Domi,s Golf G60 Eerste 500km met nieuwe lader.
Vandaag de G60 mooi gepoetst en smiddags naar rene gegaan in stadskanaal.
Even een set G60 staal ophalen en een set originele schokbrekers afleveren die hij van Mister-cool van dit forum had. Ik kon ze dus mooi even mee nemen. Daar aangekomen was rene met zijn golf bezig. We zijn even een blokje om geweest in de g60 en op de terugweg gebeurde het. Bij het naderen van de afslag naar zijn huis en ik net rustig had teruggeschakeld ca 25km/u hoorden we ineens een heel vreemd geluid,net alsof we werden ingehaald door een motor. :eek: We keken elkaar aan en het geluid was ook weer weg. :confused: Dus liet ik de koppeling komen en toen was het geluid er weer :eek: Ik gelijk de koppeling intrappen en de motor uitgeschakeld. Rene heeft me thuisgebracht en hier even een hapje mee gegeten. Nu zo snel mogelijk de g60 bij zijn huis weghalen en hem hier in de loods te zetten. het zal wel even duren voor hij de weg weer op is. Kost nou eenmaal veel euro,s om dit te maken. En de 2 kids thuis gaan natuurlijk eerst :thumbup: Dit was de oorzaak van het luid :cry: Het oortje van de verdringer is aan gort en het asje wat in het naaldlager gaat is in tweeen gebroken. Lader is nu schroot helaas. http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_808.jpg http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_810.jpg http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_805.jpg http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_806.jpg |
:(
|
zohee een heel gat er in, hoe heb je dat voor mekaar gekregen:O
|
sneu domi
|
dat is wel weer even wat minder , blijft toch altijd ellende met die laders
|
dit is nou gewoon pure pech hebben
hier kun je gewoon niks aan doen kost weer een boel pleuros en voor die pleuros koop je al zoweinig suc6 met het klaar maken blok gaat neem ik aan uitelkaar voor inspectie en zoektocht naar lader onderdelen in de motor zodat er geen verdere schade zal ontstaan als die wel weer gaat lopen |
Das nogal flauw zeg....
Het blijft gevoelige techniek, die G-laders, das wel jammer, want het geluid is super, evenals de kracht. Succes ermee. |
Blok gaat niet uitelkaar. Dit is gebeurt met een snelheid van ca 25km/u en met gas los.. Gekukkig niet met 140 op de snelweg want dan was het ook einde van het blok. Ik ga gewoon alles demonteren en alles laten reinigen. qua inlaat systeem en de IC.
Motor ben ik niet bang voor. Blok even doorspoelen en klaar. Quote:
Altijd??? Tis maar net hoe men er altijd mee rijdt he. Deze lader zit er nu al 95.000km(hagelnieuwe gemonteerd) op dus dit was eens te verwachten. revisie lag al in de planning. Nu wordt het dus een andere lader. |
Klote , dat heb jij weer. Succes ermee !!
|
Jammer, net nu je hem weer terug hebt...
|
heel erg jammer zeg! denk ook niet dat de motor iets van schade opgelopen heeft. en net wat je zelf zegt, hij had iets eerder open gemaakt moeten worden. dan is 95.000km nog best net zonder revisie. die onderdelen zeker even nakijken die je al opnoemde.
waarom zou de lader kapot zijn gelopen? versleten dichtlijsten of een lager dat gesprongen is? succes er verder mee. |
Domi, dat is mooi balen zeg, toch maar een KR er inleggen, haha ;)
Als ik dat geluid van een G60 hoor, dan weet ik het weer, "gewoon" weer een andere lader er op! Maare, snelheid maakt niet veel uit, toerental wel, maar neem aan dat je net remde op de motor? |
Ik denk dat de oorzaak het naaldlager van de verdringer is. Het oortje van de verdringer waar het kleine asje in zit. Hij had de laatste tijd al een vreemd geluidje.
Dat lagertje is ook gewoon eruit gebarsten. Heb het hier thuis liggen. het lag gewoon op het blok. Auto wordt wel gemaakt maar dat gtaat wel even duren. IK schuif hem eerst zolang de loods in waar eerst mijn type 1 GTI stond. De 2 kleintjes thuis gaan voor en dan komt de auto wel eens. Gelukkig hebben we 2 auto,s ;) Dan maar een tijdje OPEL 2.0i rijden :D En de lader heeft idd lang vol gehouden. Er is bij 165.000 blok revisie uitgevoerd en toen is er een hagelnieuwe VAG lader op gekomen. Bonnen zijn aanwezig. Motor heeft nu inmidels 254.000 gedraaid. Quote:
Ik had gas los en schakelde net terug. Toen ik de koppeling liet komen hoorden we het geluid. Ik reed toen ca 25km/u. |
Als het riempje breekt dan slaat hij vaak een gat in de bovenkant omdat de verdringer niet meer zo ronddraaid zoals het hoort. Meestal breekt het riempje omdat de balanaslagers zwaar gaan lopen.
|
Quote:
zou ik wel doen domi . gruis in je blok heb je zo klaar ding draaide al een poosje mee dus slijpsel zal zeker in je blok zitten IMHO teminste als je er nu een nieuwe lader op zal zetten zal dat gruis in je nieuwe lader komen . met alle gevolgen van dien |
Quote:
ff een enigszins leek-vraag en advocaat vd duivel: Revisie bij de G-lader moet toch elke 60.000 km voor het veilige? Is het dan niet een beetje eigen schuld dat je er zolang mee bent doorgereden? :redface: Hoe dan ook, het blijft küt he.. Succes met reparatie trouwens! |
Quote:
Als ik heeel simpel denk... Stel er zit wat gruis in je blok door de geplofte lader...gaat via je inlaat langs de kleppen naar je zuigers....en via de andere kleppen naar je uitlaat....(met de evt schade daarvan)...vraag me af hoe het gruis weer in je lader zou kunnen komen?De retour pijp zit vóór de inlaat...dus daar door kan het nietErvan uitgaande dat de buizen allemaal weer schoon zijn)...enige manier zou kunnen dat het via de olieleiding zou gaan die de lader smeert...maar als het daaral door heen komt,heeft de motor zelf al aanzienlijke schade opgelopen... Denk zelf dat het wel meevalt.Heb het zelf ook gehad,een geplofte lader.Intercooler en slagen zaten onder met gruis,maar die delen zijn best plakkerig door de oliedampen,zodat het meeste gruis al vast zit voor het bij de inlaat komt.Tot aan de gasklep alles demonteren en goed doorspoelen zou ik zeggen.Heb zelf eerst met onvetter gedaan,en daarna de tuinslang op de ic gezet en 10min doorlaten lopen van beide kanten...:D |
Quote:
dat bedoelde ik ook. 60.000 km bij een originele set-up. als je wat verandert hebt om hem sneller te maken komt de revisie uiteraard eerder. is aan te raden. mijn G40 kreeg zijn eerste revisie pas bij 120.000 km en was nog redelijk. de lager had speling en de lijsten waren bijna op. als je de auto netjes warm rijdt en laat uitdraaien en niet altijd volgas rijdt dan kun je met een originele set-up en op tijd een revisie doen niet veel te vrezen hebben. |
Quote:
Het riempje is nog heel. Vreemd he. Quote:
Tuurlijk is het een beetje eigen schuld. Revisie lag al in de planning. Maar nu gebeurt dit tussendoor, dus wordt het een compleet andere lader. Gaat jammer genoeg meer kosten dan alleen een revisie nu. Quote:
Zo denk ik dus ook. Ik ga alles goed reinigen en het blok doorspoelen met tig liter aldi olie. Gewoon de carterplug eruit en dan liters olie van boven erin gooien. Desnoods haal ik de cartepan er even onder vandaan en even kijken wat daar in ligt. verder ga iik met een magneet even door de afgetapte olie en kijken wat eraan blijft kleven. Verder even een lader scoren en laten checken door ruud16v-G60 en dan zien we wle weer. maar zolang is het nog niet. Morgen avond eerst de g60 maar even uit stadskanaal halen. Zint me voor geen meter dat ie daar zo staat. |
Een Glader kost toch hedendaags de kop niet meer.
Staan er genoeg op marktplaats, en een revisie lader is 900euro. Kun je geen buikpijn meer voor hebben. Maar rijden met een lader waarvan de staat onbekend is....is ook niet echt handig. Heb wel eens een IC doorgespoeld daar kwamen de dichtlijsten uit...... Niet van mij gelukkig. Het is wel zaak de boel door te spoelen met thinner, minder argessief spul lost het Klubervet niet op. Een hele motor kan je kapot draaien op gruis. Het zou in theorie ook terug kunnen je Glader in. VWM had bij de Polo G40, eerste type waarmee werd geraced, een filter in de retour geplaatst om dit te voorkomen, dus zeg niet het kan niet. |
Quote:
Zo maar even. |
Jammer, maar het risico met zo'n lader loop je altijd. Nu gebeurt het jou, morgen iemand anders. Balen!
|
Quote:
Op mijn G-lader zit een 72er poulie en er zitten andere injectoren in en een andere chip . ,s morgens de boordcomp altijd gelijk op olietemp zetten en nooit boven de 2500a3000rpm als ie nog niet 80gr is. Als ie goed warm is kun je gerust wel ff een keer planken. maar nooit constant plankgas. dat heb ik nooit gedaan. Tuurlijk rij je wel eens een keer lekker snel. maar dat moet ook kunnen. Daar zijn ze ook een beetje voor gemaakt toch ;) Constant 240 is natuurlijk niet echt goed. Dat "haalde"hij wel :cool: Maar dat was gewoon even een paar seconden om te kijken wat ie kon. Maar dat moet ie wel kunnen hebben. |
Quote:
IK vind 900 euro anders wel veel geld hoor. Dat leg ik nu zo even niet op tafel. Heb ook een gezin he. Het asje wat in het oortje van de verdringer komt is in tweeen. 1 deel heb ik hier liggen dat is door het gat naar buiten gekomen. Ook is het naaldlager naar buiten geschoten. Blok spoelen doe ik gewoon voor de zekerheid en voor mezelf. Wou je zeggen dat jij zo weer zou gaan rijden na dat je het inlaat-traject hebt gereinigt?? Ik dus niet. |
Nee ik spoel altijd het hele inlaat traject.
Maar de motor met olie doorspoelen zie ik geen nut van in. Zeker niet met Aldi olie....(verkopen die olie???) |
Quote:
Ja die verkopen olie :D lekker dun. Ik ga de carterplug eruit halen en zet een grote emmer eronder en laat zo van boven gewoon tig liter olie erdoor heen stromen. Mocht er wel iets in zitten dan neemt die aldi zooi het wel meen. Het is gewoon het zekere voor het onzekere. Dan ga ik met een magneet door de emmer en ff kijken wat erin zit. Desnoods haal ik het carter er even onder vandaan. Als dat is gedaan dan vul ik hem af met Castrol. (mits er niks vreemds in de olie zit) Het is zonde om hem met dure Castrol door te spoelen en dat dan later weggooien ;) |
Er kan niks in je motorolie komen als je lader barst, dus heeft dat geen enkele nut.
Het gaat alleen om je luchttraject die je moet spoelen. Mocht je motorolie vervuild zijn op welke manier dan ook, kun je ook direct een nieuwe motor scoren. Dan is er nl wel iets heel erg fout gegaan. Je lucht en olie komen niet bijelkaar hopelijk :rolleyes: |
Quote:
Precies :thumbup: |
Quote:
Dan zou je motor nl in 2 stukken moeten liggen anders kan het niet. |
Ai, Heb zelf in de corrado ook een kapotte lader gehad (zie topic) en die heb ik toen bij arno (polo3) een gereviseerde gehaald. Heb de kop van het blok laten lichten om te kijken of het blok beschadigd was, en helaas was dit het geval. Iedereen zei tegen mij dat het niet nodig was maar wilde het zelf met eigen ogen zien of het blok binnenin oke was.
Er zaten dikke groeven in de cilinder wanden. Bij Arno heb je voor onder de 900 euro een revisie lader. Ik rij er inmiddels alweer 15000+ mee. Met kleinere poelie en chip. Succes met het herstel! |
bale Domi , maarja auto s kosten nou eenmaal geld!!!
|
Ben net even bij de oom van mijn kameraad geweest. Zoals het nu lijkt mag ik (zolang de g60 stuk) is rondtuffen in een golf 2 1300 :D . Ze gebruiken die haast nooit en staat alleen maar stil. IK hoef hem niet te kopen zei hij. Gebruik hem maar gewoon zei hij.
Vanavond even heen om wat dingen te bespreken, Golfje komt dan wel op mijn naam en in de verzekering. Als de g60 klaar is mag ik die golf verkopen :thumbup: (geld is dan wel voor hun ;) ) Super dat zulke mensen bestaan. :woowoo: |
Domi,
Dat is zwaar @#$%^^ voor je. De bestelling zal wel even niet door gaan. Uiteraard hier alle begrip voor. |
Zonde Domi. :(
Maar kun je niet gewoon met de G60 blijven rijden in noodloop? |
Quote:
Ja, de bestelling zal even moeten worden geanuleerd. Bedankt voor je begrip en mijn excuses. :redface: Quote:
Met een kapotte lader zeker :screwy: Er wordt vanaf nu geen meter meer mee gereden totdat ie weer klaar is. |
Jammer Domi !
|
Heb op mijn Rallyegolf destijds een spanrol gemaakt :screwy:
Deze kocht ik nl met een kapotte lader . Deze had precies dezelfde laderschade als die van jou. :cool: Hierdoor kon ik gewoon rijden met de auto ,alleen heb je totaal geen prik :D Kon toen even rustig zoeken naar een andere lader. |
hmm.
zo snel mogelijk mijn lader laten reviceren want mijn lader is in 2004 er nieuw op gekomen en sindsdien volgens mij niet meer gereviceert. al zag karakan laatst m-rg 1004 erop staan. vraag me af wat dat betekent,tis niet iets wat erop hoort maar later erin geslagen denk. |
Quote:
:screwy: Erg jammer domi! Maar mooi dat je ff noodvervoer hebt voorlopig. Kan je mooi de tijd nemen voor de auto. Veel succes met de reparatie! |
ik zie je morgenavond wel verschijnen kerel :)
|
All times are GMT +1. The time now is 08:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.