voorstellen Martiepartie
Loop al een poosje te emmeren in de verschillende topics hier op 't VF, maar zal me ook eens voorstellen..
Martijn (bouwjaar '82) Studeer in Delft Opgegroeid in Uithuizen (Gr.), waar de roots ook nog liggen.. Heb na het behalen van mijn rijbewijs een aantal polo's gehad, veelal steilheckjes. Zie onderschrift voor de huidige collectie! De 2F maak ik geheel in GT look, maar met een zuinig AAV blokje (nep GT dus...) Dit was mijn daily, totdat mijn vriendin meer ging rijden voor haar werk en een degelijke bak nodig had. 6N gekocht; daar blijf ik verder met mijn tengels vanaf qua hobbie. Puur onderhoud, meer niet! Rijdt ook prima, met AEX 44kw en een lekker Milestone interieur. TOch trekt de 86C mij meer. Vandaar dat ik de '83er steilheck gekocht heb als hobby auto. Foto van de tot nu toe bereden polo's... |
zijn allemaal niet meer van mij.. De grijze is in ieder geval gesloopt.. Was rot helaas. |
sorry voor de grote foto..
nu heb ik alleen nog over: Steilheck'83 6N '96 GT look coupe '92 |
Zo te zien heb jij een betere studie financiering dan mij :D
|
studie??? wat is dat??? Welkom welkom!!
|
welkom man :)
|
nah, de IB-unit financiert mijn auto's niet hoor!
Behalve de groene 6N, was de duurste polo 400,-!! dat valt nog wel te betalen als 'arme' student! Dat is ook de reden van het kopen van een poloke; zijn betrouwbaar en onderhoud is goedkoop en zelf te doen! Ben het wel met je eens dat 3 auto's iets te veel van het goede is. De rode coupe staat nu al weer een maandje of 2 stil, omdat ik de witte nu vaak gebruik.. Dat is wel weer jammer! De witte is meer een "project" van me, daar zit al een compleet G40 interieur in, incl. dashboard! Plannen voor de witte (deels gerealiseerd): *koppakking vervangen *2F G40 interieur incl. dashboard ombouw *60/60 verlaging (voor nog monteren!) *remmen voorzijde helemaal nazien en reviseren waar nodig.. *motor helemaal netjes afstellen (ontsteking/ carb/ kleppen) *Compomotive 13" velgen incl. 165/55 banden (onderdelen allen aanwezig) *nieuwe achterbumper monteren *lak volledig polijsten (is heel erg vies en aangetast door een autobrand..) *audio installeren (simpele pioneer radio/cd, met Harman Kardon 6speakerset) Daarnaast heb ik nog een kaal 3F blok liggen van een polo2Fgt, waarmee ik leuke plannen heb. Is een mooie kans om rustig eens te proberen wat er allemaal met zo'n blokje kan! Daar ga ik ook de kop van laten vlakken, klepseals vervangen, inlaat aanpassen en glasparelen. Daarna moet er een setje Keihins op, van een 2002 yamahaR6. Heb alles al in huis, maar moet nog een keer een spruitstuk fabriceren. Prioriteit1 is om de witte polo netjes aan het rijden te krijgen en te houden!! |
Btw:
gisteren de rode coupe helemaal APK klaar gemaakt. Die is al weer 3 weken verlopen (foei!!). Nieuwe schokkers voor gemonteerd en achter 2de hands poten. Uitlaat gasdicht gemaakt door nieuwe uitlaatklemmen incl. Gungum. Vloeistoffen gecontroleerd (niveaus) Remmen voorzijde helemaal gereinigd en zadels ontroest Achterremmen schoongemaakt incl. binnenkant trommels! |
even een korte reply:
De rode Coupe is tijdelijk de daily geworden, ik heb namelijk de 6N verkocht. Rijdt prima!! De APK was geen probleem; in 1 keer er door, maar de voorbandjes zijn minimaal (1.7mm profiel.....) Die gaan we zsm vervangen. De polo is verkocht (6N), daar komt een Golf 1.8GT Colour Concept voor terug in een prachtige zwart metallic kleur, met alle Colour Concept opties.. Superbak! Als ik hem heb zal ik zsm een fototje posten.. Ik was even op zoek geweest naar een NietVW, maar toen ik de golf zag staan dacht ik bij mijzelf: Neeeeehhh, blijf toch lekker VW rijden. Vriendin was ook direct overtuigd! |
voor de steilheck heb ik een setje 165/55/13 om Compomotive velgen gelegd. Nu achter de randjes omleggen en de achteras recht onder de wagen krijgen.
Het past nu echt niet, bij stilstand (statisch) raakt de achterste wielrand de band al. |
compomotive ML velgen (competition uitv.) met Pirelli P700-z 165/55/13 Helemaal nieuw! :) |
en onder de polo:
zonder bandjes en voor nog niet verlaagd.. |
volgende stap (als de bandjes en velgen er onder zitten)
Motorische upgrade.. De aansluitflensen worden vervangen (dit is alleen om te passen). De flensaansluiting wordt uit 2 delen gelfreesd, net als bij een originele pakking.. Misschien kan dit mbv CNC frezen gedaan worden, maar bij tijdgebrek moet ik zelf aan de slag. Moet ook geen probleem zijn. |
de carbs zijn ook splinternieuw. Deze hebben nog nooit een zuchtje benzine gezien.
|
Ga je die inluitspruitstuk zelf lassen?
|
jep.
TIG lassen. Ik heb al wel vaker alu gelast, maar ga nog even lekker oefenen voordat ik begin aan het spruitstuk. |
kuch kuch.. Even de stof van dit project afblazen :tongue:
De polo is officieel goedgekeurd. APK is vanmiddag vernieuwd. Was even spannend, aangezien er een aantal zaken probleempjes op konden leveren.. De Keihin CV carburateurs zitten op de 1.3HK en het werkt (na wat strubbelingen) erg lekker! Inlaat heb ik van RVS gemaakt, puur voor het gemak. Alu lassen werd me teveel werk, met het risico op mislukkingen.. RVS heb ik lekker ge MIG't. De polo is inmiddels 60mm rondom verlaagd, dmv een volledige set (schokkers en veren). De voorste dempers heb ik vernieuwd, de oude waren helemaal op. Tevens is de remmerij aan de voorzijde helemaal schoongemaakt/ gecontroleerd. De veerpoten + schijfremkappen zijn vers gespoten voor een nette look. Ook direct een kapotte homokineethoes vervangen. Aan de achterzijde zaten de remmen vast, na het lange stilstaan. Die ook maar schoongemaakt, maar tijdens de APK vanmiddag bleek dat er toch nog 1 een beetje bleef hangen. Na een grondige schoonmaakbeurt toch weer gangbaar gemaakt. Het 2F G40 interieur is helemaal ingebouwd, alles is aangesloten behalve de kachelbediening. De kabel van een polo2 is anders dan die van een 2F, dus daar moet ik nog een andere voor halen. |
Deze is inmiddels verkocht, aan een goede vriend. |
G40 interieur vers gespoten remschijfkap en veerschotel Voorpoten hebben dezelfde behandeling ondergaan! |
zoals te lezen in het 'Uitdeukdag topic' doet de polo het weer.
APK = vers Keihin carbs = werkend Fun= aanwezig!! auto loopt monsterlijk (geluid is verslavend) en ben superblij dat na 6 maanden stilstand de auto weer rijdbaar is. Na de uitdeukdag ben ik met de polo naar Groningen gereden (vanaf Delft) onder het mom van een 'testrit' :screwy: De auto had zeer veel onderhoud gehad (volledige voorwielophanging/ koppakking/ kabelboom vervangen/ carbs gemonteerd/ achterschokkers etc.) en een testritje kan nooit kwaad. Op de A4 (3000tpm) trilde de uitlaat hinderlijk tegen de bodem en handreminrichting. De motor maakt al een T#eringherrie met maar 4 versnellingen en 110km/h :D Verder rijdt het heerlijk! lekker stug, niet te stug! lekker vlot met de carbs, misschien is dit psychologisch :eek: door de herrie, maar het valt me echt niet tegen. Wat me wel tegenvalt is het verbruik.. Oi oi oi, wat ging de meter hard naar beneden...... De motor moet nog netjes afgesteld worden, staat nu waarschijnlijk veel te rijk. Op de A1 2 uur lang!!!!!!! in de file gestaan. Lekker hoor, met een ultrakort gaspedaal. Denk dat er veel mensen raar opgekeken hebben als er een polo met grommende motor een klein gat probeerde dicht te rijden :tongue: Bij aankomst in Groningen even de uitlaatdemper verdraaid voor meer ruimte en de bougies even gecontroleerd. Nieuw voorbumpertje lag al in de schuur, die zit er nu op ipv de kromme bumper. |
hij klinkt idd geweldig!
|
dank U. Ik weet nog dat ik riep: nee, ga er niet te veel mee rijden omdat de auto nog maar een paar uur rijdend is.. :cool:
toch maar naar Groningen geknald! Rustig gereden (100-110), maar helaas toch nog veel file gereden. Torretje werd wel warm, maar in neutraal 2000-2500 toeren draaien leverde genoeg koelvermogen op om de watertemp. toch rond 90 graden te houden. Hij klinkt idd geweldig, maar vooral als ik na een groen licht lekker doortrek! vroem.. |
.
|
Echt een vet geluidje inderdaad. Misschien dat ik zoiets ooit nog op de Passat ga bouwen als ik veel tijd over heb.. :)
Dat grommen lijkt me inderdaad verslavend, beetje vergelijkbaar met een turbo (qua verslaving) :D |
Een nieuwe voorbumper is gemonteerd
Kachelknoppen aangesloten (nu komt er ook iets anders dan warme lucht uit de roosters) Verstelbare koplampenkabelboom incl. schakelaar van de sloop gehaald Koude-start schuif van een 2F diesel gehaald voor de choke bediening! 2F raamrubbers gehaald ( zijn toch iets anders dan van een type2) Centrale vergrendeling beter afgesteld/gemonteerd, zodat rechterraam ook open kan... Morgenochtend mijn naalden (van de carbs.) aanpassen, zodat ze verstelbaar zijn. Nu heb ik het tijdelijk met een paar M3 vulringen gedaan, maar dan kan ik de membranen niet meer op de originele manier vastzetten.. das dus niet de bedoeling. Probeer de 'kop' van de naalden af te draaien en er groefjes in te steken. Dan met behulp van asborgringen de naald op hoogte af te kunnen stellen. Morgen post ik foto's ; mits het gelukt is! |
Gelukt!
Vanmiddag in de middagpauze de naald aangepast, nu is ie verstelbaar! Aanslag van de naald is afgedraaid en er zijn 4 gleufjes gestoken,waarin een asborgring gezet kan worden. Tijdens bewerking, volgende is na bewerking; met 4 stelmogelijkheden. |
dit was voorheen.. :)
|
Afgelopen weekend de motor iets beter afgesteld, door de homemade naalden in te bouwen.
Naald op 2e stand= veel te rijk. Naald op 3e stand= OK Naald op 4e stand = te arm. De bougies zijn lekker lichtbruin. Binnenkort een Lamdasonde op een downpipe lassen, dan kan ik ook (provisorisch) met een metertje aflezen in hoeverre de auto bij deellast goed loopt. Onder in het toerengebied loopt de auto ook OK na het stellen van de naalden. Chokehendel is ook verzorgd! Dmv tips werd ik gewaar van het feit dat een polo diesel een koudestarthendel heeft, die misbruik ik nu als chokehendel. Werkt OK en zit er origineel uit. Ook ben ik met een aantal schadetjes aan de gang gegaan. Aan de wielrand zat een vieze deuk. Die heb ik ,zo goed als mogelijk was, uitgedeukt/geplamuurd en geprimerd. Ook begon in de bumperhoeken het plaatwerk te roesten. Kaalschuren en met Fertan behandelen leverde ook weer een net stukkie plaatwerk op. |
Nieuw voorbumpertje en witte knipperlichtglaasjes.
:) Hier het nare deukje in de plamuur.. De wielranden had ik al een keer omgeklopt, die behandel ik ook wanneer het deel bijgespoten wordt. |
PS;
de donkere/bruinige vlek op het achterpaneel is het restant van een Opel Movano die een half jaar geleden naast mijn polo afgebrand is... Gelukkig waren alleen de bumper gesmolten/achterlicht gesmolten/ wielrandkapje gesmolten/ spoiler ingezakt. Nu blijkt ook dat de lak een behoorlijke opdonder gehad heeft. Ik probeer het zoveer te krijgen dat het hele achterpaneel gespoten wordt, maar dat duurt nog wel even.. |
Hmmm....ziet er goed uit,ik zou er BBS'en van een g40 onder leggen of een paar nette ats classic's in 7j.
|
deze komen er onder!! 7inch brede velgen gaan problemen opleveren aan de achterzijde van de steilheck... Ik heb net een prima polo coupe opgehaald. Stond hier te koop op het VF!Goeie wagen voor echt een spotprijs. Moet wel wat aan gebeuren, maar de basis is keihard! Mijn broertje zal hier in gaan tuffen!! (Heb nog een verlagingssetje liggen :) :cool: ) Doe me weer denken aan mijn oude coupeetje! |
De rode coupe is inmiddels grondig geinspecteerd. Valt echt niet tegen, maar valt nog een hoop aan te verbeteren.
tank lekt lekkage achterbak (waarschijnlijk bij achterlichten) flink roestig voorspatbord RV voorbanden op blower alleen op standje3 (weerstand kaduuk) remschijven versleten Echt een leuk koopje, waar mijn broertje vast blij mee zal zijn! Motortje loopt als een tierelier, uitlaat is zgan, remtrommels achter zijn nog vrij nieuw, rondom geen schade! Deze blijft nog een tijdje rondrijden, ipv dat deze op de sloop belandt! EDIT: Tank lekt gigantisch (als je hem voltankt, wat die idioot van een broertje gedaan had..) onder 25 ltr. geen lekkage. Lekkage achterbak opgelost (achterlamp afgekit) Thermostaat vervangen, nu wordt koelvloeistof ook 90graden.. Kachelweerstand vervangen Spatbord anti-roest behandeld Auto gepoetst (wow,, rood!) Remschijven en blokken besteld gaat al de goede kant op. Vrijdag vanaf Delft naar Groningen gereden, zonder trubbels. In totaal al weer 450km op de teller gezet. |
Door een tip op het VF ben ik erachter gekomen dat mijn Compomotive velgen gemaakt zijn voor een Triumph GT6/Rover100 serie etc. Ze komen uit de UK, ik had al wel een Engelse steekmaat verwacht.
Vandaar dat de steekwaarde zo vreemd is; 4*95.25... Net teveel om met schuifbouten te werken, en voor een adapter is aan de achterzijde geen plaats. Aan de voorzijde alleen adapters steken vind ik ook geen porum, dus wordt het toch de velgen aanpassen. Omboren is geen optie, dus ik ga 16 excentrische montagebussen maken... Weet iemand de hoek van de conus van standaard wielbouten (voor LM velgen)?? Ik dacht dat dit 60graden was, maar weet het niet zeker meer. Verder staat de auto al een weekje of 3 in Groningen te 'rusten', ik moet serieus gaan studeren. Met die polo voor de deur weet ik altijd wel iets aan de wagen te doen; is niet goed voor de studieresultaten.. Back to Adams en ProEngineer dan maar..... :( |
Adams is a bitch! (calculus) :)
Ben wel eens benieuwd wat je bedoelt met die excentrische montagebussen en hoe dat gaat werken. Velgen zijn het zeker waard om eronder te doen. |
zal een foto maken wanneer ik er 1 op proef gemaakt heb. Verwacht dat het nogal bewerkelijk is, daarom eerst maar 1'je op proef...
|
't is nogal bewerkelijk inderdaad...
Heb nu 4 adapterbussen klaar, moet er nog 12.... Het werk zit hem vooral in de konische vlakken en het draaien van de perspassing op de buitendiameter.. Maar goed; plaatje zegt genoeg. Horizontaal zitten de 2 bussen gemonteerd, verticaal moeten de vulbussen nog gemonteerd worden. Verder heb ik een 3f motorblok gekocht (lag al een jaartje in de schuur van mijn oude studentenhuis), dat ik nu maar eens naar mijn nieuwe stek gehaald heb. Mensen kijken vreemd op als je met een winkelkar voorbijloopt, met daarin een motorblok.. :tongue: Dat blokje ga ik rustig controleren en opbouwen, met een setje leuke carbs. Heeft geen haast, is een leuke basis (blokkie heeft 75pk in de standaard config..) |
Hey Martijn,
ik hoop dat het onstekingshuis niet bij het 3F-blok hoort, die van een 3F heeft namelijk geen onderdrukvervroeging. |
stimmt;
is van een MH. Ik heb het blok 'kaal' gekocht, en heb er een ontsteking van een MH op gezet, zodat deze olieuitgang ook afgesloten is. Het is een 3F blok; gezien de motorcode en de auto waar het blok uit komt. |
welkom
erg mooie carb's op dat blokje :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 15:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.