Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   GTI of NIET (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43920)

jetta91 02-07-2008 11:20

GTI of NIET
 
hey, ik rij al een tijdje MKII's en Jetta MKII's

nu ben ik op zoek naar een golf III GTI 5 deurs,

ik denk dat ik er 1 gevonden heb maar ik weet het niet helemaal zeker,
op de papieren staat namelijk niet aangegeven dat het een gti is,
en bij de verzekering kan ik ook niets terug vinden of het al dan wel of niet een gti is,

er zit wel een gti interieur in, de grill telt wel 2 lamellen dus een gti,
en ook is het een 5 steek, hoe kan ik nu zeker weten of dit wel of niet een gti is??

:confused:

Arne 02-07-2008 11:26

Sticker in de kofferbak met de motorcode? Met 't chassisnummer naar VW gaan?

Wolgast 02-07-2008 11:59

Wat staat er wel in de papieren? Dat het gewoon een Golf 85KW is? Dan kan het ook een 2.0 GL zijn met een pakketje (Roling Stones/Milestone Sport)

Maar ik denk dat het wel in de papieren moet staan of het een GTI is of niet (verzekering)
Maar als ie wel alle uiterlijke kenmerken heeft van een GTI lijkt me het me het er wel 1 is...
Heb je geen foto van de auto?

LRR 02-07-2008 14:52

In principe zou er volgens mij "GTI" op de kentekenpapieren moeten staan.

tiefflieger 02-07-2008 19:14

Hoeft niet perse, ik heb ook wel ingevoerde GTI's en VR6en gehad waar het niet in de papieren stond.
In de boekjes of de sticker achterin word je vaak al wat wijzer...

jetta91 02-07-2008 21:17

:thumbup: hier even snel wat foto's :)






















km stand 144.000 riemen en rollen vervangen bij 119000km
alles electrisch behalve interieur, abs electrische ramen, electrische spiegels enz enz

tiefflieger 02-07-2008 22:01

Staat als CL op kenteken, lijkt me dus geen GTI...

jettaracing 02-07-2008 22:09

Waren er dan ook "CL' 's met 5 gaats naven ????

Ik weet wel dat er b.v. 'rabbit' uitvoeringen zijn geweest ,en dan waren 115 pk 2 liters ,maar die hadden wel 4 gaats naven .
Denk dat erbij het 'op kenteken zetten' een foutje is gemaakt ,of dat er gewoon CL op is gezet ,terwijl het wel een gti is .
Anders hebben ze er wel werk van gemaakt om op een gti te laten lijken .....

Ik heb ook een Witte jetta ,een originele GTD (is erg zeldzaam ) terwijl er gewoon cl turbodiesel op kenteken staat!
En deze auto is vanuit duitsland ingevoerd en aan de gegevens bleek dus wel dat het een originele GTD is !


Voor zover ik weet hadden aleen de gti's en de vr6'en 5 gaats naven !

VWJYI 02-07-2008 22:32

lijkt op een foutje van de rdw.... leuk voor je verzekering....

jetta91 03-07-2008 06:52

ja zeker leuk voor mn verzekering idd, en landers hebben ze er inderdaad wel heel erg veel werk van gemaakt, maar ik ga er binnenkort nog een keer kijken en dan zal ik eens op de stikker letten :)

maar ziet er verder wel netjes uit toch op het eerste gezicht? :)

LRR 03-07-2008 07:46

En hele mooie achterlichten !!!! Zie je ook niet veel.

Wolgast 03-07-2008 11:36

Ziet eruit als een echte GTI..

Tenminste... zo op de foto's tenminste...en met de 5 gaats naven...
Eg nette auto moet ik zeggen. En als er CL op het kentekenbewijsstaat lijkt me dat toch echt een foutje...
Of ze hebben er serieus aan ''gebastelt''...maar wat was het bouwjaar? Zie namelijk de hoekige zijpinkers nog zitten... van voor '95?? Of tussenmodel omdat voor wel alles wit is uitgevoerd. Airbags heb je er ook in zitten zie ik. Waren vanaf '93 in de Duitse uitvoering standaard meen ik...

Maarre, ik heb zelf ook een orginele GTD en ook hier staat op het ''Fahrzeugschein'' gewoon Golf TD 55KW.... en dus ook geen GTD

Marcski 03-07-2008 11:45

is gewoon bij invoeren niet goed gegaan, staat wel als 85kW op kenteken, maar de CL is nooit met 2.0 geleverd

Wolgast 03-07-2008 12:42

De 2.0 is wel als CL geleverd!

Kijk maar even op autoweek.nl....

Volkswagen Golf 2.0 CL


PRIJZEN
laatste nieuwprijs € 16.651
nieuwprijs 1997 € 16.651
nieuwprijs 1996 € 17.105
nieuwprijs 1995 € 16.879
nieuwprijs 1994 € 16.879
wegenbelasting/3mnd € 98 - € 108
afleveringskosten n.v.t.
occasionprijs 1997 -
occasionprijs 1996 -
occasionprijs 1995 -
occasionprijs 1994 -
wegenbelasting/jaar € 380 - € 420


ALGEMEEN
carrosserie 5-deurs, hatchback
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
algemene garantie 1 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie maart 1994
einde januari 1997

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1984 cm3
boring x slag 82,5 x 92,8 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 85 kW (115 pk)
5400tpm
max. koppel 166 Nm
3200tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld

ONDERSTEL
aandrijving voor
wielophanging voor onafh., McPherson
wielophanging achter semi-onafh.
vering voor schroefveren
vering achter schroefveren
stabilisator voor ja
stabilisator achter ja
remmen voor gev. schijven
remmen achter schijven
bandenmaat 185/60HR14
draaicirkel 10,7 m

MATEN & GEWICHTEN
lengte 4,02 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,42 m
wielbasis 2,48 m
spoorbreedte voor 1,48 m
spoorbreedte achter 1,46 m
massa leeg 1080 kg
max. toelaatbare massa 1565 kg
laadvermogen 485 kg
aanhanger geremd 1200 kg
aanhanger ongeremd 500 kg
kogeldruk 50 kg
dakbelasting 75 kg
inh. bagageruimte 330-1152 l
inh. brandstoftank 55 l

PRESTATIES
topsnelheid 196 km/h
acceleratie 0-100 km/h 10,4 s
verbruik binnen beb. kom 11,2 l/100km
verbruik buiten beb. kom 6,3 l/100km
verbruik gecombineerd 8,1 l/100km
CO2 uitstoot 200 g/km
VEILIGHEID
ABS-remsysteem € 905
remkrachtverdeling nee
remassistentie nee
airbag bestuurder € 179
airbag passagier € 272
zij-airbags € 306
hoofd/gordijnairbags nee
tractiecontrole nee
stabiliteitsregeling nee

COMFORT
centrale deurvergrendeling € 546
keyless entry nee
elektrische ramen € 1.321
stuurbekrachtiging ja
cruise control nee
airconditioning € 1.112
links/rechts gesch. temperatuurreg. nee
parkeersensor nee

INTERIEUR
hoogteverstelling stoel € 169
lendensteun stoel nee
elektrische stoelverstelling nee
verwarmde stoelen € 409
sportstoelen nee
met leer bekleed stuur nee
verstelbaar stuur nee
leren bekleding nee
hoofdsteunen achter € 303
neerklapbare achterbank ja
middenarmsteun nee
automatisch dimmende binnenspiegel nee
leeslampje(s) ja, voor
verlichte make-up spiegel nee
regelbare dashboardverlichting ja
toerenteller ja
dagteller ja
koelwatertemperatuurmeter ja
buitentemperatuurmeter nee
boardcomputer nee
audioinstallatie nee
stuurwielbediening voor audio nee
navigatiesysteem nee

EXTERIEUR
interval ruitenwisser ja, regelbaar
lichtmetalen velgen € 923
schuif/kanteldak nee
metallic lak € 421
meegespoten bumpers ja
getint glas ja
elektrische spiegels optie in pakket
inklapbare buitenspiegels nee
mistlampen voor € 440
automatisch inschakelende verlichting nee
xenon koplampen nee
koplampsproeiers nee
inbraakalarm nee

T!m 03-07-2008 12:43

In een CL zit niet zon interieur.
Zon recaro interieur is alleen op gti's en vr6 geleverd meen ik.
En volgensmij heeft een 2.0 een enkel uitlaat eindstuk en geen dubbele.

In mijn ogen gaat het hier om een GTI :screwy:

Wolgast 03-07-2008 12:47

Blijf erbij dat het een echte GTI is.....
Auto komt op de foto's ''echt'' over...

The_Rabbit 03-07-2008 14:12

Met die Recaro's en zo! Ik denk 100% echte GTI! Grtz! ;)

Zollie 03-07-2008 14:14

en als je gewoon even de motorcode opzoekt? :)

The_Rabbit 03-07-2008 14:18

Quote:
Originally Posted by Wolgast
Ziet eruit als een echte GTI..

Tenminste... zo op de foto's tenminste...en met de 5 gaats naven...
Eg nette auto moet ik zeggen. En als er CL op het kentekenbewijsstaat lijkt me dat toch echt een foutje...
Of ze hebben er serieus aan ''gebastelt''...maar wat was het bouwjaar? Zie namelijk de hoekige zijpinkers nog zitten... van voor '95?? Of tussenmodel omdat voor wel alles wit is uitgevoerd. Airbags heb je er ook in zitten zie ik. Waren vanaf '93 in de Duitse uitvoering standaard meen ik...

Maarre, ik heb zelf ook een orginele GTD en ook hier staat op het ''Fahrzeugschein'' gewoon Golf TD 55KW.... en dus ook geen GTD


Weet niet hoe het in Duitsland of Nederland is,maar in Belgie zijn het ovale zijpinkers vanaf modeljaar '96. Mijn vroegere Mk3 GT TDi was eind '95 gebouwd maar was modeljaar '96 en had de ovale zijpinkers.

Grtz!

Wolgast 03-07-2008 14:30

Quote:

Weet niet hoe het in Duitsland of Nederland is,maar in Belgie zijn het ovale zijpinkers vanaf modeljaar '96. Mijn vroegere Mk3 GT TDi was eind '95 gebouwd maar was modeljaar '96 en had de ovale zijpinkers.

Grtz!



Je hebt helemaal gelijk!!! Hier in Dld is het niet anders... bedoelde '96 ipv '95...

Grtz!

VWJYI 03-07-2008 14:32

Dit is gewoon een mooie originele gti edition. (en voor de slimmerts op de achterlichten en vr6 onderspoiler na dan) alleen de fout bij de rdw was om hem als cl op kenteken te zetten. en even voor de recort mijn variant heb ik in duitsland gehaald en die is van juni '94 en deze heeft geen airbags/abs maar wel weer de vierkante knippers in de schermen. het overgangs jaar voor de knippers is '95 in dat jaar zijn ze met beide versies gemaakt. Als de auto echt zo netjes is en de prijs is ok zou ik hem echt kopen...

jetta91 03-07-2008 19:35

prijs is 2750 euro, en het bouwjaar was 1994 :)

Wolgast 03-07-2008 19:46

Kopen!!!

The_Rabbit 03-07-2008 19:51

Als ik in jouw schoenen zou staan,kopen!!!!

VWJYI 03-07-2008 22:22

Das een mooie prijs voor die auto.... Kopen dan maar....


All times are GMT +1. The time now is 10:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.