Enkele dubbele carb!
Ik was benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft en wat het doet!?
Dus gewoonweg 1 dubbele carb monteren, hoe is het geluid hiervan? wordt het blok hier pittiger van? en dan eigenlijk in vergelijking met een normale carb en 2 dubbele carbs. Is het gewoon een optel som van goed naar beter: enkele carb --> 1 dubbele carb --> 2 dubbele carbs!? of is dit meer gericht op koppel? Ik zou zeggen barst maar los, ben benieuwd.. :rolleyes: Overigens heb ik dit nog niet op een vw gezien, wel op opel's etc. Maar er zijn zelfs v8'en met 1 dubbele carbs (zie foto's). Kon er op internet vrijweinig info over vinden, wel was het vroeger een 'opvoer-kit' om dit te monteren. Mocht ik dit interesant vinden (interesanter als 2 dubbele carbs) is het de bedoeling dat het op een small block komt. En nee, inlaat spruitstuk vormt geen probleem :tongue: Dit bedoel ik: |
Het gaat van minder dan 4 cilinders tot 8 cilinders, dus ben eigenlijk meer benieuwd wat het op een 4 cilinder doet.. :)
|
Jonk, doe er gewoon twee dubbele op
|
de ex golf 1 van ilse(speedfactory) reed met een 8v op 1 dubbele carb.
liep super dat ding dus het is mogelijk blok staat(stond) pas op mp te koop. |
Quote:
Die licht blauwe met moondiscs? edit: ik zie het, het is deze inderdaad: |
blok stond voor veel te veel te koop en al 3 keer van prijs veranderd(duurder).
|
Bij Opel zie je het veel vaker dan bij 'watergekoelde' VW's. Ziet er wel mooi uit 1 zo'n carb.
|
Quote:
Blok stond bij ons :D 1 van mijn monteurs had het blok gekocht en heeft het weer doorverkocht...tsja...dat doen die jongens, he :D Loopt erg goed, hoor met 1 dubbele weber, vaak wel een maatje groter dan wanneer er 2 dubbele op zitten. Op dit blok zat 1 dubbele 45er weber. |
Ja ben eigenlijk wel benieuwd wat het doet qua geluid en prestaties!? Heb je het blok ook nog horen draaien Jeroen?
|
Nee, ik heb hem niet horen lopen, was ook een verder helemaal standaard GTI blok dus zal wel rond de 120 pk gezeten hebben.
De prestaties hangen natuurlijk erg af van de rest van de aanpassingen die aan de motor gedaan zijn....alleen webers erop maakt niet zo veel verschil. |
Niemand ervaring hier mee?
|
het wordt veel vaker gedaan, alleen niet vaak bij VW's..
Mini heeft ook vaak 1 dubbele carb (weber,SU etc.), dat werkt ook prima. Een spruitstuk zal je niet makkelijk vinden, aangezien de meeste VW's met 2 dubbele carbs zijn. Ik denk dat 2 dubbele carbs ook beter werken, of in ieder geval beter te tunen zijn. |
Als het goed is zijn 2 dubbele carburateurs beter omdat elke cilinder dan zeg maar zijn eigen aanzuigbuis heeft (tot de gasklep iig), wat er voor zorgt dat de drukpulsen in het inlaattraject van de individuele cilinders elkaar niet tegenwerken, wat bij een enkele carburateur wel het geval is. Dit hangt er natuurlijk ook vanaf hoe de kop geconstrueerd is, sommige koppen sturen de inlaat van twee cilinders binnen de kop al naar 1 doorgang (bijvoorbeeld bij een standaard kever kop). Verder kun je dus door deze drukpulsen een soort van (vrij minimale) drukvulling zorgen bij een atmosferische motor. Door er voor te zorgen dat de uitgaande drukgolf in het spruitstuk terugkaats op het juiste moment en zorgt voor een drukgolf die het mengsel weer in de cilinder duwt. (beetje kort samengevat) Ik zou dus zeggen dubbele carb of 4 gekoppelde (van bijv een moterfiets) is meer uit te halen dan een enkele. Verder werkt een enkele carb ook voldoende, en moet het verder weinig uitmaken met een dubbele, als je zorgt voor de juiste afstelling sproeiers venturi's enz.
Groeten Armand |
Maar het kan er trouwens voor de looks wel heel vet uitzien, vooral die lichtblauwe hierboven, is weer eens wat anders :D .
Groeten Armand |
Webers blijft een pracht geluid. Voor optimaal rendement heb je wel mensen nodig die er echt verstand van hebben. Onlangs een unieke golf I gezien die in 1999 en 2000 deel heeft genomen aan diverse sprintwedstrijden in europa. Deze nederlandse auto had toen een 2.0 ltr. 8v met twee dubbele 48 mm webers met 220 pk. Dit uit een zelfaanzuigende motor met een max. toerental van 10.000 rpm.!!!!! Ze versloegen de golf van volkswagen motorsport in Luckau duitsland en zette zelfs dezelfde tijd neer als de corrado G60 van JD engineering. In Engeland en Nederland werden ze ruim eerste in klasse 1. Momenteel ligt er een 2.0 ltr. 20v motor in met twee dubbele 50mm. Webers. Helaas rijden ze geen sprintwedstrijden meer door tijdgebrek.... De auto is van Bastiaan van Gaal uit Langenboom. Hopelijk binnenkort wat foto's. De auto is destijd klaargemaakt door Wilbert van Lith auto's uit Langenboom. Misschien kan hij je verder helpen. Zij hebben in het verleden bewezen van straatauto's echte raceauto's te kunnen maken die heel blijven.
|
hahaha dit stond toch ook in het dikke mk1 topic, maar ik ben zeer benieuwd naar foto's en meer spec's. Ding moet toch wel bekend zijn onder de mensen dan.. :)
|
allereerst ik heb er verder geen verstand van, maar is een viervoudige carb nix voor je? lijk mij wel geinig, volgens mij is dit er een...
http://auto-diversen.marktplaats.nl...roll_to_image=1 |
Nee, ik heb webers liggen, ik was alleen benieuwd wat het deed als je er maar een monteert..
Wel duur trouwens die carb :D |
Golf I 2.1 ltr. met 50-er Webers
Fotootjes geplaats onder dikke MK1's. (laatste pagina)
Staan ook bij Gallery............ Er staan ook veel verhalen in de GTI clubbladen van de GTI Club Holland, jaren 1999 en 2000. Even op snorren bij de leden............ :thumbup: |
|
OMG!! Dit zou super staan onder de kap van mijn golf3.....
zijn dit downdraft carbs van een kever oid? |
Quote:
Gaaf waar kan je zulke spruitstukken krijgen? Groeten Niels |
alfa romeo carb .. dellorto !
en dan met simpele adapter plaat tussen orgineel spruitstuk van je golfje .. gr bauke |
Quote:
Quote:
|
|
Quote:
Zie hem er niet tussen staan? Heeft iemand nog zo'n spruitstuk liggen toevallig? Groeten Niels |
probeer biesheuvel eens .
of anders www.ebay.de |
He martie, kun jij niet eens kijken of jij een adapter zou kunnen fabrieken om bijvoorbeeldt een weber IDA of IDF op een standaard vw spruitstuk te monteren?
mag ook in de lengte inplaats van dwars zoals op de foto´s |
iemand trouwens ervaring met een SU carb op een vw?
|
All times are GMT +1. The time now is 13:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.