![]() |
"81 vragen
ik heb enkele vragen over me passat van 10-4-1981
welke motorcodes zijn er geleverd in de diesel uitvoering ? in sletka kan ik alleen CR vinden. en waar staat de bakcode ergens ? en welke bak hoort er achter een diesel. Overbrengings verhoudingen, kijkt de rdw bij he omkeuren ook naar de bakcode ? het is nu een 1.6 benz met een 5 bak en eco meter 4 +e bak ? wil de auto graag ombouwen naar diesel mar moet dan wel een motor hebben met de goede code, anders betaal ik nog extra voor een geluidstest bij het rdw |
volgens mij
CK 78-80 CR 80-82 JK 82-85 CY 82-85 voor bakcode weet ik zo niet en of dat nodig is geen idee zou niet weten waarom dat zou moeten |
CR JK als diesel, turbodiesel is CY motor.
CR tot 07/1982, erna de JK. CR en JK met: 4bak VY, 10/80 - 03/83 4bak 1V, 10/80 - 03/83 JK met 4bak UT, 07/82-12/82 (taximodel, zware 4, heb ik aan mn JK hangen) 4bak 5V, 04/83- allebei met 5bak QJ, 08/80-01/82 (ook TD) 5bak 3M, 08/81- (meest voorkomende) 5bak 9Q, 07/81- (klima, ook TD) |
Quote:
bij de rdw weet je het maar nooit, als je en 1.6d erin gooit die precies dezelfde vermogens heeft moet er toch een geluidstest komen...... |
Quote:
van wanneer is die td dan ? komt er dus op neer een CR met een 3m bak ? en ik moet gewoon een blok hebben wat goedkeuring voor in me passatje heeft dat ik niet zometeen bij de rdw sta met de verkeerde motorcode en waar haal je deze info weg, ben al 2 avonden aan het googelen |
|
Ik vraag me af of het wel zó nauwkeurig komt. In mijn 81-er Passat hebben ze een 1600 dieselmotor van 40kW + versnellingsbak uit een Audi 80 ingebouwd. Geen problemen bij de RDW geweest.
|
ik hou het liever op zeker dan op geluk hebben.
en op de motorcode YN 1.6 benz past daar een gasstuk van een RF of EZ motor op ? tis een gasstuk van neccan |
Quote:
thanks, Maar is er toevallig ook wat in het engels of nederlands te vinden ? mijn duits is zeer slecht te noemen :cool: |
Quote:
technik, motor, getriebe, daar kan je nog wel uitkomen toch? is heel overzichtelijk. Quote:
zelfde motorcode vermoedelijk |
Je kunt er motoren in hangen met gelijke vermogens afgave als wat er origineel mogelijk was. Als de motorcode niet in die originele motorenlijst staat heb je pech. Dan word het RDW gebeuren gelijk een stuk duurder. Dus zorg voor een blok met motorcode die origineel in de wagen geleverd is.
|
hai!
je zult voor je passat echt een cr blok moeten inhangen! das het voordeligst. volgens mij kan je gewoon je benz bak erachter hangen,maakt niet zoveel uit. cr blok zal zoeken worden onderhand,kijkook eens op caddyforum denk er ook om dat je bij montage van een golf blok een andere oliepomp met carterpan monteerd en een zwaardere startmotorheb je ook nodig[passat of audi 80 diesel. mogelijk ook een andere radiateur veel audi 80 parts bwjr79/85 passen op de oude passats kijk ook eens op het audiforum,daar is iemand bezig met de ombouw van een 80 van benz naar diesel zelf heb ik ook zon operatie op stapel staan,heb de onderdelen bijna compleet, nu nog wat tijd.... vrgr |
nou ik heb een diesel liggen die de passat in moet.
@ oliepomp, kan ik die van de benz nemen of kan ik ook de aanzuigbuis overzetten op de G2 pomp ? waterpomp zet ik al over van de benz wat dat is net een nieuwe. uitlaatspruitstuk is meen ik ook wel hetzelfde als in sletka, moet nog ff goed zoeken daarvoor. kabelboom ga ik van de golf aanpassen @ startmotor, past die van een golf 2 ? heb er nog diverse van liggen namelijk als ik ermee ga beginnen zal ik wel ff een ander topc openen... :D |
niemand die in het oude jaar nog antwoord heeft ?
|
iemand die zo wat weet hierover ?
binnenkort ga ik het automaatje ff klaar maken en dan gaat de andere naar diesel, dus dan kom ik er wel achter denk ik zo |
Een diesel startmotor heeft meer vermgoen (logisch eigenlijk), de benzinestarter past wel maar kan er dus flink moeite mee hebben.
De oliepomp moet gewoon passen, let wel even goed op of de kop van de ingaande as hetzelfde is, bij een benzine 8v valt daar de ontsteking overheen, bij een diesel de onderdrukpomp. Weet zo uit mn hoofd even niet meer of dat gelijk is, volgens mij wel. |
Quote:
de aanzuigbuis van de oliepomp is toch los van de pomp zelf ? tenminste zo zag het er in sletka uit. weet iemand ook of de startmotor van een passat en een golf gelijk zijn ? want op de sloopgolf zit nog een goeie starter |
blokjes zijn nagenoeg gelijk, dus waarschijnlijk de startmotor ook. kan me niet voorstellen dat VW daar verschillende voor heeft gemaakt!
|
iemand nog nieuws over de olie pomp ? kan ik alleen de aanzuigbuis overzetten ? aangezien een benz oliepomp niet gelijk is aan een diesel oliepomp.
|
nouw morgen ga ik beginnen met het ombouwen naar diesel.
hoop het meeste wel te hebben nu. Planning was een beetje, vrijdag benz eruit en diesel er weer in en zaterdag aan het lopen maken. Lukt het niet dan moet ik maar ff snel het automaatje in orde maken. Ik zal veel foto's maken en dan komt er wel een nieuw topic. |
hoe staat het ermee?
ik heb inmiddels een turbodiesel motor voor mijn santana geregeld.. dus ik mag binnenkort ook aan de slag. nog lastige dingen gehad? bedrading ofzo? |
Quote:
Mja, jij wel... nu ik nog :tongue: |
goedendag!
ik ben benieuwd hoe hetmet de passat is? vr groet |
goedendag!
ik zag zojuist een passat diesel voor sloop op mp tussen vw onderdelen vrgroet |
nou, er zit inmiddels een diesel in de 32b.
verder weet ik het niet echt, maar volgens mij waren er geen problemen met ombouwen.. |
ben toch wel benieuwd naar een en ander, ook hoe de rdw keuring is gegaan en met welk motor nr
vr groet |
de diesel zit erin en loopt zeer netjes na 2 jaar stil te hebben gelegen.
Motorcode moet ik nog veranderen. Rdw ben ik nog niet geweest. Motortje loopt gewoon nog op de benz kabelboom, moet de dieselboom nog uit de golf halen en aanpassen. Heb tijdelijk ff met een 30A relais en een schakelaar met lampje het gloei systeem gedaan. Voor de voorpijp heb ik een nieuwe gehaalt en een andere flens erop, verder zitten er van de volgende auto's een stukje onder, golf eco td, caddy diesel, passat benz en een einddemper van een tdi. heb nog niet de tijd gehad voor een topic hierover. 1 ding kan ik wel iedereen aanraden, zet nooit een 50pk diesel in een passat variant.......... traaaaaaagggggg als een slak :D, 0 tot 100 in 40 sec denk ik :P |
hai
misschien als je dat pomp wat verder opendraait dat hij wat meer fut heeft! heb je er een 4 of 5 bak onderhangen? verander je het motor nr?tikkerdetik? waarom kan je de benz bedrading niet gewoon laten zitten? heb je een dieselstarter eropgezet? heb je dezelfde radiateur [benz] gebruikt? ik ben zeeer benieuwd hoe de rdw keuring afloopt, heb je daar al een datum voor? ik hoor graag vr groet |
Verder opendraaien van de pomp begin ik nog niet aan, over het algemeen rijdt me vrouwtje erin en die vindt het zo wel best.
Er zit nog gewoon de 5 bak van een benz onder, overbreningen waren bijna allemaal gelijk, alleen de 5de is iets anders. Motornummer moet ik nog veranderen, scheelt me 325 euro bij de rdw...... De benz bedrading wil ik eruit hebben om de volgende redenen, de golf heeft een toerenteller, voorgloei instal, en de passat heeft nog staafzekeringen. Ik heb een nieuwe starter opgehaalt van een diesel en de benz er opin geruild :D Radiator van de benz zit er nog in maar wil hier nog 1 van een nieuwere model passat in hebben met een expansievatje. Voor de rdw heb ik nog geen datum, moet ik nog doen |
helemaal duidelijk!
ik hoop tzt de uitslag van de rdw te mogen lezen! succes! |
deze ook maar ff opgezocht,
De passat is inmiddels omgekeurt met een g2 motor code JR. olieaanzuigpijpje van de oliepomp overgezet carter en motorsteunen, oliefilterhuis, koppeling en vliegwiel waterpomp. kabelboom van een golf 2 eco td aangepast op de passat verlichting (achter ) en schakelaars. Nieuwe orginele uitlaat van voor tot achter. Rdw was geen probleem, was rond de 61 euro kwijt voor het omkeuren, wegen en een roetmeting. rij er nu alweer een tijdje legaal mee :D |
All times are GMT +1. The time now is 21:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.