golf mk1 automaatbeveiligingsprobleem
hallo ik ben richard wilde me vanavond zo en zo al aanmelden alleen hoopte op leukere omstandigheden lol
mijn eerste post helaas hier... vandaag vol trots mijn mk1 1.5l automaat uit 1979 gekocht en van groningen naar huis vertrokken ik woon in ridderkerk (naast rotterdam) auto reed perfect wel wat rauw maar wat verwacht je van dit bouwjaar :) wagen is totaal gerestaureerd en motorisch gedeeltelijk gedaan (kop gereviseerd , klepstoters,gereviseerde startmotor en zulk soort dingen na een aaardig stuk rijden ging ik met mijn vrouw even bij de pomp naar het toilet en een bak koffie nuttigen .. stap in ..start ...niets...helemaal niets ik dacht al staat de pook in de goede stand ? ja dus even wat wiebelen..niets na wat kijken en proberen de anwb gebeld was er gelukkig na 10minuten al !!!! had contact met de verkoper en die was ook echt van tsjezus en ja we komen er wel uit.... na lang zoeken en bijna opgeven van de man van de anwb kwam hij er toch achter dat hij op zijn beveiliging bleef staan en heeft een byepass draar gemaakt dat ik met de min op de min en met6 de plus tegen de plus vd accu tikken toch kan starten.. gelukkig want op de dag van aankoop word je niet vervoerd per autoambulance !!!!!!!!!! terwijl ik al vanaf 1994 lid ben en bijna nooit heb gebeld (aso's) nu mijn dringende vraag ...wie weet wat waar of hoe dit te vinden , het is of een losse massadraad of een kapot relai volgen de anwb lijkt mij iets wat vaker moet zijn gebeurd bij een type 1 ook een adress of website van een specialist (liefst zo dicht mogelijk in de regio van r'dam (dichtstbij dan) ) is zeer welkom ik snap techniek wel een beetje maar ben geen sleutelaar helaas ook bleek ik een slang te missen die van de luchtinlaat naar het spruitstuk moet ivm warme lucht bij winter . dan nog de laatste vraag de startmotor is recent rereviseerd (..weken geleden) maar als je hem start is het wel lawaaiig , volgens de verkoper normaal , mijn vraag dus klopt dit.. ik weet een hoop vragen voor een eerste post maar is uit noodzaak ik ga me zeker netjes voorstellen hier :) alvast bedankt voor eventuele hulp groeten richard |
Quote:
Dat klopt, zegt een eigenaar van een andere Golf 1 Automatic ;) maar voor de rest... |
Quote:
bedankt dan weet ik dat dat goed zit :) ik heb het probleem zelf opgelost :confused: :tongue: :eek: ik als leek , ik heb de kap mopen gemaakt bij de pook en het lampje maakte volgens mij sluiting tegen het ijzer vd pook dus die heb ik ingetaped en opzij geplaatst. nog deed niets het toen ik alle contacten had gecleaned nog niet , alles maakte contact maar er zit ook een contact dat in de pook contact moet maken daar ging ik met een heel klein schoevendraaiertje in en helaas (achteraf niet) een klein knettertje en een heeeel klein rookpluimpje ik denk ja hoor heb ik het weer verziekt , wat wil het ik draai de sleutel om en vroem start gelijk dus zat wel degelijk in dat contact in de pook.. al aantal keren geprobeerd en blijft het doen .. even het kabeltje van de wegenwacht in de auto houden voor de zekerheid trouwens verder reed hij probleemloos 280km en bleef mooi op temperatuur.. ik heb ook volledige fotorepro van de restauratie hier wat foto's van de wagen :) groeten richard zo zag hij eruit blijkbaar :eek: na aanpak waarbij alle roest weg is gehaald en ook de binnenkant is gedaan en gespoten vandaag ophalen (gsm pics) motor high res |
Welkom op dit fraaie forum! Mooie auto trouwens ook. De velgen zijn iets te breed naar mijn smaak, maar gelukkig mogen smaken verschillen.
Je mag dan trouwens geen sleutelaar zijn, het is je toch mooi gelukt om je auto te repareren, waar de ANWB alleen een noodverbandje kon aanleggen. Goed gedaan, goed voor je ego :thumbup: |
:eek: leuk wagentje kerel! :thumbup: Weliswaar lichtelijk veranderd (chromen bumpertjes, andere velgen, verlaagd) maar dat geeft niet, ziet er goed uit! Heb je ook nog foto´s van het interieur?
|
bedankt :)
tsja ben wel verliefd op de look , comfortabel is anders maar toch rijd het goed en...ik houd hier zelf echt van. wel vind ik ze voor wat te breed staan maar hij had er een spoorverbreder op gezet die gaat als het met de schijfremmen gaat kwa ruimte weg interieur is heel mooi nieuwe zwarte hemel , puntklokken , nergens een beschadiging aan het dashboard , personal stuur met oud wolfsburg logo (????) verder originele radio uit 79 met boekje aankoop en garantiebewijs ook aankoopbewijs vd auto en beurten en originele vraagbaak uit 79 erbij dus heel compleet minder van het interieur : gaten in de hoedenplank (nieuwe zoeken) , sportstoelen in rare kleur , wilde eerst originele maar zitten zo goed dat ik de stoelen en bank in leer wil laten doen zodat het netjes is verder moet wer nog een sierlijst op .. foto's interieur : |
welkom welkom hele nette golf heb je !!!!
ik heb jetta en een golf 1.5 automaat en ze maken bijde herrie dus volgens mij hoort dat ;) !? gr. Martijn |
ben ik blij om want zijn er al 2 die het zeggen , klinkt echt rot als je start
trouwens wie weet waar ik een ding kan krijgen wat op het spruitstuk moet met een stukje slang naar het luchtfilterhuis ?? dit zat er niet op en die man wist ook niet dat dat erop hebt gezeten.. als het kouder word na de zomer is dit noodzakelijk begreep ik :) groeten richard btw ik heb een jaar of 4 geleden lang oldtimer kever gereden die mis ik nog wel :) |
Erg mooie golf :thumbup:
|
Quote:
die slang moet r idd op ja, anders bevriest je carbrateur. Dat geluid van de startmotor is normaal, we hebben de mk1 GLS uit 1980 die mijn oma nieuw kocht nog steeds. Goed dat je startprobleem is opgelost, vaak is het contactblokje achter je contact slot kapot. Wat ook mogelijk is, is dat wanneer de motor goed warm is na een flinke rit, en de motor wordt afgezet en dan weer wordt gestart dat de startmotor daarna niet kan draaien doordat ie zo warm is. Heb ik zelf ook een paar keer gehad, toen laten reviseren en daarna toch weer hetzelfde. Toen een nieuwe orginele startmotor gekocht bij vw, met hitteschild want die had het revisiebedrijf kwijt gemaakt en daarna nooit meer problemen gehad. Grtn yal |
goed om te weten :thumbup:
zat zuiver in dat blok aan de pook niet die contacten op het witte blok maar dat contact aan de pook en dan binnenin , niet gezegd dat het niet terrug kan komen maar het moet daar zitten als het wer gebeurt heb al wat gereedschap achterin :eek: :D bedankt voor de leuke reacties grts richard |
Kijk,dat is nou het leuke van een oude auto met een schroevendraaier kortsluiting maken en ze doet het weer :D
Welkom hier Zeer nette golf mk1 |
dank je :)
ook zo gek al 2 keer gehad geen radio , geen knipperlicht etc. even met mijn vinger langs die oude zekeringen en alles werkt :) zitten wel vast en zijn allemaal heel en de eerste 2 (vanaf links) zitten onder aan elkaar gesoldeerd ?? leer de wagen steeds beter kennen vanochtend eerst de vliegen van 280km eraf gehaald pffft kleredingen zit echt overal en hij starte , hield wel in bij wegrijden maar na een stukje rijden was het over ook moet je echt genoeg gas geven bij wegrijden want anders houd hij ook minimaal in ik rijd denk ik te voorzichtig ?! ik denk daar ik er dagelijks mee ga rijden wel sommige dingen even aangepakt moeten worden , misschien modernere zekeringen etc. , mooiste zou zijn een wat moderner blok ivm dagelijk rijden maar ja je zit met die automaat he ?! grts richard |
Die kan ook gewoon vervangen worden hoor!
|
Quote:
Ja, dat is een Wolfsburg logo. Quote:
Dat veranderen zou jammer zijn. |
Zekeringkast is een probleempje bij de mk1
Beetje spuiten met wat vochtverdrijver wil nog wel ens helpen! |
dus er kan dan een automaat in die wat zwaarder is ?
en ja zou zeker jammer zijn maar wil wel betrouwbaar rijden ....ik ben op zoek naar een specialist die hem een keer kan nakijken en af kan stellen en eventueel zo'n warme lucht buis met aansluiting kan regelen . maar ik ben goed met google maar kan weinig vinden is allemal luchtgekoeld / kevers maar golf 1 specialist ben ik nog niet tegen gekomen dus wie weet er wat zaken/sites/personen groeten richard |
www.volkswarenhaus.de
ziet er goed uit dat ding, buisje voor de luchtaanzuig kan je wel bij de sloop krijgen, mocht er niets meer te vinden zijn kan je eens met een lijstje langs gaan bij interauto in Ospel (bij Weert) die heeft nog zeker 20 golfjes type 1 voor de sloop staan en verder nog 100 andere oude vw's en audi's. www.interauto.nl je interieur (voorstoelen) is trouwens van een polo G40, dus als je iets anders zoekt kan je ze goed verkopen want is nogal vraag naar. |
Quote:
Wat ik laatst op het forum van de Original Golf 1 IG heb gelezen zou je nog automaatbakken tot en met 1998 uit een Golf 3 zonder problemen kunnen inbouwen in een Golf 1. Quote:
Het forum van de site in mijn signature, je moet wel een beetje redelijk duits kunnen lezen en schrijven, voor het forum althans, voor een gedeelte van de rest van die site is er nu de mogelijkheid om in het engels lezen, more languages to come...(o.a. nederlands) |
bedankt en bedrijven die motorisch expertise hebben van de mk1??
ook kwa sleutelen |
Motorisch expertise eigenlijk iedere garage, van Volkswagen (duur) tot vakgarage (relatief "goedkoop").
|
Quote:
ben ik het zeker niet mee eens!! er beginnen steeds meer garages te komen waar ze naar de stekker voor het uitleesapparaat beginnen te zoeken.. je moet zeker een garage hebben waar ze zin hebben om er tijd in te steken zonder dat er veel te verdienen valt. de kwikfit op de hoek is zeker geen aanrader bijvoorbeeld. Bij de dealer kan je meestal wel terecht maar die heeft ook liever een golf MK5 voor een grote beurt.... een lokale kleine Bovag garage met een chagerijnige ouwe baas die precies weet hoe het ouwe spul werkt is vaak de beste optie.. maar voordat je die gevonden hebt ben je vaak een aantal teleurstellingen rijker. |
duidelijk ...hmmzzz dus zoeken naar een goede zaak , weet er wel een hier heel dicht bij , ik dacht dat er wel zaken waren net als voor de luchtgekoelde jongens (en meiden lol )
zou een gat ik de markt zijn om bijden te doen !! thank's |
@berendd: daar heb je wel gelijk in.
@crazy richard: ik was vergeten te zeggen, er zijn ook nog volksforummers waar je voor werkzaamheden aan het motorblok kan heengaan. |
aha klinkt interessant :)
trouwens hoe lang zou je over een swap doen gemiddeld ? en wat zouden de kosten ongeveer zijn rijklaar dan uitgaande van een redelijk normaal blok dus geen tig honderd pk grts richard |
poeh, daar vraag je wat, van 1500 t/m 2L (in de Golf 3) zijn de blokken in principe dezelfde, achterovergekanteld ingebouwde blokken van het type EA827, de rechter motorsteun hoeft dus niet verplaatst te worden bij de jouwe, omdat je al een 1500cc af fabriek hebt, dat is al een voordeel.
Hoelang het zal duren en wat het gaat kosten? Enkel de engine swap zo van 1500 naar bijvoorbeeld 1800 of 2L voor een geoefende sleutelaar een paar uur, maar wat er nog allemaal evt. bijkomt, b.v. andere kabelboom, andere reminstallatie enz. kan de tijd + de kosten wel (flink) omhoogjagen. |
Bolku is een Golf 1 expert. www.bolku.nl
Een Golf 1 1500 automaat is wel heel leuk. Ik rij zelf rond in zo'n bakkie en vind het geweldig. Helaas is de 3 traps automaat een crime op de snelweg. Harder dan 100 is niet te doen, teveel herrie. En dat koffiemolen geluid bij het starten hoort erbij. |
Quote:
dat is het nadeel met maar 3 gangen vooruit, 4 of nog meer traps zou een stuk rustiger zijn geweest... |
Quote:
En zuiniger. :D |
Quote:
daarom alleen al ben ik blij dat die van mij niet voor dagelijks gebruik is. |
ach vind het ook wel super zo hoor maar heb gewoon het idee dat met al die ouderwetse schuifstekkertjes en bobine etc etc het best storingsgevoelig blijft
en modernere techniek is daqn beter geschikt voor dagelijks rijden.. wel heeft het charme en ik vind het best met 110 te rijden is in deze wagen niet erg en ja ik zeg dit komende van een lexus gs300 uit 95 met alle opties en denkbare luxe die je kan bedenken met een 3,0l24v 6 cilinder licht geoptimaliseerd en 230 pk achterwielaandrijving.. en dan stap ik in de golf rijd weg en voelt gewoon super , de sfeer de charme das onbetaalbaar en je hoeft niet hard is gewoon totaal anders autorijden als een modernere wagen en ik houd van snelheid echt , maar in die golf , best zo ja iets meer snelheid laten we zeggen kruissnelheid van 130 als het heel rustig is zou fijn zijn en dat de motor daarbij lekker rustig loopt.. dan zie je al die gatsen jagen op een kluitje en gaan je ogen eigenlijk open , mis wel mijn airco lol hahahah ach lekker belangrijk en verbruik pfft super zuinig in verhouding met die lexus lol |
Quote:
Moet je lekker zelf doen die ombouw :thumbup: Zijn er hier genoeg die het gedaan hebben en als je er niet meer uitkomt kan je het hier wel vragen. De meeste willen wel helpen :D |
een goede upgrade is de contactpunt gestuurde ontsteking te verwijderen, en er een orginele electronische ontsteking van een gti in te bouwen en dan met toerenstabilisatie erbij zou nog mooier zijn.
Dat heb ik een jaar of 12 geleden gedaan, en de auto rijd sindsdien zoveel soepeler en loopt rustiger. Dan de kleppen stellen, en de auto goed afstellen indien de bougies,verdelerkap,rotor en kabels nog goed zijn. Wat ook een bak herrie scheeld is de motor steunen vervangen indien slecht natuurlijk, vooral degene aan de distributie kant scheeld veel kabaal. Die buis naar de carburateur voorverwarming moet je gewoon nieuw halen, van de sloop halen is nix want die zitten altijd vastgebakken door de hitte van je spruitstuk. Motoren lopen idd veel toeren ja, 4000 rpm met 120km/h is veel, maar gek genoeg blijft het maar rijden. De automaat bakken zijn ook super sterk, wij hebben er heel wat aanhangwagens mee gesleept maar nooit problemen gehad. Bak en motor zijn orgineel, 1 keer is de cilinderkop eraf geweest omdat het uitlaat spruitstuk gescheurd was(bekende kwaal) Ik heb een golf I GLS automaat, 5 deurs die ooit weer als nieuw gemaakt wordt, net als de mk1 GTI die pas af is. grtn yal |
Welkom! Echt een hele mooie golf heb je gekocht :thumbup:
Heb jij lampjes in jou automaatconsole('pook')? Ik heb dat zelf namelijk niet en dat is in het donker toch aardig lastig want soms heb je niet meteen door dat hij ipv in de D staat toch in de '2' staat. De console moet toch per drive/stand op kunnen lichten? |
ja zit een lampje in maar die heb ik weggehaald want dat zit met een plastic beugeltje heel losjes aan de pook (gewoon erop geschoven) en de stekkers zitten dan gevaarlijk dicht bij het metaal en kunnen dan snel sluiting veroorzaken in mijn ogen .
ik heb het wel ingetaped maar vond het maar raar zitten dus dat schiet niet op.. ik denk dat je lampje er wel zit maar misschien kapot is of slecht contact maakt dat lampje flikkerde er lustig op los als je het geheel beethad terwijl de stekkertjes er toch echt goed opzaten :) gewoon even die plaat eruit klikken(waar alles opstaat prdn enz) dan moet je een klein plastic ding zien aan de pook en daar zit dat lampje in . |
nou probleem is weer een keer teruggekomen maar na starten met een kabel direct aan de stratmotor was het weer goed , wel alles doorgemeten maar leek in orde ook het contact bij de pook maakt goed contact .
dus zolang het maar heel af en toe gebeurd....... :thumbup: en eindelijk iemand gevonden met veel verstand van oude golfjes en....2 minuten rijden bij mij achter en is nog gewoon een goede garage ook dus ik ben echt blij bleek dat er wat vacuumslangetjes verkeerd zaten en de ontsteking niet helemaal goed stond , hij reed in ieder geval al stukken beter , morgen koude start checken en een stuk rijden :) hij zei wel dat de carburateur wel oud was nu en een nieuwe wel mooi zou zijn in de toekomst.. zijn die er nog nieuw ???? en zo ja waar zijn die te koop / te bestellen ?? verder bij golf1 onderdelen een gloednieuwe lijstset besteld in het zwart en gemonteerd staat weer superstrak :) was goede service en zeker aardig snel verstuurd en onder rembours is wel makkelijk :) groeten richard |
Mooie golf heb je alleen vind ik de velgen wel iets te breed. Ach ja en kwa rijden en luxe blijft het een oude auto maar dat heeft ook weer zn charmes :D
|
Quote:
bedankt , zit zelf ook te denken aan 15"velgen iets minder breed zo en zo voor de hoogte al vast gezaeten op een verzakte weg :rolleyes: :D (lag aan de weg was echt extreem) |
nou net terug van belgie en hij rijd perfect alleen weer niet starten na een lang stuk :(
nu heb ik van die eerste keer dat kabeltje van de anwb en als ik die op de stekker vd startmotor doe en direct op de accu start ,start hij meteen zonder moeite in 1 keer. als ik dat heb gedaan kan ik hem ook uitzetten en weer met de sleutel starten tot ik een heel lang stuk snelweg heb gedaan. dus alleen als ik een lang stuk snelweg rijd start hij na het uitzetten niet meer met de sleutel , dan start ik hem direct op de accu met een draad vd startmotor aan de accu en is alles weer oke . zou er iets warm worden??? dit is echt raar ik heb ook alles laten doormeten door een vriend van mij bij dat contactblok bij de selectiepook vd automaat en alle contacten nagekeken maar daar zit toch het probleem niet . is toch raar dat na overbrugging dat alles weer perfect werkt (starten met de sleutel dus ) ik hoop echt dat iemand een soortgelijk ding heeft gehad of weet wat het is of kan zijn. op zich gaat het wel maar ja elke keer na een lang stuk onder de kap starten is niet tof als ik dan met de sleutel start enh hij start niet dan doet hij ook niets dus geen geluid vd startmotor niets , verder doet alles het wel kan er gewoon niet achter komen waar te zoeken de startmotor is gereviseerd dus.... ik kan dus gewoon rijden maar echt lekker is het niet :( groeten richard |
Lees dit eens:
http://www.golfcabrio.com/viewtopic...hlight=automaat |
All times are GMT +1. The time now is 23:50. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.