Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Inhouden 16v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3392)

VolkswagenRacing 17-06-2004 22:05

Inhouden 16v
 
Ik heb last als mijn motor goed warm is (stadsverkeer) dat mijn motor begint in te houden (lijkt dan wel of hij niet genoeg zuurstof krijgt) Bij volgas heeft hij nergens last van. Zodra ik mijn contact uit en weer aan zet is dit over (lijkt wel of comp dan opnieuw opstart). Ook bij koude start heb ik hier last van.

Zou dit aan me comp zelf kunnen liggen en een kapotte sensor die verkeerd en/of geen gegevens door zend. Gek dat hij bij het uit en weer aanzetten van het contact meestal over is :(

Wie kent dit probleem en weet waar het aan kan liggen?

VolkswagenRacing 17-06-2004 22:28

Oww... dit gaat trouwens over een GTI 16v pl- uit 89'

VolkswagenRacing 18-06-2004 17:29

Nog steedts niemand een idee? hmm...

Fred 18-06-2004 17:33

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Nog steedts niemand een idee? hmm...


Ik heb wel ideeën, maar probeer het zo juist mogelijk te maken..Het kan namelijk een hoop oorzaken hebben, tot en met een verkeerde koelwatertemperatuur..

Ik zou eerst een kijken of je thermotijdschakelaar correct werkt...Luchtschuif controleren op gangbaarheid...Bougies checken of ze van het juiste type zijn..enz enz..

VolkswagenRacing 18-06-2004 17:46

Probleem is minder geworden na monteren andere themoswitch ;)
Probleem moet in de electronica zitten denk ik omdat het zo is dat het moeilijk lopen gelijk ophoud na het herstarten van me auto. Ook als ik volgas rij is er nix aan de hand.

Mensen met een kapotte Lambda sonde? Kregen die niet dit soort problemen?

TheSteady G60 18-06-2004 18:09

reset de computer eens en kijk of het probleem dan betert...

Dit doe je door plus en min af te koppelen , tegen elkaar te houden gedurende 20 seconden en dan beide op de minpool leggen van de batterij gedurende 20 seconden

Alles terug aansluiten en testrijden maar...

Fred 18-06-2004 19:52

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Probleem is minder geworden na monteren andere themoswitch ;)
Probleem moet in de electronica zitten denk ik omdat het zo is dat het moeilijk lopen gelijk ophoud na het herstarten van me auto. Ook als ik volgas rij is er nix aan de hand.

Mensen met een kapotte Lambda sonde? Kregen die niet dit soort problemen?



Dussssssssss, daarom zei ik al kijk de thermotijdswitch eens na. Dat is wat anders dan de schakelaar die jij hebt vervangen. Deze zit op de cylinderkop...

FMA 18-06-2004 20:20

ik heb nou net hetzelfde probleem met m'n gti 8v (PF) soms.
Als ik start draait ie mooi, maar van de moment ik gas geef heeft ie lood in z'n schoenen zeg maar.
Als ik dan herstart is er nix aan de hand :confused:
m'n digifant is al een keertje vervangen, misschien ligt het daar aan? ('t is niet te hopen :( )

VolkswagenRacing 19-06-2004 12:24

Er zitten 3 sensors op de zijkant van me cilinderkop,1 van me watertemp meter, een bruine koude startsensor en een witte.
Welke bedoel je met thermotijdschakelaar?

Stijn 19-06-2004 13:25

Die die jij bruine koude startsensor noemt (grote messing zekantige sensor met een bruine stekker erop)

Fred 19-06-2004 15:45

Quote:
Originally Posted by Stijn
Die die jij bruine koude startsensor noemt (grote messing zekantige sensor met een bruine stekker erop)


Dat is hem ja....Die meet de koelwater temp, met name tijdens een koude start, en zorg o.a voor extra brandstof...

Als die defect is krijgt de inspuiting verkeerde info...temeer daar het verschijnsel na aan en uitzetten van de boel wel enige tijd goed werkt

VolkswagenRacing 19-06-2004 18:11

Die sensor zit er nieuw in, Was best prijzig maar heeft nix geholpen.

Kan het niet zo zijn dat dat als een lambdasonde kapot is , hoe warmer hij word hoe slechter hij t gaat doen?

Iemand trouwens een idee, wat die zou moeten kosten?

Zestienkleppen 25-06-2004 11:41

Is er al een verbetering in de situatie?

VolkswagenRacing 05-08-2004 22:31

Nee nog niet :( Wil eigenlijk de lambdasonda gaan vervangen maar kost 160€. Beetje veel voor als ik geen zekerheid heb of hij kapot is. (ff automaterialen zaken langs dan maar) Of er heeft er toevallig nog iemand 1tje liggen die van de vrachtwagen is gevallen en toch niet kapot is? :D

Zestienkleppen 05-08-2004 22:54

Kun je er niet eentje van de sloop opzetten om te proberen of er verbetering is? Niet echt een superslimme aanpak, meer trial and error, maar je moet wat.

OakgreenVR6 06-08-2004 08:34

Ik heb er nog eentje liggen. Hoeft niet veel op te brengen en als het probleem daar niet in zit, geef je 'm maar terug.

VolkswagenRacing 06-08-2004 17:31

Dubstreme, wat is "niet veel" en waar op te halen? :) met stukje kabelboom?

VolkswagenRacing 07-08-2004 12:12

Nog ff up..

Bolletje 15-08-2004 21:50

Heej jongens

ik heb precies het zelfde probleem. Van koud naar warm rijden geen probleem. Als die warm is lijkt het wel alsof je in de derde versnelling wil weg trekken terwijl je gewoon in de eerste versnelling zit. Ik ga hem denk ik maar laten uitlezen (als dat kan) .
Ik heb trouwens ook een type pl uit 1989

VolkswagenRacing 15-08-2004 22:51

er valt weinig uit te lezen,

Bolletje 16-08-2004 13:22

Hoe bedoel je weinig uit te lezen??? Heb net de Vw gebeld en hij is gewoon uit te lezen en mocht het bijv aan de lamdasonde liggen geeft tie dat gewoon aan hoor als het goed is!!

VolkswagenRacing 16-08-2004 13:45

Dat is dan compleet nieuw voor mij.

MaceNL 16-08-2004 14:32

Ja voor mij, ik dacht dat ze pas vanaf de mk3 konden uitlezen maar goed kan er ook naast zitten ;)

OakgreenVR6 16-08-2004 14:35

Kon bij de mkII ook al. Sterker nog: bij de mkI kon het zelfs al (wel een stuk beperkter uiteraard)!

Zestienkleppen 16-08-2004 16:24

Uitlezen kost natuurlijk al €50 - 100...

VolkswagenRacing 16-08-2004 19:26

uitlezen? Wat word er eigenlijk met dat woord bedoeld?

OakgreenVR6 16-08-2004 19:35

Het storingsgeheugen van het motormanagementsysteem uitlezen.

VolkswagenRacing 16-08-2004 23:19

Hoe doen ze dat dan?
Ik vind motormanagementsysteem we; een heel lang woord voor de hoeveelheid electronica in me golf ;)

Bolletje 17-08-2004 15:39

50 tot 100 Euro??? Zal wel niet!! Zoals ik al zei heb ik de vw even gebeld. Ben tien tot vijftien euro kwijt! MAar natuurlijk wel voor alleen uit te lezen en diagnose. Verder doen ze er niks aan!! Tenzij je meer betaalt natuurlijk.

Zestienkleppen 17-08-2004 19:56

Quote:
Originally Posted by Bolletje
50 tot 100 Euro??? Zal wel niet!! Zoals ik al zei heb ik de vw even gebeld. Ben tien tot vijftien euro kwijt! MAar natuurlijk wel voor alleen uit te lezen en diagnose. Verder doen ze er niks aan!! Tenzij je meer betaalt natuurlijk.

Dan heb ik het wel een beetje overdreven ja. Tegenwoordig kosten zelfs de kleine dingetjes al handenvol geld, maar 10 - 15 euro is nog wel een keer te doen...als je het zelf niet kan vinden.

serge pot 17-08-2004 20:56

bougie kabels wel okee (deze worden vaak niet vervangen omdat men ze duur vind)

Bolletje 18-08-2004 09:44

@ zestienkleppen

Alles kost geld ja. Is niet leuk meer. Maar zo is het nu eenmaal tegenwoordig.

Bolletje 29-08-2004 10:54

iemand nog ideen!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Hij houdt nog steeds in. *UP*

serge pot 29-08-2004 10:57

wat heb je allemaal al gedaan ?

MelG60 29-08-2004 11:03

Sinds wanneer heeft een PL een storingsgeheugen?

Bolletje 29-08-2004 20:34

Nou ik heb gedaan!! Nieuwe verdeler kap!1 Nieuwe labdasonde!! Injectoren gereinigd en alle stekkers of vernieuwd of schoongemaakt!!

Ga nog maar het benzinefilter vervangen maar daarna weet ik het even niet meer. Misschien ontsteking zelf of luchtmassameter. Maar het vreemde blijft dat als ik opnieuw start hij weer als de brandweer gaat!!

Marco 29-08-2004 21:19

Heb je je vacuum circuit al nagekeken?? Als er ergens een stukkie slang stuk is kan dat ook rare gevolgen hebben. Zo was bij mij een keer het stukkie slang van de kleppendeksel ontluchting stuk, rare gevolgen, afslaan bij het stoplicht ed. eer ik dat gevonden had. Kwam er eigenlijk per toeval achter

serge pot 30-08-2004 19:40

hoe is de benzine druk?

Bolletje 30-08-2004 22:04

Die dingen zijn het sowieso allemaal een s waard om na te kijken. Ik heb een vacuumtester geregeld ( hoe wel ik dit circuit wel optisch heb nagekeken). De benzinedruk moet ik nog ff bekijken hoe ik dat ga doen!! Maar bedankt Serge en Marco!!!

Volgens mij is het niet mechanisch maar echt in het motormanagement. Eerst maar eens het elektrische gedeelte nakijken dus, daarna benzinefiltervervangen (sowieso) en de benzinedruk meten.

Mijn bevindingen ( mijn leraar!!).:
Waarschijnlijk loopt mijn auto op het noodloopsysteem. Hij gaat dit systeem doorlopen door een of meer van de volgende redenen.

Er kan een sensor kapot zijn of ontbreken of verkeerde waardes afgeven bij bedrijfstemp.
Er zich een breuk in de kabelboom bevinden
Of er zou bijv een pingelsensor door trillingen geactiveerd kunnen worden.

Genoeg uit te zoeken dus. ik hou jullie op de hoogte en als jullie nog ideeen hebben naar aanleiding van deze reactie laat het alsjeblieft weten. Wordt er gek van. Wil dat mijn liefde weer lekker soepel rijdt!!
HAHAHA
Later

VolkswagenRacing 30-08-2004 22:26

Hebben ze m nou niet meer uitgelezen?


All times are GMT +1. The time now is 17:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.