Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Irritant marktplaatsvolk (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38495)

mk2 stoo 23-11-2007 15:04

Ben ik de enige........

Of worden jullie ook knetter van mensen die iets aanbieden op MP maar geen telefoonnummer achterlaten :screwy: ? Ik zelf heb geen zin in dat heen en weer E-mailen, ik wil weten of ze hebben wat ik zoek zo niet dan kan ik meteen verder kijken...... :rant:

titel even aangepast

a.busser 23-11-2007 15:05

:iamwithst

Marcski 23-11-2007 15:09

knetterbek wordt je ervan...

ik stuur in zo'n geval altijd gelijk een mailtje met mijn nummer en de vraag om hun nummer. Maar ik erger me meer mensen die reageren op een (mijn) advertentie dan aan de advertenties op zich

Berserker 23-11-2007 15:17

Quote:
:mad: Ben ik de enigste.....

Nee hoor doen er meer, maar het is en blijft toch echt "enige" :redface:

breadfan83 23-11-2007 15:24

Eeeeeeeeerik! :D

Erik 23-11-2007 16:14

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Eeeeeeeeerik! :D
*zucht*,
4 weken en 20 mailtjes om uberhaupt 1 reactie te krijgen word je inderdaad niet vrolijk van ....

Marcski 23-11-2007 16:40

ik had het 18 mailtjes eerder al opgegeven als ik jou was...

Erik 23-11-2007 17:23

figure of speech Marc, het waren en toch wat minder maar heb er wel 4 weken op moeten wachten :(
Maar heb me groen en blauw geergerd. Maar zondag ga ik het spul ophalen, dus dat is nog een beloning.

Jurgen Santana 23-11-2007 17:42

Ik word knetter als ik een filmpje zit te kijken oid en iemand belt met een vraag die in de advertentie al beantwoord word.

Of dat ik de aangeboden spullen toevallig ook voor een ander model heb liggen, of in een andere kleur, of dat ik iemand weet die het wel heeft liggen enz enz enz.

RubenD 23-11-2007 17:48

Ik word er ook scheitziek van. Gelukkig hebben we hier een goed forum met een behoorlijke onderdelen voorraad.

En wacht vinden jullie van die h*fters die perongelijk hun advertentie zijn vergeten weg te halen dan!?

Dubweiser 23-11-2007 18:47

Of als je juist een advertentie hebt staan mét je eigen telefoonnummer en ze blijven alleen maar aan het mailen.
dan heb ik `t na 2 mailtjes ook wel gehad.

Mister Cool 23-11-2007 19:15

Of mensen die je wel bellen, en daarna zeggen dat als ze geïnteresseerd zijn wel weer wat laten horen als er niks van de prijs af kan ofzo...

Of 2 weken terug had ik een intercooler op 't oog. Was ook geen nummer bij, dus ik mail hem met een bod, en de vraag om zijn telefoonnummer en adres voor het ophalen. Tegenbod terug, waarmee ik akkoord ging. Maar nog geen nummer. Paar mailtjes erachteraan, advertentie nog eens bekeken. Ja hoor, was iemand die had 5 euro meer geboden, dus daar werd ik niet over geïnformeerd. En dit is me al tig keren overkomen, wat een hufters! Doe dan geen tegenbod/handel...

mk2 stoo 23-11-2007 19:22

Quote:
Originally Posted by Berserker
Nee hoor doen er meer, maar het is en blijft toch echt "enige" :redface:

En ik ben en blijf een schot :tongue: :D
Quote:
Originally Posted by Dubweiser
Of als je juist een advertentie hebt staan mét je eigen telefoonnummer en ze blijven alleen maar aan het mailen.
dan heb ik `t na 2 mailtjes ook wel gehad.

Ja ook zoiets, word ik ook knetter van. Stuur ik meteen bij antwoord mijn nummer met de verzoek om te bellen en blijven ze alsnog mailen :screwy:

breadfan83 23-11-2007 20:05

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
Ja ook zoiets, word ik ook knetter van. Stuur ik meteen bij antwoord mijn nummer met de verzoek om te bellen en blijven ze alsnog mailen :screwy:

Zo eentje ben ik ook.
Het is me al te vaak voorgekomen dat er een prijs overeengekomen is over iets en de verkoper opeens de prijs besluit wat op te drijven. Als alles via de foon was gegaan had ik niks om te laten zien wat de oude afspraken zijn, doe ik het via mail of pb heb ik dit wel.
Het is voor mezelf handig omdat ik de helft van de tijd nogal wat vergeet, maar ook als een ander je wil bedonderen.

Zou niet de eerste keer zijn dat ik 200 km heb gereden voor de velgen en meneer opeens 100 euro op de prijs plakt omdat dat volgens hem ook zo afgesproken was... Die stond even dom te kijken toen ik hem vroeg of ik effe bij hem op internet kon. :D

mk2 stoo 23-11-2007 20:25

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Zo eentje ben ik ook.
Het is me al te vaak voorgekomen dat er een prijs overeengekomen is over iets en de verkoper opeens de prijs besluit wat op te drijven. Als alles via de foon was gegaan had ik niks om te laten zien wat de oude afspraken zijn, doe ik het via mail of pb heb ik dit wel.
Het is voor mezelf handig omdat ik de helft van de tijd nogal wat vergeet, maar ook als een ander je wil bedonderen.

Zou niet de eerste keer zijn dat ik 200 km heb gereden voor de velgen en meneer opeens 100 euro op de prijs plakt omdat dat volgens hem ook zo afgesproken was... Die stond even dom te kijken toen ik hem vroeg of ik effe bij hem op internet kon. :D

Ha Ha, goed bezig!!!
Ik had het eigenlijk niet over jou maar nu je het zegt........LOL :D :D

Alberto 23-11-2007 20:25

schijt ziek word je er van
kreeg van de week een bod ..ging akoord ....kreeg ik een mail trug
met toch nog paar vraagjes ..1e vraag mag ik uw telefoon nummer zo dat ik u kan bellen :puke:
vraag 2 wat is uw uiterste prijs :tard: .......
vraag 3 waar woont u :limey:

alle 3 de vragen staan in de advertentie :thumbup:

en mensen die bellen . met tig vragen ...alles is oke
en dan bellen ze later wel ff weer om het adres :thumbup: :screwy:
daar hoor je dus nooit weer wat van

data base voor spotbieders geen leuk idee hier :confused:

sixpack 23-11-2007 23:32

nobe nooit geen nr er meer bij nadat ik een x omstreeks 02:00 werd gebeld "of ik die schade vr6 nog had "

:screwy:

(tel. blijft altijd aan ivm calamiteiten)

en aan de andere kant: als je echt iets wilt hebben mail je wel,dan krijg je het nr alsnog . ;)

mk2 stoo 23-11-2007 23:38

Quote:
Originally Posted by sixpack
nobe nooit geen nr er meer bij nadat ik een x omstreeks 02:00 werd gebeld "of ik die schade vr6 nog had "

:eek: welke mongeaul belt nou om twee uur 's nachts?
Als dat mij was gebeurd dan had ik gezegd ja, maar jij krijgt 'm niet.....
Maar dat moet toch een uitzondering zijn?

Bas 23-11-2007 23:48

Even iets anders, had laatst wat vaags met marktplaats:

ik werd gebeld door een bekende die zich in het buitenland bevond. 5min later een mailtje van marktplaats: "U heeft recentelijk een bericht ontvangen van een geïnteresseerde die zich mogelijk in het buitenland bevindt. Het betreft een reactie op de advertentie ... "

Op zich netjes dat ze waarschuwen ivm betaalmethodes en oplichting, maar dat ze je nr checken om zoiets door te geven :screwy: Gaat een beetje ver als je 't mij vraagt.

Ben trouwens benieuwd wanneer het woord 'marktplaatspraktijken' in de dikke van Dale wordt opgenomen..

sixpack 24-11-2007 00:23

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
:eek: welke mongeaul belt nou om twee uur 's nachts?
Als dat mij was gebeurd dan had ik gezegd ja, maar jij krijgt 'm niet.....
Maar dat moet toch een uitzondering zijn?

toevallig iemand uit nijmegen ..... :)

hajee 24-11-2007 08:07

afgelopen zondag avond zou iemand langskomen, na 3 mail en 2 telefoontjes, aan wie ik een trapauto van de kids had verkocht.
dus dinsdag maar eens een mail gestuurd waarom ze niet was gekomen...
antwoord:"ze was ziek"
oh, dus dan ben je zo ziek dat je niet even een mailtjes stuurt of dan ook de telefoon oppakt :mad:
maar ze wilde hem alsnog wel hebben, en ze heeft ook wel een keer of 5 gebeld...
maarre aangezien mijn principes me meer waard zijn dan die 50,- euro die na een zak chinees of een tankje diesel toch op zijn. en de trapauto me toch niet in de weg staat...
heeft die vrouw haar geld nog, en ik de trapauto :rolleyes:

mk2 stoo 24-11-2007 10:11

Quote:
Originally Posted by sixpack
toevallig iemand uit nijmegen ..... :)

:redface: Busted!! :lmao:

VWJYI 24-11-2007 11:11

het kan ook anders... ik werk met wissellende diensten en ben dus niet altijd te bereiken.... wanneer je dan mensen uitlegt of je geen afspraak via mail kan maken gaan ze raar doen.... willen ze dat je belt... terwijl ik dan uitleg dat dat niet kan....

RubenD 24-11-2007 14:17

Ik doe er zelf niet zo moeilijk over. Maar sommige mensen zijn inderdaad wat moeilijker te bereiken. Dan bel ik het liefst (aangezien veel mensen 1x per week de pc aan hebben, zo lijkt het soms). Maar als dat niet kan, dan regelen we het toch gewoon anders.

Wat ik ook lekker vind, gebeurd hier (en andere fora) wel eens. Zetten ze iets te koop, met een vraagprijs. Zegt iemand, ja verkocht. Vaak serieus. Volgende reactie van de verkoper: Ik heb een bod gehad van... of er even overheen geboden wordt.

Zo is degene die netjes het eerste is vaak kansloos, want dan is er wel iemand die er veel te veel voor wil betalen.

Dan heb ik zoiets, pleur op met je advertentie. Tis geen veiling!

-Jens!- 24-11-2007 15:23

ik vind mailen 100x makkelijker, niet iedere mongool hoeft mijn nummer te hebben!

(sommige uitzonderingen daargelaten :D )

mk2 stoo 26-11-2007 19:35

Ook weer zoiets....net een advertentie voor een R33 GTR gezien, een of ander mongool heeft 7000 euro op geboden :screwy:
Denken mensen nou echt dat ze een zo'n auto mee krijgen voor minder als de helft van wat ie waard is?

Alberto 02-12-2007 13:13

ook forum leden kunnen er wat van .....had gereageerd op een set recaro's
stond geen prijs bij dus ff een mail gesturd ...
maar ik vond het veel geld en bedankt hem
voor 450 euro 2 stoelen achter bank en zij paneelen vond ik veel geld
dus ik mail trug dat ik ze te duur vond , en wens hem veel sucses met de verkoop
kreeg ik deze mail .......

Quote:
Originally Posted by ff in waarde laten
ik heb een 16v edition one,staat geen 16v in de kopsteunen.
Tevens heb ik een g60 waar dit interieur uitkomt.
vloerkleed en hoedenplank zijn al verkocht,dragers heb ik nog wel voor je

Staan idd een 5 a 6 tal op marktplaats,voor zo snel ik kan zien ben ik de enige met de recaro's met hoge wang en elec

mvg

miquel aka .......

dus ik denk ....hoge wang ? schrijf hem dit trug

recaro 's uit een wob zijn altijd elektries en met hoge wangen .......
sorry maar jij als volksforum bezoeker zal dat toch moeten weten

voor 450 euro is te duur voor een inkompleete set
grtz

krijg ik als antwoord ......

Quote:
Originally Posted by nog heel ff dan...
Waar zie je mij vertellen dan dat er recaro's zijn zonder hoge wang?

Je leest dingen die er niet staan.
Bem je schoolmeester van beroep ofzo?

Of ga jij altijd gelijk iedereen proberen de les te lezen?

Vind het best dat je het interieur niet wilt kopen,maar om nu gelijk iemand de les te willen lezen..

Volksforum..zit idd op het volksforum maar wil graag niet met de mensen vergeleken worden.

Allemaal oudere egoistische pubers die uit de hoogte doen en denken alles te weten op vw gebied.

Uitzonderigen daar gelaten natuurlijk.

hoe zo vriendelijke af handeling

Jeroentjuh 02-12-2007 13:21

Ik zet tegenwoordig ook geen telefoon nummer meer erbij. Je wordt gebeld op de raarste tijden, ze komen met vragen die gewoon in de advertentie staan, domme biedingen, .....
Als je serieus intresse heb mail je maar en dan krijg je wel een nummer......

richard-polo 02-12-2007 13:34

Quote:
Originally Posted by voklswien
ook forum leden kunnen er wat van .....had gereageerd op een set recaro's
voor 450 euro 2 stoelen achter bank en zij paneelen vond ik veel geld
dus ik mail trug dat ik ze te duur vond , en wens hem veel sucses met de verkoop
kreeg ik deze mail .......

dus ik denk ....hoge wang ? schrijf hem dit trug

recaro 's uit een wob zijn altijd elektries en met hoge wangen .......
sorry maar jij als volksforum bezoeker zal dat toch moeten weten

voor 450 euro is te duur voor een inkompleete set
grtz

krijg ik als antwoord ......

hoe zo vriendelijke af handeling

en toch moet ik hem gelijk geven!! jij wilt iets kopen van hem, en ondertussen ga je hem de les lezen over de prijs!!
sorry hoor ma dat zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten..
als het te duur is moet je niet reageren en verder zoeken, ma jij wilt het laatste woord hebben lijkt het wel!

mvg richard

Alberto 02-12-2007 13:40

Quote:
Originally Posted by richard-polo
en toch moet ik hem gelijk geven!! jij wilt iets kopen van hem, en ondertussen ga je hem de les lezen over de prijs!!
sorry hoor ma dat zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten..
als het te duur is moet je niet reageren en verder zoeken, ma jij wilt het laatste woord hebben lijkt het wel!

mvg richard

moet het eens goed lezen :) ....ik had in de eerste mail al bedankt
daar had ik al aangegeven dat ik de stoelen te duur vond

2e mail zet ik het er ook nog een keer in dat ik het te duur vind voor een
set die niet kompleet is

nog maals in de advertentie stond geen prijs

Dasher 02-12-2007 13:46

Of je zet iets te koop............er reageren een paar......een is gelijk: Pm me je gegevens..........maakt geld over en ik stuur spul op. :thumbup:

Een ander reageert : ietsie vaal dus kunne ze opgestuurd worde ik pb wel wel

Hoop schrijffouten...maar ja niet iedereen heeft de basis van grammatica onder de knie :D

Je hoort/ leest niks meer en als je dan navraag doet krijg je een reactie met nog meer schrijffouten erin en nee ze hoeven het niet meer...........denk dan gvd eerst na voordat je iets neerzet in een topic :screwy:

Of iemand belt en omdat je er geen touw aan vastknopen kan............logopedist zou er moeite mee hebben wordt de telefoon er weer opgesmeten :screwy:

Berserker 03-12-2007 09:16

Quote:

Originally Posted by nog heel ff dan...
Waar zie je mij vertellen dan dat er recaro's zijn zonder hoge wang?

Je leest dingen die er niet staan.
Bem je schoolmeester van beroep ofzo?

Nou niet echt een slimme verkoper dit, je zou toch aan Vokslwiens gigantische aantal spelfouten kunnen zijn dat t geen schoolmeester is. :D ;)

Alberto 03-12-2007 19:20

Quote:
Originally Posted by Berserker
Nou niet echt een slimme verkoper dit, je zou toch aan Vokslwiens gigantische aantal spelfouten kunnen zijn dat t geen schoolmeester is. :D ;)

:gives:

Stijn 03-12-2007 20:57

Ik zet er NOOIT een nummer bij, ik word echt knettebek van al die ongewassen beren die bellen met 'HEUJ, HEP JE DIE GOLLUF NOG TE KOOP? HOEVEUL? DAN GOOIT M MAAR IN DE SLOOT'...en dat in de nacht of op buitenlandse rekening.

Ze mogen mij mooi een mailtje sturen, kan ik het koren van het kaf scheiden en daarna sta ik serieuze gegadigden graag telefonisch te woord.

Menace 03-12-2007 21:08

Zo is mij al meermaals een leuke jetta 1 voor m'n neus weggekaapt, komen ze bij je met een voorstel dat ze n jetta 1 voor je hebben, ik ga akkoord met de prijs en vervolgens verkopen ze het volgens hun aan een ander voor 100 euro meer.
En later zie je diezelfde jetta voor het originele bedrag op MP staan :confused: :screwy:

VWRopie 03-12-2007 21:14

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ik word knetter als ik een filmpje zit te kijken oid en iemand belt met een vraag die in de advertentie al beantwoord word.

Of dat ik de aangeboden spullen toevallig ook voor een ander model heb liggen, of in een andere kleur, of dat ik iemand weet die het wel heeft liggen enz enz enz.

Precies om deze reden zet ik er geen telefoonnummer bij als ik iets aanbied.

En daarnaast werk ik onregelmatige tijden, dus kan ook geen tijden neerzetten wanneer ik bereikbaar ben...

En mail lees en beantwoord ik toch iedere dag en geef ook altijd wel mijn nummer voor verdere afhandeling als ze mailen met daarbij de tijdstippen dat ik bereikbaar ben...

En als een koper/bieder echt interesse heeft, mailen ze maar lekker eerst!

mk2 stoo 03-12-2007 21:18

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik zet er NOOIT een nummer bij, ik word echt knettebek van al die ongewassen beren die bellen met 'HEUJ, HEP JE DIE GOLLUF NOG TE KOOP? HOEVEUL? DAN GOOIT M MAAR IN DE SLOOT'...en dat in de nacht of op buitenlandse rekening.

Ze mogen mij mooi een mailtje sturen, kan ik het koren van het kaf scheiden en daarna sta ik serieuze gegadigden graag telefonisch te woord.

Oh was jij dat? oops, sorry :D :D

Lieuwe 14-01-2008 17:16

Irritant marktplaatsvolk

Gaat weer lekker met die idioten daar op marktplaats :screwy:

Heb die ABF motor van mijn Audi 80 erop staan voor 1500€. Krijg ik een email van een kerel die heel serieus doet en er 500€ voor wil geven. Ik stuur dus iets terug in de trend van "Moet ik dat bod serieus nemen" Krijg ik deze email terug:

Quote:
Nou, breekt me klomp,,

Kweet niet hoor maar jij moet die motor weg hebben ik niet.
En dan gaje vragen oft serieus is !?!
Ik hoef je motor al niet meer !!!

Mzzls

Mijn reactie:

Quote:
Kerel ik heb dat ding voor 1500 euro te koop en dan ga jij 500 euro bieden ?

Alleen die complete set Webers is dat al makkelijk waard en dan heb je nog een vrij zeldzame ABF motor.

Word onderhand aardig ziek van dat kansloos marktplaats volk zoals jou.

Doei.

Word er nogal moe van de laatste tijd. Iedereen mailt en niemand belt. En 99% van de emails kun je ook wel per direct verwijderen, want dat kun je toch niet serieus nemen.

Nog meer mensen die marktplaats frustraties hebben ? Meld het hier :tongue:

evilnyntje 14-01-2008 17:17

hehe herkenbaar

Dubweiser 14-01-2008 17:21

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36771

All times are GMT +1. The time now is 18:38.