2ltr 8V met compressor
Ik ben van plan mijn 2 ltr 8V compleet te reviseren en wil hem wat sneller maken dmv een compressor. Wat moet ik hiervoor allemaal aanpassen?. Wat zijn evt de voordelen en nadelen van een compressor en wat doet het met het verbruik?.
|
Aanpassen .. compressie en inspuiting.
Voordeel compressor = meer vermogen over groot toerengebied. Verbuik zal natuurlijk toenemen. Is dit serieus ? |
waarom zou het niet serieus moeten zijn? is het zo'n rare vraag ofzo? wil gewoon kijken of het haarlbaar is en wat er allemaal bij komt kijken.
|
pak dan een g60, naar 2.0 brengen en compressor erop.
2.0 8v vergt behoorlijk wat aanpassingen en is veel duurder dan bovenstaande werkzaamheden |
Daarom vraag ik ook info, dus complete motor van g60 met draadboom en comp en bak? en daar compressor opbouwen is voordeliger dan een 2 ltr pakken?
|
veel voordeliger.
een 1.8 8v g60 zonder lader pak je voor een paar centen. vaak staan er wel complete compressors te koop |
Quote:
Topic / vraagstelling komt over als iemand die weinig verstand van zaken heeft. No offence hoor. En zoals Richard zegt is een G60 motor pakken de goedkoopste optie. |
Ik draai al jaren mee in deze wereld maar je kan niet alles weten, en daarom vraag ik het, er zijn zat mensen die ergens aan beginnen en het niet afmaken. Ik zoek 1st info en begin er dan aan, als het haalbaar is. Samen weet je veel toch.
|
waarom niet een pg-motor met een turbo, of een 16v-turbo?
Heb zelf nl. zeer slechte ervaringen met compressors,hebben mij al het nodige gekost :( ! Van dat geld had ik een goed lopende pg met turbo kunnen bouwen. |
omdat ik overal lees dat mensen turbo's op autos bouwen en dacht laat ik het eens met een compressor proberen. Is weer es wat anders.
|
klopt,daarom had ik destijds de compressor ook gekocht. Heb er een maand of 2 mee gereden, voor die echt helemaal aan stront was. Super geluid, ontzettend hard lopen en lekker accelereren :D Maar gewoon NIET betrouwbaar.( imo) En daarom rijden de meesten met een turbo. En dan haal je er waarschijnlijk ook nog eens meer pk's uit.
|
maar als ik een g60 blok koop, dan moeten er ook andere zuigers en dergelijke in. En ik moet dan toch ook de bak ombouwen, ik heb nu een pf 107 pk.
|
note:
G60 heeft al high pressure kolben, versnellings bak is ook al bestand tegen 160pk. Hoeveel pk wil je uit een 2.0 8v halen. en in wat voor auto ga je hem hangen.... wat voor budget heb je voor ogen. ALs je toch gaat bouwen, waarom geen 1.4 tfsi, of 2.0t van type 5, Compressor kan lang meegaan, ligt aan de opbouw van je project. Sky is the limit.... |
De motor komt in mn wob. Het wordt een zomer project dus qua budget is het niet echt n probleem, hoeft niet in een paar wkn klaar te zijn zeg maar. En ik wil er geen tfsi in hebben dat heeft iedereen al. En heb geen behoefte aan groot schalige projecten.
|
Quote:
Iedereen met een tfsi? :confused: Ik weet er maar 2 stuks ..... Dan wil ik die iedereen wel eens zien met een tfsi erin ! Maar ik denk dat de compressor ook al wat achterhaald is ,die zag je de afgelopen jaren ook wel veel vaker ! Turbo's blijven gewoon betrouwbaarder ,maar dan heb je niet het volle vermogen over het hele toerengebied . En 20vt 's ,ja ,die zie je tegenwoordig wel erg vaak ..... Dus bedenk nu maar eens een type motor die NIET vaak word gebruikt ....... Dat is pas een uitdaging denk ik ! |
Compressor rijdt anders super :D
G-Lader is ook een spiraalcompressor he ;) |
waarom moet je altijd bouwen wat iedereen doet, is een eigen mening hebben niet goed dan? ik hoef niet zo'n motor in mn gti that's all.
|
Je kan ook zo'n blok uit n golf 5 GT halen... die heb ik iig nog NIET gezien in jongere golf :D
Heb je Compressor EN turbo :D |
Quote:
met een g60 heb je juist dat allemaal goed. gezien het complete verhaal ben je nu voor 1500 euro klaar. je ecu is al bestand voor rijden met drukmet een pg etc. |
Misschien handig om eerst eens in de theorie te duiken van een geblazen motor.
Dan zullen veel vragen antwoord krijgen. En motor bouwen vergt nogal wat voorbereiding. Daarnaast zijn het echt dure projecten, low budget projecten stranden altijd. Ik heb nog geen een low budget project gezien dat goed funktioneerd en betrouwbaar zijn km's maakt. Daarnaast blijf ver van de TFSI motoren, deze zijn NIET geschikt om te verbouwen zonder dat er bergen geld achter vandaan komen. Ik weet eigenlijk niet eens welke ombouw met TFSI motor wel GOED draait en een beetje zijn 200pk PLUS haalt? Zijn die er? |
http://www.vwforum.nl/modules.php?n...r=asc&start=120
Nog een triest verhaal van iemand die helemaal leeg is gelopen op e.d project. |
Quote:
Degenen die ik weet ,die halen met moeite de 170 pk's ......,en draaien niet eens met het originele tfsi systeem ;) |
Quote:
Vind dat er nogal lichtzinnig wordt gedaan over het bouwen van een blok 'dat iedereen al schijnt te hebben'. :screwy: Als je al wat langer meedraait zoals je zelf zegt, moet je ook weten dat bij het bouwen van iets speciaals ook speciaal veel geld nodig is. |
gewoon een eaton compressor erop koppakking van bahnrenner erin grotere injectoren. mayby heb je wel een g60 draadboom en comp nodig omdat je onder druk gaat rijden. en verders niks sportkoppeling en remmen aanpassen. en knallen met dat ding
je kan ook kijken of een uitlaatspruitstuk van 1.9tdi past pak je die turbo t3 erop downpipe van de tdi en gaan |
Quote:
20 maanden na de laatste post,of hij loopt allang of hij is er nooit aan begonnen.............. |
Denk je echt dat een TDI setup heel blijft op een benzinemotor.
Denk niet dat die de uitlaatgastemperauur aankan. |
Quote:
lol zat dit topic net te lezen zonder de datum te zien, en dacht meteen; dit word helemaal niks... leek verdacht veel op de topics van de 1.4 ibiza eigenaars die op cupra.net vroegen hoe ze meer pk uit hun blok konden krijgen. Antwoord was eingelijk altijd: koop een curpa. maar somigen wilden ook turbo erop bouwen of compressor. Kwam nooit iets van. |
Quote:
nou,ik heb er heel lang over gedacht om het te doen op m'n mk3 1600,uiteindelijk begonnen en nu,bijna 2 jaar later zit ik in de afrondings-fase :screwy: komt ook omdat ik er bijna geen tijd voor heb,maar goed je verkijkt je er verschrikkelijk op hoeveel erbij komt kijken en hoeveel het gaat kosten :rolleyes: |
dat is altijd met dit soort projecten omdat er gewoonweg heel veel niet op de markt is dus moet je het zelf maken. Of er is een bedrijf wat het wel maakt maar die vragen weer de hoofdprijs. Vandaar dat bijvoorbeeld de 20vt zoveel gebruikt wordt. Er is veel voor te krijgen waardoor de prijzen meer concurerend laag zijn.
ben wel benieuwd naar je eindresultaat |
Quote:
ook dit klinkt interesant maar gebleken is dat een tfsi zonder fsi injectie kapot lopen. deze blokken hebben namelijk een veel hogere (of lagere weet niet meer precies) compressie en hebben dus de directe brandstof injectie nodig voor extra koeling oid. weet dat het een oud topic is wil alleen dat mensen niet denken dat het dan wel makkelijk is en een mooie keus.. plus 170 pk uit een 2.0 16v turbo is eigenlijk heel weinig.... |
170 pk haal je uit een 2.0 16v zonder turbo met een beetje moeite idd. met turbo moet je makkelijk over de 200 gaan..
|
Quote:
bekijk m'n topic maar even.... en 170pk is idd erg weinig,als ik bedenk dat ik daar met een geblazen 1.6 8v ook in de buurt zit..... |
Ik snap de kunst van een TFSI motor inbouwen niet... als ie aan een versnellingsbak past, dus als ie erin hangt, originele elektronica eraan en klaar...
Je kunt ook niet verwachten dat je ff een 'moderne' TFSI kunt aansturen met je digifant of whatever... Maar TFSI rijden is niet perse moeilijk... |
Dat is dus ook mijn gedachtengang.
Alleen zit je wel met dingen als ABS sensoren, voor je snelheidssignaal etc. Zo zijn er wel meer punten waar gegevens vandaan gehaald worden die in een Mk2 helemaal niet aanwezig is. Maar als je een schadeauto koopt moet dat overzetten met originele TFSI kabelboom in mijn ogen gewoon kunnen. Maar in mijn ogen kies je niet een turbo of een compressor. Je kiest een doel, wat wil je bereiken. Dan ga je de specificatiegrafieken er bij pakken van diverse turbo's en compressors en dan kies je het beste uit. Of je kiest wel een turbo of compressor en stelt je daar tevreden mee om daarna alles om die druklader "heen" te bouwen. |
Quote:
zoals ik dus,geen raket maar gewoon apart :rolleyes: |
Inderdaad, maar jij wist in grote lijnen waar je aan begon.
Door hier een paar vragen te stellen ben ik bang dat je niet veel wijzer word. Een paar boeken doorspitten brengt dan meer. En misschien wat bouwtopics bekijken... |
leuk dat dit topic weer oplicht, alleen geloof ik dat de starter niet eens meer hier actief is (misschien niet eens de auto meer heeft lol)
|
Topicstarter is hier nog wel actief,maar word vanaf post 1 al niet serieus genomen.
Wat zou jij doen?? |
Quote:
das waar,ik heb me er eerst grondig in verdiept. sowieso ging ik niet voor een hoog vermogen,ging mij meer om de apartheid :thumbup: |
Quote:
uhm...niet wat hij deed? lol ;) |
All times are GMT +1. The time now is 17:12. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.