Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mijn Golf MKII (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35733)

René 20-10-2007 17:35

Mijn Golf MKII

Ik was op zoek naar een diesel omdat ik mijn studie heb afgerond en binnen nu en een maand aan het werk ga in Hoogezand (ongeveer 60km per dag), maar omdat ik geen diesel kon vinden die me naar `t zin was, heb ik eerst maar iets anders gekocht. Ik wilde sowieso een iets dikkere auto dan mijn Golf 1 en eentje met meer dan 4 versnellingen.

Ik ben uitgekomen op deze GTI Edition One:

Een mooie originele auto met 2 ton op de teller, alleen de velgen zijn niet origineel, maar ik heb nog een setje RM`s liggen :)

Verder zit er airco, centrale deurvergrendeling, ABS en stuurbekrachtiging op.
Heb er niet veel plannen mee, behalve technisch in goede staat brengen (sommige dingen hebben/hadden wat achterstand).

Ik ben van plan om hierin te rijden tot ik een Golf 4 TDI kan kopen, dus dan gaat hij hoogstwaarschijnlijk weer in de verkoop.

breadfan83 20-10-2007 17:39

Gaaf René! Heel mooie auto van wat ik zo op de foto's kan zien.
Ga je de Golf 1 ernaast ook nog houden, of gaat die weg?

Enne, die velgen staan er eigenlijk wel goed onder.

Henk_Pigo 20-10-2007 17:44

Ondanks mijn sipkijkende blik op de 2e foto: Hij is goedgekeurd hoor, leuk ding. Vele probleemloze kilometers toegewenst ;)

retro daniel 20-10-2007 17:45

mooie wagen rene ,moet alleen even een beetje zakken

-spyrock- 20-10-2007 17:58

Ziet er heel mooi uit, en omlaag is niet nodig vind ik.

Edition-Blue 20-10-2007 18:00

Leuke wagen, komt uit Hoogeveen weg ?

Edrik 20-10-2007 18:08

Nette auto, maar vond je mk1 toffer.

René 20-10-2007 18:25

De Golf 1 is naar Henk gegaan zoals hij al aangeeft, hij heeft me beloofd er zuinig op te zijn ;) `t is toch een bijzonder nette Golf voor z`n leeftijd.

Mijn Golf komt idd uit Hoogeveen bij BB Trading vandaan. Op de foto`s lijkt hij netter dan hij is, ik moet hem nog ff flink onder handen nemen met mijn poetskunsten...

Verlagen doe ik hem niet, ik hou hem mooi origineel.

Als eerste klus (meteen op de dag dat ik hem ophaalde) was de thermostaat vervangen omdat de temperatuurmeter niet omhoog kwam en de kachel niet warm werd....achteraf bleek dat de kachel niet eens was aangesloten....waarschijnlijk door lekkage....beetje jammer. Na demontage van alles om de kachelradiateur heen was dit ook het geval, dus meteen een nieuwe geplaatst met nieuwe kachelslangen.

Vandaag ff een klein beurtje gegeven door de bougies, verdeelkap, rotor, luchtfilter, brandstoffilter en de klepdekselpakking te vervangen...

Ik ben er nu ook achter waarom veel GTI`s afgetrapt zijn en slecht onderhouden...ik was voor deze onderdeeltjes zo`n 90 euro kwijt...en dan ook nog eens met dikke korting.

Achja...geld moet rollen zeggen ze....en ik krijg er weer wat moois voor terug :)

Arnaud 20-10-2007 18:41

Geen olie+filter? :confused:
Wel een mooie wagen, heb hem in Hoogeveen nog wel eens bekeken! Leuk ding met die opties (airco!!). :thumbup:

breadfan83 20-10-2007 18:43

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Geen olie+filter? :confused:

Dat is nog eens €90,- :tongue:

RiootjeTDI 20-10-2007 18:50

mooie wagen!

René 20-10-2007 18:51

Olie en oliefilter moeten inderdaad nog....ik denk volgende week zaterdag ff...kan ik mooi gebruik maken van een brug :)

Mister Cool 20-10-2007 19:06

Dat ben je met een gewone 1.6 of een diesel net zo hard kwijt, dus ik zie de link tussen onderhoud en aftrappen niet...

Maar verder wel een heel leuk golfje, ziet er netjes uit!

Erik 20-10-2007 19:12

Mooie originele wagen René!!
Stoer zo'n Edition ;)

René 20-10-2007 19:28

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Dat ben je met een gewone 1.6 of een diesel net zo hard kwijt, dus ik zie de link tussen onderhoud en aftrappen niet...

Maar verder wel een heel leuk golfje, ziet er netjes uit!

ah okee,

Ik keek nogal op namelijk van die prijs voor die onderdelen. Helemaal omdat er korting op zat. Toen ik dat zo zei, vertelde degene achter de balie dat onderdelen van de GTI duur waren...maar ik heb net gekeken op www.hbase.nl en idd je hebt gelijk....

Boeit verder ook niet.....als `t vervangen moet worden, moet `t vervangen worden...wat `t ook kost :)

René 25-10-2007 17:02

Vanmiddag de Golf voor het eerst gepoetst...knapte al mooi op zo :)

breadfan83 25-10-2007 17:11

Ziet er toch altijd mooi uit, zo'n schone auto. :)
Heel netjes René.

Horen hier trouwens origineel geen blauwe matten in te liggen?
En ik vind de dobbelstenen niet echt bij deze auto passen.

René 25-10-2007 17:37

Shit...was een foto van de buitenkant vergeten....zet hem er meteen ff bij...

Thanks Breadfan....origineel horen er blauwe matjes in, die komen er vast nog wel een keer in, maar dit is iig stukken beter dan de matten die erin zaten :rolleyes:

De dobbelstenen heb ik al sinds ik 15 was. Heb ze toen gekocht en gezegd dat ze in m`n auto kwamen te hangen....tot nu toe hebben ze in elke auto die ik heb gehad gehangen, dus of ze niet bij de auto passen maakt voor mijzelf niets uit ;)

breadfan83 25-10-2007 17:56

Haha, sentimentele waarde, die dobbelstenen.

Ik heb nog een setje blauwe matten voor voorin liggen. Ik weet alleen niet zeker of ze origineel zijn. Laat maar effe weten of je interesse hebt.

De buitenkant is trouwens ook erg netjes. Ik vind de velgen er nog steeds prima onder staan. Meerdelige BBS-en zijn eigenlijk niet nodig.

golfke 25-10-2007 19:43

ruitenwisser plat leggen, een paar cm zakken, kleine nrplaat houder, maybe andere voorlichtjes en deze auto zo mening golf fan zo ver krijgen om zijn nek te verdraaien... Standaard wielekes zijn helemaal nie mis maar ik zou idd toch voor wat breders kiezen...

Sponze® 25-10-2007 20:23

Kerel, mooie Golf heb je daar :)

Maar waar ga je werken in Hoogezand
dan? Kom ik je vast nog wel eens tegen
op de weg :cool:

Succes met de Edition! Zal hem wel eens
komen bekijken ;)

René 29-10-2007 17:10

Thanks Arjan!

Ik ga aan het werk bij SCA, misschien beter bekend als Mölnlycke voor jou?
Kom maar een keertje langs hoor :)

Kleine update...

Vorige week heb ik de auto ff snel gepoetst....knapte hij al erg mooi van op!

Ook heb ik een buis uit de luchtfilter gehaald (op de foto links). Hij reageert nu feller op het gaspedaal en klinkt lekker diep wanneer de 2e gasklep opengaat. Ik denk dat ik me nog wel een keer een 57i kitje van K&N koop.

(foto van het internet)

En afgelopen zaterdag heb ik de olie + oliefilter vervangen...

De BBS`jes heb ik vorige week ook opgehaald bij de meubelloger...helaas met weinig succes...Hij kreeg de coating er niet van af en ze staan er nu dus ongeveer zo bij:

naja...eerst maar es kijken hoe ik het ga oplossen...schuren en spuiten is een oplossing, maar het liefst heb ik ze helemaal kaal voordat ik ze ga opknappen zeg maar....

We zien wel ff :)

vwleusden 29-10-2007 23:00

Mooie wagen René, had hem al eens te koop zien staan ;)

Interieur ziet er nog fris uit op de foto's.

Voor je velgen zit er voor het hart maar 1 ding op --> stralen en poedercoaten. Is niet duur en het wordt retestrak en kan een hoop hebben.

René 29-10-2007 23:19

Thanx Dennis....Ik hoop alleen dat de coating er wel met stralen af komt...aangezien de originele coating van mijn vorige set BBS ook niet los liet met stralen...

Zondag heeft de vriendin er ff in gereden.....:

;)

Sponze® 29-10-2007 23:34

he pamperboer :D

heb ik dus geluk gehad met mijn bbsen :)
kwamen er fraai weer weg :cool:

Golfje ziet er goed uit!

René 29-10-2007 23:40

Hehe geen pamperboer! Das de concurrent hè ;)
Thnx Arjan! Zitten hier en daar wel plekjes die aandacht nodig hebben, maar die vallen nooit op met foto`s hè...

Ik denk dat de volgende aankoop toch wel een schroefset wordt...hij begint een beetje na te stuiteren op een klinkerweg....denk dat de schokdempers een beetje hun beste tijd hebben gehad...

En om eerlijk te zijn vind ik hem te hoog :redface: Dan maar wat comfort inleveren...Dat laag rijden heeft gewoon iets :)

Erik 30-10-2007 08:12

Stralen gaat niet/moeilijk worden. Werd mij ten strengste afgeraden omdat de lak die op die BBS zitten elastisch is. Dan ben je veel langer bezig om het eraf te krijgen en heb je goed kans dat het helemaal niet lukt.
Ik zeg SPROEIONTLAKKEN!!!, blanker als dat krijg je ze niet ;)

LRR 30-10-2007 08:53

Schroefset lijkt me een goeie keuze. Die 57i kit ben je zo te zien niet meer nodig.
Wat een gatenkaas is je filterbak man !!!!!

Nette auto verder zo op het oog. Heb je al een paar keer gespot, maar je zag mij
natuurlijk weer niet.

Je mistlampen doen het wel goed trouwens, ook bij helder weer ;)

Groeten,

LRR

René 30-10-2007 10:24

@Erik: Ze hebben nu een aantal dagen in een zuurbad gelegen. Normaal gaat de coating er wel van af, maar natuurlijk bij mijn RM`s was er iets bijzonders mee aan de hand....Stralen lijkt mij ook geen optie aangezien we bij mijn vorig setje ook een poging hebben gedaan en het mislukte door de coating....Gaat dat ontlakken bij het bedrijf waar jij het hebt laten doen nog weer anders? Binnenkort maar ff informeren dan :)

@LRR: Thnx! enne...die filterbak is niet de mijne hè... kijk maar ff wat eronder staat;) Mistlampen heb ik vaak aan staan idd...de schakelaar werkt niet zo goed en soms gaan ze spontaan aan zonder ik het doorheb..............;)

Kom binnenkort wel ff bij je langs met de GTI...kan ik die van jou ook meteen ff bekijken..

chris 30-10-2007 10:37

Als je je mistlampen kapot wil hebben....zou ik ze zeker continue aanzetten......glas word warm....steentje erop....

Maar heel wat anders dan al die Golf 1's die je 'versleten' heb René...succes ermee!

Erik 30-10-2007 10:41

Quote:
Originally Posted by René
@Erik: Ze hebben nu een aantal dagen in een zuurbad gelegen. Normaal gaat de coating er wel van af, maar natuurlijk bij mijn RM`s was er iets bijzonders mee aan de hand....Stralen lijkt mij ook geen optie aangezien we bij mijn vorig setje ook een poging hebben gedaan en het mislukte door de coating....Gaat dat ontlakken bij het bedrijf waar jij het hebt laten doen nog weer anders? Binnenkort maar ff informeren dan :)
http://www.enso-ontlakking.eu/

Geheel nieuw principe en het werkt echt geweldig. BBS waren helemaal kaal, heel licht opschuren en meteen overspuitbaar.
Oxidatie plekken gaan slechter eruit, maar dit is weer met het schuren weg te werken. Voor 20€ per velg moet je niet beginnen met schuren aan een BBS velg :screwy:

martiepartie 30-10-2007 10:43

erg mooi! Ik zou er ook niet veel meer aan doen. Zo'n golf is toch het mooiste als er weinig aan veranderd is. Kan me goed voorstellen dat je voor dagelijks gebruik een iets comfortabelere auto wilt hebben. Moet wel leuk blijven om auto te rijden:)

Blijft ie ook specialer, een nette versie zonder toeters en bellen zie je bijna niet meer voorbij komen.
De lak op de BBS randen is erg lastig, maar met agressieve verfafbijt werkt ook niet? Stralen gaat niet lukken, want het grit breekt de laag niet af maar wordt teruggekaatst doordat de lak zo elastisch is.
Misschien is schuren wel de enige (goedkope) optie..

Domi 30-10-2007 15:41

Quote:
Mijn Golf komt idd uit Hoogeveen bij BB Trading vandaan.

Daar is mijn G60 toen ook heengegaan. had ik nooit moeten doen :screwy:
Beetje vreemde vogel die bennink soms.

René 30-10-2007 15:52

@Erik: ik zal eens contact met ze opnemen....
@Domi: hoezo een vreemde vogel dan?

lwin 30-10-2007 16:19

mooi golf rene
waarom gebruik je niet gewoon afbijtmiddel voor je velgen, spul werk perfect.

René 30-10-2007 18:04

Thnx Elwin....maarre....wat denk je wat voor vloeistof die meubelloger in dat bad heeft ;)

René 31-10-2007 19:32

Zo...vandaag ff mijn "nieuwe" tellerunit opgehaald. Van de unit die er nu in zit deed de toerenteller, mfa en temperatuurmeter het niet...en dat rijdt best irritant :)

Ik ga er zelfs op vooruit qua kilometerstand :tongue:

RubenD 01-11-2007 01:28

De kilometerteller kun je zo overzetten. Dan blijft die stand tenminste kloppen!

Alberto 01-11-2007 08:37

Quote:

Mijn Golf komt idd uit Hoogeveen bij BB Trading vandaan. Op de foto`s lijkt hij netter dan hij is, ik moet hem nog ff flink onder handen nemen met mijn poetskunsten...

Verlagen doe ik hem niet, ik hou hem mooi origineel.

Als eerste klus (meteen op de dag dat ik hem ophaalde) was de thermostaat vervangen omdat de temperatuurmeter niet omhoog kwam en de kachel niet warm werd....achteraf bleek dat de kachel niet eens was aangesloten....waarschijnlijk door lekkage....beetje jammer. Na demontage van alles om de kachelradiateur heen was dit ook het geval, dus meteen een nieuwe geplaatst met nieuwe kachelslangen.

bekend gevalletje BB Trading
ooit ook een auto weg gehaald
was het zelfde verhaal , :(

maar veel geluk met de auto rene
vind trouwens de bbs wielen niet verkeerd staan
dopje er bij zoeken klaar :thumbup:

René 01-11-2007 17:37

Vandaag de tellerunit ingebouwd...alles werkte goed, behalve de temperatuurmeter. Dus ff naar de onderdelenboer voor een temp. sensor en dat probleem was ook weer opgelost :)

Volgende week komt de nieuwe kilometertellerkabel binnen, ik had van deze namelijk het klemmetje gesloopt :redface: Hij doet het nu wel, zolang hij er maar niet uit valt :)

Dus...snelheid, toerental, olietemperatuur en koelvloeistof waren weer af te lezen, een goeie reden om even naar onze oosterburen te gaan om daar even de GTI te gebruiken waarvoor hij gemaakt is...

Temperaturen blijven super! Olietemperatuur loopt natuurlijk wel op, maar alles blijft binnen de perken....super! Heerlijk om al het andere verkeer met 200km/h in te halen :)

groetjes..

All times are GMT +1. The time now is 23:16.