G60 of 1.8T
Ben ff aan het brainstormen geweest om een nieuw hart in mijn Golfje te zetten.
Nu dacht ik aan een 1.8T maar aangezien dit nogal prijzige en schaarse blokken zijn leek een G60 ook een optie. Ik heb ooit es een Golf 3 variant op marktplaats gezien met een G60 erin. Wie kent er meer Golfjes 3 met een G60 en wat zou beter zijn qua prijs,inbouw,etc. |
er heeft eens een filmpje van (een hele lage) golf 3 met een g60 op het forum gestaan, verder heb ik het nog nooit gezien eigenlijk...
|
1.8t blok zijn even duur als een goed g60 blok...dus om de prijs hoef je het niet te laten..qua blok dan..
|
kzou voor g60 gaan hebben maar bar weinig mensen en lijkt mij makkelijker in te bouwen dan een 1.8t ivam met kabelboomen etc..
|
Ik heb wel eens een G60 MK3 gezien, zag er wel apart uit. Ik zou ook voor de G60 gaan, het is veel specialer in een MK3 dan een turbo en makkelijker in te bouwen ook.
|
zou voor de 20vt gaan.... meer plezier als je ook nog eens verder wilt gaan in de pk's... plus, ik weet hoe mooi jij dat afblaasgeluidje vindt....zie het ook eens op langere termijn... bij verkoop van de auto...
|
Quote:
dat is ook weer zo.. |
Ik zou ook voor de 1.8T gaan!
Veel meer power beschikbaar, veel meer mee te doen dan een G60. Is misschien wat lastiger in te bouwen maar later heb je er meer plezier van denk ik. |
Quote:
De blokken zijn ongeveer even duur, maar voor de inbouw van de 1.8T zal een meer aangepast moeten worden en extra onderdelen aangeschaft moeten worden. Uiteindelijk zal de inbouw toch meer gaan kosten. Neemt niet weg dat ik ook voor de 1.8T zou kiezen, gezien de vermogenswinst die haalbaar is en de bestrouwbaarheid ;) |
psies.....en als je hem later gaat verkopen dan is het niet zoiets als...."hé jammer een g60", maar "heeee, een 20vt!".... mensen zijn er niet zo gewillig op dat je een oudere motor in een nieuwere auto bouwt, kijkend vanuit de automarkt..
|
vandaar..."qua blok" marc.... en ja de inbouw is iets prijziger, maar ook heb je iets meer
|
Een 20VT is de beste optie.
Maar vergis je niet in ombouw prijzen. PLUS dat je wel aan de CO en APK normen moet voldoen. Een 20VT is daarin recenter. Afblaas geluid zul je nauwelijks krijgen bij een 20VT. Helaas, zo werkt de 20V niet. |
nauwlijks....wel een beetje dus..;)
|
Quote:
niet? hmm ik kan me een golf 2 20VT (APX!!) en een golf 1 20VT, respectievelijk afkomstig uit leeuwarden en stiens (frank en hugo) en die hebben beide een flink afblaasgeluid! |
Hmmm,moeilijk moeilijk G60 is goedkoper maar Richard heeft ook wel weer gelijk met betrouwbaarheid e.d.
|
kijk het op een wat langere termijn zou ik zeggen... je doet een ombouw, dus het is voor langere tijd... ivm latere verkoop ed. zou ik zeggen 20vt. revisie g-lader, ouder blokje etc etc alles wat ik bovenin al genoemd heb...
|
idd een G60 is wat 'enger' om mee te rijden.. maar als je weet dat het blok goed is en je er altijd fatsoenlijk mee rijdt (lees: goed warmrijden etc) dan moet het wel goed gaan..
stond ooit een keer een stukje in een PVW: nothing beats the sound of an 16VG60 die op toeren komt! (vertaling mag je zelf invullen) ik weet t gaat hier niet om een 16v maar dacht tiep het ff ;) 20vt is natuurlijk ook heel erg gaaf is vandaag de dag niet meer bijzonder.. |
g60 die op toeren komt blaft niet zo erg... tÃ*s meer van vanonderuit zeg maar..
16vg60 daarintegen wel.... |
Quote:
Een 20VT MOET in een gelosten circuit afblazen. Deze hoor je dus eigenlijk niet. Hoor je ze wel, blazen ze af naar buiten.... Dan lopen ze voor geen meter meer, de komplete mengsel bereiding wordt dan niet goed meer berekend. Door het ontbreken van de lucht die is ontsnapt maar die wel door de LMM is meten. Foute boel dus. Ik weet een Rallye die zelfs 2 afblaas ventielen heeft, en die hoor je nauwlijks in de auto. Maar doet wel 13.01 sec op de 1/4 mile! Iets dat in Friesland met 20VT nog niet vaak gezien is. Helaas gaat die motor weer uit de Rallye.....om iets te worden opgepept... :D |
Quote:
Resonantie lucht hoor je altijd in de auto. Punt is dat je het niet mag afblazen naar buiten bij een 20VT. |
die resonantie lucht is dat hetzelfde als het geluid van het opspoelen van de turbo?
|
Quote:
kuchel.. sipke 10.watwashetookalweerrichard? maar das geen 20vt ;) :D |
Quote:
Sipke zijn motor is een RS2, deze mag wel naar buiten afblazen. Ook door het Seinhorst inspuitsysteem dat niet met een closed circuit LMM system werkt. Heb zelf nog niet die auto 10.x zien rijden. |
idd. maar als ie gaat...dan gaat ie ook...
|
Quote:
Sipke reed in dr88 11.3 |
nee dat was JD.. sipke reed vorig jaar in de 10.x
|
Quote:
Wist je dat de motor van JD al 5 jaar lang niet uitelkaar is geweest En dat hij er gewoon RIJDEN mee komt en gaat. Ook naar GTI INTERNATIONAL. Dat zijn niet veel die met z´n hoog vermogen dat aandurven. |
true.. maar hij heeft het ook wel verdomd goed voor elkaar!
btw ik sprak nog even met sipke voordat ie met de sprints ging meedoen begin juli.. hij had em vorig jaar in t hok geschoven en er die bewuste vrijdag er weer uitgehaald :D |
Quote:
JD heeft nooit 11.3 gereden, het was echt sipke die vorig jaar tegen die bruine bell air 11.3 reed. Ik heb sipke nog nooit in de 10.X zien rijden |
|
Nou dan wil ik wel eens weten waneer hij dat deed
|
http://www.vwgolfcluboverijssel.nl
dan even naar "leden" links ovenin golf 3 variant g60 van patrick mensink... :rolleyes: |
...even op die foto klicken... :)
|
Cker 20VT nemen, G60 is alleen maar gezeik.
Maat van me heeft een golf 3 met G60 maar hij is er nie blij mee. Hij heeft het blok zo laten soepen dat ie 300PK heeft, hij heeft ook geen G60 maar G72. Heeft iets met de G-Lader te maken, komt direct uit Duitsland. Beter 20VT, andere maat van me heeft golf gti 2 ,met audi tt 1.8t er in met K04 turbo en chiptuning, het ding heeft 274PK op 420NM!!!!!!! Niet gezond in zo'n autootje!!!!!!! |
G72 :)
|
j is die rs gtr72 uit duitsland..inlaat en uitlaatzijde vergroot naar 72mm... iemand op t corrado forum had er ook eentje..
nog nooit gezien maar wel over gelezen mel |
All times are GMT +1. The time now is 20:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.