mkII vr6t project
Korte inleiding:
Mijn eerste wagen was een mkII 1.6 diesel. 2e een peugeot (wil k t eigenlijk niet over hebben ;) ). 3e was weer een VW een polo 1.9 sdi uit '99. Toen een seat ibiza tdi '04 die nu te koop staat. Ik liep al een tijdje met het idee rond om weer een golfII te kopen. maar dan wel iets aparts. Nu kwam ik er laatst 1 tegen op MP, voor weinig. moest wel wat aan gebeuren. Het plan was om er een vr6 met turbo in te hangen en klaar. foto's zeggen meer dan 1000 woorden... :eek: |
veel plesier :D
|
Het is een gti uit '87 met origineel opendakje, origineel NL-er
voorraam zat er niet in, hij liep niet, er was ooit eens een accu ontploft op de plek van de accubak waardoor die flink doorgerot was. verder leek alles vrij hard. omdat het blok toch plaats moet maken voor de vr6 is die eruit gehaald en verkocht. ook het interieur is verkocht. verder is hij nu helemaal kaal dit zijn al weer iets oudere foto's. mvg Mike |
beide kanten bij het zijraam rottende hoekjes. hier zijn nieuwe hoekjes ingelast.
tevens is er een nieuwe accubak ingelast en heb ik vandaag het andere raamhoekje ingelast. tevens is de donor wagen ook al aanwezig: mvg Mike |
Het begin is al goed gemaakt en zal absoluut een mooi project worden.Veel succes en zal hem zeker blijven volgen
|
Top, grootse plannen... ik vraag me wel eens af waarom mensen niet een 1.8 syncro als basis gebruiken, dan kan je vermogen tenmiste ook op de weg kwijt! tenminste als de syncro aandrijflijn het vermogen aankan.
|
Quote:
Dan krijg je een vr6 met trommelremmen achter (ja ,de 1,8 syncro's hadden trommels achter) En dan mag je ook nog een zoeken om een versnellingsbak van een golf mk3 vr6 syncro ,en die zijn al helemaal schaars! want alleen deze vr6 motor is geleverd met een syncro bak! Maar On topic , Ben benieuwd hoe dit project zal gaan ! |
Succes met het project, ben benieuwd naar het eindresultaat.
|
Quote:
*kuch: http://link.marktplaats.nl/169643813 |
mooi projeckt hou het zeker in de gaten.
|
Quote:
nou nou, er zijn meer wegen die naar rome leiden. snap emiels punt helemaal en ben het er ook mee eens. als een vr6 turbo wil gaan bouwen wil je het vermogen ook kwijt kunnen. maaar ipv de moeilijk gezochte vr6 synchro delen. ga op zoek naar de veel gevonden haldex delen, liggen er met bosjes..;) en trommels ombouwen naar schijven je laten tegenstaan waarneer je een vr6 turbo in een golf 2 wil bouwen, dan heeft Wietse iets te lang met zijn neus boven de verf van johan zijn jetta gehangen :D voorbeelden van bv 1.3 synchro met ombouw naar quattro en s2 motor http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=19402 golf 2 1.8 20v met haldex http://www.slook.nl/corrado/main.ph...forum_id=885060 |
dat kan altijd nog. ik ben geen automonteur ofzo, heb er ook niet zo heel veel kaas van gegeten, maar wil t gewoon eens proberen.
mvg Mike |
Quote:
Zo'n haldex word electronisch gereld ,en zal dus ook moeten worden aangesloten op je motorsysteem ,en daar zijn niet veel mensen die dat goed voor elkaar krijgen ! Het gaat mij erom dat sommige mensen er gewoonweg veel te makkelijk over denken ,en dat dit soort projecten heel vaak weer worden stopgezet ,veelal door alle ontwetendheid over wat er eigenlijk bij komt kijken ! En een syncro achteras met schijven is anders dan die van een trommelremmen as .....,dus zal je alsnog moeten zoeken om één met schijven . O ja de naam is Wytze ,en niet wietse ;) |
Vette plannen,,suc6 met opbouwen!
|
Mooi project success met de opbouw ervan, zal het zeker blijven volgen.
Wat doe je met het kenteken? Naar de RDW of........ ;) |
Quote:
denk dat ik toch wel ff naar t RDW rij... om m te laten zien ;) mvg Mike |
COME ON! Gebeurt er nog wat, of wordt het net zo'n sip project als mijn Jetta??
|
Quote:
Jaah, hoe staat het daarmee dan?! :screwy: Ontopic; Leuk project, ben ook met iets dergelijks bezig. :thumbup: RDW goedkeuring heb ik alweer heel wat jaartjes in de pocket, maar officieel(...) zou ik weer terug moeten na de inbouw van de VR6-T. |
Quote:
Gaat dat er dan oooooooit uberhaupt nog een x van komen Piet? Ik heb de afgelopen maanden regelmatig gezocht naar updates, maar na het vaderschap gebeurt er volgens mij niet veel meer of wel? ;) |
Quote:
Heeey Peter, leef jij ook nog?! Long time no speak. :wow: :slap: (vooral) sinds Tijs er is blijft er weinig hobbytijd over. :( Maar, er schijnt nog wat licht in de duisternis, m'n oude blok heb ik er vorige maand uitgehaald en het nieuwe (afgebouwde welteverstaan) blok staat nu voor de auto, bijna klaar om in te bouwen! Komende week zet ik het vliegwiel, de koppeling en de bak over en dan kan het hele zwikkie in de auto. En we hebben sinds een jaar een 2-kolomshefbrug in de loods, ideaal! |
Quote:
Sorry voor het offtopic (laatste berichtje). Als het erin ligt ff een keer flink gas geven voor m'n deur. Vorige week een Lambo Gallardo spider gehad die hem ff open trok...Maar een Vr6-T lijkt me ook de moeite wel! :D |
Update:
jaja het kan nog net. na veel denk werk, is toch besloten om een andere basis te zoeken. de '87-er met unilak was toch een beeetje te rot om door te gaan. dus opzoek geweest de laatste tijd naar een betere caros. Vorige week gevonden en gister opgehaald. is een '90-er gti 8v waarschijnlijk een edition. iig het interieur (deurpanelen, stoelen, bank, vloerbekleding) zit erin. is er ergens site ofzo waar je dit aan de hand van het VIN kan controleren. gister begonnen met demonteren van het blok. die hangt op dit moment op het punt om eruit te gaan. vanaaf demonteren we de vr6 en kijken we hoever we komen met de 8v. fotos volgen snel. mvg Mike |
Quote:
jaja ben bezig... originele synchro aandrijflijn kan maximaal 250 pk hebben, dus verder dan dat ga ik niet |
Zo hier dan eindelijk wat foto's van afgelopen weekend
zo haalde ik m op: zo gingen ze naar binnen: paar uur later: gister achteras gemonteerd corrado: en rem/abs pomp gemonteerd: vanavond weer verder. :D mvg Mike |
leuk project :thumbup:
zal het zeker in de gaten houden,, Succes :) |
Zo,
vanaaf bezig geweest, blok hangt alleen het volgende probleem: de krukas pulley loopt tegen de carosserie aan. In de diverse handleidingen hebben wij daar niets over gevonden. heeft iemand misschien ervaring hiermee? tips? gaat nu om een ABV blok (corrado) cpl met subframe. mvg Mike |
deuk in slaan schijnt dus dikke stevige hamer en meppen
|
Maar wel zo afwerken dat de rdw het bij een keuring niet af kan keuren!!!
Dus netjes en glad afwerken lijkt me niet onverstandig.... |
Meestal moet je de rechter chassisbalk iets aanpassen (lees wegslijpen), waardoor de poulie wel past. Welk subframe heb je gebruikt, want bij mij paste het net. Ik heb wel ergens een Duitse handleiding voor de ombouw, en daar staat dat ook in over de aanpassing.
Success ermee en blijf foto's maken ;) |
Quote:
Dat is een raar verhaal, want dit probleem kom je altijd tegen wanneer je in een Golf 2 inbouwt, tenzij het om een RallyeGolf gaat (de reden daartoe is wellicht bekend al?) ;) In de handleidingen die ik door de jaren heen onder ogen heb gehad werd het altijd vermeld. Ik ben destijds met pijn in mijn hart met de moker aan de gang geweest. De 1e keer was het helaas nog te weinig, waardoor de krukaspoelie alsnog aanliep bij het nemen van snelle linker bochten. Na de 2e keer 'hameren' was het probleem verholpen. Zorg er natuurlijk (of liefst) wel voor dat je je multiriem nog kunt vervangen. |
Quote:
Is niet noodzakelijk, ze keuren je auto toch ook niet af als er wat deuken in het plaatwerk zitten?! :) |
Quote:
:wow: Wegslijpen zou ik in dit geval (lees: op deze locatie) absoluut niet doen, je haalt immers een stuk van de carrosserie stevigheid weg op die manier! |
Moet er bij m`n eigen ook nog steeds eens iets aan doen.
Mijn doel is de pully er af halen en het dikke borst aan de voorkant af te draaien. |
Quote:
Je snapt waar ik naartoe wil, begrijp ook wel dat het chassis voor de stevigheid is. Heb er immers zelf ook 1 ;) Maar vervolgens wil je zeggen dat ze daar bij de RDW niet naar kijken al zou je er een 'deukje' in slaan, want deuken in de carrosserie kijken ze ook niet naar?? Het is toch de stevigheid waar het om gaat of niet :confused: |
Door er een deuk in te slaan verslap je de carrosserie minder dan wanneer je er in gaat slijpen en lassen. Het gaat toch maar om een paar mm?
|
Dat is dus hetgene wat ik ook heb gedaan. pulley eraf en die komt morgen terug van de draaier.
De diverse 'tunings' pulley's hebben immers ook geen hoge opstaande rand. vanaaf maar weer eens aan de gang, ff remmen ontluchten enz. mvg Mike |
Die deuk hebben de meeste snelle modellen er al in(G60 bv) dus verzwakt niet.
Ik heb het ook. Maar waarom laat je die rommel er allemaal op zitten zoals koolstoffilter eraf met die rommel :D |
tja na de rdw keuring gaat al die meuk eraf. tevens gaat het blok dan uit elkaar.
|
Quote:
Ff een rare vraag, ik heb die filter er ook nog op zitten. Wat doet dat ding precies, en maakt het iets uit al vervang ik m :confused: |
Quote:
gaat die dit jaar nog voor de rdw keurig. |
All times are GMT +1. The time now is 19:02. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.