2.0 16v zuigers in een 1.8 16v??
Ben bezig met een KR blokje voor mn daily (mk1 Jetta) Nou moeten er eigenlijk andere zuigers in, en boren/horen zou ook niet verkeerd zijn. Nou vroeg ik mij af of 2l 16v zuigers groter zijn dan 1.8 16v, en of ik deze kan gebruiken icm boren/honen van de cilinders??
Wil het project zo low budget mogelijk houden omdat ik mijn geld ook nog aan andere dingen moet spenderen... |
verplaatst
|
blok boren naar 82,5 en laten vlakken en dan kan je deze zuigers gewoon gebruiken
|
En ik heb nog een setje liggen ook. Te koop uiteraard.
|
Is een 9A niet met een slag van 92,8?
|
Was het topic al kwijt,, @ jelmer, kan ik dan mijn KR krukas + drijfstangen blijven gebruiken? Weet je ook hoeveel het blok gevlakt moet worden?
@Allart, wat wil je voor de zuigers hebben?? |
100 Euro inclusief de stanegn, zitten er nog aan.
|
Is een ABF 2.0 16V pen 21?
En de KR pen 20? |
Waar ik nu aan zit te denken: 1.8 onderblok opboren naar 82.5, KR krukas met 9a/abf zuigers en drijfstangen(waar komen die van jou uit allart??) en onderblok .... mm vlakken. Gaat dit passen/werken?
|
Quote:
Nee deze combinatie lukt niet. Krukas 86,4 met 159 drijfstang werkt niet. Met een laag KR type 1.8 onderblok (236mm uitmijn hoofd) komen de zuigers bijna 15mm uit het onderblok. |
En met de combinatie KR stangen met abf/9a zuigers zit je natuurlijk met de pendiameter. Hebben 9a zuigers dezelfde pendiameter als abf zuigers?
|
KR onderblok boren, KR/9A stangen met 9A zuigers, blok vlakken, kortere distributieriem en gaaan.
Heb dus 9A zuigers met stangen, zelfde als KR alleen 1.5 mm grotere boring. |
hee kan je blok wel boren en vlakken voor je kost je 150 euro
|
dit topic is een jaar oud, volgens mij is hij al met andere dingen bezig ;)
|
...en volgens mij zitten die 9A zuigers al enige tijd in een circuitmotor van ons...
|
Heb effe de search gebruikt, en dit topic komt het meest in de buurt bij wat ik zoek...
Ik wil even weten in hoeverre de zuigers in 83mm doorsnede van een 1.8 16v en 2.0 16v van elkaar verschillen. De doorsnede is van een overmaatse zuiger. Kan ik dus dezelfde slag en compressie krijgen met die zuigers als ik de KR krukas en drijfstangen gebruik? En hoe zit het met verschil in dikte tussen de zuigerpennen? En graag antwoord van iemand die het 100% zeker weet, want hierboven staat: ja nee ja nee ja ja nee neen zeker van wel ja nee nee denk het niet. :tongue: |
Quote:
:) |
Zoek de verschillen in de drijfstang. Dan kom je al heel veel te weten.
De pen is idd anders. |
Kijk hier eens:
http://www.not2fast.com/vw/stuff/vw_engines.shtml |
Quote:
Als ze het daar over de 1.8 16v hebben, bedoelen ze de PL. Dan komt dus weer de vraag of de zuigers van de PL en KR exact gelijk zijn. Lijkt me wel, maar vragen kan geen kwaad... De zuigerpen is gelijk bij de PL en 9A, althans dat is wat ik uit de info op die site kan opmaken. Of de plaats van het gat voor de zuigerpen ook op dezelfde plek zit, op dezelfde hoogte op de zuiger dus, kan ik er niet uit aflezen. |
Quote:
Qua dikte, plaats of lengte? Dat laatste lijkt me goed mogelijk, gezien de andere diameter van de cilinder. De pen zou dus ook makkelijk wat langer kunnen zijn. Waar ik bang voor ben is dat de plaats in de zuiger anders is, en ik daardoor weer een andere lengte drijfstang moet zoeken... |
Compressiehoogte van een 9A zuiger is lager dan die van een KR/PL omdat een 9A natuurlijk een slag heeft van 92.8 en de 1.8 86.4 Als je dus de 9A zuigers in een 220mm onderblok gebruikt met een 86.4 kruk dan heb je een aardig lage compressie.
|
Daar had ik dan weer niet aan gedacht... :(
Kortom, geen 2.0 zuigers in het KR-blok... |
Onderblok 3,2 mm vlakken en een kortere distributieriem ?
|
KR PL 9A zijn zelfde motoren, dus ook de drijfstangen (144 mm lang en 20 mm gat voor zuigerpen), verschil zit in slag van de krukas en zuigers.
KR en PL zijn gelijk op inlaatnokkenas na. |
All times are GMT +1. The time now is 18:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.