Gezocht: Foto's uitruimen wielkasten
Aangezien mijn voorwielen (15" ET49) telkens aanlopen aan de buitenzijde vroeg ik me af of iemand ook foto's heeft van het uitruimen van de wielkast. Heb inmiddels al 2x een stuk eruit gedremeld maar nog schuurt het soms aan. En aangezien ik lager wil is dit niet handig...
Heb nu spoorverbreder 0.5 mm ertussen, kan er niet tussenweg ivm aanlopen op de schokbreker (olé ET49)... Wie maakt me gek :screwy: |
Een optie is natuurlijk ook het laten afdraaien van je spoorverbreder, misschien dat je bijvoorbeeld met een spoorverbreder van 3mm ook weg komt? (je hebt er nu 0,5mm staan, zal wel 5mm zijn ;))
Anders natuurlijk met een slijptop/dremel nog meer ruimte maken... heb je trouwens plastic wielkasranden? Dan kan je sowieso toch gewoon extreem veel wegkappen zonder dat je het ooit nog ziet? |
Misschien niet van die brede sloffen monteren? :tongue: Hoeveel inch breed zijn je velgen? En welke bandenmaat? :)
|
Hoeveel inch zijn die wielen breed dan, dat het aanloopt? Vreemd met zo'n lage ET imo.
|
Je kan je wielkast laten rollen/zelf rollen.
Hier is apperatuur voor waarmee je dit kan doen. Als je het echt netjes wilt doen dan is het een tijdrovende klus maar zeker de moeite waard. |
|
Watvoor set rijd je op dan? Lijkt er sterk op dat deze erg slap is.
Heb laatst bij Wytze de randen van onze Jetta diesel laten uitslijpen. Zit 6.5x15 195-50 onder, loopt niet aan, maar ook 9x16 kan eronder zonder aanlopen. |
@ Erik.
Zelf gemaakt? En werkt het mooi? |
Niet van mij Steven, even zoeken in de gallery. :)
Schijnt wel goed te werken. |
Dus je velg loopt aan de ene kant aan de schokbreker aan, en aan de andere kant aan de wielkast (zonder spoorverbreder)... Wat heb je daar dan in vredesnaam op liggen?
|
euh, gewoon 185/55/15
Maar als ik weer een stuk uit de wielkast haal, dan heb ik nog maar 2 bevestigingspunten voor de verbreders... Dat gaat ook niet werken denk ik. Heb dit weekend namelijk 15mm spoorverbreders ertussen gehad maar zo wordt het alleen maar minder. Ik wilde uitsluiten dat het de binnenkant was waar hij aanliep. Daar is namelijk ook al een stukje polijstwerk te aanschouwen. Maar dit is van voor de spoorverbreders denk ik. |
Denk je?
Kan je toch gewoon ff voelen met je hand of een papiertje of whatever of dat er wel ruimte vrij is! |
185/55 op 15 inch velgen met een lage auto is misschien ook wat te groot. Heb je een schroefset onder de auto (ivm veerweg)?
|
Ja, er zit een schroefset op...
Punt is dat ik wellicht wel iets omlaag wil, maar zal niet gaan zo. |
9x16 et30 met 215/40x16 ,Zonder aanlopen ! en 60 mm verlaging met (nog) originele schokbrekers!
Ik heb hier een stuk uit de wielrand weg gehaald van het voorscherm ,en daarna de wielkuipverbreder er op gepopnagelt en vastgekit aan de bovenzijde Ook even uit de wielkastverbreder een stuk weghalen ,en de modderkuip aanpassen ,dan heb je geen last van aanlopen meer ! Zal wel dit weekend wel even een foto maken van die aanpassingen. :thumbup: En dan heb ik ook nog de "dunne bumper wielkuiplijsten"! |
Als je dan gewoon voor een smallere band monteerd kom je ook een heel eind! 175/50 ofzoiets, of 165/50, kan je al veel meer uitsturen :thumbup: . Ikzelf rij met 5,5x15 et 45 zonder verbreders, dus zal niet alles schelen. Daar ligt 175/55/15 op en dat loopt ook niet aan. Inmiddels lager dan de laatste keer dag jij 'm zag, dus ook een flink eind :)
|
Het is niet de bedoeling dat ik andere banden ga kopen.
Ik wacht het even af wytze, heb ook al es een keer bij jou eronder gegluurd. Modderkuipen heb ik momenteel ook eruit gehaald om te kunnen zien wat het probleem is. Dit is nu 100% zeker de buitenkant. |
Nogmaals, heb je wielkasranden? en wil je die er op houden?
Dan kan je toch gewoon stoeien met je slijptol en klaar is jurjenV! |
Jaja, heb wielkastranden dat klopt, maar als ik er meer afhaal verdwijnt er een ophangpunt dus dan zou ik die dingen moeten vastkitten...
|
Quote:
Dat zal ook moeten, dat zijn namelijk de punten waar je band gepakt word bij uitsturen! Lijst met 2 popnagels zetten en kit (sikaflex) aan de bovenkant. |
Kit die rand maar lekker af met sikaflex, blijft natuurlijk alleen goed zitten bij voldoende gebruik van de kit. :rock:
Hoe lang wilde je nog in deze auto blijven rijden ? :rolleyes: Zou het niet slimmer zijn om een setje iets smallere bandjes aan te schaffen, nankang krijg je al voor een appel en een bosje schaamhaar. Want met afkitten maak je van een probleem alleen maar meer problemen. just my 2 cents, maar het is jou auto. :) |
Carosserie kit gebruiken kan geen kwaad , ik heb het zelf ook gedaan
-spatborden naar buiten geduwd -randen platgeslagen -spatbordverbreeders rand uit wegzagen -en het binnenste plastic scherm ongeveer halveren Ik heb ook nog wat plaatwerk in de binnekuip platgeslagen , en that should do the trick |
laag en ballon banden gaan niet goed samen !!
gr. Martijn |
rij zelf met mk2 schroefset max naar beneden
et 35 9j voor met 195 45 15 banden er op en heb de wielkasten gewoon net zo ver bewerkt als g60 randen hier stond die nog op een apex verlagings set heb de schermen goed bewerkt tegen roesten en loopt bij mij niks aan g60 verbreders erop anders staken de wielen tever buiten de gti lijsten d g60 verbreders zitten gewoon vast met pompnagels en kan ze er zo af halen en weer opzetten :thumbup: auto staat nu zo en loopt voor niks aan |
Hartstikke bedankt allemaal, morgen bij mooi weer maar weer eens klussen.
@ Mania: Dat ophangpunt is juist het probleem ook ja :thumbup: |
Misschien dat ik een zeikerd ben, maar ben je je auto zo niet enorm aan het verkrachten door stukken uit je spatbord te zagen :eek:
Het is jou auto inderdaad en er zijn genoeg Jetta's, maar zoiets zou ik niet snel doen :) |
die foto van dat omrolapparaat is van mij.
werkt perfect. kan m eventueel wel even meenemen naar aankomende meeting heerenveen . kest m wol neimeitsje.(of dat ik die er even mei help) johan joure |
Quote:
Je wilt niet eens weten hoeveel auto's er hier uit de buurt omrijden met die oplossing! Zolang je de afgezaagde rand maar netjes afwerkt en beschermd tegen roest dan is er niks aan de hand hoor ,er komt immers toch een rand overheen ! En kwa stevigheid heeft zo'n voorscherm niks te houden ,dus dat zal zeker geen problemen opleveren . Zoals 1800 16v kr al liet zien ,heb ik min of meer dezelfde opossing gebruikt voor al mijn auto's (ja ,ook de jetta's !) ,aleen heb ik nog iets meer van de rand afgehaald . Daarna goed ontbramen dmv schuren ,en dan goed een laagje zinc eroverheen, stukje van de wielrand eraf halen ,boven een laagje kit tussen de rand en scherm , de rand dmv 2 of 4 popnagels weer monteren ,en als laatste voor de zekerheid een laagje ML erover ,dan zit het echt super netjes !. En@ Erik ,ik gebruik deze opossing al heel wat jaren ,en heb nog nooit iemand met een klacht terug gehad vanwege aanlopen ,roesten of loslatende wielranden ! |
Quote:
Ja, maar er is nu al een stuk uit, dus dié rand is het probleem al niet meer. Wel bedankt hoor :thumbup: |
Quote:
Je kunt die spatborden origineel bij VW bestellen met de hap eruit. Mijn schermen heb ik die hap ook uitgezaagd. |
Ik wil voor mijne Jetta toch nog eens wat nieuw plaatwerk erbij hebben. Klep, motorkap en deuren ivm kleine schades...
|
Quote:
Heb er al genoeg langs zien komen met roest achter de randen. Sprongen je de tranen in de ogen. Achter die kit blijft alleen maar water en rotzooi zitten, waarom denk je dat ze allemaal gepopt zitten. Dat mensen niet terug durven te kijken na een paar jaar, tjah .... Maar het gaat me meer om het feit dat je liever je halve wielkast eruit gaat slijpen dan dat je een fatsoenlijk setje banden koopt wat het probleem ook kan oplossen. :screwy: Kijk als je als je banden al mega strak staan dat ze bij de eerste beste bocht eraf springen en je zo laag ligt dat je de strepen uit het asfalt slijpt en dat je dan gaat aanpassen aan je auto, OK. Maar als je lager gaat zul toch ook weer op het probleem van de bandenmaat stuiten. Dus dan is die eerst vervangen de minst destructieve manier van oplossen. Beetje verkeerde manier van aanpakken van een probleem lijkt me, maar zoals ik al zei. Het is JurenV's auto en uit zijn reacties merk ik wel dat hij graag wil gaan slijpen ;):thumbup: |
Is reeds eerder gebeurd hoor. Niks mis mee, gewoon goed behandelen, tectyl enzo.
|
Quote:
Juist. Banden zijn makkelijk te vervangen, plaatwerk (zonder kleurverschil) niet. Ik zou toch echt een 165/50 band overwegen als je echt zo laag wil :) |
Als die nu nog aanloopt dan vreet ik de banden op...
Het is nu ónmógelijk :D |
:screwy: :D Uiteraard alle randen en bloot metaal in de tectyl gezet. Hier kan niet meer geschaafd worden! |
Vond die ET al zo hoog, maar dat is niet zo gek met OEM Opel wielen :D
|
Nu alleen nog de 15mm spoorverbreders er weer tussen en klaar is Jurjen
die 5mm is net iets te krap. |
Heb je een bus gedraaid voor de spoorverbreders?
|
Quote:
Nee, ze pasten er toch gewoon op? |
All times are GMT +1. The time now is 16:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.