kennismaking
hallo,
ik heb al flink wat gelult laatste dagen hier maar ik kwam eigelijk ineens vanuit het niets uit de lucht vallen. ik had een week of 3/4 geleden in de gedachten een cabriootje te gaan kopen. toen kwam mijn collega met een aanbod van 1, en later die week kreeg ik er nog 1 aangeboden waar het 1 en ander al flink aan verbouwd was. uit eindelijk heb ik toch de eerste die van mijn collega genomen. om het feit: eerste laklaag, niks geen roest, en zag er gewoon goed uit, voor een auto uit 1985. het enige wat in mindere staat is op dit moment is het dak. hij is nog wel waterdicht maar er zit toch hier en daar als een klein scheurtje in en het is al 1 keer gemaakt van een gat in de binnenlaag. en het ziet er toch wat verkleurt uit aan de binnenkant. heb heir wat foto's van de auto. plannen om mee te beginnen: apk keuren, wat kleine dingentjes in orde maken zoals, motorkap kabel, onder de kap alles weer netjes maken, 2 kleine deukjes eruit wrijven, 2 kleine roestpuntjes op binnenzijde achterklep bewerken, nieuwe olie+filter, en helemaal van onder schoonspuiten. toekomst plannen (ben ik heel kort in) velgen, verlagen, spuiten nieuw zwart dak, intrieur opnieuw (ledere stoelen) audio instalatie. maargoed k w8 de reactie's af met wat jullie van de auto vinden. gr Rob. Meeldijk |
ziet er nog netjes uit rob :thumbup:
persoonlijk zou ik op die cabrio geen dikke bumpers zetten maar de oude chrome bumpers (staal) schroef set er onder en 13 inch 8 en 7j velgen (verbreed staal) en een suptiel einddempertje en een nieuwe kap en je hebt een super cabrio gr mike |
Na een goeie poets beurt denk ik dat er een hele mooie auto onder het vuil vandaan komt!
|
Best goeie basis voor een leuke cabbie toch?
en gewoon clipper bumpers erop als jij dat mooi vindt;) |
wat is er mis met deze wielen?? voor de leuk zou ik t dak wit houden, en de binnenkantjes van de velgen wit spuiten, of andersom, de vlakke kanten van de velg wit.
krijg je leuk effect denk ik, maar is zo ook al een knap wagentje! |
alvast bedankt voor al het positive.
ik vind de duitse style enorm geil om zo maar ff te zeggen :P en ik wil daarom ook eerst binnenkort met velgen beginnen en zit dan te denken aan van die BBS (BZS) honinggraat velgen die zijn dan volgens mij 15 inc. en dan wil ik een dun bandje erop iets van 40/45. daarna ga ik het 1 en ander opmeten en kijken hoever hij omlaag kan. ik wil bewust geen schroefset nemen omdat dat weken duurt om precies goed te krijgen. (denk ik althans) weten jullie waar ik nog wat normale orginele nieuwe onderdeeltjes vandaan kan halen :) k wil toch eerst om alles even goed te maken van de auto wat kleine dingentjes vernieuwen ook onder de motorkap enzo... gr rob |
Een 90pk motorblokje? Rijd erg fijn moet ik zeggen. In 5de versnelling aan 40/50 per uur gaat ie een stuk sneller (lees: toch iets beter oppakken) dan mijn corrado g60 aan die snelheid :screwy:
Doe verder gewoon wat je zelf wil. Iedereen heeft zo zijn eigen stijl. De zwarte lak icm de kap vind ik ook wel mooi. Ziet er dan wat meer "classic" uit. Aan je groene vacuumbol zit een slangetje. Toevallig een fotootje/idee waar deze naartoe loopt? |
Quote:
ola, of het een 90pk blok is weet ik neit uit me hoofd. er staat op de papieren gloof ff zo uit me hoofd 64 of 67kw. dus heb geen idee nog hoeveel pk het dan is. dat groene bolletje heb k nog ff voor je naar gekeken maar heb nog niet zo gauw kunnen vinden waar die aan vast zat, zit volgens mij bij/aan de injectie vast ofzo. het ging onder het luchtfilter huis en daar heb k niet verder gekeken. zal nog is kijken vd week als ik wat nieuwe spullentjes binnen heb. ikga dit vd week halen voor de golf: 4 nieuwe bougie's, nieuw luchtfilter, nieuw brandstoffiltertje, ruiterwisserbladen, nieuwe accu waarschijnlijk, V-snaartje, misschien is kijken wat een bobiene + bougiekabel kost, en wat een stuurbekrachtegingshuis +pomp en leidingen kost. er zit trouwens pas een nieuwe radiator in, 4 nieuwe banden en de remmen zijn helemaal gangbaar gemaakt ;) dus dat is mooi meegenomen. gr Rob |
Schroefset afstellen stelt niet veel voor. Eerst de ringen zo veel mogelijk omhoog draaien. Dan de handel monteren en op zijn wielen zetten. Paar keer op de auto drukken en kijken in welke positie die tot rust komt. Is dit te hoog, even uitmeten hoeveel je hem nog omlaag wilt hebben en dan die afstand naar beneden draaien. Meer is het niet. Nu is 1cm verlaging net niet helemaal gelijk aan 1cm draad op de veerpoot maar dat ontloopt elkaar niet veel.
En wat het kW omrekenen naar PK, dat is: kW * 1,36 = Pk |
Ik denk dat het 66kW zal zijn. Bij mij is het ook 66 kW en dit komt overeen met +-90pk. Ik moet alleen nog eens naar een vermogentestbank gaan om te kijken hoeveel ie er nog heeft. Mijn co staat wel iets hoger als normaal en dat resulteert dat ze iets vlotter is. Ik moet nu alleen nog vinden waar het slangetje van die vacuumbol naartoe gaat. Volgens mij zal dit wel ergens op de carbu zijn maar ik vind nergens nog een aansluiting.
Een schroefset is gemakkelijk te regelen hoor. Maar met de originele 14" met 186/60/14 kan je vooraan niet echt laag gaan. Het loopt al rap aan op de wielkasverbreders. groeten |
ik zit te denken aan of van die 15'' honinggraad velgen van BBS.
nou nou zag k beetje rond te kijken vandaag en k vind dat kleine ook wel sick :P 13/14''met een lekker dun bandje erom. |
Hoi,
mooie cabrio is dit man! mooi kleurtje, mooie velgen. En je hebt GTI-kuipstoelen (tenminste zo lijkt het) een een GTI-golfbalpook :thumbup: Mooie cabrio hoor! En je plannen klinken wel oké lijkt me zo. Maar die gehele kleurencombinatie vind ik echt super! |
ey, bedankt sjoes ;)
k heb geen idee of dat het kuipstoeltjes zijn uit een gti. tis me eerste golfje dusja. k moet alles nog leren van de auto :P maar k moest zaterdag nog ff met snelheidsmeter kabel achter het dashbord erin doen (want dat was me collega vergeten omdat die alle lampjes in het dashbord had vervangen) maar dat was om te beginnen al een leuk priegel werk :P verder moest het stuur ook even recht gezet worden maar dat spreek voorzich dat die er opnieuw opmoest dusja die staat nu hopelijk ook recht. morgen ga ik even bij een onderdelen handel wat spullentjes vragen of die ze heb liggen uit me vorige reactie. ------------------------------------------------------------------------------- Weet iemand nog een goeie en redelijk betaalbare spuiterij. ik denk dat ik hem eerst wil gaan laten spuiten en nieuw dat erop en dan alle kleine dingentjes aan wil schaffen. anders blijf ik allen in en uit elkaar halen. gr rob |
mooie cabrio heb je.
|
vandaag de onderdelen dus gekocht. en in de pauze het 1 en ander erin gedaan. k meot alleen nog ff de bougie's en luchtfiltertje erin doen.
en hij is ook gelijk gekeurd dus ik kan nu lekker rijden :P als het weer nu ook even mee doet komt het goed :P ghehe |
Ik heb anders nog wel 14" staal te koop wat ideaal is voor verbreden (vanwege de maten). Meer info staat wel in mijn verkooptopic.
|
srry geen intresse :)
|
ik moet toch terug op mike komen want hij is de 1e reactie schreef.
k moest er toch even wat nachtjes over slapen maar k ga denk ik toch de welbekende ATS classic cup velgen, ik weet nog niet in welke inch maar dat meot k nog ff bekijken. (ik weet niet of jullie wat plaatjes voor me hebben liggen van 13/15 inch om te bekijken) k denk ook iets van dat ik in deze richting een band wil. 185/40 of 185/45. want waarschijnlijk is de velg zelf 195. en dat schuine wangetje vind k waanzinnig... maargoed misschien binnekort meer :) greets |
dat hoor ik graag dat ze naar me luisteren :D :D
ga dan ook gelijk voor de chrome bumpers :D gr mike |
leuke cabby!
en ik vind die bumpers helemaal niet verkeerd! ik zou willen dat ik ze op mijn golfje had, met die mooie chromen biezen... lekkere brede 13ers en met zijn buik over de grond zou m afmaken!! |
heb de golf vandag nog even op de brug gehad en het 1 en ander toch even getectyleerd van onder:)
maar nou zat ik naar me carterpan te kijken. die komt onder de voorlip van de bumper. hebben jullie daar gezeik mee kwa verlagen. dan komt bij een hobbel als eerst die carterpan ertegen aan lijk mij... of weten jullie hier wat op. zijn er ook smallere pannen te koop ofzo. hoihoi |
Ik weet niet of je smallere hebt voor dat blok. 1 ding staat vast: nu heb ik altijd een carter + pakking in vooraad:-) Gelukkig moet ik nog niet meer wegentax gaan betalen omdat ik het wegdek soms beschadig.
|
whaha :P is dat er ook al joh :P:P
|
nou de velgen zijn vanmiddag besteld :P dus morgen binnen
ze zijn besteld in 13'' en voor 7J en achter 8J. we moeten alleen nog even wat meer rondzoeken voor een bandje. want ik zou graag iets van 185/45-13 willen maar dat maken ze niet in 185. en 195 heeft ze wel met een 45 wang. maar de fijne vriend gaat nog even wat langer zoeken voor me zodat ik een dik 185 bandje erop kan doen hopelijk :) gr |
nou weer even wat te vertellen :P
gister dus die velgjes besteld, goeie service dus vandaag waren ze al binnen. de voor velgen zijn 7J en achtervelgen 8J. bekijke het zelf maar. zijn nog even druk aant zoeken voor bandjes in de juiste maat die ik wens:) gr |
mooi mooi mooi!! zijn wel lekker breed he!!
plat op de grond gooien die Cabby en je heb een hele dikke 1!!! :cool: En de cabrio ziet er trouwens goed uit!! Mijn complimenten!! :thumbup: |
Mooie velgen, zal er heel dik uit zien onder je Cabby:thumbup:!
|
tnks voor de reactie.
zal idd erg dik staan denk ik :P ik schrok er zelfs ff van hoe breed dat de achtervelg was haha. maargoed. ik zal hem binnekort ook stukkie verlagen denk ik, ff opmeten rondom tot hoever ik kan en dan bestellen... daarna ga ik lekker van de zomer rond toeren en flink sparen. het volgende wat ik er dan na wil doen is over laten spuiten en een nieuw dak erop. dan komt alle accessoires wel vanzelf. greets |
mooi, die velgen op het bed, zo hoort het ook zuinig zijn op je spullen(waar slaap je zelf trouwens op het moment) :D
|
nana (H) velgen staan nu voor me bed dusja :P ik voel mezelf toch net wat belangrijker dan de velgen he (H) maar ze staan alsnog netjes op de grond :P zoals 1e foto (H)
|
weer eventjes wat dagen verder.
achtervelgen zitten eronder, alleen voor moet ik nog even spacers tussen doen. die zijn inmiddels vandaag besteld en volgende week binnen. me 13'' lopen voor aan op de remklauw dus ze komen dalijk 15mm naar buiten ook mede omdat de blokjes al redelijk wat versleten zijn. ook heb ik vandaag op mijn werk mijn demper die onder mijn focus zat onder de cabrio gemaakt... en ik zeg het niet gauw maar hij zit fantastisch. onder me ford focus nu :P en dan onder de golf:) dat was em weer. gegroet verders. |
Mooie knappe auto heb je daar joh, alleen vind ik het jammer van die jap-style uitlaat ben ik zelf niet zo gek op:D Maar verder keep up the good work!
|
ghehe ja nou ik moet eigelijk zeggen, die uitlaat zat al eerder onder mijn focus maar die had ik aantal jaar geleden door een turk laten doen toen ik nog geen automonteur was:P en die was behoorlijk verbeunt. maar tis dus dat ik de demper al had liggen.
anders had ik het niet gedaan... het geluid is overgens waanzinnig. |
nou, weer even updateje :P
ik heb na wat onenigheden eidelijk me ATS voorvelgen erop zitten. 13''. ze liepen tegen de remklauw aan zoals meerdere van jullie dat ook wel weten, dus ik spacers besteld 15mm. ahfijn na weekje die dingen binnen. tegenlijk een slotboutsetje erbij en 4 extra lange wielmoeren erbij ik naar huis proberen erop te doen. zijn die 4 extra wielmoeren M14 inplaats van M12. en dat terwijl het bij elkaar lag toen ik het ophaalde. beetje slordig dus maargoed. ik even tijdelijk met 2 slotmoeren vast gezet en terug op de grond. gewacht tot de moeren waren afgedraait naar M12. dus ik die paar dagen later er weer op zetten. ik klein rondje rijden. zit me schijf L/V te klapperen :S. WTF d8 ik. dus wiel er weer af en kijken. was dus het kopje van het schroefje in de schijf afgebroken. maar dat kon helemaal neit d8 ik want hij zit opgesloten. dus ik na lang kijken, blijk dat de spacer neit diep genoeg uigevreest was. 2mm teweinig. dusja ik WEER terug en aangegeven van joh hij is niet diep genoeg. nou 3 dagen laten ik die schijven weer gehaald. en nu past het eindelijk allemaal. gelukkig heb k nou ook nergens meer last van. HEHE ja dat ie nu dan wel iets vlotter optrekt :P en dat ik heel gauw heel snel rijd :p op de teller dan ;). foto's zal ik vanaaf ffies uploaden. :) gr |
me achteruit rij lichten werken niet heb k gezien, zou dat misschien kunnen komen door de schakelaar op de versnellingsbak??
en me klokje op het dashbord hoe kan ik die verstellen?? en me temperatuur tellertje in het midden op het dashbord doet het ook niet... zou dat ook een kapotte sensor kunnen zijn. en zoja waar zit die precies, voor het kleppendeksel of rechts van de deksel?? en om de kleppen te stellen hoe ga k dat doen op dit blok?? |
de velgen staan hem mooi onde de cabrio.
|
momenteel heb ik de deur panelen eruit gehaald omdat er woensdag een paar klein putjes uit geveegt worden op me werk schadeafdeling. en waarom de gril eruit ligt heb ook zijn rede, ik ben de stadslampjes in de binnenste lichtunits aan het doen... maar die die er vd week wel weer in. gr |
more pics
was vrijdag:P en dit was vandaag |
Leuk ding hoor, HIJ IS ALLEEN WEL ZWAAR TOE AAN: VERLAGING!!!!! Hahaha
|
hahaha ja he, et lijkt wel een Jeep :P
iemand sugesties ? zat zelf te denken aan schroefsetje. weet alleen nog niet welke ik moet nemen. Weitec is zeer goed, maar kost me 500 eu voor een set compleet rondom. maar ik wil wel iets stugs... want ik heb nu achter 8cm tussenruimte maar ik kom nu al soms tegen me wielkasten aan. |
All times are GMT +1. The time now is 23:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.