Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Lader probleempje. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36555)

Jazzblue 16-11-2007 20:37

Lader probleempje.
 
Gister ochtend na een klein stukje rijden begon mijn G-lader te tikken, echt een hele vervelende tik waarbij je gelijk denkt van dat zit niet goed :confused: . Toch laat ik de motor altijd goed warmdraaien voordat ik een keer een beetje gas geef.

De motor heeft op dit moment ong. 190 dKM weg en waarschijnlijk is de G-lader nog niet gereviseerd(was ik wel van plan).

Ken iemand mij vertellen wat waarschijnlijk de tik is, misschien heeft iemand het vaker meegemaakt of weet iemand gewoon wat er loos is :rolleyes: .

De G-lader moet er nu zo wie zo vanaf om te reviseren maar ben wel benieuwd of het nog nut heeft, niet dat bijvoorbeeld de G-lader aan zijn eind is gekomen ofzo :( .

Ben benieuwd naar de reacties.

noel 16-11-2007 22:28

ff arno bellen ;)

Dennis@polo86c.nl 16-11-2007 22:39

Openhalen is de enige manier om erachter te komen...
190 dkm is ook wel heel veel zonder opfrisbeurtje!

Lijkt mij duidelijk dat verder rijden niet verstandig is.

Jazzblue 16-11-2007 22:55

De auto staat voor alle duidelijkheid stil:D. Ik heb de auto nu ongeveer een half jaar en het openhalen van de lader stond op de planning.

Waarschijnlijk haal ik de lader er morgen vanaf en kijk ik hoe ver ik kom met openmaken.

Iemand toevallig een adresje voor een revisieset, origineel of van vergelijkbare kwaliteit?

chris 17-11-2007 07:40

Jaren geleden had ik het met mijn G40 ook....bij starten ineens tikken in de G-lader...nadat ik hem opgehaald had bleek dat een dichtlijst ertussen uit geschoten was....verdringer kapot daardoor enz...en maar een nieuwe lader geregeld..(toen voor 2000 gulden bij van Kronenburg)

Hoop maar voor jou dat het niet zo is....:D

Jazzblue 17-11-2007 12:16

Is inderdaad te hopen dat het niet zo is:(.

Heb de g-lader er nu vanaf en ga denk ik vanavond even kijken wat er binnenin loos is.

steven16v 17-11-2007 12:29

Quote:
Originally Posted by Jazzblue
Is inderdaad te hopen dat het niet zo is:(.

Heb de g-lader er nu vanaf en ga denk ik vanavond even kijken wat er binnenin loos is.


Laat het ons weten dmv foto's.

Ben benieuwd wat het is. Maar ik vrees het ergste. :(

Rallye-VR6t 17-11-2007 13:11

Tik tik tik = geluid van heel duur schroot.

sjampoo 17-11-2007 13:29

Liever niet zelf openhalen zonder fatsoenlijke handleiding.

'T stelt geen ruk voor, maar kijk 't liever eerst eens af van bijv. Arno. Als je 't op de goede manier doet, breng je in iedergeval geen extra schade toe. Tip: voor het scheiden van de G-lader helften de boutjes niet allemaal er helemaal uit draaien, maar een klein stukje (millimeter of 5 a 8), en dan de helften scheiden; pakking zit vast, en voor je het weet 'klapt' ie aan 1 kant los, en haal je de helften niet mooi 'recht' van elkaar, maar draai je de lader open.

Jazzblue 17-11-2007 13:45

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Liever niet zelf openhalen zonder fatsoenlijke handleiding.

'T stelt geen ruk voor, maar kijk 't liever eerst eens af van bijv. Arno. Als je 't op de goede manier doet, breng je in iedergeval geen extra schade toe. Tip: voor het scheiden van de G-lader helften de boutjes niet allemaal er helemaal uit draaien, maar een klein stukje (millimeter of 5 a 8), en dan de helften scheiden; pakking zit vast, en voor je het weet 'klapt' ie aan 1 kant los, en haal je de helften niet mooi 'recht' van elkaar, maar draai je de lader open.



Ken je mij misschien vertellen hoe ik de helfden het beste van elkaar kan scheiden? Ben even bezig geweest en heb alle boutjes er nu helemaal uitgedraaid :redface: , die gaan er nu dus weer voor een klein gedeelte in.

Ik krijg de helfden voor geen mogelijkheid uit elkaar en grof geweld ga ik niet eens proberen, dus ik ben wel benieuwd:D.

G-eert-40 17-11-2007 14:18

stuur anders arno aka polo3 eens een pm voor vragen of uitleg. als je niet weet hoe zo'n lader in elkaar steekt, zou ik niet zelf gaan beginnen. hoop voor je dat het iets kleins is.

als er een dichtlijst tussenuit is geschoten dan was die helemaal op. dan kan het zijn dat er een randje is afgebroken waar die dichtlijst in ligt. en dan gaat het schrapen en dergelijke. of een lager die versleten is.

succes ermee.

Jazzblue 17-11-2007 14:26

Ja ik zal Arno even een mail sturen inderdaad, ik hoop zelf ook dat het iets kleins is maar zo ziet het er niet uit hoor. Die buis die naar de intercooler gaat is echt heel erg vet(zal er zo even foto's van plaatsen).

chris 17-11-2007 14:59

Een vette buis is niet erg,zolang er maar geen gruis in zit van een vernielde verdringer oid.......

Jazzblue 17-11-2007 16:25

Hier maar even aan paar foto's, de buizen waren niet alleen vet maar ook zat er in het filtertje wat voor de intercooler zit veel vuil.











Op de laatste foto is te zien dat er een datum op de lader staat, is dit de productie datum?

Dennis@polo86c.nl 17-11-2007 16:31

Ik zie dat je het tandriempje er ook al afgehaald hebt.
Dit is niet handig, draai je nu aan de hoofdas of bijas dan slaat de verdringer tegen de behuizing aan.

Scheiden van de behuizing kun je doen door iets breeds tussen de 2 opstaande randen (zie foto 3) van de behuizing te steken en zo de 2 helften voorzichting en gelijkmatig uit elkaar te duwen.

Jazzblue 17-11-2007 17:06

We hebben niet meer aan de as gedraaid toen het riempje er vanaf was.

Ik heb net de twee helften van elkaar af gehaald en wat ik tegenkwam was echt drie keer kut.

De foto's:












Je ziet op een van de foto's dat de dichtlijsting eruit is geschoten en dat er een stuk van de verdringer is afgebroken, en je kan wel raden wat dit betekent :( .

G-eert-40 17-11-2007 17:53

dit is zeker klote voor je man. als er een klein stukje afgebroken is kunnen ze het nog wel stiften. is een klein pinnetje in die geul tikken. maar hier is een te groot stuk afgebroken. als de twee buiten helften nog goed zijn, misschien alleen een nieuwe verdinger zoeken. anders wordt het een andere lader zoeken.

dit is waarschijnlijk het gevolg van te laat reviseren. dus de lijsten waren te ver opgesleten.

Jazzblue 17-11-2007 17:56

Een verdringer vindt je denk ik niet zomaar, toch? En mocht iemand thuis wat hebben liggen dan hoor ik het heel graag.

Een van de dichtlijsten van de verdringer was er in zijn geheel uitgeschoten en heeft waarschijnlijk een stuk van de verdringer afgeslagen ofzo(zo zag het er in ieder geval uit).

Weet iemand ongeveer de prijs van een vers gereviseerde lader en waar ik deze het beste kan zoeken/vinden?

Ralph 17-11-2007 19:00

Kijk eens bij hela-tuning. Heb ik hele goede ervaringen mee. Succes

chris 17-11-2007 19:52

Kut man...precies zoals ik je vertelde...een dichtlijst..Valt nog mee met 190.000 km..bij die van mij was het met 120.000 al gebeurd.

Jazzblue 17-11-2007 20:12

Is inderdaad echt kut, toen je het zei was ik er al bang voor.

Ik was van plan om de lader te reviseren in Januari of Februari maar dat zit er nu niet meer in. Zit een beetje te zoeken maar ken bijna nergens een lader vinden:(, een lader van marktplaats oid vindt ik een beetje riskant omdat er vaak gezegd wordt dat de lader gereviseerd is terwijl dit niet gebeurd is.

Heeft iemand een adresje voor me, en eventueel een prijs waar ik op moet rekenen?

steven16v 17-11-2007 20:28

Misschien heeft Jeroen van Bolku tuning wat liggen.

Hij heeft iig een G60 lader te koop.

Dennis@polo86c.nl 17-11-2007 20:38

Arno!

Jorp 17-11-2007 20:41

Stuur ARNO gewoon een pm of mailtje Deze leverd ook zeeeeeeer nette laders en reviseerd ze ook zeer netjes en kan ze ook als het mogelijk is nog repareren. Ga niet zelf aan een kwetsbaar onderdeel sleutelen. Ook geen gare revisisetjes kopen van marktplaats. Mocht mijn Lager ooit nog stuk gaan de breng ik hem zeker naar Arno.

Jazzblue 17-11-2007 20:47

Ik heb Arno vanmiddag een privebericht gestuurd:D, maar was even benieuwd wat het bijvoorbeeld ongeveer gaat kosten. En voor de duidelijkheid, de lader is niet meer te reviseren dus ik heb een nieuwe nodig.

bolku 18-11-2007 00:42

Ik heb idd ook een lader voor een G40 liggen en kan 'm je ook gereviseerd leveren.

Jazzblue 18-11-2007 09:19

Quote:
Originally Posted by bolku
Ik heb idd ook een lader voor een G40 liggen en kan 'm je ook gereviseerd leveren.



Heb je PB gestuurd :thumbup: .

serge pot 18-11-2007 09:44

Quote:
Originally Posted by Jazzblue
De auto staat voor alle duidelijkheid stil:D. Ik heb de auto nu ongeveer een half jaar en het openhalen van de lader stond op de planning.

Waarschijnlijk haal ik de lader er morgen vanaf en kijk ik hoe ver ik kom met openmaken.

Iemand toevallig een adresje voor een revisieset, origineel of van vergelijkbare kwaliteit?

zoals eerder vermeld ARNO levert zeer goed werk ,hem kun je blindelings vertrouwen

Berserker 19-11-2007 11:59

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
als er een klein stukje afgebroken is kunnen ze het nog wel stiften. is een klein pinnetje in die geul tikken.



Ik dacht dat stiften iets anders was.. :D

Erik 19-11-2007 12:07

damn, 190d zonder revisie!
Mag je nog in je handen klappen dat hij het zo lang heeft uitgehouden.

serge pot 19-11-2007 12:30

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik dacht dat stiften iets anders was.. :D


idd had ook met gleuf te maken ;) :D

Jazzblue 19-11-2007 13:23

Quote:
Originally Posted by Erik
damn, 190d zonder revisie!
Mag je nog in je handen klappen dat hij het zo lang heeft uitgehouden.



Jah, inderdaad. Revisie stond in januari op de planning maar nu kan ik een nieuwe lader gaan fiksen.

Berserker 19-11-2007 13:34

Quote:
Originally Posted by serge pot
idd had ook met gleuf te maken ;) :D

Dan zelfs nog iets anders...

Spelletje kaarten iemand?

G-eert-40 19-11-2007 17:58

heb wel eens gehoord dat iemand zijn lader bracht met dik over de 2 ton, open maken en reviseren en weer gaan met die banaan.

stiften met ome edgar ghi ghi ghi :D

bij de vw dealer zeggen ze zelfs dat een lader onderhouds vrij is. heb wel eens gevraagd over revisie daar, keken ze me raar aan. als die stuk is wordt een nieuwe erin gezet of afgekeurd. koste jaar geleden 2800 ex btw, alleen de lader.

Erik 19-11-2007 18:27

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
bij de vw dealer zeggen ze zelfs dat een lader onderhouds vrij is. heb wel eens gevraagd over revisie daar, keken ze me raar aan. als die stuk is wordt een nieuwe erin gezet of afgekeurd. koste jaar geleden 2800 ex btw, alleen de lader.
JOU VolksWagen dealer. :screwy:
Waarom wil iedereen dan orignele revisiesetjes hebben? Of is dit "originele" van een apart merk?

Jazzblue 19-11-2007 18:32

Ik weet dat er een aantal bepaalde merken gebruikt worden bij revisiesets die ze niet gebruiken bij andere setjes. Volgens mij merken als Sintimid, FAG en Goetze(of iets in die zin:D).

De auto heeft ongeveer 190 dKM gelopen en de lader gaf gewoon nog goed druk alleen toen die begon te tikken durfde is eerlijk gezegd geen gas meer te geven :rolleyes: .

Ben van plan om toch het een en ander in combinatie te doen met de lader, zoals: koppeling, drukgroep, waterpomp, distributieriem, klepstoters en waarschijnlijk een kleine poelie en een chip(hoogst waarschijnlijk "op maat gemaakt" door JD).

Hoe denken jullie over een kleinere poelie? Zeg maar over het "tunen"? Ben daar wel benieuwd naar omdat ik toch over de kleine poelie en de chip aan het twijfelen ben, omdat er toch mensen zijn die zeggen dat je een auto die aardig wat km weg heeft niet moet tunen :confused: .

serge pot 19-11-2007 19:05

ik zeg arno

Jazzblue 19-11-2007 19:16

Quote:
Originally Posted by serge pot
ik zeg arno


Ik heb Arno een mail gestuurd of hij het een en ander wou vertellen over het reviseren van een lader, dit wou hij niet vertellen. Heb ik wel begrip voor omdat hij niet wil dat iedereen dalijk lader gaat reviseren. Ook had ik hem gevraagd of hij nog een lader had liggen en hier kreeg ik geen antwoord op en vervolgens heb ik nog een mail gestuurd met de vraag om de lader maar hier heb ik nog niks op terug gehad.

Wel heeft bolku(Jeroen) nog een G40 lader liggen die helemaal uit elkaar ligt, dus klaar om te reviseren. In deze lader ben ik wel geinteresseerd maar wacht eerlijk gezegd eerst af wat Arno nou moet hebben voor een gereviseerde lader :redface: en eventueel met inruil van mijn (kapotte)lader.

Dus ja...... ik heb Arno al gemaild :tongue: .

G-eert-40 19-11-2007 19:29

Quote:
Originally Posted by Erik
JOU VolksWagen dealer. :screwy:
Waarom wil iedereen dan orignele revisiesetjes hebben? Of is dit "originele" van een apart merk?


had het toen der tijd bij 3 dealers gevraagd en kreeg steeds hetzelfde antwoord wat ik hiervoor beschreef. volgens mij kun je zo'n revisie setje niet bij de dealer bestellen.

Jazzblue 19-11-2007 19:48

Revisiesets zijn inderdaad niet bij de dealer te bestellen, vaak wordt je ook door de monteurs doorverwezen naar Ebay of iets dergelijks.


All times are GMT +1. The time now is 21:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.