Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   mijn gti (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43632)

vedett 22-06-2008 22:34

mijn gti

hi,
wil bij deze mijn golf 1 gti hier voorstellen.
is nog nie echt een project dus ja...

heb hem al ff,maar was nog niet naar de keuring geweest omwille van de 16v scirocco blok dat erin zit.
kameraad is geweest en geen echte problemen gehad voor de keuring dus....

is er 1tje van 78 origineel nederlander.
is nu in belgie natuurlijk.
heeft laswerk nodis aan dorpels,achterplaat en wielbogen.
en wss zual er nog wel wa laswerk aan zijn. maar daar wordt voorlopig nog niks aan gedaan,das iets voor volgende winter.
nu wordt em enkel verlaagd en wielen opgezet.
en daar ben ik derjust ff met bezig geweest.
enkel vooraan,achteraan is voor deze week es.

genoeg geluld denk ek,hier pics nu.

morgen eens langs de verzekering proberen gaan en hopen dat deze week alles in orde is zodanig dat ik naar dub05 kan gaan.

grtz

g-men 23-06-2008 08:52

Ziet er heel mooi uit. Mss zie ik hem wel bij de dub

Jazzblue 23-06-2008 09:07

Net ding, BBS staat echt super!

Erik 23-06-2008 09:44

De wielen van de MK2?
Ziet er mooi uit. Volgens mij rijden er al 2 rond met precies deze wielen onder hun rode MK1 (dacht NL'ers).

arnus71 23-06-2008 09:49

Quote:
Originally Posted by Erik
...Volgens mij rijden er al 2 rond met precies deze wielen onder hun rode MK1 (dacht NL'ers).

Dat zijn er veel meer hoor...

vedett 23-06-2008 15:17

Quote:
Originally Posted by Erik
De wielen van de MK2?
Ziet er mooi uit. Volgens mij rijden er al 2 rond met precies deze wielen onder hun rode MK1 (dacht NL'ers).

zijn idd de wielen van mijn mk2,die staat toch in keuringsmodus.

en ja,rs'en staan op veel golfkes1 dus ja....
maar uiteindelijk komen er wel andere op,als ik mijn goesting es vin en das nie echt om te zeggen makkelijk in mijn geval.
maar daar breek ik mijne kop nu niet over,anders slaap ik weeral slecht....

grtz

vedett 24-06-2008 20:20

en juist klaar met den achterkant,kon niet wachten tot zaterdag en moest er nog iets "kapot" zijn gegaan of zo,kon ek het nog bestelle.
maar da was dus niet het geval....

morgen miss betere foto's....

grtz

karretje 24-06-2008 20:27

Supernette auto zo... :wow:

Echt gaaf in die stijl,helemaal goed!

Mischien nog ffe scopen op dub,volksforum! :thumbup:

vedett 24-06-2008 21:34

Quote:
Originally Posted by karretje
Supernette auto zo... :wow:

Echt gaaf in die stijl,helemaal goed!

Mischien nog ffe scopen op dub,volksforum! :thumbup:

srr,maar deze zin versta ik niet....

"Mischien nog ffe scopen op dub,volksforum!"

grtz

Drify_mk1 24-06-2008 22:46

Quote:
Originally Posted by vedett
srr,maar deze zin versta ik niet....

"Mischien nog ffe scopen op dub,volksforum!"

grtz

misschien nog even Photoshoppen op http://www.dubmodder.com ;)

Skeez 24-06-2008 23:05

Quote:
Originally Posted by Drify_mk1
misschien nog even Photoshoppen op http://www.dubmodder.com ;)

Jammer dat je geen MK1 cabrio kunt bewerken... moet je een lidmaatschap hebben :(

Heeft iemand toevallig een lidmaatschap hiervan :D ;)

SlimMasterShady 25-06-2008 15:05

Mooie Golf! Die wielen doen het altijd goed, ookal hebben meerdere mensen die. Ze blijven gewoon mooi!:)

vedett 25-06-2008 15:12

heb het es ff geprobeerd op dubmodder,ma de juiste wielen en bumpers zijn er niet dus... is wel spijtig.
als er iemand zo een prentje kan en wil maken,leef je gerust es even uit....

en heb net mijn platen uit de bus gehaald,dus wss zondag naar dub05 :D

en straks es een testritje gaan maken uiteraard :cool:

grtz

Vains 25-06-2008 15:35

Een hele mooie Golf... Zo zie je maar alleen wielen, verlaging en een dik blok. Meer moet het niet zijn :thumbup:

boivin 25-06-2008 16:27

Quote:
heb het es ff geprobeerd op dubmodder,ma de juiste wielen en bumpers zijn er niet dus... is wel spijtig.
als er iemand zo een prentje kan en wil maken,leef je gerust es even uit....

en heb net mijn platen uit de bus gehaald,dus wss zondag naar dub05 :D

en straks es een testritje gaan maken uiteraard :cool:

grtz

kzie er naar uit om je eens tegen te komen :thumbup:

vedett 26-06-2008 19:49

Quote:
Originally Posted by boivin
kzie er naar uit om je eens tegen te komen :thumbup:

veel ga ik er niet met rijden ze.
is meer es om af en toe met het schone weer te gaan cruisen...

en heb ff een foto'ke genomen als em buiten stond.

het interieur.

en heb hem ne goeie cm'er omhoog gezet.
en nu raakt hij de cardan nie meer....

grtz

vedett 29-06-2008 21:30

paar foto'kes die ik heb gevonden vanop dub05.

grtz

Skeez 29-06-2008 21:53

Mooie auto! Ga deze week kijken naar een vroege MK1 :)

Maar hoort d'r geen zwarte baan om de achterruit te zitten?

edit: en wat is d'r mis met de kentekenplaat achterop :rolleyes: ?

vedett 29-06-2008 21:59

Quote:
Originally Posted by Skeez
Mooie auto! Ga deze week kijken naar een vroege MK1 :)

Maar hoort d'r geen zwarte baan om de achterruit te zitten?

edit: en wat is d'r mis met de kentekenplaat achterop :rolleyes: ?

die hoort er idd op te zitten,maar is ooit eens herspoten geweest en die hebben ze er toen niet opgeplakt.
ik heb wel een originele vw sticker liggen,en ga daarvan een copie nemen en plakken. maar nog geen tijd voor gehad....

kentekenplaat hangt idd niet goed,moet nog om een nieuwe houder gaan en wou geen extra gaatjes boren in mijn nieuw plaat...

grtz

Stijn 29-06-2008 23:04

Mooie wagen, heb de bestuurder een paar grote veren 'gestoken', maar het bleek niet de eigenaar te zijn :)

Skeez 29-06-2008 23:11

Quote:
die hoort er idd op te zitten,maar is ooit eens herspoten geweest en die hebben ze er toen niet opgeplakt.
ik heb wel een originele vw sticker liggen,en ga daarvan een copie nemen en plakken. maar nog geen tijd voor gehad....

kentekenplaat hangt idd niet goed,moet nog om een nieuwe houder gaan en wou geen extra gaatjes boren in mijn nieuw plaat...

grtz

Ok.

Maar is dit ook de auto die je te koop hebt? Ik lees namelijk hier dat je er nog plannen mee hebt.

The Skinnmeister 30-06-2008 08:22

Mooie MK1, heb gisteren zien staan. Stond er goed bij met het zonnetje erop :thumbup:

vedett 30-06-2008 10:21

Quote:
Originally Posted by Stijn
Mooie wagen, heb de bestuurder een paar grote veren 'gestoken', maar het bleek niet de eigenaar te zijn :)

snap niet goe wat je bedoelt.... :confused:

@skeez: dat is idd dezelfde. zolang hij hier staat doe ik eraan verder.
en eigenlijk wil ik hem niet meer wegdoen,rijdt veel te plezant!
dus zou eigenlijk da topic moeten laten sluiten!

en thx voor de goeie comments!

grtz

desnelders 04-07-2008 06:41

mooie golf1, maar ik miszie iets aan de velgen. Het zijn sjieke wielen daar niet van maar onder uwe gti vind ik ze precies raar uitzien, weet ook niet goed waarom :confused:

en koop u eens een plaathoudertje van 0,75€ ipv die achterste nummerplaat er zo op te hangen :thumbup:

vedett 04-07-2008 14:47

Quote:
Originally Posted by desnelders
mooie golf1, maar ik miszie iets aan de velgen. Het zijn sjieke wielen daar niet van maar onder uwe gti vind ik ze precies raar uitzien, weet ook niet goed waarom :confused:

en koop u eens een plaathoudertje van 0,75€ ipv die achterste nummerplaat er zo op te hangen :thumbup:

die komt er nog op ze,heb vanaf nu 5weken verlof dus tijd genoeg nu om derom te gaan.

ikzelf vin niets mis aan de wielen.
miss omdat het 16ers zijn en redelijk smal?
15 is te klein,want carter komt redelijk laag...

grtz

Rob g60 04-07-2008 14:52

dikke golf heb er ff op onze meeting bijgestaan nog een paar puntjes en hij is af

Sponze® 04-07-2008 15:06

Superwagen!

Sjoes 85 04-07-2008 16:45

rooje GTI-tjes zijn het mooist;) Supermooie auto man!
als er toch over je achterklep gezeurd wordt, doe ik nog ff mee: origineel zit er een heel klein zwart streepje enkele millimeters boven de onderkant van de kofferklep geplakt, dat loopt van links naar rechts op de kofferklep, maar niet met de hoekjes mee.
Hoeveel is die van jou verlaagd ongeveer?

vedett 04-07-2008 18:50

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
rooje GTI-tjes zijn het mooist;) Supermooie auto man!
als er toch over je achterklep gezeurd wordt, doe ik nog ff mee: origineel zit er een heel klein zwart streepje enkele millimeters boven de onderkant van de kofferklep geplakt, dat loopt van links naar rechts op de kofferklep, maar niet met de hoekjes mee.
Hoeveel is die van jou verlaagd ongeveer?

ik heb die ook liggen hoor,ori van volkswagen.
maar moet die nog laten uitprinten (namaken dus) en dan plak ik ze.
de originele komen er pas op als hij helemaal opgeknapt is ;)

hij is max. verlaagd.
dwz,cardan raakt chassis wel eens (vooral op ronde punten) maar goed doenbaar en niet teveel. maar in cm'ers zou ik het nie weten....

als alles een beetje meezit zouden de plakkers er volgende week moeten opzitten,nr plaathouder halen,nieuwe schroefset,onderhoud en een lip vooraan.
en dan naar mivw.

grtz

ps. kan dit iemand vertalen of zeggen wat het beteken "heb de bestuurder een paar grote veren 'gestoken', maar het bleek niet de eigenaar te zijn "?

Skeez 04-07-2008 20:10

Quote:

ps. kan dit iemand vertalen of zeggen wat het beteken "heb de bestuurder een paar grote veren 'gestoken', maar het bleek niet de eigenaar te zijn "?

heb de bestuurder een paar grote complimenten gegeven, maar het bleek niet de eigenaar te zijn

Emiel 04-07-2008 20:56

haha... vreemde uitdrukking, je weet wel... een pluim in je reet... :D

vedett 04-07-2008 20:58

Quote:
Originally Posted by Skeez
heb de bestuurder een paar grote complimenten gegeven, maar het bleek niet de eigenaar te zijn

ach zo,verstond e mij helemaal niet aan uit :D

maar denk dan toch dat er een misverstand moet zijn,want ik alleen heb er met gereden...

@stijn: was jij diegene dat aan de uitrit stond dan?

grtz

vedett 14-07-2008 15:22

zoals sommige op mivw zullen gezien hebben hong mijn nr.plaat goed nu :D

maar de golf heeft een electrisch foutje...

zekering doorgebrand van naftpomp bij aankomst en contact in zekeringskast deel weggesmolten...
dus daar ff een brugske geplaatst (waarvoor dank aan die gast,ken hem nie...) zodanig dat ek toch nog naar huis kon rijden en dat probleem ga ik van de week es zoeken.

verder heeft de golf weer eens goed zijn werk gedaan,geen problemen onderweg of zo...
ook es meegegaan met nen golf 3 vr6 2.9 syncro en kon ik net
houden tot in 3de.
en met ne golf 3 2.0 16v ook es en da ging ongeveer gelijk.

al bij al een zeer toffe dag gehad gisteren en voor herhaling vatbaar.
foto's hebbek nie,ma is nog steeds dezelfde hi...

grtz

Sjoes 85 14-07-2008 15:43

Quote:
zoals sommige op mivw zullen gezien hebben hong mijn nr.plaat goed nu :D

maar de golf heeft een electrisch foutje...

zekering doorgebrand van naftpomp bij aankomst en contact in zekeringskast deel weggesmolten...
dus daar ff een brugske geplaatst (waarvoor dank aan die gast,ken hem nie...) zodanig dat ek toch nog naar huis kon rijden en dat probleem ga ik van de week es zoeken.

verder heeft de golf weer eens goed zijn werk gedaan,geen problemen onderweg of zo...
ook es meegegaan met nen golf 3 vr6 2.9 syncro en kon ik net
houden tot in 3de.
en met ne golf 3 2.0 16v ook es en da ging ongeveer gelijk.

al bij al een zeer toffe dag gehad gisteren en voor herhaling vatbaar.
foto's hebbek nie,ma is nog steeds dezelfde hi...

grtz

Vedett,

is dat toevallig een 'oud' type zekeringkast wat je in je GTI hebt? Of heb je de zekeringkast van de 16V motor mee overgezet?

check dit verhaal op deze duitse golf-1 site even, daar beschrijft iemand hoe je dit probleem (wat heel vaak voorkwam bij gti-tjes van 76 tot '82) goed kunt oplossen (originele ombouw van VW zelf).

http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,32441

De kerel die dit probleem en de oplossing heeft beschreven is overigens een Nederlander.

groeten, Dennis

vedett 14-07-2008 16:40

Quote:
Vedett,

is dat toevallig een 'oud' type zekeringkast wat je in je GTI hebt? Of heb je de zekeringkast van de 16V motor mee overgezet?

check dit verhaal op deze duitse golf-1 site even, daar beschrijft iemand hoe je dit probleem (wat heel vaak voorkwam bij gti-tjes van 76 tot '82) goed kunt oplossen (originele ombouw van VW zelf).

http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,32441

De kerel die dit probleem en de oplossing heeft beschreven is overigens een Nederlander.

groeten, Dennis

merci voor de link,nu nog ene zoeken da duits kan.

normaal is de plongkast ook van ne 16v.

maar ga een nieuwe zekering gaan halen morgen.
dan in de zekeringskast 4stukjes draad steken die ik verbind met de nieuwe zekering.
zo hoef ik nog niet direct een andere plongkast steken en kan ik wachten tot hij deze winter uit elkaar gaat. anders hebbek 2keer werk....

was miss van plan om naar wolfsburg te gaan met de golf,maar ga geen problemen opzoeken en thuis blijven.

vin het zelf wel een spijtige zaak,want had daar miss nog een paar ontbrekende onderdelen gevonden of een paar goodies maja....

grtz

Sjoes 85 14-07-2008 16:47

Quote:

was miss van plan om naar wolfsburg te gaan met de golf,maar ga geen problemen opzoeken en thuis blijven.

vin het zelf wel een spijtige zaak,want had daar miss nog een paar ontbrekende onderdelen gevonden of een paar goodies maja....

grtz

Dat is de reden dat ik nu al anderhalve week aan het rijden ben met mijn GTI: alle mankementjes opsporen en oplossen.
Een kapot brandstofpomprelais en een kapotte koppelingskabel verder doet hij het verder uitstekend.
Ben je verzekerd voor pechservice in het buitenland? Dan kun je de gok misschien wagen, in WOB zijn bovendien genoeg onderdelen waar je mee uit de voeten kunt! En die kerel wat de beschrijving van de vervanging op die duitse site schreef komt ook naar wolfsburg dit jaar...

vedett 14-07-2008 18:17

Quote:
Dat is de reden dat ik nu al anderhalve week aan het rijden ben met mijn GTI: alle mankementjes opsporen en oplossen.
Een kapot brandstofpomprelais en een kapotte koppelingskabel verder doet hij het verder uitstekend.
Ben je verzekerd voor pechservice in het buitenland? Dan kun je de gok misschien wagen, in WOB zijn bovendien genoeg onderdelen waar je mee uit de voeten kunt! En die kerel wat de beschrijving van de vervanging op die duitse site schreef komt ook naar wolfsburg dit jaar...

verzekerd voor pechverhelping ben ik niet.
het zou miss wel kunnen dat ik ga,maar met die kleine probleemkes en meer als 550km'er die er moeten gereden worden vrees ik da ik nie zal gaan...

hoop dat de reis voor u wel goed zal gaan!

grtz

Vliet 14-07-2008 18:17

Vant weekend gespot in leiden,, vette 1:thumbup:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8FXZ6AJI.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6DOWVMVL.jpg

Der Typ Siebzehn 14-07-2008 18:26

Quote:
merci voor de link,nu nog ene zoeken da duits kan.

Dit helpt een klein beetje. (maar helaas niet meer dan dat)

vedett 14-07-2008 19:06

Quote:
Originally Posted by Vliet

thx for the pics.

zal wel iemand vinden dat duits kan en het kan oplossen.

ga het morgen toch eens even demonteren,wil wel naar wob gaan voor een weekendje dus ja....

grtz

All times are GMT +1. The time now is 15:04.