My '57/'56 rag
Zoals bij de Type 1 afdeling al te lezen was ben ik sindskort in het bezit van een 57er ovaal met ragtop.
Ik ben momenteel bezig met het aanpakken van de grootste lak problemen ook heb ik nieuwe canvas bekleding voor de ragtop, hemelbekleding, en flat4 4,5J fuchsen onderweg vanuit de states. Deze auto gebruik ik dagelijks, ik ga hem dus ook niet restaureren, maar wel krijgt hij dus nieuwe bekleding op en in het dak, voor krijgt hij 4,5j fuchsen op 145 smartjes, achter krijgt hij 7J Fuchsen met 205/70 (of iets dergelijks). Ook ligt er al een 2Ltr. type 4 met type 1style koeling te wachten en zal de vooras wat gaan zakken. Nog veel werk, maar het gaat een leuk ding worden (ook al is hij lelijk geel :tongue: ) Gr, Paul. |
hele mooie kever,ondanks dat ie "lelijk geel"is.;-)
goede plannen ook! |
mooi geel juist !!
vind het echt een DIK ding ;) ! gr. Martijn |
Super zeg! Helemaal omdat je hem ook als daily gaat gebruiken
|
Ecte stoer dat je hem gaat gebruiken als daily ja, zou ik niet aan durven...
|
Super man, zeker als daily! En je plannen klinken erg goed, wel een stijl die mij goed bevalt :thumbup:
|
Mooi basis dacht ik zo, ook een lekker brommetje om er dagelijks mee te kunnen rijden.
Zal wel weer goed komen! |
Quote:
Ach ik zeg maar zo; Als het maar g..l is mag alles :D |
Quote:
:thumbup: |
Zonet stond er iemand aan de deur met wat pakjes, ik heb hem er maar vanaf geholpen :tongue:
Ook de hemel en ragtop bekleding is binnen. Gr, Paul. |
Heel netjes, ik zou hem persoonlijk ook niet als daily gaan gebruiken.
Mag ik van joudat adres van uit states voor de fuchsen... |
Quote:
Ben ik ook wel benieuwd naar. |
Ik ga wel even google raadplegen, vind ze wel heel dik....
|
mooie velgen man zal super staan.
|
Brian van www.karrera.net kan ze leveren
|
Quote:
adres is cip1, voor $ 180,-- per stuk excl. verzenden. |
Quote:
Misschien wel iets voor in de zomer :D , eerst even sparen. thanks Lars |
Nice Paul, ben benieuwd!
|
deze week de velgen die ik achterop geplant had ook maar even opgegraven.
de stoeprand schade gaan we natuurlijk nog aanpakken, daarna worden ze nog gepolijst en gespoten. |
De slechte plekken zijn voorlopig weer geel, meer is er ook niet over te vertellen. ooit ga ik hem wel echt aanpakken en spuiten (grijs) maar voor nu is hij weer......geel.
|
Leuk,
Waarom ga je hem grijs spuiten? Hoogglans grijs of mat ... Vindt dit gele eigenlijk wel erg leuk. Leuke wielen ook btw! Blijf posten, want is wel leuk om te volgen! :thumbup: |
Quote:
Ooit (waarschijnlijk in de vere toekomst) ga ik hem in de originele kleur spuiten (hoogglans gijs dus), opzich is geel wel een mooie kleur maar dit hoort niet op een 57er kever en de lak is slecht met veel kleur verschil. Gr, Paul. |
Ik zal je 1 ding verklappen,je hebt geen lak problemen...........het metal eronder heeft ietwat klimaat schade:)
|
Quote:
dat is idd de oorzaak van het lakprobleem :tongue: |
grijs staat erg mooi op een ovaal!
hier mijn standaart ovaal uit 56 :D |
[QUOTE=Bonito Driver]grijs staat erg mooi op een ovaal!
hier mijn standaart ovaal uit 56 :D Grijs is idd een mooie kleur. Hele mooie ovaal heb je :thumbup: |
Idd. sry voor topicvervuilling maar hij is DIK!!
|
Omdat Tiki MAdness voor een turbo blok gaat, hield hij wat onderdelen over.
laat dit nou net zijn wat ik nodig heb :D RVS B.A.S uitlaat spruitstuk voor type4. Hij ziet er momenteel niet uit, maar ook dat gaat goed komen. Grote breatherbox. Ook kocht ik nog een B.A.S olie thermostaat zodat ik extern een oliekoeler kan monteren en een set originele hoge K&N luchtfilters met boven en onderplaat voor op mijn 44er webers. Dit ovaaltje wil strax echt wel van z'n plek :eek: Thanx voor de sponsoring Tiki :thumbup: |
tot die tijd blijft het toch echt de slowval :D
michael |
Quote:
Dit is vanwege de Eland proef, hij is +/- 5 mtr hoog :screwy: dus als hij wat sneller zou zijn ligt hij na elke bocht op z'n kant. vandaag met de ragtop bezig geweest, tijdelijk een creme kleurige rag erin gezet (had ik nog liggen) zodat ik de nieuwe zwarte kanvas op mijn gemak en netjes op mijn reserve frame kan monteren. nu bleek dat creme ook heel netjes staat op geel. |
Quote:
Kijk ff op www.Karrera.nl die verkoopt ze ook. in 4,5/5,5j €129,- pst |
Quote:
Tja, was dat maar waar. €229,-- lijkt er meer op, maar dit was op 8-1-08 in post #15 al gemeld. ;) |
Zo dat is een hele verbetering. :cool: In de type4 dynamosteun (is voor de ovaal gereserveerd) maar even een olie retour aansluiting gemaakt. Alvast een beetje passen en meten, definitief monteren doe ik pas als alles past en mooi schoon gemaakt is. |
Gisteren alvast een begin gemaakt met de vooras.
Rasterplaatjes, dropped schijfrem spindels etc. zijn besteld. |
De "slam to the max" spullen zijn binnen :thumbup:
|
Dit;
Ligt er nog niet in (can't wait). En toch kon ik het niet laten om dit; er alvast op te plakken. |
Ik zie dat je zo'n CSP koeling 30pk setje hebt, wat zijn de specs van de motor.. denk je genoeg koeling te gaan krijgen? Zit er ook aan te denken om zo'n setje aan te schaffen maar hoor van diverse kanten dat misschien de opbrengst aan koellucht te minimaal zou zijn... alhoewel porsche natuurlijk weer de andere kant uit is.
|
Quote:
Dit is een milde 120PK sterke 2 ltr motor. ik verwacht geen problemen met de koeling omdat dit geen race motor is en omdat ik een grote externe oliekoeler monteer. ook bij de echte snelle jongens zie je steeds vaker de 30PK style koeling terug komen, dus dit zal best goed komen. Na de zomer weet ik je (hopelijk) te vertellen of het voldoende koelt. Gr, Paul. |
Het heeft even geduurd, maar de eerste voorbereidingen zijn gedaan.
Toerenteller, oliedruklamp, shiftlite, oliedrukmeter en olietemperatuurmeter gemonteerd. Nog een beetje verdraaien en/of kantelen , en volgende week op de nieuwe motor aansluiten. Gr, Paul. |
slovaal
Kijk :thumbup: de slovaal staat aan de vooravond om een 2e leven te beginnen ;) :D
|
All times are GMT +1. The time now is 20:36. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.