Polo steilheck 1992
ook maar even voorstellen....
Omdat m,n vorige auto gestolen is (golf4)...en ik daarom even geen zin heb in iets 'moois' voor de deur heb ik bedacht om tjdelijk in iets "goedkoops"rond te gaan rijden... Polo steilhek 1000cc 33 kw......1992...130.000km..... maar wat voor type is dit nu precies??? Er waren bij aankoop wat kleine probleempjes.. Benzine zweten bij de aanhechting vulhals/tank.... Kleppendekselpakking lekte... Vuil in de carburateur.... Alles verholpen en hij loopt als een zonnetje...... ;) En omdat ik er toch een tijdje mee wil rijden zijn er toch al wat plannen... Op MP een mooi stuurtje gescoord... En een oude school radiootje ingebouwd..die lag nog in een stoffig hoekje... Verlagen is toch wel een must...en een paar leuke velgjes en bandjes zouden ook niet misstaan.... wordt vervolgt... |
2F steilheck
|
en dus een polo 86c
|
dit is een Polo 2f steilheck :) ook wel 86C2 genoemd of zelfs Mk3
leuk ding, kan je zat mee doen ;) |
let wel op.. zweten bij de aansluiting betekent vaak een rotte vulhals. Dit is veelvoorkomend bij een polo en gaat niet zomaar over.
Hoe heb je het gerepareerd?? Het is trouwens een injectie, geen carburateurversie. Verder leuk, zo'n steilheck. |
Monopoint injectie AAU blok, de injectie-unit lijkt veel op een carb, dus de vergissing is logisch.
|
Quote:
Niet helemaal: het is gewoon een 86C, zoals alle polo's tussen modeljaar '82 en '94. |
Precies, dat van die 86C2 heb ik nog nooit gehoord, of gelezen, wel dat het een 2f (facelift) is en dat veel mensen hem gemakshalve de polo 3 noemen.
|
Ik ken alleen een polo1,1f,2,2f & 6n.
een polo3 bestaat voor mij niet. |
Polo 2f wordt af en toe ook wel eens de Polo 3 genoemd.
Trouwens heb je ook nog de 6n2, 9n en dat laatste model. |
Quote:
Officieel is het de 6nf en de 6n2 zou de links of rechtsgestuurde versie zijn... |
Quote:
Hij zweet inderdaad bij de aanhechting Tank/Vulhals.. Omdat de tijd even ontbreekt om een nieuwe tank te zetten heb ik de zweetplek dichtgemeerd met gungum...en het werk tot nu toe... :cool: Inderdaad...maar omdat de uitgedroogde luchtfilter schilfers losliet, en die tussen de gasklep gingen zitten maakte ik de vergissing van carburateur... Dus voor onderdelen kan ik nu dus zoeken op 2f of 86c ... ;) En inderdaad leuker dan ik had verwacht zo,n steilhek.... :confused: |
steilheck = rechte achterkant in't Deutsch.
Heb er zelf een van het vorige type, de polo2 dus. Het is best leuk om in een licht autotje met een beetje vermogen rond te toeren! Vooral in de stad zijn ze nog best vooruit te branden! |
1.nulletje moet je vooral en enkel gebruiken om lekker zuinig mee te toeren..
1 op 16 is heel goed haalbaar,.. maar 't kan ook met 160 op de autobahn (en veul geduld) Tjoenen? Niet doen: hopeloze zaak :) Goed onderhoud is de beste tuning :) |
Goed onderhoud gaat er wel aan gebeuren ja..
Maar een beetje opleuken mag ook lijkt me... ;) Vandaag de cabbie uit z,n hok gehaalt en wezen shoppen..... Velgjes...6j..13...et42...4x100....(weet iemand het merk?..logo staat links)iemand had het vandaag over Exip...maar ik twijfel... 2 bandjes tyfoon conexion.165-70-13.....50km mee gereden (bij de vorige eigenaar liepen ze aan) :D Verlagings setje 35/35 meen ik...(vorige eigenaar had ze verkeerd besteld) :D Deze verlaging kan toch gebruikt worden zonder kortere dempers te monteren??? Is het dan ook minder werk, of moet dan ook de hele zooi er aan de voorkant onderuit..?? wordt vervolgt |
logo staat links zeg je? zie het ff niet, zal wel aan mij liggen :tongue:
Maar zou me niks verbazen als het Exip is, BBS volgens mij niet. en waarom zet je er niet van die lekkere platte bandjes onder.. 175/50/13 is lekker plat en oogt heel mooi. Pak je nog een klein beetje extra verlaging mee :D En 35/35 kan je idd monteren zonder andere dempers. Dat moet pas echt vanaf 40mm of meer.. |
t moet er bij een polo altijd helemaal onderuit..
|
Plat is wel mooi..maar de km afwijking word steeds groter...en het is al niet zo,n racer....
Hier een detail van het logo.... |
leuke polo heb je.
Als je de totale benoeming van het type polo wilt weten is het dus deze uitkomst vw polo 86c2f, ik las dat je een aau blok erin heb liggen, multipoint... Kunnen we elkaar de hand schudden wat ik heb ook zo'n beestje in mijn bezit. En knalgeel uiteraard |
.
|
Quote:
Idd, zoals ik al een stuk eerder vermelde! ;) |
Een kleine up.date maar weer.....
Vandaag de velgjes opgehaald waarvan het naafgat uitgedraaid is naar 57.1.....gelijk twwe nieuwe en twee eerder gescoorde bandjes erop laten zetten... Ziet er al wat frisser uit zo.... :cool: Nu nog 4 naafkapjes..... En omdat ik zag dat de twee voorste dempers lek zijn...denk ik dat er dan maar gelijk een verlaging onder moet incl. nieuwe dempers.... Dat word dus boodschappen doen in Essen....(of iemand moet nog een setje hebben liggen) Gooi ik de vogtland 35/35 wel weer in de bingo.... En paar plaatjes.. http://www.mijnalbum.nl/Foto-HQD3PIY8.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-DXMHDGGD.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-XOQBN7Y3.jpg wordt vervolgt........ |
Hey, ziet er cool uit man..
Ben benieuwd naar de verdere plannen. |
Quote:
Ik ook..... :D Vanwege de lekke dempers, een verlagingssetje dussss :cool: Maar ik heb dus geen platte bandjes maar 165-70-13... Dus ik heb het idee dat 40/40 of 50/50 meer dan genoeg moet zijn.. :confused: ...toch?? |
wat doe je met je verlagingsset? ik wil hem wel heel graag hebben voor een heel leuk prijsje.
Ik zou hem ook willen ruilen tegen een Remus enkele einddemper. |
Ik heb 175-60-13 en 60-50 verlaagd, ziet er netjes uit en loopt zeker niet aan.
Ik zou zo wie zo voor minimaal 60 mm voor gaan, voor als je een keer andere wielen wil ofzo:D. |
De nieuwe tank zit eronder...volgens de 'boy,s"die ,m gemonteerd hebben een drama...de pasvorm was nou niet dat je zegt... :thumbup:
Verder zitten de veren en dempers er onder...volgens zeggen 35mm...maar ik heb ,t idee datie lager is gegaan... :confused: Het is in iedergeval een spijkerharde combi...vogtland met cup.line.. :screwy: De supersport schroefset onder de cabie is nog comfortabeler... :cool: Een paar footooke,s Voor.... En na........ Deze zat er eerst in Nu deze...... Voorlopig FF klaar...of ik moet tegen een paar leuke stoeltjes aanlopen... :cool: |
Nog platte bandjes erop en dan is ie helemaal top :)
|
All times are GMT +1. The time now is 09:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.