Golf II 1.3 schade voorkant
Hallo,
Vandaag ben ik uit de bocht geslipt. Gewoon normale snelheid. Waarschijnlijk te hard op het rem gegaan. Zodoende heb ik een verkeersbord paal geraakt. Moterkap verbogen Mijn pvc bumper doormidden Grill kapot Slotdrager verbogen Radiator kapot Balk waar moter voorophanging aan vast zit verbogen. Paal verbogen :hitit: Nu mijn vraag Wat zou het ongeveer kosten om die onderdelen 2de hands te kopen? Moet ik langs politie vanwege die paal? Staat niet recht meer maar heb hem wel zo recht mogelijk terug gebogen. Hoe groot is de kans dat mijn auto totaal los verklaard kan worden vanwege die balk van me motorophanging? Alvast bedankt, Ryan |
Ik neem aan dat er verder geen politie oid is bijgeweest? Dan moet je die ook niet verwittigen, want dan krijg je ws een boete en mag je die paal dokken en werkloon enzo. Mooi laten staan zoals ie staat dus.
Verder zal je auto niet TL verklaard worden aangezien zoiets niet via de verzekering gaat (ik neem aan dat je gewoon WA bent verzekerd?) Dus gewoon de onderdeeltjes weer opzoeken en sloperijen afstruinen. Tenminste als je auto je dat waard is. (Waar kom je vandaan en wat voor kleur auto is het? Heb nog onderdelen vandaar) |
:postpics: :wee:
|
als je een veel voorkomende kleur is, is dit onder de 100 weer te maken. alleen wel goed checken of er niet meer krom is.
|
Quote:
nu is hij zo http://85.17.151.26/212750001-21280...503_6_xNDQ.jpeg http://85.17.151.26/212750001-21280...502_6_-Hl0.jpeg http://85.17.151.26/212750001-21280...501_6_jpZj.jpeg http://85.17.151.26/212750001-21280...504_6_KWRg.jpeg http://85.17.151.26/212750001-21280...505_6_4qlu.jpeg nog geen politie bijgekomen omgeving zeeland woon ik |
Ai!!....zonde van de schade...
|
Zonde, maar een easy fix :) Het enige probleem is misschien om een kap in kleur te vinden. Lang leve schoolbord verf!
|
als ik die bumper zo zie, hoeft het ook allemaal niet in kleur,...
|
Quote:
Die wilde ik van de week laten spuiten:( Maja dat is nu ook niet meer nodig. Dan maar meteen kijken voor G60 voor bumper Ik ga vanmiddag alle schade opnemen |
Quote:
Ik heb hier evt wel alle andere delen voor je. PM maar even. |
Ik heb nog een mooie Golf 2 te koop, misschien heb je daar wat aan.
Haal je hier onderdelen vanaf als reserve. |
Quote:
Was het zo'n plastic RS bumpertje? Niet om lullig te doen maar een G60 is idd veel beter. Heb nu al een kwartier zitten zoeken naar een topic van iemand die na een paar pagina's ook het licht zag en nu een super MKII heeft maar kan nergens dat topic meer vinden, iemand anders wellicht? En mocht je spulletjes nodig zijn (Jetta slotplaat enzo, motorkap): http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40524 |
Quote:
Het was zo'n Golf radical bumper. Maar zat al te twijfelen om te veranderen naar een G60 voorbumper. http://eurotuning.biz/img/1/_1378_1.jpg Ik zal jullie straks PM'en zit nu even op school en ga zo eerst alles bekijken indien ik meer nodig heb. Alvast bedankt :) |
Ben blij dat die radical bumper stuk is :D
Allemachtig wat een ding :eek: |
Quote:
x2 |
Mijn mening is:
Smalle bumpers, motorkap met schoolbord verf lampen geel en knetterplat mooi retro/oldschool je hebt al wel de goede basis ervoor;) kleur etc Goedkoop maar mooi:D |
|
Dank je voor de foto's zo te plaatsen.
Ik had dunne bumpers maar vond ik zelf niet zo mooi. Heb vandaag nog eens goed alles bekeken. Dwarsbalk is niet verbogen:D maar een balk wat er voor staat Waarschijnlijk een balk voor bescherming van de radiator. |
Quote:
Schoolbord verf was toch matzwart?? :thumbup: |
Klote van de schade
Heb je je nummerplaat ook mee genomen,anders staat er nog een boete open:D:D Heb eventueel ook nog wel wat delen staan |
Het gaat goed met het terug verbouwen van de auto.
Heb andere motorkap en zijschermen geplaatst. Dynamo Vervangen hopelijk gaat het lampje nu uit van de laadstroomcontrole Hoe zit dat ook alweer met boren van een gat voor een dikke bumper op een dunne scherm? Ook ga ik hem 4 cm verlagen. Nu had ik nog een vraagje. Ik zie wel eens dat mensen hun eenarmige wisser in het midden van de ruit hebben staan en toch rijden? Hoe moet dat? Of kan dat alleen met speciale motoren. Of moet ik een switch maken en dat als hij bij die stand komt dat ik de spanning helemaal eraf haal zodat hij ook niet naar de begin stand kan brengen. Tips altijd welkom ook moet ik een eigen voorbinnenbalk maken voor me dikke bumper. Hoe dik zou het u-balk zijn? dit is een klein voor proefje: Golf II Manhattan 1.3 Injectie 40KW/55PK DTM Dubbele Oval 140*75 Uitlaat ______Nog plaatsen G60 VoorBumper ______Nog plaatsen G60 AchterBumper Onderspoiler Achterbumper G60 VoorLip ______Nog plaatsen MK I Spoiler MK I MotorkapSpoiler Jetta Lichten Bi-Xenon 8000k/10000k Borbet 14" 9J Smoke VoorKnipperlichten Smoke SchermKnipperlichten Smoke Achterlichten Geblindeerde AchterZijRamen Geblindeerde KofferbakRaam Embleemloze Grill ______ Nog plaatsen Enkelarmige ruitenwisser ______ Nog plaatsen 4 CM Sash Verlaagd ______ Nog plaatsen Nog andere tips??? qua uiterlijk?? Hier is al een stukje wat ik ong van denk dat het moet worden |
Ziet er niet uit, maar veel succes.
|
:confused: :eek:
|
Quote:
Wat stellen jullie dan voor? Want wil hem juist wel mooi hebben;) |
Ruitenwisser rechtovereind mag niet
Krijg je als je geluk hebt een waarschuwing Verder gewoon doen wat je zelf leuk vind :thumbup: |
Quote:
Ow oke dat houdt dan op. Booskijker mag tot 25% en niet beeld verstorend toch? Hoe kan ik het beste dubbele uitlaat maken. buis naar 2de sierstuk laten lopen vanuit demper of andere sierstuk? Las ook iets over achter ruitenwisser plat leggen. iemand plaatje? |
Quote:
Ik zou hem zowiezo niet in 2 kleuren spuiten als ik jouw was. Ik zou er ook geen spoilert opdoen, ik zou een 1.3 zowiezo geen race-achtige look geven. Mensen denken alleen maar dat je een snel ragkarretje heb dan terwijl het een 1.3 is. |
tis idd wel lullig als je een racemonster look hebt en je komt amper bij de stoplichten vandaan.........
|
Quote:
dat is zo een 1300 is niet super snel maja. miss komt er nog wel eens een 1800. |
|
2 keer een no go in mijn ogen.. Maar het is jouw auto!
Ik zou me eerst focussen op de reparaties, dan pas op overig plastic wat over het algemeen niet bij het hoekige ontwerp van een golf II past. G60 bumpers kunnen best, leuk verlagen, plattere bandjes of helemaal andere wielen en dan fijn genieten van je ride. Als je trouwens een nokkenas van een 3f motor (uit polo 2f GT) kan vinden levert die weer wat extra vermogen op. Niet enorm veel, maar voor de prijs van een origineel nokkenasje zeker de moeite waard. |
Quote:
Ik moet alleen de andere Radiateur plaatsen en dan doet hij het weer. Is dat veel werk een armige wisser plaatsen? |
Quote:
Heb zelf ruitenwisser recht staan maar heb dr nog nooit iemand over gehoord. Ook al keer van de weg gehaald..maar zeiden ze niks over.. Maar als je toch een ruitenwisser wi..plat leggen naar 1 kant...Verder mee doen wa jij wil |
1 armige wisser kun je van een lancia Y10 halen (eventueel bij een fiat/lancia dealer) om her een grotere slag te laten maken moet je het armpje dat tussen de motor en wisser zit verlengen door en ongeveer een cm tussen te lassen. dan zo monteren dat de slag in het midden eindigd. (allemaal erg makkelijk hoor, wijst zichzelf) De wisser zal in hevige regen niet meer voldoen en dus niet echt veilig zijn. Verder ken ik niemand die ooit is aangehouden met een wisser die rechtopstaat, zelfs apk's zijn geen probleem.
Achterwisser is eenvoudig plat te leggen, hij ligt dan in het verlengde van de achterruitverwarming-lijnen/draden. Binnenkant van de achterklep loshalen, armpje van de motor loshalen, ruitenwisser plat leggen en dan armpje weer monteren. Dan testen of de wisser de goeie kant op draait, anders armpje 180 graden verdraaid monteren. Nog mooier is de arm van een punto monteren, die is mooier van vorm namelijk. |
Extra info:
http://home.online.no/~kseland/s_wiper.htm |
hartstikke bedankt voor de informatie.
Daar kan ik wat mee :) Morgen eens kijken naar mee achterwisser Indien ik geen andere pakketen binnen heb. Hoe belangrijk is het overloopTuitje op een radiator? Want ik heb zojuist 1 binnen gekregen maar die is afgebroken. Volgens mij kan ik er niks mee. Maar ik moet zaterdag 100km rijden. EN wil niet een auto huren. Zou dat lukken als ik er een schroef oid zou gebruiken om dat gat te dichten. En dan indien nodig optijd water toevoegen? Want ik heb inmiddels al andere besteld waar die wel goed is maar die krijg ik waarschijnlijk pas maandag binnen :( |
Quote:
behoorlijk belangrijk... als je koelsysteem niet dicht is, is de koelcapaciteit behoorlijk verlaagt doordat het water gaat koken bij 100 celcius (ipv +/- 120) buiten dat om, hij gaat sproeien, binnen 10 km kun je waarschijnlijk al droog lopen. je kunt proberen het dicht te lijmen met iets, maar ik zou het niet doen.. over smaak, mijn MENING is, dat jij die niet hebt ;) maar trek je daar niets van aan, jouw auto, jouw ontwerp :) mvg db |
Quote:
Van waar kom je? Ik weet hier in de buurt op de sloop nog bumpersteunen liggen voor de G60 bumpers, weet zogauw niet hoeveel ze kosten, maar dat kan nooit de wereld zijn........ ;) |
Quote:
Hallo, Bumpersteunen heb ik nog van de dunnebinnebalk Heb dan alleen een binnenbalk nodig heb voor een dikkebumper. Ik woon zelf in zeeland |
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een binnenbalk van een dikke en dunne bumper?
Behalve dat het wat breder is. |
All times are GMT +1. The time now is 18:49. |