Sethenor
Na een tijd hier lezen toch maar even voorstellen.
Ik ben Stefan Vink.. 18 jaar en kom uit Veenendaal. Heb mijn rijbewijs sinds oktober en rijd een Golf mk2 GTI 8v (PF). genoeg over mij, hier de auto.. Hangt nu een enorme knalpijp onder, maar maakt teveel lawaai, dus wil eigenlijk weer een originele einddemper :P en de auto zoals hij op marktplaats te koop stond en gekocht is. PS het commentaar over die spiegels kennen we nu wel ;) |
Welkom!! ja zijn een paar foto's gemaakt in vdaal ,,,ma woon in Elst !
|
Mooie spiegels....
|
misschien gekocht in zoetermeer??
dan kan ik wel vertellen hoe er mee is gereden :screwy: :( :shake: |
Nee, auto is gekocht in Weesp van ene Sacha.
|
Dacht al ,,volgens mij kenk die wage ergens van:D, Leuk ding..Kleur komt in het echt beter over!! Gr Jaap
|
Na een tijd niets meer geupdate te hebben toch maar weer wat posten.
Wat kleine dingetjes veranderd. Motor liep niet lekker, dus die is uit elkaar geweest en helemaal opnieuw afgesteld. Spaghetti spruitstuk eronder en de Knalpijp eronder weg. Zit nu een GTi loop sportdemper onder. Vorige week v-maxx schroefset gemonteerd, dus ligt een stuk lager. Nu is alleen het 'probleem' dat hij nogal kraakt bij hobbels en kuilen. De rubbers zijn goed gemonteerd, want dit is gedaan aan de hand van een 'how-to' en foto's. Iemand enig idee of dit schadelijk is, of komt dit vaker/altijd voor? |
waarom heb je die dunne bumpers niet laten zitten ?
weet je waar de auto "kraakt" dat maakt het gissen naar en oorzaak een stuk makkelijker ;) ! gr. Martijn p.s. post is foto's met zijn buikje op de grond !! |
Vond de dunne bumpers zelf niet mooi bij de kleur van de auto en ook de combinatie van dunne bumpers en nieuwe deuren etc vond ik niet echt super.
Het gekraak komt bij alle 4 de veerpoten vandaan, althans voor zover ik het kan horen. Echt laag ligt hij/zij nog niet vanwege de velgen/banden combinatie. Wil er binnenkort verbreed staal onder, maar dan moeten er eerst wel weer centjes zijn :P Hier dan de foto's: |
Hey originele spiegels, dat is al een beste verbetering. Over het kraken, zit de moer op je toplager goed vast??
|
Na de montage kregen we hem niet strakker.. Zal vanavond/straks nog even kijken of die vaster willen (aangezien die nu een stuk gereden heeft).
En die originele spiegels ben ik het ook mee eens :p |
dat gekraakt komt door de zilveren busjes die bovenop je veerpoot zitten.
heb je toevallig je originele busjes overgezet op de nieuwe schroefpoten? |
Ik heb gewoon de schroefpoot gepakt en daarop het rubber met dat lager ofzo erin bovenop de schroefpoot gemonteerd op dezelfde manier zoals hij op de gewone schokdemper/veren zat.
|
En heb je de moer met inkeping die op het rubber met lager (toplager) zit toen goed vastgezet?
|
maar je hebt dus niet het busje van de oude set op de nieuwe gezet?
|
Je bedoelt het busje met die 2 inkepingen erin aan de bovenkant?
Die is wel overgezet.. Edit: Heb de boel los gehaald, rechts voor zat goed vast.. Links voor kan/kon strakker en dat dus ook gedaan. Het is een beetje geklungel met een tang erop en strakker wil hij nu eigenlijk niet, maar hij heeft nog steeds speling als ik op de auto druk en dus laat inveren.. Iemand idee hoe dat ding makkelijker vast te draaien is? Edit 2: Na heel wat gekloot en gepruts met een tang en inbussleuteltje, dat busje toch goed aan kunnen draaien. Hierdoor is het geklapper/gekraak ook verholpen.. Bedankt! :) |
your welcome :thumbup:
|
Goed bezig:thumbup:, kan wel ff een keertje in Vdaal komen kijke..
|
Weer een kleine update-je.
Heb gister de originele koplampen en grille met dubbele lampen terug geplaatst. De heldere koplampen met kruis gaven niet echt een super lichtbeeld en nu het winter word is het niet echt je-van-het. Zit nu op een nogal primitieve manier doorverbonden vanaf grootlicht, maar moet nog even een draadboom ervoor vinden/maken. |
Daar zijn standaard kabelboompjes voor, zet je tussen de H4 koppeling naar je lamp toe...
|
Ah ok, want er is bij mij nu nogal gerommeld met de draden en er is vanalles doorverbonden en afgeknipt enzo.
Zal wel eens even kijken of ze me bij het 'autodemontagebedrijf' het terrein op laten om te zoeken. En anders hier even rondvragen of op marktplaats.. |
Ik zit al een tijdje rond te kijken voor een nieuwe velg/band combinatie. Nu wil ik dus een setje 15inch laten verbreden.
Ik zat daarbij te denken aan: 8" met 185/45/15 8,5" met 195/45/15 Nou had ik ooit ergens 1 foto gevonden, maar erg duidelijk was die niet. Dus zijn er mensen met duidelijke foto's van hoe het eruit ziet. Dit omdat ik wel getrokken banden wil, maar niet zo getrokken dat het gevaarlijk word oid. |
Welkom hier op het forum, autootje ziet er goed uit.
Zeker met org. spiegels, had de alleen de smalle bumpers laten zitten. Success ermee :D |
Bedankt!
Wie weet komen de smalle bumpers ooit nog terug, maar voorlopig niet :p Niemand die voor mij afbeeldingen of advies heeft wat betreft de velgen/banden combinatie? Edit: Ik heb vandaag even stalen velgen gepast en opgemeten hoeveel ze verbreed moeten worden. In mijn ogen zou het mooier zijn als ze 8,5 en 9 inch breed zouden worden. Maar welke banden zijn dan goed/veilig voor de 9" (195/50/15 misschien?) |
Anyone?
|
Zo, verbreed staal zit eronder, in de maten 8 en 8,5inch breed.
Auto aan de achterkant zo'n 2cm omhoog geschroefd omdat er iets aanliep. Na het omhoog draaien ook de wielkasten even tijdelijk met een hamer bewerkt. Nou is alleen het probleem dat als er een hobbel in de weg zit ofzo, mijn linker achterwiel nog steeds aanloopt en ik heb geen idee waar dat is. Ik kan mijn hand helemaal tussen de band en wielkast steken en met iemand achterin is er nog zat ruimte vrij. Wat kan dit zijn... Toch de band tegen die wielkast? 't is G60-staal naar buiten verbreed, dus aanlopen tegen de schroefset lijkt me stug. Edit: Het probleem bleek toch de wielkast te zijn. Deze was iets ingedrukt waardoor die geraakt werd door de band met het inveren. Probleem tijdelijk opgelost door de wielkast naar buiten te drukken met een krik, binnenkort kijken of ik ergens in de buurt zo'n rol apparaat geval kan lenen. In ieder geval, hier de foto's: |
Zo, na een zeer lange tijd geen updates te hebben gepost word het nu toch wel weer eens tijd.
Heb ondertussen een andere auto aangeschaft. Degene die ik had was de bodem compleet van verrot. Na wat zoeken op marktplaats weer een golf 2 gti 8v tegen gekomen. Ditmaal een zwarte. Hier wat foto's van de marktplaats advertentie. (helaas zelf daarna geen foto's meer genomen) Al redelijk vlot daarna begonnen met het overzetten van een hoop onderdelen. Koplampen, knipperlichten, achterlichten, velgen, schroefset en interieur, grille met verstralers en audio installatie. Uiteindelijk is hij/zij er daardoor zo uit te komen zien. Vandaag heb ik er ook nog oranje knipperlichten ingezet. Hier heb ik alleen nog geen foto's van. |
Top mk2 gti. Mooie verbeteringen..
|
Ziet er goed uit zo :thumbup: , die wielen zijn dat 14ers ?
|
Quote:
15inch G60 staat, verbreed naar 8j voor en 8,5j achter. |
top!, ziet er goed uit :D vindt vooral die gele knikkers zo wel mooii :thumbup:
|
Na het monteren van de oranje knipperlichten toch besloten om de gele folie van de verstralers af te trekken. Het kreeg een beetje een te hoog kermis gehalte vond ik zelf.
Daarna nog even een nieuw raammechanisme ingebouwd aan de bijrijderskant. Dit omdat het raam nogal rammelde tijdens het rijden. Hier nog maar wat foto's van de huidige staat. |
All times are GMT +1. The time now is 19:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.