![]() |
Problemen met brandstofpomp injectie
EDIT: Topictitel aangepast vanwege aanvullende problemen (helaas). Aanvullingen vanaf post #18
(Was: "MkI-specialist omg Breda-Tilburg?") Hallo! Omdat ik zelf op het moment echt totaal geen tijd heb om naar mijn motorische probleem van de cabbie te kijken, vraag ik me af of er een (enigszins gespecialiseerde) MkI-garage ergens rondom Breda/Tilburg te vinden is? Uiteraard zoek ik een adres op basis van jullie goede ervaringen... Alvast bedankt! Geert |
Bij mij zo 123 niet bekend, oldtimerparts schijnt wat te doen maar die doen voornamelijk aircooled. http://www.oldtimerparts.nl/index.p...ry/category/C7/ Ik weet wel dat ze bij Wahl Oosterhout (dealer) monteurs hebben die er evt wel aan kunnen werken, ik kan informeren voor je, maar dat is dan vast in hun vrije tijd.
|
Tis niet in de buurt van je, maar Bolku (adverteerder) kan je zeker helpen!
|
Wat is het probleem??
|
Ik zou ook oldimerparts aanraden, echte vw gekken, goeie service en veel technische kennis (ook van watergekoelde vw's)
|
oldtimerparts heeft ook veel verstand van watergekoelde arjan die er werkt heeft een type 1 gti.
doen ook onderhoud enzo dus komt wel goed daar. |
Quote:
Tja, wat is het probleem? Het grootste probleem is mijn gebrek aan tijd... Maar de auto wil niet lekker lopen, waarbij ik het idee heb dat de brandstofpomp te weinig druk levert/op het punt staat te overlijden. Dat zou dus een kleine reparatie zijn. Maar voor hetzelfde geld is het iets heel anders?! Omdat het een MkI betreft waar een vorige Duitse eigenaar ooit injectie in heeft gebouwd (volgens mij MkI GTi-blok) lijkt me een specialist het handigst om niet eerst allerlei onnodige dingen te gaan vervangen. Bedankt voor al jullie reacties, ga eens informeren bij Oldtimerparts! Geert |
Oldtimerparts, of anders bij Witteveen vragen naar Arjan (dacht ik)
|
Quote:
Ok,weinig tijd kan ik inkomen Maar naderhand ingebouwd is voor de kenner ook zoeken Tis toch hobby Hoe is het met de standaard onderhouds dingen BV brandstoffilter |
brandstofpomp heb je in een uurtje vervangen.
auto opkrikken, metalen omhulzing met schuimrubber hoes verwijderen, acuuklem afkoppelen, benzineleidingen los (wel die van de tank afknijpen!!). Dan de contacten van de pomp los (een contact met sleutel 7, eentje met sleutel 8). Pomp eraf, nieuwe erop, alles in omgekeerde volgorde aansluiten. Niet vergeten weer de accu aan te sluiten:) |
Omdat ik het toch niet kan hebben dat ik het zelf niet zou kunnen oplossen, ben ik vanavond even aan de slag gegaan. Pomp kreeg wel stroom, maar deed inderdaad niets, dus conclusie was snel getrokken.
Had hem er vervolgens inderdaad in een klein uurtje onderuit (voorzichtig, eerste keer). Wat me opviel was dat er 4 benzineleidingen op aangesloten waren, dat was wat meer dan ik verwacht had?! Kan iemand me uitleggen hoe dit zit? Sowieso een enorme stellage dat ding, is dat echt alleen de brandstofpomp? Is het mogelijk eventueel een alternatieve pomp te plaatsen, want ik verwacht dat de pompen voor Mk I GTi's enigzins dungezaaid en dus duur zullen zijn? (Alvast) bedankt voor jullie hulp aan deze Mk I-firsttimer! |
Als het goed is zit er op een MK1 brandstofpomp maar 2 leidingen[in en uit]plus 2 stroomdraadjes
Nieuw ongeveer rond de 125 euro |
Quote:
en een retour :thumbup: |
Kan het zijn dat er bij mij een 16V-pomp op zit, dan? :confused:
Het is zo'n stellage als deze: ![]() |
Dat ding rechts van de brandstofpomp is de benzinefilter, dat zit normaal gesproken bij een Golf 1 GTI altijd onder de motorkap, voor het luchtfilterhuis + de brandstofverdeler, is vreemd dat het bij die van jou onder de auto zit.
Links op de foto van de brandstofpomp is overigens de drukaccumulator, die hoort zo gewoon buiten onder aan de bodemplaat bij de brandstofpomp te hangen. Edit: foto toegevoegd waar de benzinefilter normaal gesproken bij een Golf 1 GTI hoort te zitten. ![]() |
Is een pomp van een golf2
|
Ah, OK, dan zal het blok wel van een Golf II GTi zijn?!
Heb in ieder geval net even tussendoor bij een demontagebedrijf een gebruikte pomp gehaald voor € 75 met een maand garantie. Nu eerst weer werken, en dan maar kijken of ik vanavond laat nog terug kan bouwen, of anders misschien morgen ergens tussendoor... In ieder geval bedankt voor de raad-en-daad! :thumbup: |
Mmm, behalve de kapotte pomp zit er ook een probleem in de electrische aansturing van de pomp.
Deze krijgt stroom, maar niet continu. Sinds het vervangen van de pomp helaas vaker niet dan wel... Vermoedelijk is dit ook de oorzaak geweest van het overlijden van de oude pomp. Nou vraag ik me af wat het allemaal kan zijn, behalve een draadbreuk. Ik heb namelijk vandaag de eerste tests uitgevoerd, maar op een gegeven moment werd het simpelweg te laat (net thuis), en het is morgen weer vroeg dag. Bij de aansluiting bij de opvoerpomp uit de tank gaat het al mis, dus het zit 'm in ieder geval niet in de bedrading naar de uiteindelijke brandstofpomp. De bedrading naar de opvoerpomp is 1x rood-geel, en 1x bruin (massa neem ik aan?!). De rood-gele draad herleid naar voren, naar zekeringkast. De eerste snelle tests lijken uit te wijzen dat de draad daar al geen sap krijgt (ergo: de bedrading naar achteren zou goed moeten zijn?). Nou vraag ik me af hoe de brandstofpomp geschakeld is? Gaat dit via een relais op de zekeringenkast? Mijn vermoeden is dat de pomp rechtstreeks geschakeld wordt met het contact van de auto, en het probleem dus wel eens in het contactslot zou kunnen zitten? Die gedachte wordt versterkt omdat ik op het laatst zag dat ik ook op dit moment geen laadstroom-lampje krijg als ik de auto op contact zet. De startmotor wordt bij de volgende stand van het contactslot overigens wel netjes aangestuurd... Helaas behandelen mijn vraagbaken alleen de Golfjes I met carburatie, en heb ik dus geen documentatie over de ingespoten motoren, laat staan over de Golf II. Wel denk ik ooit iets te hebben gelezen over een contactblokje dat wel eens kan overlijden, maar dat is op dit moment een redelijk klok/klepel verhaal. Vandaar mijn vraag: kan een overleden contactblokje effect hebben op de brandstofpomp? Of heb ik eerder domweg te maken met een overleden contactslot? Ik ben gebaat bij elke hulp, maar eerst ga ik nu uitgeput mijn mandje in... Ik hoop deze ellende snel achter me te kunnen laten?! |
Is er niemand die mij een beetje op weg kan helpen mbt het relais en/of het startblokje?
|
Quote:
Woon 25 KM van je vandaan Je mag altijd een X langskomen |
Bedankt voor je uitnodiging, wordt zeer op prijs gesteld! (serieus)
Maareh, hoe had je dit in gedachten? Los van de Golf een keer komen (fietsen?), om te zien hoe het bij jou zit? Ik heb namelijk niet meer de lichamelijke gesteldheid om de Golf van Rijen (staat-ie momenteel) naar Dussen te duwen?! |
contactblokje schakelt het relais van de brandstofpomp. De pomp wordt (volgens mij) niet direct aangestuurd. Op het forum is ook een lijst met relaisnummers, zodat je een relais voor de aansturing van het pompje moet kunnen vinden.
Het contactblokje zit achter je contactslot. Als je de afdekkappen van de stuurkolom demonteert kan je dat blokje zien zitten als je vanachteraf in het slot kijkt. Even op de sloop kijken hoe dat bij een golfje zit, daar kan/mag je de boel nog slopen:) Blokje gaat vaak stuk, en is vaak een oorzaak van aan/uit gaan van electrische componenten. |
Is dat contactblokje ook te demonteren zonder het gehele contactslot te demonteren?
Dacht ergens gelezen te hebben dat als je stuur, stuurkappen, bedieningshendels e.d. demonteert, je 'm eruit zou kunnen pakken? Maar aangezien de claxonknop op mijn Spucknapf nogal fragiel is... Zou zonde zijn als die het loodje legt terwijl het ook anders kan? In ieder geval wel al bedankt voor de hulp, wordt stapje-bij-beetje wijzer! |
Volgens mij wel. Onderste kap van de stuurkolom weghalen en je ziet hem al zitten.
Ik heb er nog eentje liggen uit een golf 2. Zou me niets verbazen als dat gewoon past... Bel maar! ;) |
Golf 2 oude type past
Als je de onderste kap en de stekker eraf hebt "kan"je erbij,is een klijn +schroefje Brandstofpomp staat via de ontsteking Als er geen vonk is ook geen brandstof,is ivm een ongeval[als de motor niet draaid blijft bij schade/lekage geen brandstof stromen |
Enige tijd niet op forum geweest, maar in verloren uurtjes wel gewoon doorgesleuteld (en vooral doorgemeten ;) ).
Contactblokje bleek inderdaad een probleem te hebben. Niet volledig kapot, maar wel storing (lastig om te vinden als-ie het tijdens het doormeten net wel doet... GRRR). Ik wijt het overlijden van de brandstofpomp ook aan de wispelturigheid van het contactblokje. (Als de relatie met je vriendin telkens aan-uit is geef je het uiteindelijk ook op, toch? :) ) Hoe dan ook, pomp vervangen, contactblokje vervangen, benzineleidingen vernieuwd, en een deel van de kabelboom gerestaureerd (ingebouwd door een minder nauwkeurige DHZ'er/beun), et voila: vandaag was alles weer top! Grootste/enige probleem is de km-teller in de snelheidsmeter, maar daar komt ook wel een andere in binnenkort. Dan nog nieuwe bumpertjes en sierstrips op de dorpels en hij kan getaxeerd worden! Bedankt voor al jullie hulp! Mag een slotje op... |
Maar goed dat-ie nog niet op slot is... :s
Volgend probleempje heeft zich opgedaan: motor trekt valse lucht bij de spinnekop. Ik heb het idee dat de pakking is overleden op de aansluiting van het hele gebeuren op de luchtfilterbak. Heeft iemand hier toevallig een bestelnummer van? Daarnaast: wat is precies het verschil tussen de spinnekoppen van een EV en van een DX motor? Alvast en opnieuw bedankt voor jullie reacties! Geert |
Vandaag gelukkig 1 van de laatste 4 pakkingen weten te bestellen bij de dealer.
Morgen ophalen en vervangen, en hopen dat daarmee het valse-lucht-probleem opgelost is?! |
Opgelost! Nu alleen nog een keer naar Angeren voor fine-tuning? :rolleyes:
|
Kijk zelf hobbyen is toch het leukst:D:D
|
Absoluut! Heb er om onverwachte redenen ook iets meer tijd voor gekregen... (als alles als haastklus en in geknepen momenten moet is de lol er snel af, hoor?!)
|
All times are GMT +1. The time now is 19:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.