Passat LS station
Jah, ik heb er een autootje bij. Net vers uit Eindhoven gehaald.
Onderweg vrij koud want er komt geen warme lucht uit de blowers die op geen enkele stand reageert. Ook de ruitenwissers deden het niet dus dat was ook even spannend. Voor de rest nog wat "kleine" dingetjes. Dashboard werkt niet lekker Temperatuurmeter werkt niet Ruitenwissers doen niks Blower doet niks Als iemand tips heeft omdit klaar te krijgen zou dat mooi zijn :D Foto's Eventjes wassen was wel geslaagd... |
alle zekeringen even nalopen, waarschijnlijk wel een stuk, met die klachten die je hebt.
ohja :D :postpics: |
de zekeringkast was deels weggesmolten, he, ik zou daar beginnen te zoeken ;)
|
Zijn waarschijnlijk de zekeringen ja. Morgen en maandag ff aan de slag...
En foto's staan erop. |
sow die glimt weer zeg!
idd de voeding van de zekeringkast naar het contactslot was naar de klote maar ik denk niet dat die nog problemen geeft want die heb ik toch goed gerepareerd.. zekeringen zullen er wel uit liggen.. dat de kachel koud is komt doordat de klep onder de kap dicht staat, die kabel lag los.. weet niet precies meer wat er mee was maar je kan m in ieder geval nog op zomer en winter stand zetten.. alhoewel winter.. vandaag me ramen open gehad, leek wel voorjaar! |
Heeft iemand ook een boekje of link waar ik kan vinden welke zekering waarvoor is?
|
Staat dat niet op het klepje van de zekeringskast?
|
Nee, daar kan ik zo 1 2 3 niets op vinden
|
Heb je de mogelijkheid om een foto te nemen van de zekeringkast? Geen idee of die overeen komt met mijn passat, maar het proberen waard :)
|
Wijs ding man, veel plezier ermee
|
Quote:
Ga gewoon maar alle zekeringen vervangen, das ook zo klaar. Maar nu nog de kacheldinges (dat rad) vervangen, denk dat die stuk is. Die draait wel zwaar met de hand in elk geval. En ik zal even kijken of de ruitenwissers wel stroom krijgen of dat simpelweg het motortje stuk is. Enige probleem is dat de zooi lastig te krijgen is :eek: |
Quote:
Zekering gewoon doormeten met de multimeter, vervangen kan altijd nog. En ja, is zeker lastig te krijgen. Waarom denk je dat ik een tweede passat bijgekocht heb? :D |
De blower doet het blijkt, alleen het probleem is de stroomvoorziening.
Ik denk zelf dat er misschien een relais mist waardoor kachel en ruitenwisser het niet doen? Foto's van de kast: Misschien is dit kleine dingetje ook wel stuk? En de kachelrad: |
Het is waarschijnlijk de weerstand die stuk is aangezien de standen ook niet werken.
Iemand een idee hoeveel ohm dat is? |
even met een multimeter de zekeringen en die weerstand doormeten, stelt echt niks voor. als die weerstand stuk is dan werkt die toch alleen maar op de hardste stand.
|
Net weer even bezig geweest en gemeten maarja, ik weet zo niet welke voor de kachel is.
Iemand die dit weet? |
nr 10
zie schema wat ik je heb gestuurd |
Heb je de kabels ook die naar de kachel gaan ook doorgemeten? Misschien zijn die gewoon gaar..
|
Meestal is de kachelweerstand stuk, dat is dat apparaat wat jij 'dat kleine dingetje' noemt wat nog gemonteerd zit naast het gat waar de motor ingaat. Ziet er op het zicht hetzelfde uit als wat in Golf 1/2 zit. Overigens moet hij in het de hoogste stand nog wel doen, ook met kapotte weerstand.
De kachelmotor moet trouwens soepel lopen in de hand, weerstand duidt op een kapotte motor. |
Quote:
Mijn ervaring zegt me dat ik daar zou beginnen met zoeken.. :D |
kachel doet het helemaal niet op geen enkele stand. Blower doet het nog wel, draait gewoon als ie stroom krijgt.
|
Schakelaar stuk ;)
|
je bedoelt hij wordt niet warm?
|
Quote:
Jij bedoeld dat ding waar de 3 standenknop weer op zit geduwd? Quote:
De slangen naar binnen worden prima warm. |
Als de ruitenwissers het ook niet doen, dan zal er wel meer aan de hand zijn.
Kwestie van schema's erbij en meten maar. |
he hij is echt leuk lekker anders een oude passat
|
Zo eindelijk weer eens wat geklust zonet. Het dashboard eruitgehaald (komt er ws ook niet weer in, is aan zijn eind) en zo eens fatsoenlijk de kabels kunnen bekijken. Binnenkort maar eens naar een handig elektrisch iemand om te kijken of we de kachel en ruitenwissers weer aan de praat kunnen krijgen.
Weet iemand heel toevallig waar de prik kabel van de kachel zit? Is dat de Zwart/Rode of Geel of Geel/wit of Wit? En zit die onder de motorkap bij de blower of binnen bij de relais? (helaas weinig verstand van en de elektrische tekeningen wordt ik ook weinig uit wijs). |
|
mij zijn ook problemen bekend met de stekkers die in de zekeringkast gaan.
in mijn oude audi[81]doen zich ook problemen voor met aanjager en ruitenwisser,soms ookde richtingaanwijzers,het probleem zit in de blauwe stekker aan de achterzijde vd zekeringkast. wat de aanjager betreft zou het misschien ook gewoon de schakelaar kunnen zijn [heb ik vroeger met de oude golfjes een paar keer gehad] vrgroet |
Weer geen nut gehad, die nieuwe zekeringenkast...
|
Hee jurjen,
Ik was gisteren bij VW sloop maris in Groningen. Daar staat een oranje passat variant, met zelfs nog ronde koplampen! De achterkant is hetzelfde en daar zitten v+a nog redelijk mooie onderdelen op! Auto was compleet, zelfs het interieur was netjes! Een paar deuren hadden last van roest, en de wielranden waren verrot. Zoek je nog onderdelen, rees dan even langs Groningen!!! |
Kijk, dat zijn berichten. Maar zal vandeweek eerst meten...
|
Ik zou eerst langs de sloop rijden en inslaan die hap. Onderdelen voor die oude bakken liggen niet bepaald voor het oprapen ;)
|
Jaaaaaaaa
Het spul werkt weer. Ruitenwissers wissen (wel erg traag, hoort dat zo?) Kachel doet het op stand 1 en 2 (3 weer niet) Toeter doet het als ie van contact af is, iets misgegaan kennelijk :P Nu nog eens naar Grunn om dat dashboard. |
trage wissers = mechaniek dat gesmeerd moet worden OF een wissermotor die aan het overlijden is.
|
Of misschien te veel weerstand op de wissers zelf, door vuil :)
|
leuke passat , echt zeldzaam vooral in station
wel jammer dat een import is , maarja origineel nl vind je ze niet ben ik bang. heb ooit twee originele nl passat station's gezien. echt jammer dat er zo weinig nog van valt te zien , vooral op deze zuinig op zijn ;) Gr,Koos |
|
post eens wat foto's van hoe er nu bijstaat?
|
Goed plan, morgen de camera ff leegtrekken.
Zit hier in een verbouwing, bende... |
All times are GMT +1. The time now is 06:48. |