![]() |
Mijn mk1 gti-g60
Hierbij maar even mijn "nieuwe" auto.
Zoals de meesten hem waarschijnlijk wel herkennen van de marktplaats advertentie, heb ik de g60 gekocht. Hij liep niet, en voor het mooie moeten de dorpels een keer aangepakt worden. Niet heel erg eigenlijk, maar toch maar even doen. De auto is van origineel uit zwart van kleur, hij is in 1997 overgespoten in een groene kleur van seat. Bouwjaar is 1983 , en voorzien van origineel schuifdak. Verder is de auto voorzien van een zelf gemaakt uitlaatsysteem van rvs. Met supersprint style einddemper. De voorkant is voorzien van embleemloze cabrio gril en donkere koplampen. De gril en koplampen wil ik nog vervangen voor origineel setje. De achterbumper moet ik nog even bestellen, deze is er niet bijgeleverd. De g60 motor hing eral in en was grotendeels aangesloten, helaas wel. Degene die eraan begonnen is heeft 2 draden verkeerd op de bobine aangesloten waardoor er kortsluiting is ontstaan in de draadboom. :screwy: Dit resulteerde in een paar weggesmolten draden. De de kabelboom van motor naar zekeringenkast was dus beschadigd. :cry: Deze heb ik ontdaan van de ommantelling en isolatie en de beschadigde draden vervangen. De draadboom van de digifant heb ik ook meteen ontdaan van ommantelling , dus beide bomen kunnen straks weer op eigen zin en inzicht voorzien worden van isolatie. Met de hulp van een aantal mensen zie ik het weer zitten met de draadboom en gaat deze er van de week weer in. Intercooler was er ook nog niet dus heb ik deze van een mercedes sprinter gekocht en moet zeggen hij past echt net aan. Morgen zal ik een spruitstuk bestellen en dan kan ik volgdende week een poging gaan doen om de auto te starten. g-lader die erbij geleverd werd is helaas stuk , dus deze moet nog een vervanger krijgen. Oja, de geblindeerde ramen worden natuurlijk ontdaan van hun make up en de bakkebaardjes voor naast het voorraam heb ik ook al gevonden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Leuke wagen Ron, succes ermee !
|
Mooi project met best wat werk, maar als het af is heb je een bloedsnelle einser.
Keep up the good work!! |
Zag hem al staan laatst, leuk kleurtje.
succes! |
leuk ding! achterbumpertje heb ik mss nog wel liggen, volgens mij heb ik er 2 bij de cabrio gekregen.
|
Heej Ron,,,,ik zeg maar weers s6,,,, :D
|
mooie projeckt ron succes er mee.
en is het nog wat geworden met theo. heb nu zondag geen tijd maar ben je wel even omdat spul je weet wel. en nog bedankt. |
leuk karretje kan dit worden succes ermee
|
Quote:
Nee theo had niks, dus heb ik een nieuwe besteld. De onderdelen liggen hier gewoon voor jou, hoor het wel als je het nodig hebt. @ de rest : thanks, maar wat is in jullie ogen een hoop werk? Het blijft een oude auto, en dat er wat moet gebeuren is niet zo erg, daar is het weer hobby voor. Maar weg gaan rustig aan verder, zoveel haast heb ik niet. :D |
Wie weet er trouwens hoe dat met de onderlip zit, is deze nog nieuw te bestellen ( imitatie) of enkelt nog bij de dealer.
nd Onze huis leverancier kon wel een onderlip bestellen die uit 2 delen bestond , maar wist niet zeker of dit de gti versie was. Heeft alleen de gti versie 2 delig , of is de standaard ook 2 delig? |
Quote:
alleen de GTI versie is 2 delig. Officieel zijn ze zover ik weet niet meer bij de dealer te koop, maar het kan natuurlijk wel zijn dat nog een of andere dealer in het land per toeval toch nog zoiets heeft liggen. |
Enne suc6 maar weer ... :D
gti is 2 delig, gewoon te bestellen. (grote onderlip) Mijn visie: even mk1 dieselgril erin gooien, meer koeling, wel zo handig. En vergeet de originele hella's niet. :) |
Zal morgen dan even bellen voor de lip bij de dealer.
En mk1 diesel gril heb ik al liggen ( zag hem toevallig liggen in de schuur, helemaal vergeten). Originele koplampen was ik niet vergeten hoor, staat in mijn eerste post al dat ik die wil vervangen. |
Dus komt helemaal goed!
|
Lijkt een mooie auto Ron :thumbup: Kleur is gaaf ;)
Nog wat grotere foto's voorhanden, ook van de motorruimte? Iniedergeval succes met je project, en je kabelboom natuurlijk. |
Zal binnenkort proberen wat foto`s buiten te nemen, binnen komt de kleur niet echt tot zijn recht vind ik.
En zal ze dan ook een slagje groter plaatsen. Als het goed is komt vandaag mijn rvs spruitstuk binnen, deze monteer ik vanavond en ga dan weer verder met de draadbooom. Hoop hem vanavond nog even te kunnen starten ( paar seconden) , er zit nog geen waterpomp, lambdasonde of g-lader op. Maar wil even horen of het tufje nog wel in orde is, anders kan ik meteen mijn reserve motor erin bouwen. |
Quote:
Lekkerrrrrrr hoorrrrrrrrrr :thumbup: |
leuk spagetti spruitstuk heb je daar!
echter is zoiets niet voor mijn 1.1 gg motortje te krijgen :redface: |
gaat weer een leuk projectje worden succes
|
voor een gti onderlip kijk op www.artaparts.nl is niet orgineel maar degelijk spul!
|
Vandaag spruitstuk binnen gekregen, echt super netjes en geheel kompleet met pakkingen .
Mooi gelast en zijn geld zeker waard. Vanavond ook verder gegaan met de draadboom, alles even vlug aan de motor gehangen en achterop de zekeringenkast gemonteerd. Accu aangesloten en eerst druk bezig geweest met meten. Daarna de gok genomen en de sleutel omgedraaid, en hij liep meteen. :wee: Enkelt de spruitstuk eraan, dus nog een hoop herrie. Motor is ook nog niet afgebouwd. Waterpomp , dynamo , g-lader en lambdasonde ontbraken nog. Maar toch liep hij. Heb hem even een paar seconden laten lopen en uit gezet. Nog een hoop te doen maar het begin is er. Ben stiekum toch wel erg blij dat de draadboom goed gelukt is. :cool: |
Klinkt goed Ron, dit word een mooie mk1 g60 !
|
Vandaag de gti voorspoiler binnen gekregen, van de week maar even verder met de auto.
Thanks Edition-blue. |
Ziet er goed uit Ron, succes ermee !!
|
mooie wagen ,, aparte kleur ,
maar sorry als ik onzinnige vraag stel , je hebt het over een intercooler van mercedes sprinter, . hoe zit dat dan bij een orginele mk2 g60, zit daar geen / of geen goeie intercooler in ?? . ... wou ik even weten :) . verders heel mooi ding , en suc6 ermee ! |
Waar heb je dat spaghettie spruitstuk besteld als ik vragen mag?
|
Quote:
Probeer die dan maar eens ergens te scoren voor een normaal bedrag ! |
dat wou ik dus weten ,,
sorry :) . |
Ziet er leuk uit. Suc6 met de afbouw.
Gr Lars |
Quote:
bij een bedrijf die adverteerd op MP. Zit volgens mij in brabant. Kan eventueel wel zijn tel. nr voor je opzoeken. Intercooler van een golf g60 past niet zo 1,2,3 in een mk1. Deze is veels te hoog voor in het voorfront. Een mercedes ic past precies erin , te mooi om waar te zijn eigenlijk. |
die adverteert hier ook ;)
http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=134 |
hoe gaat ie hier ?
|
Gaat redelijk de goede kant op , af en toe wat doen zeg maar.
Heb ook nog een vrouw en 2 kids thuis zitten. Maar gisteravond even bezig geweest, omdat de vorige eigenaar een turbo erop wou bouwen heeft hij wat dingen aan de motor veranderd zoals carterpan met olie retour, vriesdop met waterpijpje en dergelijken. Carterpan heb ik vervangen, vriesdop verwijderd. Vandaag even een nieuwe vriesdop bestellen. Draadboom van de digifant eindelijk helemaal netjes weer ingewikkeld (origineel linnen tape). Motor iets opgeschoven zodat ik beter uit kom met de multiriemspanner. Koelwaterslangen van waterpomp naar oliekoeler en dergelijken gemonteerd. Vanavond even gat boren in mijn spaghettie voor de lambdasonde en de moer erop lassen. En dan spaghettie weer monteren. Zo langzamerhand komen we er wel. |
je bent al verder als mij ron gaat echt super snel.
|
ff spaghetti intapen...:-)
|
Zou je het echt nodig vinden vincent?
Volgens mij behaal je daar niks mee qua winst. Oja, heb wel een 268 graden schrick nokkenas liggen nu. Word dus een chip , pully , nokkenas en spaghetti. Ben benieuwd hoe dat rijd. |
Laatste tijd `s avonds wat tijd doorgebracht in de schuur.
Spaghettie is nu voorzien van lambdasonde aansluiting. Vriesdop is vervangen, achterste motorsteun zit erop, dynamo . Daarna ben ik even verder gegaan met het koelsysteem. Ic , zit nu in de auto samen met een corrado g60 radiateur. Koelwatertank vervangen voor een nieuwe. Onder lip gemonteerd . Verder heb ik ook wat onderdelen kunnen vinden die ik nog nodig had. Originele bakkebaardjes voor op de a-stijl. kofferbak mat in nieuwstaat Hella koplampen achterraam rubber ( die van mij zat een klein scheurtje in) Instaplijsten ( brede versie, in nieuwstaat) Voor in de kofferbak aan de zijkanten , de kartonnen afdekkapjes ( beetje afwerking). Daarbij nog een pg ( corrado g60) reserve motor gekocht. Deze ga ik langzamerhand opbouwen , dus even de kop eraf halen en kijken in wat voor staat deze verkeerd. We gaan ervan uit dat de motor al eens ondrhanden is genomen. Want: Hij is al voorzien van nieuwe koppaking, beide sensoren voorop de kop. Nieuwe oliesensoren, klopsensor, nieuwe carterpan , nieuwe carterontluchtingslang . Dus even voor de zekerheid openhalen en na lopen wat er exact mee gebeurt is. De motor liep prima voordat hij eruit ging. Deze wil ik dus voorzien van mijn 268 schrick nokkenas en een verstelbaar tandwiel. sls chip en pully , verder moet de motor matzwart worden voor de looks. Zoals op deze foto: http://img169.imageshack.us/img169/7186/dbe61ki9.jpg |
puik werk,
ga het in de gaten houden;) |
Steven16v hier op het forum maakt van de originele tandwielen verstelbare. Daar heb ik de mijne ook vandaan.
|
erg jammer dat je hem wil verkopen :) . zag er veel belovend uit ,
vind et zo mooi , , :) als het een cabby was, had ik de mijne gelijk een schop gegeven ,. en deze genomen , maar goed, suc6 met verkopen ,,, . . |
All times are GMT +1. The time now is 20:55. |