Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Mijn US Jetta MK2 . (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41120)

tiefflieger 29-03-2008 20:29

Mijn US Jetta MK2 .

Even mijn nieuwe projectje voorstellen :

Een Amerikaanse Jetta MK2 GL 77kw ( 105 pk ) automaat .

Was eigenlijk niet op zoek naar iets, maar deze kwam voorbij op internet en stond ook nog eens vlakbij voor mij dus moest gewoon ff gaan kijken.
Zo gezegd, zo gedaan en dus het thuisfront overtuigd dat ik hem toch echt niet kon laten staan en dus vandaag opgehaald...

Het is een lakzwarte, bouwjaar 1992 en is in 1997 als verhuisgoed mee naar NL gekomen.
De vorige eigenaar heeft hem 9 jaar in bezit gehad en ingeruild bij een garage.
Er zitten behoorlijk wat extra's op zoals : 4x elec. ramen, schuifdak, stuurbekrachtiging, airco, cruise control, armsteunen, Heidelberg VW audio systeem, MFA, alarm met cv op afstand enz enz...
Ziet er eigenlijk nog best goed uit, geen roest of gekke deuken en hij moet alleen ff een keer goed gepoetst worden en dan ziet het er al weer heel anders uit.

De enige kenmerken van een yank die hij nu nog mist zijn de kleine platen ( laat ik volgende week ff maken ) en de gordels zijn vervangen voor normale europese en dat laat ik lekker zo :D .

Plannen heb ik genoeg met deze auto, als je de foto's ziet dan word al snel duidelijk wat er eerst moet gebeuren ivm mijn ernstige vorm van hoogtevrees...
En natuurlijk een andere achterbumper ivm de verschrikkelijke trekhaak die er nog onderuit moet.
Eerst maar eens een weekje of 2 gewoon rondcruisen en kijken wat er eventueel nog aan het licht komt en dan kan het feest beginnen :green: .

Alvast de eerste foto's :

En ja, die met de grote platen is dus de yank :screwy: .

jettaracing 29-03-2008 21:05

Mooie Jetta Jan! Leuke aanwinst naast de witte ,veel plezier ermee !

Alberto 29-03-2008 21:37

erg mooie auto Jan , hij is in goeie handen
idd erg jammer van de groote kenteken platen
en ik mis de knie balk onder het dash ?

maak er wat van :thumbup:

rickGT 29-03-2008 22:11

de alarmschakelaar zit op het dashboord ipv stuurkolom ook lijken er geen mijlen op de teller te staan

en die stoelen zitten lekkkkkkker :D

maar zeker een nette jetta, weer één erbij daar in het hooooge noorden ;)

tiefflieger 29-03-2008 22:51

Kleine platen word aan gewerkt.

En idd de mijlenteller is vervangen voor een km.teller, stand is aangepast naar kilometers...

Trouwens, hoge noorden ?
Heel veel zuidelijker als waar ik woon kan niet hoor ;) .

Jettameister 29-03-2008 23:05

Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer leuke Jetta Jan !!!!!!
Ben benieuwd wanneer hij zn eerste meeting heeft :thumbup: ;)

rickGT 29-03-2008 23:06

oeps, haal jullie altijd door elkaar whahahahaha

volgens mij ben jij ook wel eens wezen kijken bij mijn jetta toen hij nog in wijchen woonde, klopt dat?

tiefflieger 30-03-2008 00:13

@ RickGT : dat klopt ja, ben toen bij jou neef nog naar die Jetta gaan kijken...

Eerste meeting weet ik nog niet, voorlopig is de witte leuker voor meetings maar dat kan met een paar dagen werk aan de zwarte zo veranderen natuurlijk !
De zwarte rijd nu trouwens (nog) wel overheerlijk, voel niet elk steentje op de weg nu ;) .

Jurgen Santana 30-03-2008 00:16

Quote:
Originally Posted by rickGT
de alarmschakelaar zit op het dashboord ipv stuurkolom ook lijken er geen mijlen op de teller te staan

Klopt dat hoort bij een US model.

JettaPowerrr 30-03-2008 00:27

:wow:

Wat een verschrikkelijk HOK. :shake:

Ik kan wel janken.....maar het zij zo!

Een pracht van een Jetta, voor mij de über-Jetta! :D
Wees er zuinig op, Jan! Lekker zo laten, misschien een verlaginkje em eenmooi setje wielen, maar dan is ie toch top? :thumbup:

tiefflieger 30-03-2008 13:01

@ Jettapowerrr : Beetje verlaging en een setje wielen was ook mijn plan !

Verder nog wel wat plannetjes, maar die hou ik nog ff voor me.

Edition-Blue 30-03-2008 13:37

Leuke jetta !!

m@rtine 30-03-2008 14:43

mooie aanwinst :thumbup: :cool:
succes met de aanpassingen

M.I.V.W 30-03-2008 15:21

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
@ Jettapowerrr : Beetje verlaging en een setje wielen was ook mijn plan !

Verder nog wel wat plannetjes, maar die hou ik nog ff voor me.

Ik zou het ook voor me houden,voor je het weet doet iemand je na;)of koopt iemand anders het al;)

tiefflieger 30-03-2008 16:53

Zo bedoel ik het niet, kan wel allerlei plannen maken en dingen gaan roepen maar heb nog geen 2 kilometer met de auto gereden dus wil eerst een beetje zeker zijn van mijn zaak ;) .

Erik 30-03-2008 17:25

Quote:
Heel veel zuidelijker als waar ik woon kan niet hoor ;) .
:shake:

Leuke Amerikaan Jan!

redbull 30-03-2008 18:13

is de cruise control standaard uitgebracht op de golf/jetta 2 ??

Jurgen Santana 30-03-2008 18:15

Quote:
Originally Posted by redbull
is de cruise control standaard uitgebracht op de golf/jetta 2 ??

Zijn er ook MK2's zonder dan? Mijn Jetta heeft het er ook origineel op zitten;)

Cruisecontrole was een optie op de Golf en Jetta 2. Kon ook niet bij alle motor varianten.

Zit wel verschil in de cruisecontrole's voor automaat en handgeschakeld zo te zien. Bij automaat zie ik de pot onder het KVS reservoir zitten.

Bij handgeschakeld zie je een zwart potje terhoogte van de olievuldop.

redbull 30-03-2008 18:24

vind het wel apart is dit gewoon aan te sluiten en hoe regel je het zit er een ander hendel in dan??

Jurgen Santana 30-03-2008 18:32

Quote:
Originally Posted by redbull
vind het wel apart is dit gewoon aan te sluiten en hoe regel je het zit er een ander hendel in dan??

Je moet uiteraard wel alle onderdelen hebben. Schakelaar, kleppen bij de pedalen, vacuumpotje, regelapparaat en een pompje.

Voor een wazige foto van de schakelaar Click.

JettaPowerrr 30-03-2008 21:23

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Zijn er ook MK2's zonder dan? Mijn Jetta heeft het er ook origineel op zitten;)

Cruisecontrole was een optie op de Golf en Jetta 2. Kon ook niet bij alle motor varianten.

Zit wel verschil in de cruisecontrole's voor automaat en handgeschakeld zo te zien. Bij automaat zie ik de pot onder het KVS reservoir zitten.

Bij handgeschakeld zie je een zwart potje terhoogte van de olievuldop.

Huh...bij mijn GLi-16V zat het nog weer anders! Ik heb er helaas geen foto's van, maar ik had die balg bij het gas-pedaal. :wow:
Maar zie hier onder de kap, nergens geen balgje, maar er zat toch echt een originele werkende Cruise-controll op. :confused:

eddie-polo 31-03-2008 10:05

strak man een amerikaan lekker houden zo

redbull 31-03-2008 15:29

ik zou het wel willen, is er makkelijk aan te komen en is dat makkelijk aan te sluiten de cruise control.
is er iemand die dit ooit gedaan heeft??
heb namelijk een 16v.

martiepartie 31-03-2008 15:58

Het is bijna niet te krijgen. Ik zoek er ook al een tijdje naar, maar als het te krijgen is kost het vaak veel geld, en is het ook nog regelmatig incompleet.

Via google kan je een hele mooie "how-to" vinden, van iemand die het in een golf3 gebouwd heeft. Systemen van een audi100/200 moeten ook passen, zolang het maar een vacuumgestuurd systeem is. (met balgjes en schakelventielen).

tiefflieger 31-03-2008 19:00

Vandaag de auto eindelijk kunnen verzekeren ( was nogal een probleem omdat deze uitvoering niet in de computer stond...) en voor de eerste keer mee naar huis genomen.
Rijd echt super lekker en de airco doet het ook nog goed !
Thuis even de boekjes doorgenomen en erachter gekomen dat de auto uit Toronto, Canada komt .
In het boekje staat de Jetta ook steeds afgebeeld met gewone europese gordels, mischien dat dit in Canada gewoon standaard is ?

oldscool 31-03-2008 19:38

Quote:
Vandaag de auto eindelijk kunnen verzekeren ( was nogal een probleem omdat deze uitvoering niet in de computer stond...) en voor de eerste keer mee naar huis genomen.
Rijd echt super lekker en de airco doet het ook nog goed !
Thuis even de boekjes doorgenomen en erachter gekomen dat de auto uit Toronto, Canada komt .
In het boekje staat de Jetta ook steeds afgebeeld met gewone europese gordels, mischien dat dit in Canada gewoon standaard is ?

Jan deze is echt dik , maar je schrijft dat je er weer usa kentekenplaten op monteerd, maar staat dit ook op het kenteken code 18.2 geloof ik, maar voor de rest Super auto :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jurgen Santana 31-03-2008 19:49

Quote:

Klopt wel ja.

tiefflieger 05-04-2008 20:59

Vandaag de auto "even" gepolijst en gepoetst.
De grille met rode rand en donkere koplampen van mijn witte Jetta ook meteen over gezet.
US kentekenplaat uitsparing voor achter , orginele oranje knippers voor de voorbumper en nieuwe schroefset zijn onderweg !
Snelle foto van na het poetsen :

Alberto 05-04-2008 21:09

idd is onder weg naar jou toe Jan
een canadees das leuk , even een dealer bellen in canada voor een nummerplaat houder , ik heb er wel paar liggen
van dealer uit Victoria B.C
en van een plaatselijke dealer uit Duncan B.C

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Het is bijna niet te krijgen. Ik zoek er ook al een tijdje naar, maar als het te krijgen is kost het vaak veel geld, en is het ook nog regelmatig incompleet.
.

valt wel mee op ebay staan zat setjes te koop

Jurgen Santana 06-04-2008 11:33

Die kentekenhouders zijn te groot voor de 18.2 plaat.

Je moet het kenteken dan in een vierkante plaat laten persen en zelf de plaat op maat knippen, snijden of zagen.

Wil dit nog steeds een keer doen. Om mijn 1552 Design plaathouder te kunnen monteren.

Alberto 06-04-2008 13:05

deze niet ....hier staat de reklame van de dealer op
die neemt een groot gedeelte van de ruimte al in beslag

tiefflieger 12-04-2008 18:49

Weer lekker bezig geweest met de Jetta.
De oranje knippers zitten er nu in, ook de US plaatjes en kentekenplaathouder.
Spiegels vandaag ook nog ff gespoten.

Ook is er een schroefset gemonteerd, heb gekozen voor TEC van skg en die bevalt erg goed (kan erg laag en toch niet heel erg stug).

Meteen een nieuwe radio gekocht van Alpine, doet het supergoed icm het orginele soundsysteem !

Het verbrede staal in 8x14 wat van mijn witte Jetta af komt ook nog ff gemonteerd.

Vorige week al weer de grille met rode rand er uit gehaald en de orginele terug gezet en de auto een lakverzegeling (diamondbrite) gegeven.
De auto is ook helemaal nagekeken door een garage en meteen nieuwe schijven en blokken voor gemonteerd, voor de rest was het allemaal prima !

Alberto 12-04-2008 18:56

erg mooi Jan .
persoonlijk zou ik de oranje rood achter lichten er in houden
in combinatie met voor lijkt mij dat mooier

tiefflieger 12-04-2008 19:21

Had ik me ook al bedacht Alberto ;) .
Achterlichten worden weer orgineel.
Schroefsetje gaat ook nog een standje lager.

Verder heb ik trouwens ook nog de trekhaak eraf gehaald, nu nog ff dat gat dichtmaken...

oldscool 12-04-2008 19:40

Quote:
Had ik me ook al bedacht Alberto ;) .
Achterlichten worden weer orgineel.
Schroefsetje gaat ook nog een standje lager.

Verder heb ik trouwens ook nog de trekhaak eraf gehaald, nu nog ff dat gat dichtmaken...

Dikke auto man ! :cool: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

JettaPowerrr 12-04-2008 21:30

:wow: :eek: :cool:

Kwijl, kwijl.....

Een fantastische wagen! Originele knippers voor ziet er goed uit, ook de smalle platen vallen goed in de smaak. ;)

Deze hou ik in de peiling. :D

Mister Cool 12-04-2008 23:51

Erg mooi geworden zo :thumbup:

Jetta MaNiA 13-04-2008 04:17

He Jan,

gave bak zeg! Al zouden iets grotere velgen hem denk ik beter staan, maar wat niet is kan nog komen!

Die achterlichten, sja, vind die donkere Hella's ook erg gaaf! Echte GT look!

Veel plezier ermee, en maak er wat van!

Arne 13-04-2008 08:54

:wuv:

Heeeel mooi.

tiefflieger 13-04-2008 12:17

Thanx mannen, grotere velgen ben ik nog over in twijfel.

Zit nu erg dicht met de banden op de wielranden, die zijn nog helemaal orgineel en wil ik ook zo laten ...
Mischien zijn zwarte Sebrings met een rood randje iets ?

All times are GMT +1. The time now is 02:29.