Eindelijk eens voorstellen: Opa's Golf MKII CL '86
Hallo mede VW verslaafden Ondertussen surf ik hier al weer een tijdje rond zonder mezelf ooit voorgesteld (of mijn Golf, het belangrijkste natuurlijk) te hebben.
Naam: Harmen, leeftijd 20, woonachtig te Buitenpost, Fryslan. Auto: Golf II 1.8i CL uit '86, beige. Volledig beige interieur en bruin dashboard mét toerenteller! Heb deze auto zo'n 2 jaar geleden over genomen van mijn EIGEN opa die hem zo'n 21 jaar geleden de showroom uitgereden heeft. Hij mocht niet meer rijden... Betekent dus dat de auto echt van 'een oud opaatje' is geweest, altijd binnen gestaan heeft, dealer onderhouden is, hij in de winter haast niet op straat kwam en er met felle zon een kleedje over heen ging. De lak is als nieuw... Wat wil je nog meer?? :D Heb 'm zo overgenomen: Er was de laatste 2 jaar haast niet in gereden, tijd voor wat onderhoud dus. De versnellingsbak maakte een vreemd schurend geluid, er moest wat aan de uitlaat gebeuren en nog wat ander klein onderhoud. Eerst wat andere velgen gekocht en een ander grilletje. Tja, dat kon inderdaad mooier: Velgjes gerestaureerd en origineel groen getint GTI glas erin. Ben toen voor de retro look gegaan, naar de grond met die bak! Nog wat kleine wijzigingen, zoveel mogelijk terug naar origineel. Wijzigingen: - Volledig gereviseerde versnellingsbak uit type 3 - Supersprint middendemper vervanger - Supersport schroefset - BBS RM - Groen getint warmtewerend glas uit GTI - Gepolijst stuurtje - 2 VDO meters in middenconsole Hier mijn eerste meeting, om de hoek in Burgum. Van het interieur met VDO meters volgen nog foto's. Heb nog wat plannen, evt andere 13'' velgen. BBS RM heeft iedereen tegenwoordig... |
Welkom op het forum.
Je woont hier vlakbij, Heb je nog niet gespot. Maar dat zal wel een keer komen. De golf ziet er goed uit met de bbs en de verlaging. Mooie wagen soow geworden !! |
dat is wel een gaaf interieur in samenwerking met de lak. ziet er goed uit. veel plezier ermee en natuurlijk welkom op het forum.
grtz. |
Heel mooi, I like your style.
En welkom hier! :) |
Mooi ding!
Leuk interieur, heb ik ook :D |
Goed bezig !
Lijkt echt een super mooie MK2, goede stijl ook ! |
Heel netjes! Ziet er nog supermooi uit en van je opa is altijd wat specialer. De mijne is ook van mijn opa geweest ;)
Veel plezier ervan:D |
mooie mk2! jij bent toch die maat van Klaas-Jan? Ik heb toen een tijdje met jullie staan praten (zat vroeger bij K-J in de klas) in Burgum. Ik was toen nog met die grijze 6n, maar die is inmiddels al de deur uit. groeten, Sander
|
Himmel weintsje sa't er der no hinne stiet!
Jens |
Had ik maar zo'n opa, nee hoor die van mij moest een ford orion kopen met de wegligging van een slagschip en de trekkracht van een mug.
However, welkom hier! Dat is overgens een heel leuk wagentje wat jij daar heb, jij zal je opa wel heel erg dankbaar zijn! Doe er voorichtig mee en veel plezier ermee. |
Mooie auto geworden. Die BBS velgen zie je idd veel, maar ze zijn ook wel erug mooi;-) Die grille met dat chromen randje, was dat een optie bij de GL ofzo, of komt tie van een ander type?
Thanks Rutger |
Mooie auto.
Leuke oldskool look! |
welkom welkom
jou golf lijkt wel een broertje/zusje van die van mij ;) !! gr. Martijn |
Quote:
Dat klopt idd! KJ stond er ook met zijn G60. Harmen |
dikke mooie auto kleur velgen interieur SUPER
|
Quote:
He Rutger. Ik geloof dat de grille met chromen randje standaard is bij een CL en GL tot 87 of 88. Die van mij is een CL. Chromen randje heb ik trouwens zelf weer in ere hersteld, was erg dof geworden. Met poetsen lukte dat niet meer dus heb het met zeer elastisch chroom sticker materiaal gedaan. Alleen van 10cm afstand te zien dat ie op die manier gerestaureerd is! |
Chromen randje was alleen standaard op de GL zover ik weet. Zelfde geldt voor de chromen lijsten rond de ramen. Die heb je niet zie ik.
Bovendien weet ik eigenlijk niet zeker of er wel originele grillen zijn met 7 lamellen en chromen bies... |
Zeer nette golf! en of er nu 13 inch onder zit of rm, het zijn toch veel gemaakte keuzes hier. Veel plezier er nog mee! En Welkom natuurlijk.
|
Ik schrok bij de foto's van die 5-spaaks velgen, maar nu ziet ie er helemaal perfect uit! Houden zo!!
|
moet je je opa maar eens meenemen naar een meeting :D
|
De RM's staan echt heel mooi onder je Golf, houden zou ik zeggen;).
|
Quote:
Thanks voor je reply. Ik ga er even induiken want als de chromen grill orgineel ook op mijn Golf hoort moet ik dat ook gaan regelen.... |
Quote:
Idd zat de grille met chromen bies er wel standaard in. Misschien werd die van mij uitgerust met wat extra's omdat het 1 van de laatste '86 modellen was.... de GL versie heeft idd veel meer chroom. |
Quote:
Veel succes ermee... Een nette originele grille met chromen bies is zeer moeilijk te vinden! Maar wie niet waagt wie niet wint... |
Bedankt allemaal voor jullie veelal positieve reacties! :D:D:D
|
Die GL-grillen zijn enorm zeldzaam, maar kan het kloppen dat ze nog wel nieuw leverbaar zijn? Op meetings enzo zie ik soms écht hagelnieuwe exemplaren.
Ik heb deze Golf 'live' gezien in Bergum. Idd een héle mooie, strakke oldskool-Golf. Ik had zelf eentje in dezelfde kleur van '84, maar deze is wel eventjes wat strakker... vooral dat bruine interieur vind ik gaaf bij zo'n semi-klassieker. Hou'm in deze conditie, zou ik zeggen en veel suc6 ermee. |
Quote:
Dank je! Met wat voor auto stond jij er? GL grillen zijn naar mijn weten niet meer origineel te krijgen. Of je moet er nog 1 kunnen vinden die bij een dealer ergens op een plank onder het stof ligt. Dan heb je mazzel! |
Mooie golf zo , zit ff te kijken wie hier allemaal inde buurt op volksf zitt kwam zo jou tegen heb zelf een golf twa van 84 1600 automaat en wat die van jou en mij zo mooi maakt is het bruine interieur. gr kj harkema.
|
Quote:
Mijne heb ik gratis van de sloop :D groeide alleen al wat mos op, maar dat fix ik wel :D Zeer nette golf trouwens :thumbup: ik zou hem zo in die stijl houden, doet m heel erg goed :cool: |
mooi ding!, zie dr egt netjes uit
|
Hier maar 's even een winter update van mijn Golf MKII. Wel een unieke verschijning zoals ie er nu bij staat, wat wintervelgjes/banden met een auto kunnen doen! :D :screwy:
Hij kan zeer binnenkort de stalling in, de wintervelgen/banden worden dan overbodig. Heb er een Golf MK1 diesel bij gekocht, voor dagelijks gebruik. Zie topic! Nog gedaan: Nieuwe remmerij rondom, trekhaak laten vervallen en originele hoedenplank met speakertjes in de zijpanelen. Nu dus gedegradeerd/gepromoveerd van daily naar zomer/meeting auto! :thumbup: |
welkom op het forum harm
mooie mk2 heb je. |
Mooie update! Zonde om door het zout te cruisen met zo'n mooi golfje!
|
Super auto, goeie smaak ook :thumbup:
en natuurlijk welkom hier ;) |
mooi ding :thumbup:
neej winter is ook niet mijn favoriete tijd van het jaar maar ja doen we niks aan :confused: haha maar welkom en een erg strakke bak :thumbup: |
Formido
Werk jij bij de formido in s'veen kan bijna niet missen denk ik heb daar zn golf je zien staan , en golfjes met die kleur hier in de buurt ken ik allemaal bijna wel leeft ook 1 bij mij in het dorp
[IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] en nog 1 in s'veen diesel volgens mij (anno) en binnenkort nog 1 in opende we moeten maar eens met zn allen op de foto lijkt wel stoer 5 van de zelfde kleur op de foto op een rij . :thumbup: |
Uit de buurt van Surhuisterveen? Dan ken je ook vast wel die groene die iets verlaagd is. Staat vaak bij de fysiotherapie-praktijk! :)
|
Quote:
Dat kan best jonge de praktijk zit nu op de op industrie grensweg? in s'veen . :eek: |
Die Golf die achter die van jou staat zag ik laatst paar x in Harkema rijden. Van wie is die? Ook forum gebruiker? Die Golf van Anno rijdt zn vriendin in. We moeten inderdaad eens met alle beige Golfjes op de foto! Jij kent die anderen? Ik ken Anno wel. Zowiezo met zn allen naar meeting in Burgum zeker? :D Daar dan met zn allen op rij! :D
|
Quote:
Dat was wel mooi idd ik ga er zowiezo naar toe lijkt me leuk , ja dat golfje is van femme zit ook op het forum sinds deze week ofzo . En die andere jongen werkt bij anno heeft hem vandaag op gehaald is volgens mij ook een beige . :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 10:09. |