiervoor zit boven het kleppen deksel. Door de warmte kunnen luchtbellen in de leiding komen (zegt men). Door de naloop zal dit nier gebeuren omdat je dan de benzine rondpompt door het systeem en het sneller zal afkoelen.
Bij bijna alle swaps van een g60 motor die ik heb gezien is de naloop niet aangesloten. |
ok thanxx daar heb ik wat aan.
dus het is geen noodzaak. |
nu heb ik het volgende probleem dat ik geen plus krijg op de pomp.
heb de draden zo aangesloten als op het schema. dus als er iemand is die ff met me mee denkt zal ik dat zeer waarderen. |
Waarschijnlijk verkeerd relais. Welke zit er nu in ?
|
relais 80 op plaats 2 en relais 30 is er bij gemaakt
|
De roodgele draad op D (de witte stekker) positie 13 is de aansturing van je relais. Hierop komt geen 12 volt maar een massa die de ecu moet geven.
Gaat de pomp wel lopen als je het relais doorverbind ? |
ga het morgen weer proberen ik hou je op de hoogte
|
Heb de naloop idd niet ingebouwd. Maar op sommige momenten heb ik wel last van vapour lock in het systeem.
Dan moet je langer doorstarten voordat de koffiemolen het weer doet. :rolleyes: |
en loopt het handeltje al?
|
ga vrijdag weer aan de slag dan heb ik een vrije dag .
ik hou jullie op de hoogte. |
Waar vind je die schemas?
Mag je ook mailen als je wil.. Altijd handig! |
als je dan toch bezig bent wil je mij ook is die schema s ff door sturen? alvast bedankt vr gr stefan
|
jongens heb een probleem krijg geen stroom op de rood\geel draad van de benzinepomp
heeft iemand een voorbeeld hoe de relais van een kr moeten zitten. heb ook geen plus op de zekering van de benzinepomp. |
Quote:
Heb je als het goed is bij een KR geen last van Zit een drukaccumulator onder en bij de G60 niet |
nou ik ga vanaf het begin beginnen
alles opnieuw los gehaald ,ga nu allerlei gegevens verzamelen. ga foto,s maken over de bedrading en het aansluiten dus alle info is welkom en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte gr menne |
Quote:
http://www.gti-g60.nl/ Staat wel een basic schema op, waar ik al 8 jaar mee rij. 5 draden, 2 relais klaar. Edit bijna 9 jaar... :D |
ja dat had ik al gezien maar kwam er niet helemaal uit.
mag ik een beroep op je doen mocht het nodig zijn ivm het aansluiten. en mag ik je mn mns adres sturen dat praat net effe wat makkelijker. |
en ben je er al uit?? als je schema volgt op gti-g60 is het volgens mij wel redelijk tedoen!
|
Even een vraagje tussendoor, waarom zou je KR op digifant 1 willen laten laten lopen? wat is hier de rede voor?
|
pewi :nee ben er nog niet aan begonnen als ik tijd heb en er aan begin maak ik ook meteen foto,s.
shooter : ivm een compressor |
omdat een kr gewoon mooier loopt op een digifant systeem
|
heb deze draden misschien dat jullie me uit kunnen leggen waar wat op aan gesloten moet worden
![]() ![]() ![]() |
Zwart wit is aansturing digifant relais
Zwart geel is voedingspanning ecu na relais. Rood/geel dun is aansturing brandstof pomp relais Rood /wit is voorverwarming lambda Rood/geel dik of helemaal rood is injectoren Rood/groen is puls draad bij starten ( Bij de rood/zwarte draad naar starmotor zetten.) |
hee ron thanx.
weet je misschien ook welke draad waarop komt in de draadboom van de kr. |
injecoren en lambda verwarming op uitgang brandstofpomp relais.
aansturing brandstofpomprelais op dezelfde van de kr motorboom digifant relais bijmaken en die rood/groen stpnd in mijn vorige post |
zo ben er weer aan begonnen ,heb alles aangesloten zoals ron had gezegt ,maar denk dat ik toch iets fout doe want als ik het contact aan zet gaat de pomp niet draaien en heb hem voor ik er aan begon getest of ie het deed .
dus ergens doe ik iets fout ,kan nooit veel zijn denk ik want het zijn maar een stuk of 6 a 7 draden. heb er ook een relais bij gemaakt kan het daar aan liggen. heb het onderstaande schema aangehouden. hoop dat jullie het kunnen lezen. heb in de parvan nog een zwarte 2 polige stekker liggen. rood /geel ,zwart /geel zie onderstaande foto. heb ook een foto,s toegevoegd van een aantal aangesloten draden. zal morgen eens meer foto,s maken. dus als ik iets verkeerd doe hoor ik het graag. gr menne ![]() ![]() ![]() ![]() |
ecu niet kapot?
|
ecu niet kapot?
slechte massa? |
Die stekker die los hangt zit de aansturing voor je pop in bij een kr
(zwarte stekker met rood/geel en geel/zwart) rood geel gaat naar je relais en dan kan je je huidige relais 67 laten zitten, |
hoe kun je testen of de ecu kapot is ?
hee ron dus rood/geel gaat voor het relais of na het relais. ik ga duidelijke foto,s maken praat toch net ff wat makkelijker. hoop dat ik niet te lastig ben met vragen. :redface: |
Maak eens een contact naar massa vanaf de rood/gele in de stekker die op de foto loszit. Kijk of je pomp gaat lopen
|
hee ron,
heb de rood gele draad van de 2 polige stekker in de parvan gemeten en hier stond 12 v op dus die zal ik maar niet aan massa leggen. als ik deze op de rood gele draad van de benzinepomp die van de witte stekker afkomt en naar achter loopt houd gaat deze lopen. dus na het relais. kan ik dit zo aansluiten want dan blijft de pomp lopen weet niet of dat zo hoort . heb ook een vonk dus dat is goed krijg aleen geen spanning op de draad van de injectoren. waar kan dit in zitten? als je foto,s wil dan roep maar dan maak ik ze voor je. |
Zet maar gewoon een massa op die draad dan zal je zien dat de pomp gaat lopen en het relais inschakeld.
Wat je meet is een lekspanning via het relais. Dat je injectoren het niet doen klopt omdat die pas spanning krijgen als het relais van de pomp inschakeld. Als dit werkt dan de rood gele vanaf de ecu eraan maken. |
hee ron alles werkt jij bent echt een vw guru :D :D
dank je voor alle uitleg :hug: kan nu eindelijk alles gaan afwerken ik hou jullie op de hoogte van het project. |
Dan kom ik van de week toch es ff kijken want nu begint het dus echt vorm aan te nemen ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 16:16. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.