Polo steilheck 1983 Project
Hierbij de foto's/verhaal van de polo waar ik hobbymatig in rijd;
Zo was ie bij aanschaf polo steilheck, met 1.3 HK blokje verlaagd 60/60 G40 interieur +dashboard (dus upgrade naar nieuwer type polo) Raid HP leren sportstuur Compomotive 13*6 ML competition uitvoering (nieuw, en legering met lagere dichtheid aluminium) Pirelli p700-z 165/55/13 Homemade sportdempertje (orri met stofzuigerbuis aan 't einde :D ) VWI remsysteem ipv de originele klauwen Harman Kardon composysteem (uit een peugeot 607) weggewerkt Voor de auto is nog in aanbouw/ligt al klaar; 1.3 3F blok (std. 75pk) met een geflowde kop en CV carburateurs spaghettispruitstuk PU rubbers voor in de ophanging Heb de auto inmiddels al 1,5 jaar en rij er altijd met plezier in. De auto heeft al een half jaar op CV carbs gereden, maar is nu weer terug naar de originele Pierburg 2e3 setup. De CV carbs komen op het 3F motortje, nu met een zelfgemaakt aluminium spruitstuk. |
echt een leuk auto-tje in het echt...
|
op de foto's niet hè :)
tijdens de uitdeukdag vorig jaar in Naaldwijk En nee, zonder spuiten gaat die nare deuk op het voorscherm er niet uit :) :shake: |
filmpje van lege weg met de Keihin carburateurs op de polo..
Ik had de auto toen net 1 dag aan de praat + gekeurd. jijbuis |
dat klinkt stoer !!
gr. Martijn |
wielen staan hem echt goed :thumbup:
|
klinkt heel lekker. hoop dat mn GK blokje op cbr carbs ook zo gaat lope!
|
Het polootje loopt sinds kort weer op motorcarbs. Ik heb een aluminium spruitstuk gemaakt, een extra alu steun om de carbs op het onderblok af te steunen zodat ze niet alleen aan het spruitstuk hangen.
Nog wat extra steuntjes gelast voor de ophanging/bevestiging van de gaskabel/chokekabel en de polo rijdt/brult weer! Ik vraag me echt af waarom ik de brommercarbs er ooit afgehaald had? Het rijdt veel beter en klinkt veel beter. de motor is 100x levendiger vergeleken met de originele Pierburg carburateur. Waarschijnlijk laat ik morgen de carburateurs synchroon stellen bij een motorzaak, heb het vermoeden dat ze nu niet helemaal lekker staan. Vandaag op mijn werk een filterbak gemaakt (prototype) uit GFK. Foto is de onafgewerkte versie van 1mm kunststof. Morgen ga ik de definitieve versie maken uit 2mm dik kunststof. Op het achterwandje komt een filterelement van universeel filterschuim. |
Goed bezig :D
|
Jep, binnenkort maar eens een dragrace doen door De Zweth:) met jou en je jetta!
|
van de ene kant ziet het eruit als een bakje van de afhaalchinees... van de andere kant ben ik super impressed dat je die vormen zelf kan maken.. hoe word dit gemaakt? met een spuitmal?
|
Dit klinkt ook als een bakje van de afhaalchinees:)
Lees= proefmodel.. 2á 3mm plaat kost veel te veel, daarom eerst met een dun plaatje een proefmodel gemaakt. Ten eerste om te kijken of het überhaupt zou werken, ten tweede om te kijken of de pasvorm nog een beetje acceptabel zou zijn. Ik heb nu 1 liggen in 3mm plaat, ziet er al 10x beter uit. De bak past echt 100% netjes op de carbs:) Hoe het werkt? Vacuum vormen over een zelfgemaakte mal. |
Egt ne ferme polo steilheck, zeker die velgskes :thumbup: ..
Kun je mij mss ens de maten geven van die velgen? |
Is het heel moeilijk om ook zo'n bak voor mijn carbs te maken? :rolleyes:
|
neuh, dat is wel te doen. Ik heb vandaag de filterbak gepast, het past echt supernetjes. Nu nog een filterelement op maat maken en de boel is weer netjes.
Helaas besloot de polo vandaag om er mee te kappen. Start heeel erg slecht, en bokt/schud/stoot daarna tijdens het rijden. Ik verdenk de ontsteking.. Ik krijg geen/weinig vonk als ik de bougie op het kleppendeksel leg en de motor start. |
Quote:
13*6 ET 24 met 165/55/13 Pirelli banden :thumbup: Bedankt voor 't compliment. ;) |
Klein updeetje.
Polootje brult heerlijk op de motorcarbs. Zelfs met de vrieskou was het starten en lopen:) Vandaag in de regen de verbindingsrubbers vernieuwd. De oude waren iets aan de korte kant. Om problemen voor te zijn heb ik maar nieuwe gemonteerd. Ook heb ik de sproeiers vervangen voor 2 maatjes groter. Bij vollast liep de motor toch nog iets te arm. De filterbak zit er al een tijdje op, met een op maat gesneden TwinAir filterelement. Ben nu met een nieuwe filterbak bezig, het kan nog wat netter/beter. Polootje krijgt binnenkort een zeer net voorscherm (de gedeukte kan eindelijk weg) en het achterschort heeft iets aandacht nodig. |
Blijft mooi werk, die smallblocks met goede beluchting :)
|
Ben er ook erg tevreden over.
Een setje Webers/solexen is nog mooier, past beter bij het plaatje. Maar heb nu het geld niet voor een degelijk setje (en nog belangrijker) of afstelwerk.. Ik zal morgen eens een foto maken van de filterbak in de auto, deze foto is wel erg donker/wazig. |
Leuk ding! Klinkt heerlijk met die carbs :D
|
Nog wat leuke foto's
Samen met de Golf Colour Concept (die te koop staat ;) ) Rustig laantje Binnenkort dit onder de kap schroeven; |
Tevens een VW3104 tooltje gemaakt om het schakelmechaniek af te stellen. Geleidebusjes van de golf moeten vervangen worden, dan is dit wel erg handig:)
|
Nu ik toch lekker bezig ben;
De wielophanging krijgt een vernieuwingskuur. Volledige 'dreieckslenkers' gaat me iets te ver. Ik ga de stabi vervangen door een vaste draagarm (verstelbaar in lengte) en monteer de ingekorte stabi aan deze nieuwe draagarm. |
haha zie jouw racer nu pas... ziet er leuk uit man en dat soundje van die carbs he... heerlijk!
gr. |
hee mr. martiepartie ik heb nog zo'n polo as jou staan waar ik af moet omdat ie alleen maar ruimte in staat te nemen... ut is un rooie 1.3 van 88 geloof ik maar knup me er niet op vast is in redelijke staat.... bij belangstelling,PM
gr. |
Ik lees het berichtje nu pas.. PM is verstuurd!!
Direct een kleine update; Hoe mooi de compo's ook zijn, ben toch bezig met een ander setje; Zijn net zo breed (13x6), maar de ET is iets groter. Velgbed wordt (zoals te zien) gepolijst, is een cm of 2,5 diep. De harten worden grijs/antraciet. Had deze velgen al 2 jaar op zolder liggen (zijn van Sjampoo geweest), ben er nu maar eens mee aan de slag gegaan. |
goed bezig, erg gaaf ding martijn! Hou me op de hoogte.
|
Quote:
mooi werk |
Dat polo'tje is echt super dik! toch heerlijk die steilhecks!
|
idd beter as die compo's deze wieltjes,succes met polijsten...........
|
Ik ben zelf erg fan van de compo's, maar vind ze bij de witte auto niet zo goed uit de verf komen..
Vandaag een ongedeukt wit spatbord meegenomen en een vrolijke booskijker:) Ik weet niet of ik het mooi vind, de auto was heel 'kaal', De booskijker is dan zo duidelijk aanwezig.. MET |
ik zeg zonder...
|
Neig ik zelf ook naar.
De booskijker hoort toch meer bij de Rieger bumpers/ sideskirts en Sebring auto's. |
voorscherm staat je wel aan :confused: :D
|
ik zeg ook zonder..... :thumbup:
|
Quote:
Moet meer gebeuren dan ik dacht :( .. Zit een vouwt/knikje in en moet een beetje roest bijwerken. Maak hem morgen strak en spuit hem deze week nog even met de compressor. Hoop dat de nieuwe witte lak niet teveel afsteekt tegen de oude witte lak. Over het algemeen is het een net spatbord, maar nu hij er toch af is kan ik er net zo goed een beetje moeite in steken. :D |
jah dat vouwtje voor op ergens? Die druk je zo met een duim terug toch? Dat had ik zelf al kunnen/willen proberen maar heb het toch aan je zelf over gelaten! Zou zonde wezen als ik m toch verneukt had oid :D in ieder geval weinig tot geen roest ;)
|
ik zeg ook zonder,
leeg je pm box even btw :thumbup: |
Quote:
Vouwtje voorin is geen probleem, vouwtje ter hoogte van de A-stijl wel :( Ws. bij het loshalen van het scherm is het iets geknikt, zit een vouw en het scherm loopt niet gelijk met de A-stijl. Ben vandaag de hele middag aan het buigen/ monteren/buigen/ monteren geweest. :tongue: Nu zit het scherm netjes vast, binnenspatbord nieuw afgekit . Afgelopen week heb ik het spatbord bijgewerkt, de kleine roestplekjes en de kras op het scherm heb ik gespoten. Probleem is nu dat het scherm erg afsteekt tegen de vieze polo :D Morgen wassen en poetsen. :cool: @ Rest;PM is weer leeg:) |
Hmmz das wel k*t jah... Was me nog niet op gevallen en met het los halen heb ik de auto half op de kant gehad zodat ik der makkelijk bij kon.... Maar goed ben blij dat ie weer goed is en dat ik je toch zo heb kunnen helpen ;) :D
|
All times are GMT +1. The time now is 02:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.