Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Restauratie, plaat- en laswerk (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=106)
-   -   Kunststof/Bumper hersteller (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35802)

VeeDubber 22-10-2007 18:42

Kunststof/Bumper hersteller

Mensen,

Een of andere onverlaat heeft een paar Jacknuts in de bumper van de Rallye gemonteerd voor (ik denk) een paar schijnwerpers te monteren. Er zitten nu dus een aantal gaten in die gerepareerd moeten worden. Nu kunnen ze tegenwoordig op elke hoek een bumper repareren. Maar wie heeft ervaring met zulke bedrijven? Rallye-bumpers liggen niet voor het oprapen dus ik zit niet te wachten op een vern**kte bumper!

Dexter 22-10-2007 19:15

Ik zou als ik jouw was even onformeren bij een bedrijf die dit werk doet. Die kunnen je er veel meer over vertellen denk ik.

G-eert-40 22-10-2007 19:32

heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij kun je gewoon reparatie kitjes kopen bij een brezan of dergelijke. gewoon even laten informeren.

RubenD 22-10-2007 19:50

Ik weet niet of je wel eens op VWForum.nl zit? Maar daar zit iemand die ondertussen behoorlijk bekend is wat betreft het cleanen van bumpers. Hij heeft er ook goede apparatuur voor. En een liefhebber, wat wil je nog meer?

Dit is zijn website, volgens mij zit hij ook hier op het forum. Ik kan alleen niet op zijn membername komen. Dit is iig zijn website: http://custompp.nl/ Die nu echter een andere functie heeft gekregen. Misschien even een mailtje doen!

Tjaap 22-10-2007 20:00

ik zou het bij die bumer van jou wel zelf aandurven hans, omdat hij toch al gespoten is, beetje rommelen met een soldeerbout en wat plastic.. het stelt echt niet veel voor, zeker die 4 kleine gaatjes niet..

RATFINK 22-10-2007 20:13

Probeer Ventastic eens :thumbup:

VeeDubber 22-10-2007 21:08

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ik zou het bij die bumer van jou wel zelf aandurven hans, omdat hij toch al gespoten is, beetje rommelen met een soldeerbout en wat plastic.. het stelt echt niet veel voor, zeker die 4 kleine gaatjes niet..

Ik wil het graag goed hebben Jaap. Wil em niet vernachelen, heb niet zo'n vaste hand :D :screwy:

61 RagTop 22-10-2007 21:13

hooi,
even een berichtje van custompp of te wel ventastic.

Ik kan het kunsstoflassen niet meer combineren met me
dagelijkse job, pff slavendrijver die baas van me hahah

Probeer mivw eens,
of googelen op bumper reparaties, of kunsstoflassen.
of misschien wel deze http://www.bumpercenterbernheze.nl/

succes
:thumbup:

VeeDubber 22-10-2007 21:21

Quote:
Originally Posted by ventastic
hooi,
even een berichtje van custompp of te wel ventastic.

Ik kan het kunsstoflassen niet meer combineren met me
dagelijkse job, pff slavendrijver die baas van me hahah

Probeer mivw eens,
of googelen op bumper reparaties, of kunsstoflassen.
of misschien wel deze http://www.bumpercenterbernheze.nl/

succes
:thumbup:

Heej thanks!!
Dat bumpercenter bernheze ligt haast op de dagelijkse route naar de zaak
zou ik mooi een keer me bumpertje kunnen droppen. Ik ga eens informeren!!

VeeDubber 03-02-2008 12:32

Even nog een oud topic uit het stof trekken....

Ik heb de bumper laten repareren bij Bumpercenter Bernheze. En ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Tijdens de demontage van de bumper kwam ik er achter dat er ook diverse scheurtjes in de onderspoiler zaten en dat de beugel waar de houder van de carrosserie inschuift los zat. Dit alles hebben ze in 1 week gerepareerd voor € 25,-. Het ziet er zeer netjes uit!!
Ik zal morgen wat foto's maken van het resultaat.

Ik kan deze tent dan ook iedereen aanraden met wat bumperschade.

Marco 03-02-2008 13:06

Mooi, weet ik dat ook weer, maar eens een keer met de bumper van de 32 langs, kijken of ze daar wat mee kunnen.

evilnyntje 03-02-2008 18:09

Hans, Stijn heeft ook nog wel een adresje in Molenschot geloof ik Louis Weterings dacht is, bekende motorracer geloof ik die heeft Stijn's rallye ook gedaan.

Stijn 04-02-2008 09:48

Erm, volgens mij schrijft Hansie net dat het al gedaan is?

Goed nieuws Hans, ben benieuwd naar de fotos!

Marcski 05-02-2008 11:50

das niet duur, zeg!

Pedaalemmer 05-02-2008 16:37

Inderdaad een mooie prijs voor eigenlijk best wel rotwerk.

VeeDubber 05-02-2008 20:48

Quote:
Originally Posted by Stijn
Erm, volgens mij schrijft Hansie net dat het al gedaan is?

Goed nieuws Hans, ben benieuwd naar de fotos!

Nou, terwijl me collega vandaag netjes de zaak staat af te plamuren realiseer ik me dat ik nog foto's hier neer zou knallen....vergeten dus..... :rolleyes:

Maar neem maar van mij aan; het ziet er perfect uit!

Quote:
Originally Posted by Marcski
das niet duur, zeg!

Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte toen ik om een prijs-indicatie vroeg...Maar mij hoor je niet klagen :D

Kaleknar 26-06-2008 11:09

al dat moeilijke gedoe om gaatjes te vullen in een bumper, de makkelijkste manier om dat te doen is : glasvezel matjes in hele kleine deeltjes knippen zodat alle glasdeeltjes van het matje los zijn dit mengen met kunsthars en verharder die zijn meestal bijgeleverd in een reparatiesetje .
een plaatje hout aan de binnenkant van de bumper plakken met goeie tape en het gaatje vol gieten even een paar keer naast het gaatje kloppen met een achterkant van een schroevendraaier zodat alle lucht eruit komt , de boel laten drogen en vlakschuren houtje weghalen en van binnen grof laten . en natuurlijk daarna in de kleur zetten .

succes.

Tjaap 26-06-2008 11:16

En poly reageerd heel anders op de elementen dan plastic.. vind ik lassen/solderen toch een stuk betere oplossing

Kaleknar 27-06-2008 08:10

Tjaap

helemaal met je eens , maar lassen en solderen moet je kunnen.
als je het moet uitbesteden kost het weer die bekende Euro's .
daarom verkies ik het zelf doen, en het is echt heel makkelijk en je beperkt hierdoor ook de kosten , die je eventueel zou kunnen gebruiken voor wat andere dingen op te knappen .

Greetz

Marcski 27-06-2008 08:33

zoals je hierboven kan lezen kost het juist niet zo heel veel ;)

Kaleknar 28-06-2008 09:11

ik heb even nagekeken wat de kosten zijn om die bumper te repareren , je kan zo'n setje kopen voor 12,50 bij een doe het zelf zaak , ja en dan nog de tijd die je er voor nodig hebt .
dus lijkt me niet al te duur >
plus je hebt de eer dat je het zelf gedaan hebt, maar om Tjaap zeker niet af te vallen hij heeft wel gelijk het is wel het beste om te solderen of te lassen .

ik hoop dat het gaat lukken .

Groeten

VeeDubber 28-06-2008 10:28

Quote:
Originally Posted by Kaleknar
ik heb even nagekeken wat de kosten zijn om die bumper te repareren , je kan zo'n setje kopen voor 12,50 bij een doe het zelf zaak , ja en dan nog de tijd die je er voor nodig hebt .
dus lijkt me niet al te duur >
plus je hebt de eer dat je het zelf gedaan hebt, maar om Tjaap zeker niet af te vallen hij heeft wel gelijk het is wel het beste om te solderen of te lassen .

ik hoop dat het gaat lukken .

Groeten

Post je foto's zou ik zeggen.

Destijds heb ik ook nagedacht over het zelf herstellen. Je bent weliswaar iets goedkoper uit maar je loopt ook meer kans op scheuren oid. Aangezien mijn bumper volledig in kleur kwam te staan heb ik het niet gedaan. Voor die 10 euro extra heb ik wel een aanspreekpunt op het moment dat er iets mis gaat.

Kaleknar 29-06-2008 11:18

VeeDubber

je kan na het volgieten van een gat , gaatje , gerust de bumper of wat voor plastic deel in de kleur gaan spuiten , de bumper is namelijk niet dragend en heeft totaal geen opervlakte spanning om dat de bumper flexibel is scheuren zal zeker niet gebeuren , maar dit gaat natuurlijk op een ja en nee discussie aankomen , ik heb zelf nooit een bumper gerepareerd , maar wel een scooter van mijn buurjongen de voorkap zat een flinke scheur in en zoals je weet dat soort jongens hebben weinig centen om wat nieuws te kopen zodoende heb ik die kap gemaakt en moet eerlijk zeggen het is helemaal top , opnieuw gespoten en je ziet er tot op heden helemaal niks van , de reparatie is 8 maanden geleden gedaan .

Greetz

61 RagTop 29-06-2008 20:33

scooter plastic of bumper plastic is een wereld van verschil.

Bumpers op autos zijn veelal gemaakt van pp-epdm
en
Scooter plastics zijn meestal abs wat wat harder is, en daardoor makkelijker te repareren met bijv een reparatie setje of op een hobby manier.

Je zegt dat een bumper flexibel is waardoor scheuren zeker niet zal gebeuren,
zucht...
Ik heb al veel hobby stijl bumpers gezien waar rand vorming in zat, aftekening en zelfs scheuren. Dit omdat men van mening was dat hun methode met matjes, of "what ever' veel beter was.
Best zonde, want ook in de hobby manier gaat er veel tijd in een bumper zitten voordat hij clean/gerepareerd is, daarna gaat de spuiter veel tijd aan een bumper besteden en als het hele spulletje is gemonteerd en na verloop van tijd is gaan werken/aftekenen/scheuren/barsten/ zit je uiteindelijk met een lelijke bumper op de auto.
Zonde geld wat het gekost heeft, zonde tijd dat het gekost heeft...

In het topic is al verteld dat kunsstoflassen het beste is,
versmelten van materiaal met precies het zelfde materiaal is altijd het sterkst.
Is ook al in het topic verteld dat kunsstoflassen niet duur hoeft te zijn.

Dus waarom steeds de hobby manier naar boven halen en allerlei argumenten er bij halen om te motiveren waarom jouw methode de manier is waar je waarschijnlijk al lang patent op had moeten vragen, want iedereen doet te moeilijk...
meneer heeft het wiel opnieuw uitgevonden maar dan niet mbv een passer,
nee geen passer, met een lineaal... :screwy:

no offence, maar wou dit toch wel even kwijt :)

greetz

martiepartie 30-06-2008 09:09

o jee.. Hier gaat iemand een reprimande krijgen. :D

25 euro= alles voor je gedaan door een profi

12,50 = zelf 'proberen' met alle gevolgen van dien

Keuze lijkt mij duidelijk. :thumbup:

Kaleknar 01-07-2008 13:14

Ten eerste wil ik helemaal niet mijn manier van werken opdringen, weet eigenlijk niet waar je het vandaan haalt ???
Ten tweede er vraagt hier iemand om hulp, hierbij geeft iedereen een mogelijke oplossing .
mieren**kers die alles beter weten en geld in overvloed denken te hebben, denken zeker dat de kleine man dat ook heeft, ik bied een oplossing aan die gewoon erg goedkoop is als je een stukje terug leest dan zeg ik ook dat Tjaap gelijk heeft met kunstof lassen , maar je leest maar een half woord en denkt gelijk dat je de hele wereld in je zak hebt , jij maakt fouten .

ik zeg alleen maar dat het zelf doen toch de meeste eer van je werk is en of je dat met een doe het zelf setje doet of dat je hem zelf kunstof last dat moet je helemaal zelf weten , ik bied op dit moment alleen maar een oplossing aan.

No hard feelings wou dit alleen even kwijt.

Greetz

martiepartie 01-07-2008 13:17

Quote:
Originally Posted by martiepartie
o jee.. Hier gaat iemand een reprimande krijgen. :D

voila

61 RagTop 01-07-2008 14:29

@ kaleknar : dikke kus je bent een lieverd :D

... :screwy:

Quote:
Originally Posted by Kaleknar
ik zeg alleen maar dat het zelf doen toch de meeste eer van je werk is ............
of dat je hem zelf kunstof last dat moet je helemaal zelf weten

eer van me werk, en zelf gelast :D

en dan komt hieronder de beste uitspraak van het hele jaar door
VolkswagenRacing :D :D :D :D :D :D :D

(voordeel van je reply kunnen editten, dan weet je soms wat de volgende reply is :) )

VolkswagenRacing 01-07-2008 17:38

Als je echt goedkoop uit wil zijn plak je er een volksforum sticker op, en als het een polyester bumper is een vwforum sticker ;)

Kaleknar 02-07-2008 07:38

Dat heb je inderdaad erg netjes gedaan die bumper, maar niet iedereen kan dat.
Het is niet om je af te zeiken, wat ik hiervoor allemaal vertelde maar het is een kwestie van gewoon je gezond verstand gebruiken, maar dat kon je zelf ook wel bedenken ,,,,,,,,,,,,,,,Toch?

Greetzzzz

61 RagTop 02-07-2008 10:08

dude....

klikkerdeklik

:)

martiepartie 02-07-2008 10:12

Quote:
gewoon je gezond verstand gebruiken

http://www.zelfreflectie.nl/

61 RagTop 02-07-2008 10:19

en nu is het wel weer leuk geweest,
ik ga wel weer naar het scooterforum voor me dagelijkse dosis humor.

All times are GMT +1. The time now is 07:59.