wat is er allemaal aan de hand met dit blok??
ding bouwt druk op in het kvs vaatje
ding loopt stationair onregelmatig ding lekt ergens onder. nu heb ik vandaag de kleppendekselpakkingen vervangen. rij ik een testrondje, begint er een schroei/brandgeur te komen uit de blower. ik parkeer m weer voor de deur.. trek de kap open = iets begint te roken wat aan het spruitstuk zit. 5 minuten koud stationair: http://nl.youtube.com/watch?v=spGOs8tG0KE rook: http://nl.youtube.com/watch?v=SV72cZseoFQ |
koppakking is kapot. maar ik heb neit de middelen om het te vervangen...
|
Wat een kolere herrie maakt dat ding
Heb nog wel een blok liggen Of eventueel de spullen om het te maken |
vraag me af of je hier met alleen een koppakking er gaat komen
lijkt wel of er nog wat lagers uitliggen |
Dat ding klinkt als een koffiemolen! je zult hem waarschijnlijk wel goed kunnen krijgen, maar ik denk dat je veel beter een ander blok erin kunt steken.
Het moeilijkste daaraan is denk ik zo'n beetje om het blok eruit te tillen. dus een motortakel, maar je kunt er vanalles voor gebruiken (heftruckje?) op zich is het niet moeilijk, je zult een takel nodig hebben en een twaalfkant om de assen los te maken, een foto toestel om foto's te maken, en geduld en geen haast. dan is het op zich te doen, volgens mij is het makkelijker dan een koppakking vervangen. maar er zijn waarschijnlijk andere mensen die je beter kunnen vertellen hoe een motorswap gedaan moeten worden hiervoor :) mvg db |
goed, klinkt allemaal niet veelbelovend.
heb zojuist de rotor en verdeelkap eraf gehaald. en dit is kansloos. word er niet vrolijk van. de elctroden punten in de verddelkap zijn half weggesleten en groen van corrosie. de rotor ziet er ook niet uit.. dit ga ik morgen maar eens vervangen. dan eens de gasklep reinigen, want die ziet er ook niet uit. |
Succes ermee, dat zal je nodig hebben !
|
thanks ;)
|
Quote:
wat voor blok is dit, en welke staat? |
heb nog een complete 1.6 Manhattan staan, zet je alles over op de jouwe (of andersom, weet niet hoe netje de jouwe is), en ben je klaar voor 375,- ;)
|
heb de rotor+ verdeler vervangen. ik moet zeggen, gaat de goeie kant op. de motor draait nu veel soepeler en zachter.
morgen de bougie's. waarbij ik ook de kabels doormeet, een nieuwe Massa aanleg van de motor naar t chassis. want dat kan ook helpen. de tik tik tik tik is blijkbaar een kenmerkend verschijnsel bij de MH (Meer Herrie) alsof de kleppen gesteld moeten worden. als eerst de dingen vervangen die met onsteking te maken hebben.. |
Of je (hydraulische) klepstoters zijn hard op weg naar de eeuweige jachtvelden, of er zit veel te weinig olie in je blok. Een MH maakt meestal niet zoveel herrie.
En geef eens een draai aan je olievuldop, volgens mij zit'ie los. Succes! |
dop zit inmiddels goed vast.
maakt het kleppendeksel deel uit van een vacuumsysteem? ik heb de de rotor en verdeler vervangen. ik moet zeggen het zenuwachtige is eruit, en het loopt zachter en soepeler nu ben ik met de bougie's bezig. |
de bougie's waren een chaos!
de kleuren zijn ook heel goed. niks aan de hand. ik vermoede een lekke koppakking omdat 1 cilinder ( de meest rechtste echt beroerd meedraaide. bij het uitdraaien van de bougie verwachte ik nattigheid. maar nee :D keurig droog. alleen afstanden waren heel erg verschillend. van 0.8 tot wel 1.2mm :shake: :screwy: :mad: joh wat gek dat die beroerd loopt...... heb ze bijgewerkt. nu zijn alle bougie's 0.8 of een klein tikje minder. nu is t te donker om het af te maken en te starten... morgenochtend weet ik meer. :) |
:thumbup: lekker klussen
succes! gr Mike |
Dat hij zoveel herrie maakt lijk mij niet te komen vanuit een onstekingsprobleem... maar iets structureels. misschien is het idee om eerst zoiets uit te zoeken voordat je veel geld in andere delen steekt?
Het zou zonde zijn als je een maand bezig bent met alles netjes maken aan een motor om vervolgens erachter te komen dat je krukas lagers op zijn... dat is niet iets wat je wilt hebben geloof ik. anderzijds, als het echt allemaal "kleine" dingen zijn die ervoor zorgen ben je goed onderweg :) misschien wel een klein verzoekje? ik weet niet of ik de enige ben, maar je maakt voor elk deelprobleem een nieuwe thread, terwijl ik het idee heb dat je beter alles in een soort van project thread kunt houden. enfin, doe wat je wilt :) mvg, en succes met de auto :) db |
Zit er genoeg olie in?
|
ja genoeg, tegen het max.
heb vanmorgen de bougies er weer ingezet, en... :D:D ding loopt weer op 4 cilinders. en een stuk keuriger. bijna goed zeg maar. ik ga wel nieuwe bougies erin zetten.. waarsch de zelfde BUR6ET. nou, dit vervangen en dan is het blok voorzover 'goed'. dan zijn er geen onzuiverheden, of lekkages. dan het volgende.. dat rare geluid van de bak of koppeling. als eerst wil ik in de goeie richting zoeken: als ik de koppeling in druk is 't geluid weg. stilstaan en met de koppeling omhoog is het geluid zachtjes aanwezig. ga ik rijden, is het geluid er luid en duidelijk, mensen kijken zelfs om.. druk ik rijden de koppeling in, is 't geluid weg. mijn conclusie het zit in het koppelgedeelte. het koppelen gaat wat hakkelend, rustig geleidelijk wegrijden is moeilijk. het is of baf 3000 toeren en koppeling snel omhoog. of zo rustig op laten komen dat je een middelvinger krijgt van degeen achter je :mad: . heb me laten vertellen de druklager. het klinkt idd schrapend. |
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=38234
Klinkt dat misschien bekend? Ik heb toen de bak vervangen, paar weken terug uit elkaar getrokken: een lager van de bak was geheel naar de maan misschien heb jij hetzelfde, het was bij mij in ieder geval niet de koppeling achteraf :) db |
Volgens mij is mijn druklager van de kopeling naar z'n grootje, hij (de auto) maakte al langere tijd een heel licht ruisend geluid als je in de vrij stond met de koppeling los. de laatste anderhalf week is het meer een geluid geworden dat me doet denken aan molenstenen. zodra ik de koppeling indruk is het geluid weg.
Als ik rij is het geluid er volnamelijk in de eerste en de tweede versnelling ook in de drie is het er af en toe ook (vier weet ik niet, niet meer geprobeerd) dit gedeelte klinkt heel bekend. ipv vastslaan, wat erna word gezegd heb ik onwijze speling in de 1 ,2 en 3. als ik gas loslaat. zo rond 3000 toeren is er niks aan de hand, dan remt het spul soepeltjes af op de motor. zodra het toerental onder de 2000 bokt ie enorm. de auto word doormekaar geschud. dit is niet motorisch, maar speling in het koppelgedeelte of bak? heeft dit sympthoom er ook mee te maken? |
Quote:
hey dirtbag :tongue: klopt ik zette eerst alles in 1 tread. 'probleempjes met de 1.3 carb' maar hierop werd begeefment niet meer gereageerd:P dus besloot ik om maar aparte treads aan te maken.. zal het niet meer doen :thumbup: anderzijds, over al dat kleine grut wat ik vervang heb je gelijk. maar, het kleine grut dat ik controleer is zo slecht. dat ik er niet mee door wil rijden. dan vervang ik het. en ik merk het direct! dus het heeft wel weer efect. zie het zo, ieder dingetje wat ik tot nu toe vervang is tot nu toe steeds een merkbare verbetering. het kleppendeksel kon niet meer, bij de bouten kon je het eruit zien vloeien. het duurde maar 5 minuten of de boel zat weer onder. dus dit is voor 20 euro verholpen. rotor+verdeler koste 23 euro, en dit was ook merkbaar, de boel begon zachter en netter te lopen. de bougie's hebben niks gekost, maar hebben zeker 40% van het probleem veroorzaakt. nu de bougie's goed zijn. loopt ie niet op 3 cilinders maar op 4. de boel is nu stil en soepel. voor het mooie wil ik ze vervangen.. maar niet noodzakelijk. het geen wat me nu irriteerd is die betonmolen.. maar is geen APK punt, want over 5 weken moet hij voor de APK. |
Is de bak.Kom je maar op 1 manier achter [door eerst het lager te vervangen
Heb het ook gehad bij de golf van de vrouw Druklager vervangen en het was minder maar niet over Bleek de bak te zijn [2X werk :D |
Ik heb de boosdoener bij mij nog liggen, ik zal morgen kijken of ik een foto kan maken, met de plek waar hij zat. als je dat ziet kun je je voorstellen waarom hij bij mij een beetje ellendig reed :)
/edit de beloofde plaatjes: db |
ja kijk! dat klopt niet helemaal:P
Hoe heb jij m vervangen? op straat of een garage? |
Quote:
Ik heb hem bij mij achter het huis vervangen op de stoep. Ik heb eerste zelf een motorkap steun gemaakt, twee kokers die op pootjes staan in de motorkap rand, daaraan heb ik de motor opgehesen, en vervolgens heb ik de bak eruit gehaald en vervangen (in twee keer :mad: ) Ik dacht namelijk dat het mijn druklager was, en die had ik vervangen en de bak er weer tegenaan gezet. dit heb ik dus nagemaakt: http://cgi.ebay.de/Motorraumbruecke-Motortraverse-kostenloser-Versand_W0QQitemZ220274524870QQcmdZViewItem?hash=i tem220274524870&_trkparms=72%3A829|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A131 8&_trksid=p3286.c0.m14 de auto heb ik hoog op bokjes gezet zodat ik met m'n dikke kop eronder kan, en de bak er ook tussenuit kan reken ongeveer 40 cm, maar hoe meer hoe beter :) je hebt ook twaalf kant torx nodig om de aandrijfassen los te krijgen, het makkelijkst is om de linker aandrijfas uit te nemen, dus de centermoer moet ook eruit. vervolgens is het recht to recht aan, boutje losdraaien, onthouden waar die hoort en in een emmer ;) bij het plaatsen van de bak heb ik een spanband gebruikt om de bak te tillen zodat ik een handje vrij had om hem op z'n plek te zetten. ik kan je aanraden om meteen te kijken hoe de koppelingsplaat eruit ziet. dat is namelijk maar een kleine stap halverwege bij het vervangen van de bak. Op z'n best zul je ongeveer 10 uur nodig hebben, maar het kan ook veel langer duren! mvg db |
ik geef het op met deze wagen.
heb vanmiddag en ritje gemaakt met mn vader omdat hij het weer eens wou aanvoelen wat ie deed met deze reparaties. tijdens de rit zijn er weer problemen bij gekomen :mad motor spuwd olie uit ergens achter de motor. remklauw loopt aan, rook ineens een verbrand rubber bij het stoplicht. giga veel druk in de kvs tank, borrelt door het schroefdraad heen, met een plas onder de auto als gevolg. ik ben 't zat . Iemand interesse in deze wagen? koets is is gaaf. met hier en daar een klein roestplekje. 200 euro. of wat leuks :) auto heeft nieuwe rotor+verdeler. goeie achterbanden. goede velgen. verder nog angel eyes los liggen. en embleemloze grill. |
Tip:
Stap 1: Sloop alles wat je kan gebruiken van de auto, en alles wat je ooit nog denkt te kunnen gebruiken. Stap 2: Dump hem op de sloop, ze zijn verplicht je €50 te geven voor elke auto..... Stap 3: Koop een andere golf :) waarschijnlijk kun je delen zoals de wielen beter op het terrein van de sloop eraf halen, of ze de auto laten ophalen, maar dan heb je kans dat je geen geld meer krijgt.. mvg db |
Breng hem mij maar voor 75,- hahahaha. en op de sloop zijn ze je zeker niet verplicht je 50,- te geven hoor.
|
kost me ook 75 euro benzine om im in Harkema te krijgen, hahah bedankt voor het aanbod.
|
kan ik iemand anders er blij mee maken als project?
hij zal wel geschorst moeten worden. aangezien hij 16 oktober voor de apk moet. |
Quote:
Stap 2 :thumbup: als je geluk hebt voor een complete |
Quote:
Kom ze maar brengen :thumbup: Weet er wel een bestemming voor |
brengen zal niet lukken. mits je wat leuks bied praten we verder:P
Motor loopt inmiddels keurig. al wel met 'nieuwe' lekkage. |
heb nog een Manhattan staan...... al het leuke van deze overzetten en klaar
|
ik heb nog een leuk 1600 blokje over compleet met bak kabelboom teller enz..
zit nu nog in de wagen kan nog even mee gereden worden... bij intresse pm me met een prijsidee wat je uit wil geven.. km stand 124 000 op de teller,....... |
:rolleyes: goed, uitstel van executie.
morgen ga ik toch nog aan de gang met de wagen. de rem RV loopt ineens aan, dus het stinkt met rijden. wat kan het zijn? de remmen moeten wel ontlucht worden. ik zat te denken dat een luchtbel dit veroorzaakt. |
Als hij alleen maar voor hobby is lekker zelf aan blijven sleutelen
Remmen die blijven hangen kan veroorzaakt worden door remstof,de rubber leiding kan ook nog dicht zitten Dus alles eraf en schoonmaken |
met de hand zit er nog wel beweging in de klauw.
en wat je zegt, hij staat nu 2 dagen op de assteunen, wat mij betreft staat die daar nog 2 weken. 't moet gewoon weer goed komen. nog goeie methodes om remklauwen gangbaar te maken? of is gewoon bewegende delen goed kaalschuren beetje vetten, en klaar? morgen 2 bijna nieuwe Viking bandjes met erop zetten voor 45 euro van de sloperij.. (weer 'n probleem minder :D) De remschijven zijn ook 7.3 mm en golvend... dus, wat is 't verschil tussen HP en brembo schijven? en HP blokken of Ferodo blokken? prijs word toch laag.. (inkoops) groetjes, |
Alle 2 de geleide pennen goed schoonmaken en wat kopervet opsmeren
Maar denk dat de remzuiger blijft hangen Stofhoes iets oplichten en wat WD40 inspuiten Wil dat niet lukken moet de boel uitelkaar |
Quote:
Blij dat je hem toch wilt redden, het kan zijn dat ik inderdaad geen gelijk heb met betrekking tot die €50 gezien de reactie, ik weet dat ik dat nog kreeg voor een totaal verrotte lada samara dus ik ging er van uit dat iedereen dat kreeg, en ik had het wel vaker gehoord. viking bandjes... Ikzelf heb viking protech 2 banden gekocht afgelopen januari... ik heb er spijt van als haren op m'n hoofd.... ik ben zeker niet kaal ;) Ze willen niet goed gebalanceerd worden, ik had ze drie weken geleden nog op de vooras zitten, en op de snelweg kreeg ik last van mijn polsen van de trilling in het stuur, het stuur knetterde 4 cm heen en weer. Ik heb ze opnieuw later balanceren, en dat heeft iets geholpen maar ik heb ze alsnog op de achteras gelegd... Nu heb ik 4 jaar oude tyfoon successor op de vooras die geen grip hebben in de regen.... Ikzelf heb net nieuwe ferrodo blokken op de vooras gelegd. Ach het remt... geeft naar mijn idee de eerste paar 100 km wel veel remstof... (m'n schone achterwielen zijn nu ook bruin ;) ) Ik sluit mij aan bij de mogelijkheid dat de remslang naar dat wiel verstopt kan zijn. Dat had m'n zus d'r Panda ook, bij remmen was er ook een grote blaas op de remleiding. Na vervangen was de remwerking weer goed. btw.. als je eerst de lagers wilt bekijken voor het weghalen van de bak, kun je dat kapje dat op die foto's van mij ligt eraf halen. Maar haal wel eerst alle olie eruit. Er zit ook een papieren pakking achter die dit waarschijnlijk niet overleeft. Doe wat je het beste lijkt en veel plezier :) db |
All times are GMT +1. The time now is 09:48. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.