Project: '76er Scirocco
dus, toen was het alweer zover! ik had me voorgenomen om na de verkoop van de polo en de aanschaf van de 'nieuwe' daily (weer een 6n) rustig de tijd te nemen om een geschikte oldtimer te zoeken. Lang heeft de zoektocht niet geduurd want ik liep tegen iets aan wat niet meer kon wachten. Een zwarte Scirocco LS uit september '76, een originele Nederlander. Het complete chromepakket erop (raamlijsten, bumpers, klinken, spiegels, etc). Geen roest of rot en nooit aan gelast. Origineel 98.000km gereden. De auto heeft van 1995 tot gisteren zo'n beetje ongebruikt binnen gestaan en in '96 voor het laatst apk gehad. De auto is in '95 -na restauratieplannen- compleet overgespoten en meteen daarna weggezet onder een zeil. gevolg: lak heeft niet kunnen uitharden en ademen en daardoor zitten er nu op sommige plekken luchtbubbeltjes onder de lak. Dat is echt alles wat er mankeert aan de auto (en die foute uitlaat dan). verder motorruimte als nieuw, stoffig interieur, en de motor loopt nog als een zonnetje. Eerst tot zover, ik zal dit later allemaal nog wel wat aanvullen. Een mooiproject waar ik rustig de tijd voor kan en zal nemen...
Plannen: - schroefset (how low can i go?) - 3delige 13" bbs e30 in 8,5j met 175-50-13 (reeds aanwezig, maar moet ik nog klaar maken) - 3delige 15" Schmidt TH in 8j en 9j (van de polo, zijn al klaar) - 13" smoor roadster 7j en 8j, hier zal hij eerst op komen te staan totdat de e30's klaar zijn. - leren bbs zetels er weer in (reeds aanwezig), misschien icm met de leren achterbank. - lak aanpakken - motorruimte cleanen en motor reviseren - achterbank eruit en rolkooi erin - snelle motor inbouwen (zal volgende winter worden denk ik) ik ga niet voor een bepaalde stijl: gewoon dik, laag en sporty met luxe! eerst maar even wat foto's van vandaag: STOF!!! En in zn nieuwe huisje waar we er deze winter rustig mee bezig gaan |
Das een mooie geworden zeg!!!
Veel succes ermee. |
Gaaf :thumbup:
Succes ermee. |
echt een mooie rocco! :thumbup:
heeft niet veel meer nodig |
Vette shit! Was je d'r wat op tijd? ;)
Gaat wel wat worden lijkt me een erg stoer ding. |
Leuke rocco succes ermee !!
|
supervet!! :rock: je plannen klinken ook goed man!
|
Erg nette Rocco Sander :thumbup:
Je plannen zijn ook erg leuk ben benieuwd naar de E30 BBSen |
he,nette rocco sander jonge.succes er mee ;)
|
Hele mooie VW:)
Plannen klinken super dus dat gaat helemaal goed komen Succes en veel plezier ermee! |
bedankt voor de reacties. hier een plaatje van hoe de e30's er nu bij liggen. had even snel een stukje proef gepolijst, maar meteen besloten alles opnieuw te gaan schuren zodat de randen straks weer lekker hoogglans zijn. het hart wordt uiteraard bbs goud. naafdoppen en nieuwe boutjes krijg ik nog. gewoon allemaal zoals het hoort straks! 3" buitenbedden en 5,5" binnenbedden. 13", dus flachbett! :D
en een kijkje in de keuken :D |
mooi hoor
|
Heel mooi ding Sander, prachtig! Meestal vind ik het jammer wanneer men dit soort auto's op een vergaande manier aanpakt dus met andere motors en interieurs, ik zou zeggen: overtuig mij van mijn ongelijk! :)
Dikke wheelz trouwens, die E30's!! :woowoo: Denk dat die ook heel mooi gaan staan onder deze lakzwarte Rocco! |
Mooie Scirocco Sander.
Plannen klinken goed, op de stoelen na. Zou die BBS-en niet in deze auto zetten, zijn ze denk ik veel te lomp en groot voor. Bij een Rocco 2 zou het misschien goed staan. De velgen zijn in ieder geval wel al super, maar ben benieuwd hoe lang je deze set gaat aanhouden. :tongue: :D Veel succes en plezier d'r mee! :thumbup: |
E30 :eek: :eek:
wordt ie weer zwart? |
super wagen. die velgen zijn echt super. 1 van de mooiste soort.
plannen klinken erg goed. ben benieuwd. |
Ik zou die harten niet eens een andere kleur geven. Denk dat het wel strak zal staan onder een zwarte auto.
|
Mooie rocco en de plannen klinken goed,ik blijf hem volgen :thumbup:
|
Echt vette auto`s die Scirocco MK1`s en zwart past er geweldig bij :cool: Die BBS E30 wielen zijn ook schitterend en zullen er zeker weten mooi onder staan. Imo zijn die vierkante koplampen niet zo mooi, vind die ronde altijd zo goed staan bij een MK1 :)
|
Mooie auto, ik heb een paar jaar geleden eens een 74-er gehad origineel nederlands.
Het blijven leuke auto's. Is hij origineel zwart ? Succes ermee !! |
Heb ook een rocco 1 van 74 maar duurt nog ff voordat die weer loopt, maar vind dit een gaaf project!!
|
Jemig de pemig wat dik :) . Ik zou hem alleen wel zoveel mogelijk origineel houden. Maar je plannen klinken verder wel erg goed :D . Gaat vast helemaal goedkomen :thumbup:
|
Quote:
had ik ook gedaan dubbel rond en dan geel :woowoo: |
wat betreft het origineel houden. aan de ene kant vind ik het zelf ook wel mooi, maar aan de andere kant wil ik hier gewoon MIJN auto van maken. Ik wil het wel zo inbouwen dat ik ten allen tijde weer volledig terug kan naar origineel. mochten de stoelen inderdaad te lomp zijn, dan gaan de bbs stoelen de deur uit en laat ik de originele stoelen in nieuw leer bekleden. zo simpel is het eigenlijk.
ik heb echter wel een beste tegenvaller. Gisteren even een snelle pas-sessie gehad met verschillende velgen: aan de achterzijde is er ruimte zat in de wielkasten en kan ik wel 9j kwijt. aan de voorzijde is echter heel weinig ruimte (8j is eigenlijk al wat te breed). De schmidt lijken in eerste instantie nog het beste te passen. ik zal eerst een zoektocht doen naar smallere binnen- en buitenbedden voor mijn BBS e30 en anders moeten deze HELAASSSSSS de deur weer uit. hier baal ik echt nogal zwaar van! De auto zal pas volgend seizoen weer naar buiten komen, dus ik heb wel even tijd gelukkig... ik vind die ronde koplampen zelf ook wel erg gaaf, maar die zie je al relatief veel op scirocco 1. Deze tv-koplampen waren een optie op de '76-er scirocco, dat maakt het wel wat specialer. Misschien een grill met ronde koplampen voor de afwisseling erbij, maar alles op zn tijd. |
Gefeliciteerd met je aanschaf .. schiet me ineens te binnen dat ik nodig ook wat aan mijn 74'tiger moet gaan doen :redface:
Quote:
Volgens mij (maar ik ben geen Scirocco kenner) waren dit de standaard koplampen voor de 1974 en 1975 1100 uitvoering |
|
mooie auto sander ...ik twijfel ook over de bbs stoelen .
denk ook dat ze veel te lomp/ modern zullen zijn in z'n auto zou een paar porsche stoelen niet veel mooier staan ?. wat ga je aan de lucht blaasjes doen in de lak ? staat super dat nummer bord ... maak er iets moois van |
Quote:
Je moet er indd gewoon mee doen wat jezelf leuk vind, had ook eerst t id om de audi helemaal origineel te laten, maja waar blijft de hobby dan?? Zolang je t nog terug kunt maken is er toch geen probleem, alleen indd de stoelen ben ik ook niet zo'n fan van, vind t mooi als t intereieur nog helemaal origineel is maar de rest flink verbouwd, zo waan je je trug in de 70er jaren als je erin rijdt... BBS randen worden heel vaak aangeboden op ebay.de welke maten binnen en buiten heb je nodig? Kan ze wel voor je in de gaten houden, volg ze zelf ook vaker, dat moet echt geen probleem zijn.... |
@richard: zo heb ik al een map vol dikke rocco mk1 foto's, mooi spul he?!
@alberto: die bbs stoelen lijken op een foto veel groter dan ze in werkelijkheid zijn. mochten ze wel te groot zijn (passen kan altijd) dan gaan ze gewoon de bingo in. porsches zie je wel meer in vw's en de stoelen die ik heb heb ik nog niet eerder gezien. Ik kan ze 1x verkopen want bij spijt vind ik nooit zo een 2de set. die blaasjes in de lak ben ik nog niet uit. Het is niet superstorend maar je ziet het wel. Er zal wel niks anders opzitten dan kaalschuren en opnieuw spuiten vrees ik. Maar ja, dan komt de aanschafwaarde van de auto er nog een x overheen, en dat kan ik eerst even niet missen... heb zondag een pas-sessie gedaan met de schmidt TH en die toch ook wel vreselijk lekker eigenlijk... gelukkig, dit project heeft geen haast. :D @berserker: ik heb nu 5,5" binnenringen en 3" buitenringen. Ik denk dat ik voor naar ongeveer 7j moet gaan. Ben nu in gesprek met iemand die ringen heeft voor 35e per stuk, maar ik weet nog niet welke breedtes hij allemaal heeft. Ebay heb ik helaas al een aantal slechte ervaringen mee :( En dat interieur moeten jullie je eerst nog maar niet te druk om maken, dat kan (mij kennende) nog wel 400.000x veranderen :D |
kom binnenkort eens kieken bij je..
|
Zooo, dit wordt weer een project waar je 'U' tegen zegt! Machtige apparaten zijn het.
Succes! |
ja dat las ik bij jou polo toen ook dat de stoelen kleiner zijn dan ze lijken op de foto
maar vind ze ook zo modern voor z'n auto maar goed net wat je zegt passen kan altijd kennis van me heeft het zelfde als jou met de lak op een ford capri das echt jammer want lijkt een super leuke auto zo veel sucses er mee man |
succes
blijf m cker volgen johan joure |
Quote:
Quote:
Duurde niet zo heeeel lang hè. :D Zonde man, maar moet toch wel wat op te verzinnen zijn? |
Quote:
ben al bezig met een setje 4j binnenbedden. dan komen de voorste 2 velgen op 7j. kijken of het dan past! :D |
ben nu ook in de mogelijkheid om 2" buitenbedden erbij te kopen. Hiermee gaan ze minder breed vallen (wat heel goed uitkomt).
voor wordt dan: binnenbed 5,5" + buitenbed 2" = 7,5j achter wordt dan binnenbed 5,5" + buitenbed 3" = 8,5j ik heb harten met verschillende et dus kan nog het nodige varieren dan. eerst maar even sparen... in de eerste post meldde ik dat het om een LS ging, maar dit is toch niet helemaal juist. Waarschijnlijk is het van origine een L en opgebouwd met het LS chrome-pakket. Motortje is namelijk een 1100cc, terwijl de LS geleverd is met 1500cc. ik ben eerst maar begonnen met de remmerij weer gangbaar te maken. die hebben toch ook zo'n 15 jaar stilgestaan dus kunnen wel wat aandacht gebruiken... |
Moet je het hart niet erbij tellen ?
|
nee, de harten liggen op de randen (zie foto). als deze tussen de randen zou komen zou dit de dikte wel bepalen.
|
leuk project ,wordt vast super!!!!
succes |
Die wielen zijn echt heerlijk :eek: !
|
All times are GMT +1. The time now is 11:53. |