Voor / Nadelen webers
Beste mensen,
Ik wil heel graag dubbele webers op mijn golf 1 hebben. Lijkt mij echt super!! Wat mij een beetje tegen houd is dat ik bang ben dat deze te vaak afgesteld moeten worden. En aangezien dat er niet veel mensen zijn die dat kunnen word dit lastig. Maar goed misschien klopt dit wel niet. Dus wil ik graag even weten wat de voor en nadelen van webers zijn ? Groetjes Nanne |
denk dat 1 a 2x per jaar afstellen genoeg is hoor(zomer/winter seizoen)
Aangezien de temperaturen in ons kikkerlandje nou niet ZO gigantisch verschillen en met sneeuw en ijs wil je je mk1 denk toch liefst niet gaan rijden... |
ook ik zit daar al een hele tijd aan te denken ;)
weet alleen niet op welke ik het moet gaan zetten :D |
zal wel gaan zuipen denk ik of niet ??
|
Quote:
JA,dat zit er wel in :( |
Zuipen valt best wel mee. Mijn golf 1 (16v) loopt niet veel duurder dan met injectie.
Afstellen valt ook wel mee. Ben nu 2 keer naar de rollenbank geweest en de tweede keer was omdat ik de webers van wat nieuwe delen had voorzien. Verder wel een heel ander koppel in een heel ander toeren gebied. Bij een verder standaard blok zal je niet meer pk's halen. Wat mij het meest irriteerd is dat het nooit zo mooi loopt als met een electronische injectie. |
Mwoa afstellen kun je zelf :D....Gewoon flink klooien en goed nadenken wat je doet. heb die van mij erg mooi synchroon gekregen zonder meters of wat dan ook.
Niet mooi lopen? Wat loopt e rdan niet mooi? |
Ik wil net zeggen ,als je ze goed afstelt loopt het net zo netjes als injectie.
Wat betreft het geluid kan een injectie nooit op tegen het gorgelende geslurrup van een mooi setje webers :D :D :D |
Quote:
Wedden van wel :rock: injectie met throttle bodies :rock: Carburateurs lopen nooit zo rustig als een auto met injectie. Verder kun je injectie fijner afstellen. Golf_1_gts, zo stel je dus geen motor af. Op het gehoor kun je een eind komen maar je zult ze toch echt 100% synchroon moeten zetten en de juiste venturies erin planten. Ik zeg niet dat het nu niet goed is maar waarschijnlijk is ie nog trager dan met je originele inlaat en brandstofinspuiting. Misschien lijkt het nu sneller omdat de beleving compleet anders is, voor een best aardige afstelling zou je naar Serge Pot kunnen gaan in Ede maar er gaat niets boven een motortestbank (geen rollenbank dus). |
Quote:
Op het gehoor afgesteld..daarna synchrometers erin gehad en ze waren perfect....angstaanjagend...en dat voor de eerste keer op gehoor afstellen. Wel lang over gedaan en ruzie met de buren gehad :woowoo: Juiste venturi's...tja...juiste sproeiers....tja alles moet een beetje goed zijn. gelukkig streef ik nooit perfectie na en gaat het bij mij inderdaad meer om het idee. |
Quote:
Dat heb ik dus niet. Ik ben de grootste zeikerd van het westelijk halfrond :screwy: Als ik voor het stoplicht sta en voel dat de boel een beetje staat te prutten krijg ik spontaan bobbels in mijn nek en ben in staat om hem zo weer de stalling in te rijden. Maar ja.....als ik daarna weer even flink aan het gas ga hangen maakt het alles wel weer goed :D |
Ron, hopelijk doe je wel even de poort open van de stalling of rij je daar ook van gif/bobbels in je nek doorheen :D
|
Quote:
Werkt met een afstandbediening :tongue: |
Quote:
Ik geloof dat we mekaar de hand kunnen schudden :D :thumbup: |
Quote:
Als jij t eerste de beste geluid hoort denk je dat je motor de soep indraait, terwijl je wiellager kapot is :rolleyes: .. :D Denk dat Ron dan weer beter nadenkt als ie een verdacht geluid hoort... |
Quote:
Hej knuppel, daarna is wel m'n motor in de soep gedraaid..... :D Ik had het ook niet daarover, zucht, word echt moe van jou :woowoo: |
webers leuk ik tief ze liever in de vuilnis bak ,geef mij maar dellorto's of solexen ,veel betrouwbaarden en qua techniek veel robuuster .
maar met cv carbs heb je op elk toerengebied en last gebied het perfecte mengsel ,na goede afstelling . met itb's blijf je klooien aangezien het een smijt er maar in injectie blijft nie alleen maar in de uitlaat zijn mengsel kan regelen (dus altijd achter de feiten aanloopt ) wat voor de racerij wel goed is wil niet altijd goed zijn voor op de weg . tevens is het co met weber of solex en dellorto vaak een probleem (beneden de 2% is een unikum om ze daar te krijgen ) nu zijn motorfiets carbs een perfecte oplossing ,helaas niet voor big block 8v motoren aangezien daar de uitlaat aan de inlaat zijde zit en dit dus een gekloot van hier tot denhelder is om een inlaat te maken (dus mensen niet meer mailen ,wordt hier echt simpel van na 100.000.000.000.000x uitleg op forum en mail).hiermee is het co zo af te stellen ook voor injectie motoren die 0,3 mogen behalen met kat wat dan zonder kat mogelijk is . tevens hebben cv carbs niet de neiging tot na blaffen in de uitlaat ivm overtollig brandstof zoals webers (das nou wel jammer ) |
Ben het niet helemaal eens over je verhaal van de itb's. Met de juiste injectoren en motormanagement loop je vooruit op de feiten. Ik rijd zonder lambda sensor, verder bepaal je zelf welke injectoren met welk inspuitpatroon je gebruikt en onder welke brandstofdruk etc. etc.
Dit in combinatie met een DTA/KMS/Piggybag etc kun je de motor naar eigen wens/optimaal afstellen. |
dus je rijdt nu enkelt op gasklep positie meter en bdp sensor .aangezien je geen lamda hebt en met itb dus geen lucht temp of hoeveelheidssensor op dit moment zoals je beschrijft ,kan er naast zitten hoor .
|
Quote:
Quote:
Volgens mij kunnen jullie elkaar in de broek schudden? :green: :gay: |
Quote:
Solexen/dellorto's leuk...Helaas moeilijk om aan reserve-onderdelen te komen...sproeiers e.d..... |
Er zijn zeker voor en nadelen, maar ik doe het vooral voor het geluid :screwy: :D :D
|
Quote:
wat jij moeilijk vindt vindt ik juist weer makkelijk als je de kanalen weet |
Quote:
Dat is het mooie van DTA ;) ik heb een watertemperatuursensor (is ter vervanging van de lucht temperatuursensor), gasklep positiesensor, BDP sensor en DIS ontsteking ;) Verder is mijn motor op de testbank (zonder auto dus) afgesteld en is elke waarde handmatig ingevuld in de DTA. Dus dat houd in dat je handmatig invult bij welke toeren/temperatuur/gasklepstand/duur inspuiting/tijdstip ontsteking etc. Ik kan wel met een luchtmassameter gaan rijden maar dan moet in elke kelk een sensor plaatsen of een airbox. Vind beide geen optie maar inderdaad, dan zou hij nog beter af te stellen zijn. |
Quote:
:nuts: :spam: |
Quote:
Kevin kan je de combinatie broek/afstandbediening wel een keer uitleggen ;) |
guys, hou het on-topic!!! :mad:
|
Quote:
Ik heb 2x dubbelle solexen addhe40 op een 16V Ik heb wel het idee dat ik meer pk's heb dan een standaard 16V, (Heb wel een 60mm groepA incl. spaghetti 4-2-1 van voor tot achter) verder is de motor orgineel. Rijd erg goed, start ook in de winter (weet alleen niet hoe het rijd in de winter :) |
Quote:
Motorgedrag is anders, veel meer nm's / kracht onderin. Als je hem op de bank zet zal je zien dat de pk's vrijwel hetzelfde zijn. ;) |
Quote:
Het aantal PK's maakt mij niet zoveel uit. Mij gaat het meer om het geluid en om het koppel wat hij heeft. Hard rijden met de golf doe ik toch niet, maar af en toe eens lekker op trekken is wel geweldig. Misschien stom maar ik wist helemaal niet dat er ook nog verschil was tussen webers en dellorto's / solexen. Maar goed krijg steeds meer zin om ze er op te gaan zetten. Dat heet als het niet te moeilijk te monteren is. Kan zelf het een en ander doen. Het belangrijkste is het afstellen ;-) Wat zijn ongeveer de kosten voor dellorto's of solexen op de golf 1 te plaatsen. Ik heb een 1.8 gti. |
Quote:
Bedankt voor de info. Heb hem nooit op een testbank gehad, was puur gevoelsmatig maar de het koppel is lekker. :thumbup: Quote:
Denk +/- 250 voor een inlaatspruitstuk +/- 200 voor carbs +/- 60 voor een andere benzinepomp +/- 20 euro voor wat slangklemmen, slangen en dat soort klein spul. Verder moet je kijken wat voor onsteking je hebt. Misschien moet je die ook aanpassen. Evt. een nieuw pakkingssetje voor je Carbs (wel aan te raden want bij jou hangen ze boven je uitlaatspruitstuk en je wilt dus echt geen benzine lekkage hebben daar) die koop je voor +/- 30 euro op ebay (D) |
Quote:
BEDANKT VOOR DE INfO!! |
Ik heb ook een aantal jaren met Webers gereden op een Golf2 1800 GTI 16V PL motor. Het originele injectiesysteem bracht mij op een gegeven moment veel onduidelijke problemen en storingen en aangezien ik ook gek op carbs ben, was de keuze voor het monteren van Webers snel gemaakt.
Ik kan je zeggen dat ik het als uiterst betrouwbaar heb ervaren. Ik reed er zomers én winters woon/werk-verkeer mee. Echt 100% probleemloos! Het verbruik hangt enorm van je rechtervoet af, meestal zo rond de 1:9 á 10. Nadat ik ze gemonteerd had, na motorrevisie, heb ik ze laten afstellen bij F. Cane in Gorredijk. Op die testbank had ik een goeie 150pk met originele KR nokkenassen, gewijzigde ontsteking van een Ibiza 1.4 en spaghettispruitstuk. Heb maar één keer pech ermee gehad. De Hardi electronische brandstofpomp had de geest gegeven. :S Een vriend van mij heeft synchroonmeters, waarmee ik ze af en toe even weer gelijk mee kon zetten. Persoonlijk vind ik een carburateurmotor véél strakker lopen. 800 tpm stationair en als je even aan het gaspedaal komt, reageert ie er direct fel op. En dan dat geluidje...=) |
ff een upje
als je nou 40 mm webers op een 1.6 gti (EG) blok , in combinatie met een groep A uitlaat en een scherpere nokkenas moet dit toch wel meer vermogen opleveren , dan de standaard 110 pk :rolleyes: |
klopt maar een marathon lopend met ademhalen door een rietje of een closet rol is een wereld van verschil .als je dus alleen het rand gebeuren doet zul je merken dat je motor idd beter presteert maar bovenin net de schwung mist ..je cylinderkop is dus de bepalende factor als je alles al gedaan hebt
|
maar zou dat veel schelen dan aan vermogen ?
gr elvis |
zowieso koppel welke over een breder toerengebied beschikbaar is
|
dus onderin word ie sterker bij wijze van spreken ;)
maar aan pk`s zou het dus niet zo heel veel schelen ? |
Serge; wil je me even bellen? 06-52356776.
Mailen mag natuurlijk ook; jeroen@bolku.nl |
twijfel twijfel, heb een aanbod liggen voor een setje dellorto's met spruitstuk, maar verders nog een stock motorblok (ook nog eens een 1500JB).
laten gaan en doorsukkelen met de pierburg en eerst de rest aanpakken. of erop laten zetten en daarna de rest aanpakken. met dien verstande dat ik geen pk freak ben, maar meer voor het gevoel ga. |
All times are GMT +1. The time now is 05:36. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.