Hannibal65
Hoi allemaal,
Mijn naam is Han Reimersdahl(42) en kom uit Delfzijl. Ik ben al een tijd bezig met onderstaande project. Ik heb deze Golf in 2002 gekocht. Hiervoor had ik een import GTI Type I van 1983. Ik heb er een G-60 gehad. De auto begon echter zo slecht te worden zodat ik deze genoodzaakt was uit elkaar te halen met de bedoeling deze te restaureren. Echter toen ik deze zo goed als kaal had wou ik toch graag een echte hollander. Dus maar op zoek totdat ik op marktplaats een '83 tegen kwam. Maar eens kijken dus. Deze had dus ook slechte plekken, maar dit was dus wel een originele hollander en bleek geen '83 te zijn maar een '84. Ik kon deze dus niet laten staan. Dus deze gekocht, naar huis gereden en ook volledig uit elkaar gehaald met ook de bedoeling deze te gaan opknappen c.q. restaureren. De G-60 was mij niet goed genoeg.....ik had n.l. al een paar keer een 16vG60 gezien. Dus mijn zinnen hier op gezet. [IMG] [/IMG] Ik hoop dat ik de volgende de auto weer rijdend heb. Nog wat bijzonderheden van de auto: Gecleande achterklep 1 ruitenwisser voor Bodem in kleur KW-set Hoogte en hardheid instelbaar BBS 7.5" en 8" 15inch Powersprint uitlaatsysteem van RVS(63mm) Voor de rest zijn alle draagarm c.q achteras rubbers vervangen door nieuwe. Achter schijfremmen met Golf IV remklauwen. Voor komt waarschijnlijk Hispec 4-pots remklauwen Verder ben ik nog op zoek naar verchroomde stalen bumbers. Zo...dit was het eerst wel even. |
zoooo dan, goed bezig met een 16v g60
persoonlijk ben ik niet zo van die achterlichten en tankdop, maar hee: who am i? ;) prachtige kleur trouwens! succes! |
Dikke bak hoor! Ff doorbouwen nog he, want ik ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat :D
|
Welkom op het forum, vette golf 1 en een hele dikke motor !!
Ziet er al super uit soow !! Succes verder ! |
Goed bezig gozer!! Mooi ding!!
|
super mooie mk1 succes met het projeckt.
mooie motor zo. |
ziet er echt supernetjes uit, heb je nog meer foto's van de binnenkant enz?
|
Ziet er inderdaad heel netjes uit, leuk ook om weer eens wat rode auto's te zien. Achterlichten en dop ben ik ook geen fan van, maar dat is smaak.
|
mooi rood ...dikke prima zeg
tja achterlichten zou ik ook niet doen maar oke ziet er super uit |
Ziet er goed uit!
Kenteken komt me erg bekend voor.....begon ooit als een zwarte.. Is deze GTI later geel geweest met een G60 erin,kuipstoelen,dikke bumpers enz...uit de buurt van Bodegraven? |
Erg gave mk1! Mooie kleur en de bodem ook in kleur :D
Meer foto's van je project (opbouw)? |
Hierbij een foto zoals de auto was toen ik deze gekocht had.
[IMG] [/IMG] Hieronder heb ik nog een paar toegevoegd. Achteras en voorste draagarmen zijn gepoedercoat. Ook de benzine vulpijp, rolkooi en voor de stabilisator-stangen. [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] De motor hangt er inmiddels ook in. Deze moet eerst ingereden worden en vervolgens komt deze op de testbank. De kop is geflowd, grotere injectoren (grijze) en een stel andere nokkenassen. Ik heb geen enkel idee wat voor een vermogen deze motor gaat leveren. [IMG] [/IMG] |
Beter dat het niet die GTI is die ik eerst dacht...ziet er goed uit wat je allemaal aan het doen bent...!
|
Ik denk dat ik wel weet over welke het auto het gaat. Ik heb er nog een foto van, ooit op een GTI meeting in Lelystad gefotografeerd. Kenteken KR-20-JG. Inderdaad geel, dikke bumbers en Cobra kuipstoelen. Destijds lag er een 16v in.
|
Supernette GTI !!! Mooie kleur ook.
En weer een Groninger erbij op het forum !!! Succes met afbouwen verder Groeten, LRR |
heel netjes. idd achterlichten moet je smaak zijn. maar voor de rest super..
|
KLOPT...was de KR-20-JG...(zoveel met KR zijn er niet meer)..en die foto's zijn dan van 1994 ofzo(staat er op de foto niet toevallig een blauwe Golf 1 naast?)
|
Er staat geen blauwe naast wel een paarse type 1 en een zwarte of donker groene type 2
|
Die 'paarse'...JL-96-RL toevallig?
|
Kentekenplaat staat net niet op de foto. Ik kan nog net wel een booskijker zien.
|
Dan was het niet die van mij......geen grillespoilers voor mij..:D
|
VW Golf I GTI 16vG60
Ik ben weer iets verder met de Golf. Een vers grilletje en nieuwe originele verchroomde bumbers.[IMG]
[/IMG] [IMG] [/IMG] |
Hele dikke wagen !!!!!
|
stoere bak echt gaaf, die nieuwe lak laag mooi diep rood
|
Echt n hele dikke gti!!
|
Heel vet, maar zoals er al gezegd is andere achterlichten....
Verder is het een heel dik apparaat en helemaal met die 16VG60 erin. |
mooie mk1 heb je blijft super ding vinden.
|
Supermooie GTI !!! Heel netjes opgebouwd zo
|
Wat een super dikke bak!
Zitten vast al heel wat uurtjes in, goed bezig!! :rock: |
:thumbup: :thumbup: echt een hele vette wagen :thumbup: :thumbup:
|
zeer goed bezig !!! Wat een mooie wagen !
|
een hele hele vette wagen :D
|
kwijl kwijl heeft er iemand een bakje om t op te vangen? Super gave bak!!! en ik vind de lichten dus wel heel leuk :thumbup: |
brute bak. ga dit project wel volgen denks.
succes ermee :thumbup: |
sluit deze ? wandt elke keer als ik dit bekijk doen mijn ogen zeer en loopt de zever over mijn kin :thumbup:
|
Welkom,
Wat een dikke G1 is dit zeg waaauw, Dit ga ik zeker volgen, ga zo door. Gr Ronnie |
Echt super dik de auto
|
Nog update`s Han?
|
Even in het zicht voor Han, misschien dat hij weer wat verder is.
;) |
Hee Han,
Echt een hele dikke 'einser' heb je daar! geweldig mooie auto! Al een idee hoeveel pk's en nm's je uit de G60 16v motor haalt? nog een vraagje; wat voor aandrijfassen gebruik je? orginele G60's? Groetjes Marten |
All times are GMT +1. The time now is 19:45. |