Project: weg met die roest!
Ik ben vandaag begonnen met het grondig schoonmaken en verwijderen van roest bij mijn auto. aanschouw mijn fotows :D
de gewonde.... stap 1 weg met die grill weg met die bumper het zit allemaal in de weg lampjes eruit...jaja schiet op he ;) slotplaatje eruit... koelvloeistof aftappen... radiator had ik al een keer geschuurd en gespoten dus ff inwendig uitspoelen en netjes wegzetten waar ik dus al bang voor was...toen ik mijn startmotor moest vervangen enkele weken geleden viel mij een klein roestplekje op... tsja...en roest vreet gaten...dus schuren en dichtlassen...!! pokke werk om alle roest helemaal weg te krijgen :mad: ff alles in kleur spuiten zoals het hoort.. gelijk alles in de blanke lak gezet zodat het roesten al helemaal uitsluit... zwart was op dus de metalen bumper maar in kleur ....:D zo alles gedaan wat gedaan moest worden..de lak kan een nachtje uitharden morgenmiddag maar ff bouten en nieuwe moeren halen voor de ophanging van de motorsteun en de chasis balken........ik ga pitten moet morgenochtend om 7 uur werken ...truste!! |
nais en lekker grondig!!
|
lekker grondig idd
|
wacht maar tot je me aan de gang ziet met de kokerbalk :D
|
Ja we wachten..............
hoe lang nog? |
motorsteun terug inclusief dwarsbalk en chasisbalk bumperbeugels netje gespoten weer helemaal roestvrij bumpersteunen weer op hun plek inclusief nieuwe bouten :D tsja hem moet ik natuurlijk niet vergeten.... slotplaat er weer in en de toeter ook weer op zijn plek lampen er weer in... en de plastic bumper weer netjes vastgebout er weer op... als laatste koelvloeistof weer bijgetankt en weer ff warm gereden...en alles was weer perfect in orde...volgend weekend zijn mijn zijschermen en kokerbalk aan de beurt :( dat word weer veel uurtje in de garage... |
Wat heb je nou aan die kokerbalk gedaan?? Lijkt nu net of je dat zo gelaten hebt. Wij willen wel eens zien hoe je dat ENORME gat hebt dicht gemaakt.
En btw, wat monteer en demonteer jij de bumper omslachtig zeg.... Veel makkelijker om de bumper incl binnenbalk er in zn geheel af te halen, dmv de 4 bouten en dan als de bumper eraf is, dan de binnenbalk eruit halen. |
Quote:
Mijn kunstof bumper zit met 2 bouten vast...is er sneller zo af dan als ik die 4 bouten eerst moest losmaken.. |
Quote:
ik heb dus een plaatje op maat geslepen en aan de binnenkant vast gehecht. en op de juiste plekken de gaten weer doorgeboord..! maar dit had je kunnen zien als je de foto`s beter had bestudeerd...maar goed het is zondag... |
Wat voor een lak heb je er eigenlijk op gesmeerd??
Over een maand of twee ga ik vrijwel hetzelfde doen. Niet vanwege roest, maar ik wil de zaak gewoon goed gaan beschermen. |
Dikke tectiel ofzo, die strijkbare, niet die uit de bus, die is te dun.
Henk, het plaatje was te klein om dat goed te kunnen zien. En ik had eem mooie foto van de onderkant verwacht, net als in het begin |
Quote:
ow ja..dat was ik dus vergeten te maken...toen ik de fot`s online ging zetten dacht ik er pas aan...tsja..dat heb je als je druk bezig bent.. |
Quote:
ik heb alles waar ik bij kon blank geschuurd...en daarna blanke lak overheen gespoten..en dat goed uit laten harden..maar toen dacht ik er pas aan dat alles wel in het zicht valt dus heb ik alles in kleur gespoten en daarna 2 lagen blanke lak. Gaat er niet zomaar meer af. de binnekant van beide balken heb ik ook zoveel mogelijk alle oude lak en roest weg proberen te krijgen en toen met diezelfde lak gespoten en daarna tektiel erin gespoten. |
remklauwen aangepakt
voor: na: zo zijn ze alle 4 rondom gespoten |
Motorsteun
Men neme :
een nieuwe motorsteun een schijnbaar kapotte motorsteun krikken het motorblokomhoog verwijderen wat bouten aan de onderkant voor de nodig ruimte die nog nodig is vooor de motorsteun. en voila..henkie heeft zijn oude motorsteun eruit nieuwe erin tsja..deze doe ik ff netjes schuren en spuiten.. tsja..het gaat ook lekker snel he..nu al weer klaar om geplaatst te worden.. e voila.. |
Goed bezig!
|
Hammerite?? :)
|
Handige jongen :) goed bezig dus...
|
Quote:
nee sorry marco glans zwart uit spuitbus...het is wel vertekend door de licht val. |
aan de gang...eerst wat rotzooi eraf gehaald wat in de weg zat. aan de gang met het spul.. nieuwe steun startmotor weg zodat de steun los kan die op de motorsteun leunt scherm eronderuit zodat ik de onderste bout kan loshalen.. de bouten oude steun eruit die het dus niet bleek te zijn maar goed toch lekker een nieuwe geplaatst :P alles weer terug geplaatst... dus inmiddels 2 motorsteunen vervangen en nog steeds kraakt hij bij het wegrijden..aaargh...ik heb nu alweer een nieuwe toplager gehaald (tip van christiaan) die ik er vanavond op ga zetten en kijken of dat hem is die het kraken doet ik vermoed van wel en ik heb er goede hoop in :D:D |
Zit je subframe wel goed vast?
|
Quote:
Denk het wel..op welke punten wil je dat ik oplet? |
Trek alle bouten eens na. Een maat van me had ook last van een knakkend geluid, bleek dat 1 van z'n subframebouten afgebroken was! :o
|
Zitten de bouten waarmee de dwarsbalk (die waar de voorste motorsteun op staat) vast zit wel goed vast???? Je weet wel die bouten waarmee ook je bumper vats zit :D :D :D :D :D
|
toplager vervangen maar was niet het probleem van het kraken :(
ksnap er ff geen hol meer van....vanavond ga ik dan maar alle bouten nalopen. Zijn er nog specifieke bouten die ik extra goed moet nalopen? Het kraken heb ik bij het optrekken op als ik bijvoorbeeld in zijn 2 rij bij 2 a 3000 toeren en ik laat dan het gas los dan klapt het blok en hoor je kraken. ik ben inmiddels een nieuw setje schokbrekers en 2 nieuwe motorsteunen en een toplager verder maar nog steeds geen verbetering. @fred: bouten bumper zitten muur vast :D |
Quote:
LOL..... Dat *kraken* hoor je dus bij kantelen van de motor als ik het goed begrijp...dan zou het eerder wijzen op een verrotte / droge homokineet.... Of, het flexibele stuk uitlaat (als je een originele pijp hebt)dat zit meteen onder het spruitstuk.. |
Quote:
maar als ik het stuur helemaal zo ver mogelijk naar links draai of naar rechts en gas geef dan hoor je helemaal niks. |
Quote:
Dan hoor ik mijn wielen aanlopen :biggrin: |
Quote:
Als ik gas geef hoor ik 'vroemm'. :D |
ach hij is nu naar de garage daar word een hoop vervangen en gemaakt ik hoop dat ze het kunnen vinden.
|
Ze zijn erachter waardoor het kraken dus kwam...het draagarmrubber is naar zijn grootje die moet dus vervangen worden.
|
trouwens wat voor blanke lak gebruiken jullie om roest tegen tegaan?
ik bedoel dus als je alles behandelt hebt.. |
Quote:
Aha, die rubbers heb ik laatst ook vervangen. Ik heb er nu polyturetaan bussen tussen zitten. Rijd super! Was wel een klote klus om de oude rubbers eruit te persen :mad: |
Quote:
ja normaal moet de draagarm vervangen worden maar het kon ook zo. Alleen het kraken is niet weg aaaaargh...iemand nog een oplossing idee of suggestie?????? |
Hij is trouwens net door de apk en daar merkte ze niks aan op. dus henkie heeft weer een jaar verse apk :D:D
|
Heb de de toplagers als vervangen?? Dat zijn de lagers bovenop je veerpoten?? Verder zou ik ook (nu je de draagarmrubbers hebt vervangen) ook de rubbers van de stabilisator stang vervangen, kan ik je in elk geval garanderen dat je dat merkt. Ik wist niet wat ik mee maakte toen ik die bij mijn GTI vervangen had, veel stugger, ligt veel beter in de bocht dan.
|
Quote:
ik zal het eens navragen van die rubbers. toplagers zijn vervangen. |
na al het harde werk aan me auto afgelopen zomer en hem voor de 2de keer ineenkeer door de apk gekregen trakteerde ik mezelf op een neiuwe ruitenwisser
ook de mistlampen weer geplaatst omdat zichzelf volslurpten met vocht zijn ze nu weer vocht vrij en heb ik ze waterdicht gekit :D |
hier is de bonrathwisser beter te zien. |
Stijle wagen zo.
|
All times are GMT +1. The time now is 04:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.