Misschien toch een 181..
Ik zit er steeds meer aan te denken om mijn Golf1 te verkopen en een Kubel (181) aan te schaffen.
Waar moet je op letten bij een Kubel?? wat zijn de prijzen voor zo'n auto en wat kan je dan verwachten? Een houden ze een beetje waarde als een Kever? Groeten Martijn |
|
Okee thanks ;)
Moet ik gewoon op marktplaats, ebay enzo zoeken of zijn er speciale bedrijven en handelaren voor Kubels?? |
bussiekomtzo is inmiddels al aardig 181 goeroe aan het worden zo dachten wij! vraag hem eens...
|
Op marktplaats staan wel wat kubels tussen de 2000-3000 euro.
Heb er ook naar gekeken, maar de golf wil maar niet weg :tongue: |
Quote:
Ik wil mijn golfje nog niet weg doen.. ik wacht even 2-3 maanden.. maar op afgelopen meeting waren wat mensen heel positief over mijn golfje :D .. hopelijk is dat een goed voorteken voor als ik hem ga verkopen. |
Hoe gaat trouwens het verlagen bij een kubel?? ik weet wel achter 2 tandjes naar beneden.. maar hoeveel mm komt hij dan dichter op het asfalt.. en hoe erg gaan je banden schuin staan? Voor verlaag je hem door spindels?? hoeveel mm is dat en heb je dan ook een versmalde vooras nodig?? en wat zou dit allemaal kosten?
|
hangt ervan af of je een legerversie hebt of een burgerversie..
legerversie heeft reductiekasten, dan gaan de wielen schuin staan, de burgerversie heeft irs, dan blijven ze recht staan. met reductiekasten kun je niet te laag, want dan loopt de olie ook uit de reductiekasten. anders moet je "Djoek" eens een pm sturen die weet er ales van, van lage kubels. |
Quote:
Dat is nieuw voor mij HJ, dat alleen een militaire uitvoering IRS heeft. Heeft er nml niks mee te maken. Is een wijziging geweest op 1 Maart '73. Alle kubel na 73 hebben IRS.Die kun je inderdaad achter makelijk 2 binnentanden verlagen.Wielen komen dan iets scheef te staan maar geeft verder geen probleem als je IRS hebt. Reductiekasten verbouwen naar keverbak en je bent laag zat. Voor gewoon een keveras met dropped spindels monteren en op de gewenste hoogte zetten. Spatborden zijn het struikelblok,banden gaan nml redeljk snel aanlopen in de wielkasten. Hieronder een foto van mijn kubel, met een 2" versmalde en verstelbare as. Geen dropped spindels.Veel lager als dit kan hij niet om nog 3cm veerweg te houden tussen de banden en de spatborden. |
Hoe heb jij hem achter verlaagd dan?? zoals je hierboven vertelde?? 2 tanden.. ik vind hem namelijk zo best mooi :rolleyes:
|
Achter heb ik inderdaad de torsiestaven 2 binnentanden verzet.
Voor een 2" versmalde en verstelbare keveras met verlaagde fusseekogels. |
die van mij is van 72 " en heeft ook irs...
met spindels verlaagd en achter 2 tanden ( al veert ie nog wel ergens op iets hards aan het einde vd veerweg :confused: ) |
Misschien een late '72er?
|
zou kunnen ......
maar om even op het verhaal terug te komen ..... je komt altijd meer tegen dan je denkt ......rotte pekkies e.d. tenzij je een gerestaureerde koopt . denk aan bodemplaat, onderkant deuren,dorpels (ik had er geen meer) binnekant spatborden motorruimte .etc ( alles eigenlijk) waar staal zit :D |
Ik heb een '78 met vertragingskasten, tenminste toen ik hem kocht!
|
Origineel '78 of ingevoerd.
Modeljaar kan afwijken met bouwjaar. @sixpack. Wat is er met je neus gebeurt? :eek: |
Quote:
[Off topic] Wat ik me dan afvraag welke "burgers" kochten toendertijd een kubel, lijkt me nou niet de mooiste meest praktische auto uit die tijd....[Off topic] |
Quote:
gecleaned :D |
Quote:
Whaha.. alles clean bij jou he!!! :thumbup: |
Quote:
Ze zijn heel beperk gebouwd voor de "burger" gebruik. In Europa tenminste dan, voor de US markt een stuk meer. |
Quote:
nou ja, je weet er vast meer van dan ik, (ik heb ook geen kübel) het was mij zo verteld,dat een militaire uitvoering juist geen IRS heeft, en een burgerversie wel. zijn er nog legerversies geleverd dan na 1 maart '73? en die hebben dan ook irs?? |
van '69 tot '79 zijn ze gemaakt voor het duitse leger.
Ik heb er nu ook 1 en is ook van het duitse leger met IRS. die van mij is van '78 |
Als ik bij een Kubel ga kijken.. hoe zie ik dan dat hij IRS heeft of als hij het niet heeft?
Deze staat op marktplaats.. vind ik wel een mooi ding alleen heeft hij 10jaar stil gestaan en dat lijkt me niet al te goed voor de techniek.. komt hij in ieder geval nooit door de APK zomaar. http://auto.marktplaats.nl/oldtimer...181-cabrio.html |
Ziet er zo op het oog heel netjes uit!
En heeft keuring tot 30-03-2008, dus daar hoef je niet eens over in te zitten :) |
Wat zijn dit voor velgen?? lijken wel Radar maar dan met platte spaken.. en wat zijn de kosten van zoiets??
Oew deze Kubel vind ik ook gaaf.. moest ik even hierbij zetten :tongue: |
Dat zijn inderdaad Randar wheels
Heb ook zo'n setje gekocht 17" voor onder mijn Kubel, je moet denken aan een 900 euro zonder rubber! |
Quote:
zitten ze er al onder en heb je daar foto's van? coole velgen trouwens.. |
Nee de wielen zitten er nog niet onder, heb hem gisteren gespoten!
Denk dat ze er deze week wel onder komen! |
Heb je al pics remco ? :cool:
|
van het weekend even wat gekliederd met verf!
|
Quote:
Hmmm... mijn legerversie van '73 heeft IRS en met die van mij vele. Idd. is in begin '73 de overstap van pendel (met reductiekasten en die zorgen niet voor het schuinstaan, daar zorgen de pendelassen voor) naar IRS. |
Quote:
dat was al rechtgezet toch? even verder lezen ;) |
mjammie 181 :(
|
eindelijk wat foto's van de 17'inch Randars
Lijkt hoog maar de krik was er net onder uit. |
:cool:
|
staat netjes . leuk project
|
All times are GMT +1. The time now is 15:34. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.